Ga naar inhoud

Suprefact en utrogestan of pregnyl en utrogestan


Manouk

Aanbevolen Berichten

Onderstaand berichtje heb ik eerder op het Forum IVF 40+ gezet, maar ik dacht dat het hier misschien beter kan staan.

 

Hallo allemaal, wij zitten in de laatste week van stimulatie en hopen deze week een goede punctie en tp te krijgen. Om de innestelling te bevorderen hebben we onze arts gevraagd of er buiten Utrogestan nog een ander middel is om erbij te gebruiken. De mogelijkheid is om een lage dosis Pregnyl erbij te spuiten of om neusspray Suprefact te gebruiken. Hij geeft de voorkeur aan Suprefact aangezien dit op de hypofyse werkt en gedoseerd hormonen afgeeft, dus daardoor de natuurlijke weg nabootst. Ik lees op de site echter dat verscheidenen vrouwen Suprefact juist gebruiken vóórdat ze met stimuleren beginnen. Dit schept bij mij eigenlijk wel verwarring. Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van Pregnyl of Suprefact naast de Utrogestan bolletjes en wat was het resultaat er van= Wij hebben inmiddels al zoveel teleurstellingen gehad dat we er alles aan willen doen om dit keer een positief resultaat in handen te krijgen. Bedankt voor jullie reacties en veel succes.

 

Groetjes

 

Manouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken suprefact niet, maar ik denk dat het eenzelfde soort hormoon is als pregnyl qua werking.

 

 

 

Ik heb zowel voor als ná mijn tp pregnyl gespoten. Voor de punctie voor de gebruikelijke redenen en na de tp ter bevordering van een innesteling. Dat kon omdat ik in de verste verte geen mogelijkheid meer had tot overstimulatie, want anders doen ze dat niet. Volgens mijn arts is het nooit wetenschappelijk bewezen dat pregnyl de innesteling bevordert, maar hij is wel van het "baat het niet, dan schaadt het niet-principe". Er zijn geloof ik wel aanwijzingen dat het zou kunnen helpen.

 

 

 

Anyway, of het nou aan de pregnyl lag of niet, ik was zwanger na de 1e IVF. Ik heb overigens nooit utrogestan hoeven gebruiken juist omdat ik pregnyl had.

 

 

 

Als je arts aangeeft dat suprefact beter werkt, dan zou ik daar voor gaan. Zeker als het dan een iets "natuurlijker" hormoon is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Waarschijnlijk is de suprefact voor de innestelling iets nieuws. Ik lees grotendeels dat ipv utrogestan pregnyl is gebruikt maar geen combi er van. Aangezien ik nooit te veel follikels heb zou pregnyl voor mij geen "gevaar" opleveren. Jammer dat er niet zo veel bekendheid is met suprefact.

 

 

 

Groetjes

 

Manouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Manouk

 

 

 

ESK vermelde net dat Suprefact waarschijnlijk hetzelfde is als Pregnyl qua werking maar dat is zeer zeker niet het geval!!!!

 

Pregnyl zet de eisprong in gang en zit vol HCG, Suprefact voorkomt juist een eisprong.

 

Tijdens de icsi-behandelingen gebruik ik juist Suprefact (vanaf cd1, kort protocol) om mijn cyclus stil te leggen, 6 snuifjes per dag.

 

Ik weet dat DD weleens Suprefact na de tp laat gebruiken, ik meen 1 of 2 snuifjes per dag. Ik weet verder niet wat de achterliggende gedachte is.

 

 

 

Ik hen nu 3 behandelingen gedaan:

 

1ste keer, alleen Utrogestan, geen zwangerschap

 

2de keer, Utrogestan + eenmalig pregnyl (5000) op de dag van de tp

 

toen raakte ik zwanger van onze jongens

 

3de keer, wederom Utrogestan +pregnyl, deze keer op dag 2 na de tp en toen was er geen zwangerschap.

 

 

 

Zelf denk ik dat ik de 2de keer zonder pregnyl ook zwamger was geraakt daar ik hem eigenlijk 2 dagen te vroeg toegediend kreeg maar toch. Wij zitten nu voor onze cryo-tp wellicht dat ik ook weer om extra pregnyl vraag, kan geen kwaad, gaat in eigen cyclus.

 

 

 

Ik ben benieuwd wat DD je te vertellen heeft.

 

Zelf gaan we a.s. donderdag op gesprek in DD, zal het ook eens aan hem voorleggen

 

 

 

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Babeth,

 

 

 

wat fijn te horen dat jullie weer voor een poging gaan. Wij gaan volgende week naar DD om te bespreken of een laatste poging met andere (combi) medicijnen een optie is. Dr. S geeft de voorkeur aan Suprefact om dat dat meer de natuurlijke wijze nabootst. Ik ben benieuwd wat hij jullie aanraadt en verteld. Ik zou het fijn vinden dat te horen. Ik hoop van ganse harte dat jullie zwanger worden van de volgende poging en dat deze zwangerschap helemaal goed zal gaan.

 

 

 

Liefs

 

Manouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden