Ga naar inhoud

alleen naar de punctie


Gast egeltje

Aanbevolen Berichten

Dag allemaal.

 

 

 

Ik krijg geen reakties op mijn vorige topic. Blijkbaar niet interessant genoeg. Ik doe het allemaal alleen en sta nu voor mijn 2e punctie voor ICSI. Niemand kan mij halen of brengen. Heb me suf gebeld. Ben een sterke vrouw. Maar dit vind ik wel heftig.

 

 

 

Ik doe het allemaal dan wel alleen, en ik kan dat prima aan. Maar op de heftige momenten als punctie en bevallen lijkt het me wel fijn iemand bij je te hebben. Vorige keer was dat geen probleem. Deze keer...............niemand kan.........echt niemand.............

 

 

 

Alleen naar de punctie. Alleen, niemand naast mijn bed. Dan na afloop een taxi bellen en naar een hotel in de buurt. (buitenland) Jemig wat kun je je dan alleen op de wereld voelen. Ik krijg weinig response op deze site..........vind het wel jammer.

 

Hier komt vast ook weinig response op. Tja wat moet je er ook op zeggen. Ik wilde het even kwijt..................alleen naar de punctie................hoop niet dat ik ook alleen ben bij de bevalling............!!!

 

 

 

Egeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Je vorige bericht niet gezien. Maar deze springt er echt uit!

 

 

 

Helemaal niet leuk voor je. Het is jouw wens, jouw reis. Dat wordt pijnlijk duidelijk als er ook echt niemand mee kan.

 

 

 

Maar hoe eenzaam dat nu ook voelt, echt alleen ben je niet hoor. Wij zijn er ook nog!

 

 

 

Ik ga aan je denken en hoop dat je ons kunt updaten over het verloop?

 

 

 

Veel sterkte, liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Lief dat je reageert. Ik leg mij er bij neer. Weet waarvoor ik dit doe. Maar dit zijn inderdaad confronterende momenten. Kom er wel weer door heen. Ga nu proberen toch even te slapen. Morgen laatste echo. Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Egeltje

 

 

 

Moet eerlijk zeggen dat dit het eerste berichtje is wat ik van je lees.

 

Kan me voorstellen dat dat idd even moeilijk is om alleen naar de punctie te gaan en dan vooral in het buitenland.

 

Vreemd dat er geen enkel familielid of vriend of vriendin is die met je mee kan gaan. Is toch wel iemand die dat voor je over heeft neem ik aan.

 

Wanneer krijg je je punctie precies? En waar moet je heen in het buitenland?

 

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en succes toewensen.

 

 

 

Groetjes

 

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi egeltje

 

 

 

lees je berichtje ook voor het eerst, wat ontzettend klote voor je dat er nu niemand met je meekan, ik geloof het goed dat je dan extra beseft hoe eenzaam het zo is. Het is voor een heel mooi doel maar toch!!!!

 

 

 

helaas kunnen wij ook niet aan de situatie veranderen maar wil je wel zeggen dat ik het ontzettende bewondering voor je heb dat je dit hele traject alleen doet, zoiezo, alleenstaande mama! knap hoor.

 

 

 

wat de bevalling betreft......duurt nog een maandje of 8.5 wie weet hoe je situatie dan is....wens je heel veel succes!!!

 

 

 

mag ik vragen waar je in behandeling bent?

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Egeltje,

 

 

 

Sorry, maar ook ik heb je vorige topic over het hoofd gezien.

 

 

 

Heftig hoor, kan me niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Ik heb zo m'n momenten dat ik graag alleen ben, maar op bepaalde momenten heb je toch iemand nodig? Ook als je een alleenstaande moeder bent die een nieuwe poging waagt? Dus kan me voorstellen dat je even wilde spuien. En terecht! Ik vind het ontzettend dapper, dat je dit in je eentje doet! Ik wens je enorm veel sterkte en succes met je punctie (en het vervolg daarop natuurlijk) en hoop dat je toch nog iemand kunt vinden die met je meegaat.

 

 

 

Ik ga je in het vervolg beter in de gaten houden, want ik weet uit ervaring hoe fijn het op dit forum kan zijn ;-)

 

 

 

Lieve groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Egeltje,

 

 

 

Voor mij ook de eerste keer dat ik je berichtje zie. Wat enorm balen dat er niemand met je meekan naar de punctie! De bevalling is nog zover weg, dat gaat vast goed komen om daar iemand voor te regelen dan. Kan me heel goed voorstellen dat het erg eenzaam voelt in je uppie, het is toch best een heftige ingreep waar je je flink beroerd van kan voelen.

 

Ookal doe je het allemaal heel sterk alleen, sommige momenten wil je gewoon delen met mensen die je na staan. Misschien zijn er mensen die je telefonisch bij kunnen staan als ze niet meekunnen naar het buitenland? Een soort van erbijzijn op afstand zeg maar??

 

 

 

Veel kracht voor de komende tijd en hopelijk vind je hier op het forum toch de steun die je zo nodig hebt in dit proces.

 

 

 

Liefs

 

Cjee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Egeltje

 

 

 

Ik kan me heel goed voorstellen wat jij voelt. Ik had wel jou vorige topic wel gelezen dat je voor een tweede kind wou gaan, maar omdat dat laastste bericht van vorig jaar was heb ik toen maar niet gereageerd.

 

Maar Ik ook ga nu proberen voor een twee kind en wel ook alleen.

 

 

 

Ik heb mijn punctie ook al gehad ook ik moest alleen naar het ziekenhuis. ik mocht ook niet alleen naar huis maar ik kon niets anders dan alleen gaan en wel met openbaar vervoer. en thuis aangekomen kon ik ook niet uitrusten want ok moest mijn kleine ophalen.

 

 

 

Ik heb op 26-08 mijn tp gehad 3 em. ik ben toen wel met met mij kleine geweest ik kon haar bij de oppas van het ziekenhuis laten.

 

Nu is het wachten geblazen om te testen in sept.

 

 

 

Sterkte en succes manty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Egeltje, dat is vast onze bedoeling niet geweest.. en kan me ook alleen een berichtje in het 40+ subforum herinneren van een tijdje terug dat je het alleen ging doen...

 

 

 

Ik ben -voordat ik mijn huidige lief leerde kennen- ook een paar maanden bezig geweest met donorschap e.d. en was er heilig van overtuigd dat ik een BAM zou worden... gelukkig was het lot (of God, het is maar hoe je het bekijkt) me gunstig gezind en ben 'hem' tegen het vege lijf gelopen...

 

 

 

Ik vind het bewonderswaardig, echt waar. En dan ook nog in het buitenland... hoe doe je dat met je eerste kindje dan? Oppas oid? Iig, het komt vast goed, wij vrouwen zijn het sterke geslacht! Vergeet dat niet he.. je weet waarvoor je het doet, ook al is het nu even niet anders dat deze dagen (punctie, tp e.d.) het even tegenzit daar je dit 'alleen' moet doen... vriendinnen cq. familie die op de hoogte zijn van jouw traject zullen vast alles hebben gedaan om te kijken of ze een paar dagen vrij konden krijgen om je te vergezellen...

 

 

 

Gewoon hier in dit door jouw geopende topic blijven schrijven zal ook veel schelen.. heb je toch een heel forum die jou kan steunen in deze..

 

 

 

Heel veel suc6 bij je volgende FM.. hoop dat er een mooi aantal follikels zitten!

 

 

 

Groet,

 

Sannie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Egeltje

 

Ik snap een beetje hoe je je voelt. Ik heb dan wel een lief om het samen mee te doen( we zijn nog niet gestart) maar hij zit voor zijn werk 5 weken op en 4 weken af in het buitenland. En ja dat betekent dat ik tot nu toe ook een paar keer alleen voor echo oid moest. Gelukkig ging mijn beste vriendinnetje dan wel mee,maar misschien komt er een keer dat zij niet kan en anderen ook niet.

 

Ik vind het heel goed dat je er alleen voor gaat en zoals anderen al zeiden het forum steunt je op afstand.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is soms zo druk op het forum met berichten van 'oude bekenden' dat een nieuw berichtje er snel tussendoor glipt. Gelukkig is dat met je 2e berichtje niet gebeurd!

 

 

 

Ik ben zelf 2x alleen naar de terugplaatsing geweest en dat vond ik al niet leuk. En niet leuk is dan puur emotioneel, want fysiek stelt een tp natuurlijk niks voor. Alleen naar een punctie en vooral daarna alleen naar huis lijkt me echt naar. Veel sterkte en meld je daarna maar snel hier, het komt echt bijna niet voor dat er niet gereageerd wordt hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier je berichtje niet gezien.

 

Veel bewondering dat je het traject alleen doorloopt, niet altijd leuk om niemand langs je zij te hebben staan. En ja je weet waarvoor je het doet maar dat maakt het er helaas niet altijd makkelijker op.

 

Door je gevoel uit te spreken weet ik wel dat vele aan je zullen denken ook al is het op afstand.

 

Veel succes met de punctie en hou ons op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi egeltje,

 

 

 

Ook ik heb je berichtje helemaal niet gelezen. En het komt idd heel weinig voor dat er niemand reageert op een berichtje!

 

En waarschijnlijk is het heus niet gebeurd omdat het niet interessant genoeg is hoor, want ik denk dat elk verhaal interessant genoeg is om te lezen en om mee te leven!

 

 

 

Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen. Ook ik heb veel bewondering voor je dat je dit alleen doet. Helaas is dan alleen soms echt alleen. Maar niet op dit forum hoor! Ik denk niet dat het nog een keer zal gebeuren dat je je hier alleen of eenzaam zal voelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Egeltje,

 

 

 

Ik vind het bewonderingswaardig dat je dit traject alleen doet! Respect!

 

Ik heb wel veel alleen gedaan omdat mijn vriend niet in de buurt werkt maar dat vind ik niet vergelijkbaar. De punctie alleen doen en dan ook nog niet in de buurt van jouw huis vind ik echt heftig. Ik wil je heel veel succes wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Egeltje.

 

 

 

Ik zit sinds kort op dit forum dus ik heb je vorige topic niet gezien, maar deze springt er idd uit.

 

 

 

Vind het echt heel erg voor je dat je er helemaal alleen voor staat.

 

Zeker in zo'n situatie is dat absoluut niet fijn.

 

Heb wel heel veel bewondering voor je dat je dit allemaal alleen doorstaat!

 

Ik zelf had dat nooit gekund.

 

Respect!!!

 

 

 

Ik kan je helaas alleen maar ontzettend veel sterkte wensen en met je mee duimen dat je eindelijk je wondertje zult krijgen!!!

 

Zou het leuk vinden als je ons op de hoogte houd van hoe alles is afgelopen en net als wat Testr zegt... wij zullen er voor je zijn!!!

 

 

 

Heel veel succes meid!!!

 

 

 

Liefs SnoesPoes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zijn er mer mensen die de eerste hebben gemist. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het jouw keuze is om er alleen voor te gaan. Dus je kan andere mensen niet kwalijk nemen dat ze er niet voor je zijn. Het is al een hele moeilijke weg als je hem samen moet bewandelen laat staan alleen. En ik denk eerlijk gezegd dat mensen die er zelf niet meer te maken hebben ook niet graag meegaan of je bijstaan in deze situatie. Want ze begrijpen het vaak niet en weten niet wat ze er mee aan moeten.

 

 

 

Ik wens je heel veel succes, en je moet toch op jezelf vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hei egeltje,

 

Ook hier 1tje die niet opzettelijk op jouw andere berichtjes heeft heengelezen.

 

Ik neem aan dat je al een tijdje bezig bent met hormonen spuiten. Dat zorgt er vaak voor dat je een emotionele stuiterbal bent. Dus al voel je jezelf nu down, hopelijk voel je je een andere dag wat positiever!

 

In je bijschrift lees ik dat je al een dochtertje hebt. Wat leuk! Hoe oud is zij? je bent dus bezig voor een brusje.

 

Heel veel succes met de punctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och Egeltje, ik vind het best wel heel vervelend dat er niemand geregeageerd heeft op je vorige topic, terwijl je het zo hard nodig hebt nu. Ook ik heb het over het hoofd gezien...

 

Ik wil je wel zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je dit traject alleen in gaat en ik kan me er dan ook niks bij voorstellen dat er niemand is die met je mee wil of kan.

 

Ook al begrijpen ze het misschien niet zoals lucky zegt en is het je eigen keus (is dit wel zo?), dat hoeft toch niet te betekenen dat ze je er niet mee kunnen helpen. Een beetje medeleven is toch wel gewenst in deze situatie hoor.

 

 

 

Heel veel sterkte egeltje en het gaat vast allemaal goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Net als de vorige schrijfsters heb ook ik jouw bericht niet eerder gezien. Ik kan mij goed invoelen dat je je nu enorm eenzaam voelt!!! Ik ben erg lang alleen geweest, dus weet wat dat betekent, ook met een miskraam, nu echter samen en dat is zo anders.....Respect dat je het in je eentje doet hoor!!!

 

 

 

Sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste en vooral lieve allemaal,

 

 

 

Wat overweldigend zoveel lieve reakties!! Ik was er even stil van. Mijn topic "alleen naar de punctie" daar hebben jullie zo fijn op gereageerd en ik voel me echt blij met de wetenschap dat jullie er ook zijn. Ieder met haar eigen verhaal, en toch zijn we allemaal één met dezelfde wens.

 

 

 

Korte update voor de lieve dames die gereageerd hebben. Net de pregnyl gezet en di ochtend punctie. (Ik loop in Gent) Gelukkig op de valreep is er toch een vriendin die haar werkafspraken kon omzetten en die met mij meegaat. Ik ben uiteindelijk dus niet alleen. Mijn dochtertje is van de week bij het gasoudergezin en ik heb de koelkast helemaal volgepropt zodat ik even niet meer de deur uithoef. Mijn meisje zie ik elke dag eventjes, omdat de lieve gastouder haar een uurtje s avonds brengt.

 

 

 

Donderdag de terugplaatsing. Ik heb totaal geen moeite met het alleen naar het ziekenhuis gaan. Alleen de punctie is toch een verhaal apart. Dus ben superblij dat er toch iemand mee gaat.

 

 

 

EVEN OVER DE REAKTIES OP MIJN DISCUSSIE

 

 

 

Eén iemand tussen de reakties schreef dat ik er zelf voor gekozen heb het alleen te doen. En dat ik dan niet kan verwachten dat mensen daar in mee kunnen gaan.........Maar weet je..........tuurlijk kies ik dit pad zelf..........maar ook met een geschiedenis. Ik hoopte ook jaren met iemand iets op te bouwen en samen nog een kindje te krijgen. Maar dat liep op een grote teleurstelling uit. Dan sta je op die kruizing.......laat ik mijn droom varen............of..........pas ik mijn droom aan aan de huidige situatie. Dan ga je dingen uitzoeken, overwegen, overdenken. Een heel proces, juist omdat je het overweegt alleen te doen. Dat doet emotioneel ook wat met je. Zo'n proces kost tijd. Ik heb op mijn 42 toen ik er echt praktisch mee ben begonnen, een en al tegenslag gehad, met verkeerde klinieken, zoektocht naar donor en noem het maar op. Nu in Gent ben ik eindelijk op mijn plek. Maar ook 43. Zo zie je maar...............Het is niet zo simpel van ......oh zij kiest er zelf voor.................het was meer een gevoel van geen keuze juist meer hebben....... Dat vind ik toch een beetje anders........

 

 

 

Verder zo bedankt voor alle lieve reakties. Het is hartverwarmend dat jullie zo massaal schreven. Ik hoop dat ik ook voor anderen op deze site iets van steun kan zijn.

 

 

 

Ik wil jullie graag ook op de hoogte houden. Heb nu 12 eitjes (maar had ik vorige keer ook en toen na punctie waren het er 19!) En dat met mijn 43 jaar!! Vind het ook spannend weer. Afwachten maar!

 

 

 

Ik zoek alleen hoe ik nu een bericht kan sturen die jullie allemaal kunnen lezen. Nu tik ik dit bericht en komt het volgens mij onderaan in mijn discussie te staan. Is dat hoe ik dat moet doen? Of moet ik weer een nwe discussie openen als ik iedereen wil bereiken? Als ik alleen met iemand in gesprek wil.............??? Dan is chatten beste optie??

 

 

 

Lieve mensen, wish me luck. En ik vind het fijn om jullie van de week weer te spreken. Ik zou zeggen reageer maar in mijn discussie en dan lees ikhet wel en reageer ik weer. Liefs en zo bedankt!!! Jullie ook succes met alles en tot van de week.

 

 

 

xxxx

 

EGELTJE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Egeltje ik heb ook dinsdagochtend de punctie (in Voorburg). Ik zal aan je denken, vooral na die tijd. Fijn dat het nu toch zo geregeld is dat je niet alleen bent en dat je wel elke dag je dochtertje even kan zien (en zij jou!).

 

 

 

Een bericht onderaan de discussie kan gewoon door iedereen worden gelezen. Wil je iemand apart spreken dan kun je een persoonlijk bericht sturen (met muis op de nickname klikken en dan kiezen voor prive bericht). Of idd chatten als ze online zijn.

 

 

 

Het is vijf voor elf, ik ga de pregnyl zetten en dan slapen. Succes dinsdag,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden