Ga naar inhoud

Vergoeding verzekering voor Gent, Belgie


Femme

Aanbevolen Berichten

Hallo!

 

 

 

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie wat vragen van mij kunnen beantwoorden! Ik heet Femme en kom uit de kop van Noord-Holland en we willen graag een kindje maar dat gaat niet zomaar...

 

 

 

Wij zijn in april dit jaar er achter gekomen dat mijn man geen levende zaadjes in zn sperma heeft en zijn daarvoor doorgestuurd naar het AMC voor TESE. In het AMC vinden wij de wachtlijsten veel te lang (6 mnd voor bezoek aan uroloog en dan nog 1 jaar wachtlijst voor de TESE) en daarom hebben we nu eind sept een afspraak gemaakt in Gent, Belgie.

 

 

 

Nu ben ik op dit moment aan het uitzoeken hoe we dit met de verzekering moeten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat jullie uit je zelf naar Gent gaan?

 

 

 

Wij zijn bij Unive verzekerd en zij hebben mij verteld dat we het consult vergoed krijgen, dat we Gent een machtigingsformulier moeten laten invullen van Unive en we moeten een lijstje maken met de benodigde behandelingen en kosten, dit moeten we dan allemaal opsturen naar Unive en dan horen wij binnen 2 weken of ze dit gaan vergoeden.

 

 

 

Nu ben ik er al wel achter dat CZ samen werkt met Gent dus wil ik eigenlijk wel per 1 jan overstappen naar hun. Maar ik ben bang dat ze ons dan niet accepteren omdat het al duidelijk is dat wij ze geld gaan kosten... Heeft iemand hier ook ervaring mee? Met overstappen naar CZ terwijl je al bezig bent in het ziekenhuis?

 

 

 

 

 

Groetjes Femme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Femme,

 

 

 

Wij zijn onder behandeling in Brussel en wij moeten een groot gedeelte zelf betalen. Wat de verzekering vergoed als je in het buitenland onder behandeling staat is in 2010 vastgesteld op €1533,34 voor de ICSI en €1396,- voor de TESE. Het maakt dus niet uit bij welke verzekering je zit ook al hebben ze een samenwerkingsverband met een ziekenhuis. Je krijgt gewoon dat bedrag. Er is maar een verzekering die wel meer in het buitenland vergoed nl het ONVZ. Maar die heeft hele strenge selectie procedures en nemen waarschijnlijk geen patienten aan die in de mm zitten.

 

Misschien is het dus handig de prijzen in Gent op te vragen dan weet je wat je zelf nog moet bijbetalen. (In Gent liggen de prijzen in ieder geval wel wat lager als in Brussel.)

 

 

 

Maar waarom gaan jullie eigenlijk niet naar het Radboud in Nijmegen? Daar doen ze ook TESE-ICSI en zijn de wachtlijsten veel korter als in het AMC. (Ik geloof op dit moment 4-5 maanden.) En Nijmegen is voor jullie ook nog eens veel dichterbij als Gent. Je krijgt dan in ieder geval wel alles vergoed van de verzekering.

 

 

 

Veel succes!

 

Groetjes Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Femme,

 

 

 

Wij waren doorverwezen naar Gent ivm tese. Maar omdat we toch best wel veel geld moesten betalen, ben ik zelf hier in NL gaan zoeken.

 

Het AMC heeft een lange wachttijd. Daarom was ik wat meer informatie gaan zoeken over het Radboud in Nijmegen.

 

Ik heb na om en bij 2 weken, vandaag een brief binnengekregen met de intake en ook de afspraken (gelukkig plannen ze de meeste dingen op 1 dag) voor 4 november.

 

Het is dichterbij dan Gent en als het goed is, wordt alles dan ook voor je voorgoed door je zorgverzekeraar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Bedankt voor jullie reacties! Dan weet ik iig dat er wel wat vergoed wordt. We zijn druk bezig om het met de verzekering allemaal te regelen.

 

Ik wist eigenlijk niet dat de wachtlijsten in Nijmegen ook een stuk korter waren maar we hebben nu het hele proces voor Gent in werking gezet dus zetten dat ook voort.

 

 

 

Veel succes met alles!

 

 

 

Groetjes Femme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Femme,

 

 

 

Wij zitten zelf bij het Zilveren Kruis en hebben in overleg met hun contact gezocht met het UZ Gent.

 

 

 

Wij zijn zeer te bespreken over het UZ Gent. De wachtlijst voor een 1e

 

intake is 1mnd. Zorg dat je dossier uit NL meeneemt naar elke afspraak en steeds laat kopieeren.

 

 

 

Tijdens de eerste afspraak maken zij een behandelplan die naar de verzekering gaat per fax.

 

 

 

Een tipje - neem gelijk contact op met de verzekering om je toestemmingsformulier (E112 formulier) niet op de dokter in persoon af te geven maar op de afdeling. Dienst Urologie voor je man en Dienst ARG voor jezelf. Dat bespaart je veel admin gezeur :)

 

 

 

Wij kregen binnen 2d toestemming van Achmea.

 

 

 

We kregen op 2-8 bij ons behandelplan de diagnose ICSI+TESE en op 30-8 zaten we bij de Uroloog. De uroloog (zeer aardige vent) heeft de operatie ingepland voor vrijdag a.s. Het gaat dus erg snel en wordt wel spannend.

 

 

 

Achmea vergoedt de TESE voor 100% de andere zaken weten wij nog niet.

 

 

 

Eerste afspraak voor behandelplan ICSI staat al op 17-11 als er vrijdag iets gevonden wordt natuurlijk.

 

 

 

Als je nog meer wilt weten moet je maar even reageren. We zien je wel bij het UZ Gent samen met al die andere hollanders in de wachtkamer ;)

 

 

 

Grt,

 

 

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn verzekerd bij het CZ en hebben van al onze 3 icsi pogingen en de TESE ingreep alles 100% vergoed gekregen inclusief de medicatie dus er wordt niet allee het Nederlandse tarief vergoed maar alles. Als je iets niet vergoed zou krijgen kan je het opgeven bij de belasting voor je aftrek van dat jaar. Alle kleine beetjes helpen. Wel heb je kans dat je het in Gent voor moet schieten en dan praat je over een bedrag van 3500 euro maar dat is wel genoeg. Zie voor meer info over de afdeling en de prijslijst www.arg-uzgent.be

 

 

 

Succes!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

Marcel heel veel succes a.s. vrijdag. het is voorvij voor je het weet en hou in je achterhoofd dat het voor een goed doel is!!!!!!! Neem lekker je rust erna en laat je verwennen door je vrouw!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je witje.

 

 

 

Ik zie zelf niet zo op tegen de TESE. Alleen de uitslag is waar ik wel wat spanning van heb. Ik zal mij zeker goed laten verwennen door mijn vrouw :)

 

 

 

De nl tarieven die genoemd worden door Miekske zijn blijkbaar van haar eigen verzekering. Ik heb begrepen van onze verzekering dat de tarieven in Belgie ongeveer gelijk zijn aan NL en in Duitsland ietsje hoger. In onze toestemming voor ICSI staat ook "volledige vergoeding zonder eigen risico". Wij gaan er dus vanuit dat we ook 100% vergoed krijgen.

 

 

 

Succes met je uitgangsecho op donderdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Witje en Marcel,

 

 

 

Volgens onze verzekering (IZZ) krijgt iedereen in het buitenland naar NL maatstaf vergoed en dat is vastgesteld op €1533,- voor de ICSI en €1396,- voor de TESE. Misschien dat het in Gent ongeveer ook zoveel kost en dat jullie daarom alles vergoed krijgen?

 

Heb die prijslijst even bekeken maar kan er niet zoveel wijs uit omdat er alleen lab kosten op staan.....Witje mag ik vragen wat jullie precies vergoed hebben gekregen voor 3 ICSI pogingen en de TESE?

 

IZZ is namelijk onderdeel van CZ dus zou ik eigenlijk evenveel moeten krijgen...

 

In Brussel is alles helaas veel duurder, daar kost een ICSI €4300,- en TESE €2600,-:sad2:

 

 

 

Liefs Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tese ingreep was bijna 1200 euro en alledrie de icsi behandelingen waren 3500 euro per poging. Dus beduidend veel meer dan jouw verzekering aangeeft voor de ned. vergoedingen.

 

 

 

Wij mazzel zeg maar. Nu heeft CZ dan ook een contract met Gent, weet niet of dat wat uitmaakt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Tese is 870 euro (Biopt linker+rechter testikel) en incl. 2jaar invriezen van de gevonden zaadjes. Dat is de verlopige kostenraming.

 

 

 

Het scheelt inderdaad of er een contract is tussen de verzekering en het UZ Gent volgens onze verzekering dan.

 

 

 

2600 euro voor de tese is erg duur. Ik zelf heb ook contact gehad met UZ antwerpen omdat daar geen wachtlijst voor de icsi is en hun tarieven zijn vergelijkbaar met UZ Gent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden