Ga naar inhoud

Wat zouden jullie doen?????????????????


Anouk

Aanbevolen Berichten

Dames!

 

 

 

Twee weken geleden hebben we een mislukte Pesa gehad. We dachten dat het voor ons ophield. Op advies van sommige van jullie zijn we ons gaan inlezen in Tese, en we willen dit zeker een kans geven. Maar weten niet waar. Afgelopen vrijdag een telefonisch gesprek gehad met een uroloog in het VU. Die vertelde ook dat Tese nog mogelijk is, omdat mijn mijn wel de juiste hormonen in zijn bloed heeft. Maar dat het door zijn sterrillisatie ook in/naar (sla mij maar neer, geen idee hoe 't werkt) zijn bijbal is verlittekend... Volgens mij is dit onmogelijk, want de zaadleidres zijn toch geopereerd (???). Ik denk zelf dat zijn lichaam gestopt is met zaad aanmaken. Maar volgens zijn bloed gebeurd dat nog wel ergens (ik durf ook nergens meer op te hopen, die teleurstellingen zijn echt zo zwaar).

 

 

 

Maar goed die uroloog wilt ons begeleiden naar het volgende ziekenhuis (AMC)... Maar nu twijfelen wij, of we in Nederland blijven, of uitwijken naar bijv. België. De ervaringen in NL zijn niet allemaal even goed... Dus mijn vraag, wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie gedaan? Alles is welkom.

 

 

 

Maandag belt de uroloog weer terug, of we weten wat we willen. Mijn man wilt het liefst naar het AMC (lekker in de buurt). Na de tese wilt ie echt stoppen. Het is ook wel mooi geweest dan, al dat gesleutel aan je toestand is niet fijn... Maar hij heeft wel al drie kinderen, en ik niet. Dus de nood is bij mij ietwat hoger, en ben echt in alle staten... En wil natuurlijk het allerbeste ziekenhuis...(wie niet).

 

 

 

Het AMC trekt mij niet zo heel erg... Maar misschien zit ik er compleet naast, en is het gewoon een heel goed ziekenhuis...

 

 

 

Ik hoor graag jullie meningen/ ervaringen!

 

 

 

Alvast bedankt!

 

 

 

Groetjes van Anouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

Wat een dubbel nieuws allemaal! Eerst houdt het op en nu gaat het misschien toch nog lukken....Heel fijn natuurlijk!

 

 

 

Wij hebben zelf ICSI + PESA gedaan en na 3 pogingen is dit gelukt, ik ben nu 17 weken zwanger.

 

Hiervoor zijn wij in behandeling geweest bij het Radboud in Nijmegen en ik kan echt alleen maar goede dingen zeggen over het ziekenhuis!

 

Allemaal hele prettige mensen en volgens mij ook goede resultaten. En ze doen daar dus ook TESE, dus dat zou zeker een mogelijkheid zijn.

 

 

 

Groetjes,

 

Fientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

Wat een verhaal zeg! Maar wel spannend dat jullie het misschien via TESE kunnen proberen.

 

Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee. Maar las toevallig van de week op dit forum dat de wachttijd voor TESE in het AMC ontzettend lang is (ergens zomer 2011 kan je terecht). En dan moet je eerst nog daar misschien de mmm in. Dus voordat je dat kan gaan doen....Als je geen haast hebt, dan maakt dat misschien niet uit, maar kan me voorstellen dat je het zonde van de tijd vindt.

 

Misschien dat Duitsland of België dan wel een goede optie is. Las ook dat voor Düsseldorf zo goed als géén wachttijd is.

 

 

 

Succes met je beslissing en met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

Ook mijn vriend heeft een TESE (in het Radboud) laten doen. Hij heeft verkleefde zaadleiders door diverse buik operaties. Dus theoretisch gezien zou zijn zaad ook gewoon in de bijbal moeten zitten.

 

 

 

Bij hem was dat niet het geval, maar zijn bloed liet idd zien dat hij nog wel zaad aanmaakte (als je geen zaad meer aanmaakt gaat er een bepaald hormoon omhoog heb ik me laten vertellen).

 

 

 

Omdat hij toch voor iets anders onder het mes moest hebben ze eerst PESA gedaan, daar vonden ze niks en toen gelijk TESE gedaan. De PESA was dus niks en de TESE succesvol (4 rietjes).

 

 

 

Wij zijn erg tevreden over het ziekenhuis.

 

Ik zou het er dus zeker op wagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

Wat spannend voor jullie zeg!

 

Ik heb ook gehoord dat er in het AMC een erg lange wachtlijst is! En we moeten al zo lang wachten op alles in het hele traject. Wat dat betreft kun je in Nederland misschien qua wachttijden beter naar het Radboud in Nijmegen gaan. Erg fijn en kundig ziekenhuis hoor.

 

Enige nadeel in Nijmegen is dat ze eerst een TESE doen, en dan pas gaan beginnen met de ICSI behandeling. Je werkt dan dus wel met cryo (ingevroren) zaad terwijl met vers zaad misschien toch betere resultaten te krijgen zijn. Wel veilig want je weet dat er zowiezo zaad is voordat je met de ICSI begint, maar aan de hormoonwaardes kunnen ze wel een goede inschatting maken of er met TESE iets te krijgen is. Wij willen dus graag beginnen met de ICSI en dan tegelijkertijd met de eicel pick-up een acute TESE zodat er met vers materiaal gewerkt wordt. Dit doen ze in het UZ Brussel wel zo!

 

Weet eigenlijk niet of ze dit ook in het AMC doen?

 

Ik ben erg tevreden over Brussel. Erg kundige mensen daar en de wachttijden vallen mee.

 

In Duitsland ben je vaak nog sneller aan de beurt maar ik weet niet welke behandelingen ze daar doen....

 

Nadeel van het buitenland is, dat je een gedeelte zelf moet betalen.

 

Succes met alles!

 

 

 

Liefs Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Anouk

 

 

 

 

 

fijn te horen dat Tese nog een optie is.

 

Wij waren in eerste instantie ook aangwezen op Tese en wij besloten om naar Brussel te gaan ten eerste omdat zij al erg lang Tese ingrepen uitvoeren, de wachttijd was korter en zij voeren de Tese op dezelfde dag als de punctie uit en werkenm dus met vers materiaal. Tijdens ons intake gesprek werd er een zaadmonster gevraagd en we werd goed zaad gevonden en direct ingevoren. Tot op heden niet nodig gehad, in Brussel vind men wel iedere keer zaad terwijl hier in NL nog nooit (7 analyses) iets gevonden is. Maar, ik zou je als tip wiilen gevem, ga op diverse plaatsen op gesprek! je kan dan altijd nog besluiten waar je een behandling wil laten doen.

 

Ik weet dat het AMC een enorme wachtlijst kent, en dat het in Nijmegen iets vlotter gaat.

 

 

 

Brussel gaat ook wel wat tijd overheen, daarom als je eht overweegt, asap een afspraak maken,afzeggen kan altijd.

 

 

 

hier wat info van Brussel:

 

http://www.brusselsivf.be/ingrepen-voor-zaadextractie

 

 

 

Dusseldorf voert ook Tese´s uit

 

http://www.ivf-duesseldorf.de

 

 

 

daar kun je vrij snel op gesprek komen en vooraf kun je ook per email info aanvragen bij dr. scholtes, adres staat op de site.

 

 

 

Houd met behandeling in het buitenland wel rekening met hogere kosten die je niet volledig vanuit de zorgverzekering vergoed krijgt.

 

 

 

Heel veel succes!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

Ook mijn vriend heeft een TESE (in het Radboud) laten doen. Hij heeft verkleefde zaadleiders door diverse buik operaties. Dus theoretisch gezien zou zijn zaad ook gewoon in de bijbal moeten zitten.

 

 

 

Bij hem was dat niet het geval, maar zijn bloed liet idd zien dat hij nog wel zaad aanmaakte (als je geen zaad meer aanmaakt gaat er een bepaald hormoon omhoog heb ik me laten vertellen).

 

 

 

!

 

 

 

 

 

Helaas Paula is dat niet altijd waar.

 

Mijn man zijn uitslagen waren echt perfect volgens de gyn.

 

helaas geen zaadcellen hoor.

 

 

 

Maar duim voor jou Anouk dat het bij jullie wel lukt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Anouk,

 

Wij zijn in Gent geweest voor de tese. Duurde 2 maanden voordat we een intake gesprek hadden, maar tijdens dat gesprek meteen een afspraak gemaakt voor de operatie. Die was al 2 weken later en gelukkig met goed resultaat. We hebben bijna alles vergoed gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Paula is dat niet altijd waar.

 

Mijn man zijn uitslagen waren echt perfect volgens de gyn.

 

helaas geen zaadcellen hoor.

 

 

 

Maar duim voor jou Anouk dat het bij jullie wel lukt!!

 

 

 

Er zijn idd overal uitzonderingen die de regel bevestigen.

 

 

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

wij liepen in het EMC. Mijn man mist zijn zaadleiders, de artsen gingen er vanuit dat er wel goed zaad aanwezig was, en dit met pesa makkelijk verkregen zou kunnen worden, maar toen was het hele weinige zaad wat er al was allemaal morsdood.

 

 

 

Er werd toen geadviseerd om eerst Mesa te proberen, en niet meteen naar tese over te stappen. HOewel ze de kans op veel betere resultaten niet groot was.. Maar wonder boven wonder acht rietjes vol goed zaad in kunnen vriezen!! En nu bijna 34 wkn zwanger!

 

 

 

Ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie een optie is, maar wilde je er toch even op attenderen zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

 

 

 

Veel succes in ieder geval!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben niet gekozen voor het amc omdat de uroloog in utrecht betere ervaringen had met het radboud. Tot nu toe zijn onze ervaringen er goed. Bij de pesa werd ook niks gevonden zijn bijballen waren verschrompeld. Maar ze hadden ook een biopsie genomen en daar waren zaadcellen in gevonden? Is dat niet bij jullie gedaan?

 

De tese heeft een goed resultaat opgeleverd. Ben nu nog niet zwanger maar was het wel heb een vmk gehad. Maar we hebben er nog een in de vriezer. Vrienden van ons zijn in Brussel geweest. Erg fijn ook maar helaas moet je meer dan de helft zelf betalen. Wij vinden het erg fijn in het radboud en zijn blij dat we gewoon in nl kunnen blijven. Veel succes met de moeilijke keuzes. Doe anders een intake in amc en radboud en brussel dan kan je kijken wat jullie het meeste aantrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi anouk,

 

Ik zou je willen adviseren een afspraak te maken met dr. Lock in umc Utrecht. De vraag is hoe de pesa is uitgevoerd. Was het poliklinisch waarbij op goed geluk in de bijbal vocht wordt opgezogen? Dan is er kans. Een bewezen vruchtbare man en goede waardes. Lock doet een pesa in de operatie kamer. Hij zegt, een bijbal is eigenlijk een orgaantje van 6 metet lang, dus lukraak puncteren heeft minder kans. Hij opereert en kijkt overal waar er zaad zit. Er is ook een embryoloog bij. De wachttijd is kort. Zou het echt doen als de pesa di je had een poliklinische was!! Succes!!!

 

Megan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

Helaas kan ik je hierin niet adviseren of mijn mening geven, maar ik wil jullie wel heel veel succes toewensen en hopelijk is TESE toch nog de manier voor jullie om je wens te verwezenlijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

 

 

Wij zijn in het AMC geweest en hebben het ziekenhuis altijd als erg prettig ervaren. Wel heb ik begrepen dat de wachttijden nu een stuk langer zijn.

 

Ik wil jullie veeel succes wensen met de komende spannende tijden!

 

 

 

Maar zoals je ziet, toch al behoorlijk wat zwangeren via TESE!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij zitten in hetzelfde schuitje en hebben ons in maart aangemeld bij het amc. Daar hadden we half juni een intake en we kunnen pas half december bij de uroloog terecht voor de intake van de uroloog. Als alles goed gaat is er dan een wachtlijst van 9 mnd voor tese en dan nog ruim 7 mnd voor de icsi.

 

We hebben ons ook ingeschreven in nijmegen (eind juni) en daar kunnen we 23 sep terecht voor intake bij urologie en gyn. Wachtlijst daarna is 6 mnd voor tese en icsi.

 

 

 

Succes met het kiezen, het is een moeilijk en vooral langdurig traject, maar er zijn genoeg positieve resultaten geboekt zoals je op dit forum kunt lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedant voor jullie reacties!!! Echt zo super!!!

 

De tip voor de Uroloog in Utrecht is echt iets om over na te denken. En zelf denk ik aan Gent... AMC heeft toch echt wel een lange wachttijd. En ook zo fijn om te zien dat er een aantal zwangeren tussen zitten... Zou het dan toch nog kunnen lukken...

 

 

 

We gaan er van 't weekend even rusig over hebben.

 

 

 

Lieve meiden, enorm bedankt! Jullie ook allemaal veel succes met jullie behandelingen, en keuzes, en vooral ook met wachten...

 

 

 

En voor de zwangeren, gefeliciteerd allemaal!!! Geniet ervan!!!

 

 

 

Liefs van Anouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anouk,

 

 

 

Ik kan mij voorstellen dat je twijfelt wat je het beste kunt doen. Lastig hoor.

 

 

 

Mijn man en ik lopen in het AMC en wij zijn eigenlijk gewoon tevreden. Ze hebben bij de intake al duidelijk verteld dat het geen snelle procedure is en ze zijn erg vriendelijk dus wij gaan rustig het hele proces door. Ik vind het prima, wij willen ons ook niet teveel gek laten maken. Als het resultaat er uiteindelijk maar komt... Ik weet ook niet hoe snel het in een ander ziekenhuis gaat.

 

 

 

Succes met jullie keuze!

 

 

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi allemaal,

 

Even een kleine update. Het is het UZ Gent geworden. Vandaag heb ik gebeld naar het UZG, en we hadden geluk er was een afzegging a.s. maandag, dus dan hebben wel al ons intake gesprek... Pffffffff...heb wel het daar gaan we weer gevoel... Maar misschien komt het wel helemaal goed... We zullen het zien. Wel echt super dat we zo snel terecht kunnen!

 

Liefs Anouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden