Ga naar inhoud

Zwanger en Progynova


Sowiebo

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

 

 

Ik ben zwanger geraakt na een cryo-tp. Hierbij moest/moet ik Progynova slikken en Utrogestan bolletjes inbrengen.

 

Hier moet ik mee doorgaan tot 12 weken zwangerschap.

 

 

 

Maar nu het volgende, ik maak me nl. een beetje zorgen.

 

In de bijsluiter van Progynova staat: stop direct met Progynova als u zwanger bent. Oftewel je mag het niet gebruiken als je zwanger bent.

 

 

 

Dit is toch tegenstrijdig met wat ik moet doen?

 

 

 

Zijn er meiden die ervaring hebben met een cryozwangerschap icm Progynova?

 

 

 

Liefs Sonja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonja,

 

Ik moest ook doorgaan met progynova en utrogestan tot 12 weken zwangerschap. Helaas heb ik dat in november vorig jaar niet gehaald, maar het schijnt wel normaal te zijn.

 

Waarom weet ik niet meer precies. Volgens mij heeft het te maken met de kunstmatige cyclus. Als je er ongerust over wordt, zou ik even bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonja,

 

 

 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

 

 

 

Ik zit een beetje met hetzelfde als jij (ook cryo tp gehad)! Ik ben dan nog wel niet zwanger (mag officieel woe. testen, ga ik di. doen), maar heb die bijsluiter ook gelezen!!!

 

Volgens mij kan het alleen in combinatie met de utrogestan. Aan de andere kant, waarom stoppen we dan niet met de progynova, en gaan we alleen verder met de bolletjes???

 

Ik hoop dat er hier meer op reageren, want ik ben ook wel benieuwd!

 

 

 

Groeten Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonja

 

 

 

Met Progynova heb ik zelf geen ervaring, want ik heb hormoonpleisters gebruikt.

 

Ik heb toen ook in de bijsluiter zitten lezen en daar staat.......... niet te gebruiken bij zwangerschap en ook niet als je zwanger wilt worden.

 

Ik dacht......... maar ik wil juist zwanger worden.........

 

Dit is dus ook een van de vragen die ik volgende maand aan mijn dokter moet voorleggen. Maar misschien weet iemand het hier wel op het forum.

 

Heel tegenstrijdig idd, maar het zal beslist goed zijn om het door te gebruiken tot 12 weken zwangerschap. Als ik positief getest had, dan had ik ook tot 12 weken door moeten gaan met de pleisters en utrogestan.

 

 

 

Groetjes

 

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

 

 

Ja, ze zullen het vast goed weten, maar gek is het wel een beetje voor je gevoel.

 

Pleisters ?? Daar heb ik nog nooit van gehoord (in deze vorm dan niet ;) Hoe ging dat? Moest je dat al gebruiken vanaf de eerste dag van je ongesteldheid?

 

 

 

Groeten Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jolieneke

 

 

 

Daar moest ik de 3de dag van mijn cyclus mee beginnen.

 

Om de 3 dagen een pleister plakken op je buik. De eerste 3 keer, 1 pleister en daarna iedere keer 2 pleisters tegelijk.

 

Ik heb er ook nog niemand eerder over gehoord op het forum.

 

Moet er wel bij zeggen dat ik in Spanje woon, dus ik denk dat die pleisters in Nederland niet gebruikt worden bij een cryo behandeling.

 

 

 

Groetjes

 

Daniella

 

 

 

Groetjes

 

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

 

 

 

Ikzelf heb ook 12 wkn progynova moeten gebruiken. Ook ik heb die bijsluiter toen gelezen met vraagtekens. Maar de arts bevestigde toch echt dat het goed was en dat medicatie vaak voor meerdere doeleinden wordt gebruikt. Ik ben dus maar braaf blijven gebruiken, want na al die 'ellende' vooraf kostte dit maar weinig moeite.

 

Mijn angst kwam eigenlijk ná die 12 wkn; kon mijn lichaam het nu wel zonder medicatie aan?

 

 

 

lfs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Daniella > kijk, dat kan nog wel eens het verschil zijn: Spanje! Hoe zit het met de ivf/icsi daar? Zijn de slagingskansen net zoals in NL? In elk geval zijn pleisters plakken niet de vervelendste dingen!! Had je de utrogestan er ook bij?

 

 

 

@ Stéphanie > Misschien een (vervelende) directe vraag, maar hoe is het gegaan na die 12 weken? Ik ben het helemaal eens. Een ivf/icsi behandeling is nogal wat zwaarder. Ik vind het niet zo fijn, die bolletjes, maar als we niet hoeven te prikken.... veel beter!!

 

 

 

Groeten Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb toch even contact gehad met het ziekenhuis. Kreeg niet echt antwoord op de vraag: waarom we ze moeten blijven slikken? Maar wel de mededeling dat ik het tot en met 12 weken zwangerschap moet blijven gebruiken, zoals het in de papieren staat die ik van ze heb gekregen.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!!

 

 

 

Nou, dan ga ik het woensdag ook nog even vragen, als ik een positieve test in handen heb morgen!!

 

Ik blijf het ook best vreemd vinden dat we het niet weten. In alle folders die wij hebben van ons ziekenhuis, worden de procedures goed uitgelegd, maar het waarom niet. In dit geval is het toch best prettig om het te weten!

 

 

 

Groeten Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonja,

 

 

 

Zoals beloofd mijn reactie.

 

Ik zal eerlijk zijn... heb er niet eens naar gevraagd!!! Stom he?

 

Ik had verschillende vragen, en er moesten afspraken gemaakt worden, en voor ik er erg in had, had ik alweer opgehangen. Ik was ook op mijn werk, en heb maar niet meer teruggebeld.

 

 

 

Ik kan je dus niet bijpraten en weet het zelf ook niet, haha.

 

 

 

Ze vertelde mij nog wel dat we een slag om de arm moesten houden omdat we een cryo teruggeplaatst hebben gehad. Het gaat vaker fout. Dat heb ik natuurlijk wel gelezen, maar het waarom kon ze mij niet uitleggen (wist ze niet).

 

Weet jij die reden?

 

 

 

Gaat alles nog goed met jou?

 

 

 

Groeten Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet de exacte reden niet. Ik probeer er ook niet over na te denken, want voor mijn gevoel kan het altijd mis gaan.

 

Daar ga in nu niet vanuit! Ik probeer te genieten, alhoewel... vind de echo morgen wel heel spannend hoor.

 

 

 

Het ziekenhuis zal het wel weten bedenk ik me en volg trouw hun advies, ook al zegt de bijsluiter dat het anders is.

 

Ga het morgen toch weer vragen, als ik het niet vergeet!

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens die 12 wkn nog wel eens een kleine of grote bloeding gehad. Maar na die 12 wkn is het allemaal prima gegaan. Ik moet wel zeggen dat ik zelf nog lang een slag om de arm heb gehouden. Zou het allemaal wel goed blijven gaan. Gelukkig is mijn sterke geloof beloond met een heerlijke tweeling.

 

 

 

Ik weet niet of de tp van een cryo spannender is dan anders. Het blijft altijd spannend en garanties worden niet gegeven. Kan ook niet. Het slagingspercentage met cryo's ligt wel 5-10% lager. Maar het kan en die kans telt alles.

 

 

 

De eerste cryo-tp voelde ik me ook zwanger (theoretisch dan). Familie stond al met de champagne op de stoep. Ik heb hem vriendelijk verzocht dit toch niet meer te doen. Die fles champagne hebben we 8 wkn ná de 2e en laatste cryo's-tp wel feestelijk geopend.

 

 

 

lfs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook zwanger van cryo tp en moet ook utrogestan en progynova gebruiken t/mweek 11 en dan afbouwen. Mij is het volgende verteld of is er van blijven hangen: medicatie gebruik je omdat er niets natuurlijks is aan de cyclus waarin de tp heeft plaatgevonden alles is geregiseerd met medicatie als je stopt met de medicatie kan je lichaam de regie weer overnemen terwijler dan wel een vruchtje in zit wat hij niet weet je baarmoeder droog leggen en een eisprong opwekken.

 

utrogestan is om je baarmoeder lekker zacht te maken (omdat je dit nu niet uit jezelf deed)

 

Pogynova is om je eierstokken lam te leggen (gen eisprong op te wekken)daarom kijken ze bij echo1 ook altijd even of je eierstokken rustig zijn!

 

 

 

Dit klinkt voor mij allemaal geruststellend genoeg en blijf trouw door gebruiken :yeswink-1: Ik krijg wel steeds meer last van inbrengen van de bolletjes met het pistooltje (minder ruimte en schraapt soms langs bm mond en bloed nu wel eens, denk daardoor.?

 

 

 

Succes allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Bedankt voor je uitleg Celine! Het is dan ook wel logisch dat we er niet abrupt mee moeten stoppen! We gaan flink door!

 

Ik heb geen inbrenghuls, maar doe het gewoon met de hand zeg maar. Ik ben natuurlijk nog niet zo lang bezig, maar bloedinkjes kunnen op die manier wel ontstaan. Schrikken, of niet?

 

 

 

@ Sonja: hoeveel weken en dagen ben jij bij de eerste echo? Ons ziekenhuis laat ons pas over drie weken komen > dan zou je hartactiviteit kunnen zien.

 

 

 

Mijn huisarts heeft nog nooit van een bloedtest gehoord waarmee je hcg kunt meten. Ik hoopte dat ik tussen die drie weken in toch nog effe kan laten checken of het allemaal nog goed zit.

 

 

 

Groeten Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden