Ga naar inhoud

Augustus 2010: start 1e IUI behandeling


Fortuna

Aanbevolen Berichten

Hoi, ik ben Nikkie en 41 jaar. Ruim 1 1/2 jaar bezig om zwanger te worden. Alle uitslagen van de onderzoeken bij mij en mijn vriend zijn goed. Ons probleem is mijn leeftijd... Dat is het nadeel van je ware liefde op latere leeftijd ontmoeten... We zijn super gelukkig met elkaar en een kindje zou ons geluk helemaal compleet maken.

 

Wij zijn net van start gegaan met IUI. 2 1/2 week geleden heb ik mijn eerste hormoonspuit gezet. Dat is ook een drempel hoor die je even over moet. Begonnen met Decapeptyl en inmiddels ook met Gonal F gestart. Mijn eiblaasjes zijn nog te klein dus maandag terug voor weer een echo om te kijken of ze dan inmiddels groot genoeg zijn.

 

Ik zou het fijn vinden om ervaringen te delen en tips uit te wisselen met lotgenoten. Ik heb me nog niet zo heel goed kunnen verdiepen in het forum. Misschien start ik nu een discussie op terwijl ik me eigenlijk ergens moet aansluiten maar daar kom ik van zelf achter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Nikkie, er zijn er genoeg die in Augustus IUI doen, waaronder ikzelf maar weet niet met je leeftijd of daar iui'ers onder zitten.

 

 

 

Ik weet ook niet of je graag lotgenoten wil i.v.m je leeftijd of IUI???

 

 

 

Ik ben nu op mn 3e dag spuiten, en ik prik Puregon.

 

 

 

Heel veel succes

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nikkie,

 

 

 

Volgens mij zijn binnen het subforum 40+ niet zoveel vrouwen nog met IUI bezig. De meeste zijn volgens mij al met ivf of ecd bezig. Betekent in jou geval dat ze in het ziekenhuis er dus vanuit gaan (na onderzoeken neem ik aan) dat je nog erg vruchtbaar bent en dat is helemaal super (gezien je leeftijd)!

 

Maar wat betreft IUI, daar zul je genoeg lotgenoten van kunnen vinden, waarbij je je vragen kunt stellen, ervaringen kunt delen en je hart kunt luchten. Heel veel succes met je behandeling!

 

 

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, bedankt voor jullie berichtjes en succes wensen.

 

Ik heb inmiddels door dat er - helaas - erg veel lotgenoten zijn...

 

Ik heb eigenlijk "behoefte" aan contact met leeftijdgenoten (omdat ik behoorlijk worstel met mijn leeftijd in combinatie met onze kinderwens) die met IUI bezig zijn, maar ik begrijp van Elsje dat die er niet veel zijn. Dan zal ik maar eens gaan kijken bij IUI lotgenoten voor ervaringen en tips.

 

Jullie ook allemaal veel succes & posiviteit gewenst!

 

Groetjes van Nikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nikki,

 

 

 

Ik begrijp volkomen dat je behoefte hebt aan "leeftijdsgenoten". Ik heb ook gemerkt dat vrouwen die in hetzelfde traject zitten maar een stuk jonger zijn vaak toch nog een ander vooruitzicht hebben (qua tijd in ieder geval) en daardoor net iets anders in het proces zitten. Bovendien verkeren zij vaak in een andere omgeving, waardoor er regelmatig ook andere reacties vanuit de omgeving komen. Bij ons tikt toch enorm die klok, ook al blijk je nog wel goed te stimuleren. Als je een bepaalde leeftijd bereikt, houdt het eenvoudigweg gewoon op (wordt je gewoon niet meer behandeld). Als ik wat jonger geweest zou zijn , dan zou ik misschien bijv wel een langere rustpauze ingelast hebben tussen de behandelingen, maar durfde dat eenvoudigweg niet, vanwege mijn leeftijd.

 

Ik doe sinds 2 1/2 jaar mijn best om zwanger te raken, terwijl ik al heel jong wist dat ik absoluut kinderen wilde. Mijn vorige vriend heeft mij jaren aan het lijntje gehouden en uiteindelijk toegegeven dat hij helemaal geen kinderen wilde. Daardoor zijn wij uit elkaar gegaan. Dus voor mij is het in principe ook geen bewuste keuze geweest om laat aan kinderen te beginnen. Tja, helaas is niet iedereen gezegend met het feit om de liefde van je leven al jong tegen te komen. Ik was bijna 37 toen ik hem tegenkwam :-)

 

Helaas bleek bij mij dat ik al vervroegd in de overgang was, waardoor IUI niet zinvol meer was en we dus direct ivf geprobeerd hebben. Ik heb wel "ervaring" met IUI omdat we de 2e ivf-poging afgebroken hebben (wegens geen opbrengst) en omgezet hebben naar een IUI. Helaas hebben de ivf-behandelingen geen resultaat opgeleverd en gaan wij het nu proberen met ecd. Ook daar loop ik weer tegen mijn leeftijd aan. Wij hebben een donor gevonden, maar die kan ons pas over een jaar helpen. En nu twijfelen we dus weer enorm of we daar op kunnen/moeten wachten. Als ik jonger zou zijn, zou ik dat zeker doen.

 

Met het feit dat ik nu inmiddels alweer ruim de 40 ben gepasseerd en dus op zijn minst 41 ben als ik voor het eerst moeder wordt (als ons dat nog gegund is), daar heb ik zelf geen moeite mee. Had het natuurlijk liever anders gezien, maar het is helaas niet anders. Ik voel me totaal geen 40 en zie er ook niet zo uit (al zeg ik het zelf, haha). Mijn vriend is een aantal jaren jonger en dat scheelt misschien ook wel. Maar gezien de levensverwachting van tegenwoordig vind ik het ook geen probleem om op deze leeftijd nog aan kinderen te beginnen.

 

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Als je vragen hebt of gewoon wat kwijt wilt, dan hoor ik het wel. Misschien dat ik je toch kan helpen, ook al zit ik niet in het IUI-traject. Uiteindelijk hebben we wel allemaal hetzelfde doel en vaak ook dezelfde gevoelens!

 

 

 

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nikki,

 

 

 

Je hebt een lotgenoot gevonden :) ! Ik ben 40 en bezig met IUI bij het VUMC. We hebben een dochter, die op de "natuurlijke wijze" is gekomen, maar nu al helaas 3 jaar zonder resultaat bezig voor een tweede kindje. Het is gebleken dat mijn man niet zo veel zaadjes heeft, bij de laatste keer ongeveer 5 miljoen. Maar goed, zoals ze bij het VU zeggen: je hebt er uiteindelijk maar eentje nodig (en dat kan ik alleen maar beamen, gezien onze mooie dochter).

 

 

 

In april dit jaar hebben we onze eerste IUI, in eigen cyclus, gehad. Helaas geen resultaat, want ik had al een eisprong op de dag van de Pregnyl injectie, veel te vroeg dus (ik houd nog steeds mijn temperatuur bij).

 

 

 

Daarna zijn er 3 cycli gecanceled: 1x eisprong al geweest, 1x geen eisprong en 1x cyste.

 

 

 

Vorige week hebben we de tweede IUI gehad, dit keer met stimulatie met Menopur. Ook dit keer is helaas volgens mijn temperatuurgrafiek de eisprong al geweest, de dag voordat de IUI plaatsvond.

 

 

 

Mijn cycli zijn onregelmatig, eisprong vroeg, dus een en ander is lastig te timen. Maar goed, we wachten weer af en zolang hormonale waarden ok zijn lijkt er nog tijd te zijn (maar ik voel die klok maar al te hard tikken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elsje, bedankt voor je begripvolle bericht. Natuurlijk is het voor alle lotgenoten emotioneel en zwaar als het niet op de natuurlijk manier lukt om zwanger te worden maar wij zitten vanwege onze leeftijd inderdaad in een ietwat ander proces. Geen tijd voor rustpauzes om emotioneel weer even op adem te komen omdat ons klokje voortdurend tikt.

 

Ik voel me geen 41, zie er niet uit als 41 maar bén wel 41. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan dat het misschien helemaal niet meer gaat lukken, dat vind ik té moeilijk dus die gedachtes blok ik. Ik wíl die negatieve gedachtes ook niet toelaten omdat ik alleen maar positief wil zijn tijdens de behandeling. Ik ben er namelijk van overtuigd dat positiviteit ook mee zal helpen!

 

Als ik dus positief blijf en de eerste IUI is gelijk raak zou ik nog net voor mijn 42e kunnen bevallen. Dat is ook iets wat ik direct weer probeer te blokken... 42 (!) - ik had bij wijze van al oma kunnen zijn op die leeftijd (oké dan had ik wel heel vroeg aan kinderen moeten gaan denken maar toch). Vroeger dacht ik altijd dat ik rond mijn 30e 2 kindjes zou hebben en nu ben ik al 41 en ik heb er nog geen 1. Soms loopt het leven anders dan je zelf zou willen...

 

 

 

Klinkt bij jou ook heftig zeg, je ex-vriend die jou jaren lang aan het lijntje houdt en dan uiteindelijk toegeeft dat hij helemaal geen kinderen wilt, terwijl jij van jongs af aan zo'n grote kinderwens hebt. Ik wil en mag daar eigenlijk helemaal niet over oordelen maar ik wil toch even zeggen dat ik dat heel egoistisch vindt van hem. Hij verdiende jou niet en ik ben blij dat je je grote liefde nu gevonden hebt. En dan de klap om te horen dat je vervroegd in de overgang bent. Ik hoop zo dat het voor jullie ook nog gaat lukken. De IVF behandelingen zijn helaas niet gelukt en nu gaan jullie voor ECD schrijf je. Misschien is het raar maar ik weet niet wat ECD is?

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Kee, wat fijn om een leeftijd-lotgenoot gevonden te hebben!

 

Het niet op een natuurlijke manier zwanger kunnen worden is voor iedereen heel zwaar en emotioneel maar is denk ik toch een ietwat ander proces als je jonger bent.

 

Jullie zitten dus met een timing probleem. Moeilijk hoor dat er cycli gecanceld worden, vooral omdat ons klokje zo ontzettend hard door tikt.

 

Hoe nauwkeurig is het temperaturen (heb ik zelf geen ervaring mee)? Ik wil je geen valse hoop geven maar zou het kunnen dat de eisprong toch pas na de IUI is geweest? Je schrijft over IUI met stimulatie van Menopur, wat doet dat precies?

 

Sterkte en succes gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wíl die negatieve gedachtes ook niet toelaten omdat ik alleen maar positief wil zijn tijdens de behandeling. Ik ben er namelijk van overtuigd dat positiviteit ook mee zal helpen!

 

 

 

Klinkt bij jou ook heftig zeg, je ex-vriend die jou jaren lang aan het lijntje houdt en dan uiteindelijk toegeeft dat hij helemaal geen kinderen wilt, terwijl jij van jongs af aan zo'n grote kinderwens hebt. Ik wil en mag daar eigenlijk helemaal niet over oordelen maar ik wil toch even zeggen dat ik dat heel egoistisch vindt van hem. Hij verdiende jou niet en ik ben blij dat je je grote liefde nu gevonden hebt. En dan de klap om te horen dat je vervroegd in de overgang bent. Ik hoop zo dat het voor jullie ook nog gaat lukken. De IVF behandelingen zijn helaas niet gelukt en nu gaan jullie voor ECD schrijf je. Misschien is het raar maar ik weet niet wat ECD is?

 

 

 

Hoi Nikki,

 

 

 

Negatieve gedachten laat ik, als het even kan, ook niet toe. Natuurlijk moet je in het hele proces positief blijven, anders hoef je er niet aan te beginnen, toch?! Na onze laatste ivf-behandeling heb ik het wel toegelaten. Het gegeven dat je nooit genetisch moeder meer kunt worden (ik heb "geen" eitjes meer), heeft wel meer tijd nodig gehad om het een plek te geven (voor zover mogelijk) dan je weer opladen voor een volgende ivf-poging. Het is toch ook een vorm van afscheid nemen! Was erg heftig en heb nog steeds zo mijn momenten, maar naarmate de tijd vordert, gaat dat veel beter. Zit nu weer in een fase dat de positiviteit weer de hoofdrol speelt! Moet ook wel, anders kun je gewoon niet de volgende stap maken. Voor ons is dat eiceldonatie (ecd). Als je daar meer over wilt weten, dan kun je daar op dit forum ook alle info over vinden. Is niet gek hoor, dat je niet weet wat ecd is (of de afkorting). Ik wist er ook nauwelijks iets van, voordat we in de MM kwamen.

 

 

 

En wat mijn ex betreft: Tja, soms heb ik wel momenten dat ik enorm boos ben op hem. Maar aan de andere kant ben ik er zelf ook bij geweest! Ik spreek hem nog wel eens, maar vermijd bewust dit onderwerp. Ook hij heeft me er tot nu toe niet mee geconfronteerd, terwijl ik er wel van overtuigd ben dat hij het wel weet. Dus ik denk dat hij het ook niet durft. Gelukkig maar, want ik sta niet voor mezelf in wat ik dan allemaal naar zijn hoofd zou slingeren. En ja, wat schiet je daar mee op? Helemaal niets toch? Je kunt de klok toch niet terugdraaien!

 

 

 

Fijn dat je hier een leeftijd-lotgenoot gevonden hebt. Het is toch wel erg fijn als je concrete ervaringen uit kunt wisselen!

 

 

 

Lieve groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Nikki,

 

 

 

Menopur doet hetzelfde als Gonal F: follikelgroei stimuleren. Voor wat betreft die temperatuur: die houd ik al 3 jaar bij, dus enige ervaring heb ik wel :) . In principe heeft alleen het hormoon progesteron invloed op de temperatuurstijging en zou de stijging niet moeten kunnen worden veroorzaakt door de Pregnyl injectie.

 

Maar zoals ik al zei, afwachten, hoewel vandaag, 10 dagen na de inseminatie, mijn temperatuur alweer omlaag is gegaan en ik een major headache heb, wat over het algemeen betekent dat ik binnen 2 dagen ongesteld word :(.

 

Hoe staat het er bij jullie voor? Follikels die groeien, IUI gehad? In welk ziekenhuis doen jullie de behandeling? Ben heel benieuwd hoe het met je gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kee, hoop zo voor je dat die ongesteldheid uitblijft!

 

Vanaf het moment dat je zwanger probeert te worden blijft dat een spannend moment, je hoopt toch elke maand weer dat die ongesteldheid uitblijft en het nu dan toch echt (soms tegen beter weten in) raak is...

 

Dat temperaturen moet toch dagelijks op precies hetzelfde tijdstip gebeuren? Best een opgave omdat al 3 jaar bij te houden, wel goed van je hoor.

 

Sterkte met je hoofdpijn. Hopelijk is het deze keer geen signaal van ...

 

 

 

Mijn eerste spuit Decapeptyl heb ik op 2 augustus gezet, 16 augustus gestart met Gonal F. Deze dosis is sinds afgelopen maandag verhoogd omdat mijn eiblaasjes niet zo snel groeien. Aanstaande maandag weer terug, hopelijk zijn ze dan op formaat zodat ze die week nog kunnen insemineren. Heel spannend allemaal, alles wat er nu gebeurt is nieuw voor ons omdat het de eerste keer is. En ik hoop ook zo dat het de laatste keer is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Kee. Hoe was je FM?

 

 

 

@Elsje. Hoe gaat het nu met je? Je gesprek in het ziekenhuis al gehad?

 

 

 

Gisteren dus 1e IUI gehad. Daarna wat last van buikpijn, beetje zeurderig. Nu een behoorlijk opgezette buik, waarschijnlijk door de Utrogestan tabletten. Maar dat maakt allemaal niet is, het is tenslotte voor het goede doel. Ik word nu al 'gek' van de spanning en het duurt nog zo lang...

 

 

 

groetjes, Nikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik word nu al 'gek' van de spanning en het duurt nog zo lang...

 

 

 

 

Erg he, dat wachten... Fingers crossed Nikki!

 

 

 

Er zijn 2 follikels aan het groeien. Ben benieuwd of ze uiteindelijk allebei zullen doorgroeien. Baarmoederslijmvlies zag er ook goed uit. Heb eigenlijk wel een goed gevoel over deze cyclus smile.gif.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nikkie,

 

 

 

Hier is inmiddels alles prima! We hebben vorige week ons gesprek gehad waar we niet heel veel wijzer van zijn geworden. Resultaat was dat m'n emmertje weer eens overliep. Dus ik heb een paar vervelende dagen gehad. Aansluitend hebben we een heel bijzonder weekend gehad, waardoor de zon weer is gaan schijnen :-) Kan er nog niets meer over vertellen. Maar ik ga het vandaag of morgen in het topic "schrijfgroepje: beging traject ecd" vertellen. Dus als je nieuwsgierig bent, moet je het maar even in de gaten houden!!

 

 

 

Nou, je eerste IUI is achter de rug. Is het je tot nu toe meegevallen? Ik hoop het want het ergste, daar zit je nu midden in! Dat wachten is killing! Ik weet er alles van. Probeer gewoon je dingen te doen en zoek lekker afleiding! Dat is het enige advies dat ik je kan geven om de dagen door te komen. En dan duimen we natuurlijk dat dit meteen je laatste behandeling is geweest :-) Wanneer mag je eigenlijk testen?

 

 

 

@ Kee: jij natuurlijk ook veel succes. Dat dit voor jou ook voorlopig de laatste mag zijn!

 

 

 

Lieve groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Elsje ... GEFELICITEERD met jullie "nieuwe" donor, wat een ontzettend goed nieuws, ben blij voor jullie! Wat een spontaan en lief aanbod!

 

Kee, willen je follikels groeien? Hou het goede gevoel over deze cyclus vast meid!

 

Ik mag vrijdag testen. Afgelopen zaterdag een mega hoofdpijn, zo erg dat ik er misselijk van was. Vanaf zondag bruine afscheiding. Afgelopen nacht een giga giga buikpijn. Maar nog steeds geen doorbraakbloeding. Er is dus nog steeds hoop en hoop doet leven! Fingers crossed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch maar even met het ziekenhuis gebeld. Die buikpijn kan het klappen van een follikel zijn. En die bruine afscheiding hoeft geen voorbode te zijn van een doorbraakbloeding. Dus ben wel weer een beetje gerustgesteld en blijf hoop houden op een positieve afloop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden