Ga naar inhoud

beginneling


mouse

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik heb me net geregisteerd, omdat ik graag ervaringen, gevoelens, emoties, vragen en nog veel meer wil delen.

 

Heb het gevoel dat alles tegenzit en ik ben nog niet eens begonnen met iui behandeling.

 

De een na de ander is zwanger in mijn omgeving. Ik kan mijn verdriet niet altijd goed uiten naar mijn partner toe en hij niet naar mij. Soms vraag ik me af of het wel verstandig is om te starten met iui als ik zelf niet lekker in me velletje zit en heel onzeker wordt van al die in mijn ogen negatieve ervaringen die je leest. Is er iemand die me een beetje opweg kan helpen en wat met me wil delen.

 

 

 

liefs onzekere mouse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mouse,

 

 

 

Ik heb geen IUI gedaan, maar ICSI.

 

 

 

Misschien moet je het maar zo zien, als je start met IUI heb je bij tegenvallende behandeling nog mogelijkheid om door te gaan voor IVF/ICSI. Wel lijkt het me erg belangrijk dat jullie samen elkaar steunen, want je hebt elkaar nodig hoor.

 

 

 

Als je het moeilijk vind om er over te praten is schrijven (net zoals hier) soms een goede optie.

 

 

 

Ik hoop dat je hier je ei kwijt kan, en onthou er zijn vele negatieve maar gelukkig ook positieve ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie! we praten wel, maar we weten allebei momenteel geen raad met de situatie. Ik praat veel met mijn ouders en dat lucht op, maar met zijn ouders praten is moeilijker. Ik weet dat ik niet naar al die negatieve ervaringen moet kijken, maar ze vallen zo op dat je de positieve niet meer ziet. Verder heb ik het gevoel dat al zijn hoop om vader te worden op mijn schouders drukt. Ik ben nooit boos, teleurgesteld geweest dat een natuurlijke zwangerschap niet mogelijk zou zijn, maar heb wel een miskraam gehad zo'n 5 weken geleden. Rare gewaarwoording!! Wat moet je hier nu mee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is dat ook echt zo dat zijn hoop op jouw schouders drukt? Misschien moet je hem vertellen dat je dat gevoel hebt en dat dat je zwaar voelt. Misschien trek je wel te veel verantwoordelijkheid naar je toe?

 

 

 

Wat erg dat je een miskraam hebt gehad! Het geeft wel aan dat je lichaam zwanger kan worden, klinkt heel cru, maar het is wél goed dit te weten. Natuurlijk had het veel mooier geweest als de kleine lekker had blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mouse, welkom op dit forum.

 

 

 

Ik doe wel IUI, en moet zeggen dat die behandeling opzich goed te doen is.

 

Wanneer gaan jullie beginnen???

 

Mijn iui van deze keer is mislukt en ga over ongeveer 4 weken weer beginnen met spuiten, misschien lopen we wel tegelijk op.

 

 

 

ik hbe de vorige keer ook een miskraam gehad.

 

 

 

Porbeer er wel over te praten,en zeker over hoe jullie in de behandeling staan dat is wel belangrijk.

 

En je kan heel goed je ei kwijt hier, allemaal lieve vrouwen en enkele heer hier op het forum.

 

 

 

Ik weet verder niet wat je specifiek wil weten over de IUI???

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Mouse,

 

 

 

hoeveel steun je ook kunt krijgen uit je omgeving het blijft een zwaar emotioneel traject. Toen wij begonnen aan iui zat ik ook niet goed in mijn vel.

 

Hoewel iui lichamelijk goed te doen is ben je toch bezig met een behandeling omdat natuurlijk zw niet lukt.

 

 

 

Ik heb ook ,en vele met mij op het forum, een mk gehad. Dat hakt erin. De emoties die daarbij horen kun je niet omheen en moeten eruit.

 

Wat je daar mee moet is een plekje geven op jou eigen manier met je man en eventuele andere dierbaren.

 

 

 

Het is soms moeilijk om dingen positief te bekijken, we weten het allemaal. Toch is het als je in de mmm zit positief dat je zw bent geweest. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en vergeet soms niet op jezelf voorop te zetten als je met behandelingen bezig bent, het is soms goed om een beetje egoistisch te zijn.

 

 

 

Heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Mouse en heel veel succes met je IUI.

 

Probeer je niet al te veel te richten op de negatieve verhalen hier, want er zijn ook heel veel positieve verhalen.

 

Wel is het goed kennis te nemen van de negatieve verhalen.

 

Deze verhalen maken je ervan bewust dat IUI/IVF/ICSI etc. niet dé wondermiddelen zijn, maar wel een prachtige mogelijkheid om je grootste wens in vervulling te laten gaan.

 

En van dat laatste moet je uit gaan. Ook al heb je meer dan 1, 2 of 3 pogingen nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom mouse,

 

 

Ik zelf zit in het IUI traject en heb inmiddels 4 pogingen achter de rug gehad helaas zonder resulaat, en we zijn nu beizg met poging 5.

 

IUI is op zicht best te doen maar zoals je al zegt het is wel erg confronterend vooral als iedereen om je heen zwanger word, dat gevoel ken ik maar al te goed.

 

Probeer togh ook zoveel mogenlijk met elkaar erover te praten, want het is niet zomaar iets wat jullie gaan doen.

 

 

Liefs Tabitha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mouse,

 

Welkom hier!!

 

Vervelend dat je ook hulp v/h ziekenhuis nodig hebt. Maar gelukkig is die mogelijkheid er wel!

 

Het is logisch dat het soms moeilijk is om positief te blijven, maar probeer dat wel te zijn hoor. Want je krijgt op deze manier toch weer kansen om zwanger te worden.

 

Dit forum is fijn om je ei kwijt te kunnen, de meesten hier weten wel wat je meemaakt en hoe je je voelt.

 

Maar het is ook wel belangrijk dat je het samen doet met je partner hoor. Je zal elkaar echt nodig hebben. Mijn man is ook niet echt een prater, maar wij hadden op een gegeven moment een manier gevonden om toch dit soort gevoelige dingen uit te spreken. Misschien heel kinderlijk, maar bij ons hielp het wel. We schreven naar elkaar. Zo kon mijn man zijn gevoelens uiten op papier en daar reageerde ik dan weer op. Zo konden we dingen rustig onder woorden brengen, zonder dat je onderbroken wordt of je misschien wel een beetje geneert voor je gevoelens. Misschien is het een idee hoor, maar het kan ook zijn dat dit helemaal niet voor jullie werkt hoor.

 

 

 

In ieder geval heel veel succes en sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mouse,

 

 

 

ik heb gedurende alle trajecten (iui/ivf en icsi) niet lekker in mijn vel gezeten, maar dat kwam omdat ik niet zwanger werd en niet door andere dingen die stress veroorzaken. En als je voelt dat je er nog niet klaar voor bent, dan kun je het misschien een maandje uitstellen? Het forum heeft mij trouwens erg geholpen en gesteund omdat je zo veel herkenning tegenkomt en alles lekker van je af kunt schrijven. Ik hoop dat jij dat ook zo gaat ervaren.

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie neel.

 

Ik heb gisteren met mijn huisarts gesproken en hij heeft me heel erg gerust gesteld. Daarna thuis goed met elkaar gesproken en duidelijk onze wensen, verlangen en grenzen besproken. Was zeer prettig. Uiteindelijk hebben we samen besloten om alles uit te stellen tot het moment dat we er allebei klaar voor zijn om verder te gaan met behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mouse, in 2008 toen wij begonnen met IUI zat ik ook niet goed in mn vel, (liep/loop bij een psycholoog en zo ) maar toch uit de 1e poging een mooie lieve dochter geboren en nu 2010 zijn we begin dit jaar begonnen en ik zat goed in mn vel en door onze ervaring positieg begonnen en nu 2 miskramen later vanavond begonnen met spuiten voor de 3e poging.

 

 

 

Ik wil je hiermee niet ongerust maken maar of iets maar laten zien dat het geen invloed hoeft te hebben of je lekker in je vel zit, je moet er wel zelf achter staan wanneer je het doet, en wil je zelf nog ff wachten moet je dat doen, maar vind je dat je het wel "gewoon" aankan ondanks dat je niet zo lekker in je vel zit en wil beginnen laat het je dan niet in de weg zitten er er gewoon voor gaan!!!

 

 

 

heel sterkte

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mouse,

 

 

 

Goed dat jullie met elkaar gesproken hebben.

 

 

 

Het is prima een pauze te nemen voordat je het traject in duikt, ik heb gemerkt tijdens onze pauze dat je langzaam sterker wordt. Ik hoop dat dat voor jullie ook het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik merk aan mezelf dat ik heel erg aan het worstelen was met wat anderen van mij verwachten. Met betrekking tot mijn leeftijd en aantal jaren getrouwd en nog geen kinderen en om oude klasgenoten te zien met kinderen en in de vriendenkring en op het werk. Nu dat wij samen hebben gesloten om lekker eerst rustig aan te doen en even te wachten totdat we allebei klaar zijn om ouder(s) te worden dan gaan we er met volle 100% voor, maar tot die tijd beetje bijkomen.

 

 

 

Ik ben blij om te lezen dat het toch ook mogelijk is om met de eerste keer iui zwanger te worden, want dat heb ik nergens gelezen. Ik was heel erg bang dat het niet mogelijk was, dit terwijl onze gynaecoloog 1 iui behandeling aanbiedt.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mouse, heel goed dat jullie je gevoel volgen en die ene IUI nemen wanneer het goed voelt voor jullie.

 

En om je nog een hart onder de riem te steken weet ik hier op het forum nog iemand met de 1e iui zwanger en bij mij in het dorp weet ik er zo een stuk of 3 a 4 die ook bij de 1e IUI zwanger geworden zijn.

 

 

 

Het kan dus zeker wel bij de 1e keer raak zijn.

 

 

 

Heel veel succes

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Renate,

 

 

 

Gek om te zeggen, maar het geeft zo'n gerust gevoel om te lezen dat het mogelijk is met 1 iui. Onze gynaecoloog heeft ook gezegd dat als het niet lukt bij de eerste iui we gelijk in het ivf traject terecht komen. Juist is dat niet wat ik wil. Ik heb zelf een grens aangegeven, naar mijzelf, partner, huisarts en gynaecoloog toe en dat is vooralsnog geen ivf. Misschien bedenk ik me nog in de loop der tijd.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk geen garantie dat het lukt in 1 keer, maar ook zeker niet onmogelijk om met 1 IUI zwanger te worden.

 

Ben blij te lezen dat het je wat geruststeld.

 

 

 

Pak die ene IUI wanneer het jullie uitkomt, kwa tijd en gevoelsmatig.

 

En zeker omdat jullie maar 1 keer IUI hebben, neem alles stap voor stap en bekijk elke nieuwe situatie/informatie per keer en neem dan beslissingen.

 

 

 

Wij hebben wel meerdere pogingen IUI maar voor het brusje wil het niet zo vlotten als voor onze dochtertje en ik wil ook geen IVF zeg ik nu, maar als onze pogingen IUI op zijn weet ik niet hoe ik er dan insta, wie weet ga je dan wel voor de volle 100% voor IVF.

 

 

 

Bekijk je keuses stap voor stap, en ik hoop dat je na de IUI geen keus hoeft te maken maar op en top zwanger bent!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedeavond,

 

 

 

Ik hoop dat alles goed komt. Ik weet dat het ook zo kan zijn dat het niet lukt met 1 keer, maar misschien krijgen we nog een tweede iui mogelijkheid als de eerste niet gelukt is? Wie weet wonderen bestaan! Ze zeiden ook dat we niet op natuurlijke manier zwanger konden worden en dat is ook gelukt alleen een miskraam gekregen.

 

Precies zoals je zegt als je mogelijkheden voor iui op zijn en je komt voor de keuze om verder te gaan met ivf zie je dat dan en neem je elke stap/beslissing op zijn tijd.

 

 

 

succes renate met je verdere behandeling(en) ik duim voor succes voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mouse,

 

Ik had al een heel stuk geschreven, maar dat was weggevallen doordat de server bezet was.

 

Ik wilde alleen maar aangeven dat je in een moeilijke tijd zit en beslissingen zijn dan ook moeilijk te maken.

 

Ik zat wel te denken dat de arts blijkbaar een kans ziet in iui, anders had hij er jullie geen aangeboden. Wellicht mogen jullie dan ook gewoon de normale 6x iui doen als je hem je bezwaren uitlegt.

 

Ik ben van de 4de iui zwanger geraakt en inmiddels heb ik de tweede iui gehad voor een tweede kindje. Ik dacht ook altijd: ik weet niet of ik voor ivf ga. Maar als je eenmaal in de molen zit, dan zit je toch al midden in alle behandelingen en dan denk ik dat de stap klein is om toch voor ivf te gaan. De twijfels die ik er eerder over had, zijn nog minder geworden doordat ik al een erg lief jongetje heb. Ik weet nu wel ongeveer zeker dat als ik van de 6 iui's niet zwanger raak, dat ik toch wel voor de ivf ga. Het is zo'n mooi wonder om mee te maken. Die helse bevalling wil ik gewoon nóg een keer meemaken.

 

Succes met je keuze. Volg je hart!

 

 

 

Jeanine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden