Ga naar inhoud

Zwanger: hoeveel kilo aangekomen?!


Sandie

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

 

 

Hoeveel kilo zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?

 

En hoeveel kilo met 12 weken? Lijkt me wel leuk om te weten.

 

 

 

Ik ben nu 11 weken en zit eigenlijk op mijn oude gewicht. Ik woog altijd +/- 53,5 kilo. Door de OHSS woog ik 55. Toen dat over was, met 7 weken, woog ik 52 kilo en nu, met 11 weken weeg ik weer 53,5. Ben dus eigenlijk nog niks aangekomen. En dat met een tweeling! Of juist door de tweeling haha...

 

 

 

Ik heb al even gegoogled en las dat sommige met 12 weken al 7 kilo waren aangekomen!!! Grappig om te zien dat het zo kan verschillen.

 

 

 

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

 

Zal er ook nog verschil zitten in een eenling- of tweelingzwangerschap??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sandie,

 

 

 

Ik ben in de eerste 11 weken van mijn zwangerschap 6 kilo afgevallen was pas weer op mijn begin gewicht met 20 weken nu ben ik 2 kilo zwaarder en ben 25 weken zwanger dus ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ze gaan tellen met het aankomen maar als ze uitgaan van het begin gewicht dan ben ik dus maar 2 kilo aangekomen zal het volgende week is gaan vragen aan degyn hoe ze dit gaan tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was bij de zwangerschap van mijn dochtertje in totaal 35 kg aangekomen. Maar dat was dan wel bij een spontane zwangerschap en ik moet eerlijk bekennen dat ik daarvoor ook wel erg mager was. En 1 jaar na mijn zwangerschap was alles er alweer vanaf.

 

 

 

En nu alleen al door de puregon (want zwanger ben ik nóg niet) ben ik 11 kg aangekomen.

 

 

 

Liefs tabitha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woog 51 kilo toen ik zwanger werd, aan het einde van de rit was ik na mijn 25ste week ineens heel hard aangekomen, tot mijn 23 week zag je bijna niet eens dat ik zwanger was...

 

 

 

Ik woog toen 18 kilo zwaarder na mijn zwangerschap was het er vrij meteen weer af!

 

 

 

Trouwens ondanks de kilo's ik weet niet waar ze zaten? ik was heel mooi zwanger al zeg ik het zelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Voordat ik zwanger was van de 1ste woog ik 54 kilo. Bij 39 weken was dat 75 kilo. Voordat ik zwanger werd van de 2de woog ik 60 kilo, bij 39 weken 75 kilo. Nu 1,5 jaar na mijn zwangerschap 62 kilo en ik krijg het er niet meer af. :(:a4628ea63ee3976fca4

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

 

 

 

Ik was voor de behandelingen 62kg en na de behandelingen en de zwangerschap weeg ik nu 77 kg..en ik krijg het er niet af!!!!dieet en sporten niks helpt.. baal baal baal. ben van maatje 38 naar 40/42 gegaan:S ik was tijdens de zwangerschap 90kg.. dus veel aangekomen waarschijnlijk ook door de stress. want ben een echte stress eter.. ipv afgevallen helaas.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Ik was al vantevoren 6 kg bij gekomen met stoppen met roken die ik er niet meer afkreeg. Mag ik die ook meetellen? hahahaha.

 

 

 

Nee even zonder gekheid.

 

Ben zwanger geraakt toen ik 68 kg woog. Ben eerst afgevallen door griep bij week 8-9 maar weet niet meer hoeveel. En ben toen niet meer bijgekomen tot 17 weken. Toen kreeg ik bedrust voorgeschreven en ging mijn buik pas groeien en mijn gewicht omhoog, en toen ook echt ongeveer 4 kg per maand.

 

Dat is rond 28 weken weer wat gestaagder gegaan en nu ben ik ongeveer 13-14 kg bijgekomen. (Nu 37 weken en 5 dagen zwanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Ik ben bijna 18 weken zwanger (van 1 kindje) en ben nog nauwelijks aangekomen, 1 kilo denk ik. Ik weeg nu rond de 55 kilo. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de eerste 4 maanden blij was dat ik wat naar binnen kreeg. Nu pas begin ik weer een klein beetje lekkere dingen te eten. Maar goed, het verschilt blijkbaar erg per persoon.

 

 

 

Succes!

 

 

 

Liefs Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was 64,5 kg na hormonen begin van zwangerschap. In totaal 18kg aangekomen tijdens zwangerschap, maar ik hat zw diabetes wat een beetje voorkwam dat ik meer zou aankomen. Ik snoepte in het begin heel veel! De meeste kg zijn dan ook in het begin aangekomen.

 

 

 

Toen ik bevallen was, woog ik nog 72kg. Sinds 3 weken volg ik de WeightWatchers en ik weeg nu 66,5kg. Nog 8 te gaan, want ik woog voor het hele ICSI traject 57-58kg. We gaan ervoor!

 

 

 

Allen succes met afvallen of bijkomen als je nog zwanger bent.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moest voor de behandeling 15 kilo afvallen..ik heb hiervoor een crashdieet gevold..tijdens de behandeling pil/spuiten etc vlogen de kilo's er aan en nog voor de posietive test was ik al 18 kilo aangekomen.. met 12 weken was er nog 6 kilo bij..Inmiddels ben ik 23 weken zwanger en nog 4 kilo aangekomen..totaal dus 28 kilo erbij.. maar als je rekend voor het crashdieet is er 13 kilo bijgekomen.. ikzelf maak me er niet druk om.. straks als alles achter de rug is gaat het er wel weer af:)

 

 

 

mijn vorige zwnagerschap was spontaan toen kwam ik 14 kilo aan totaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo sandie

 

 

 

ik was met 21 weken in totaal 5,8 kg aangekomen, was niets afgevallen.

 

zeker in het begin hoef je met een tweeling niet erg veel meer aan te komen, de kinderen zijn nog zo klein en licht.

 

 

 

5,8 met 22 weken is ook weinig (kinderen waren goed op gewicht en hoevelheid vruchtwater was goed. Over het algemeen komen dames die al zwaarder of te zwaar zijn in verhouding minder aan.(vertelde de gyne me tenminste)

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Wat een hoop reacties al zeg! Bedankt hoor.

 

En wat grappig om te lezen hoe het kan verschillen.

 

 

 

En tja, ,al die hormonen!! Ik zelf ben de laatste jaren ook aangekomen door al die hormonen v/h ivf-en en van dan Zoladex-kuurtjes. Op zich niet zo heel veel hoor, maar toch een paar kilootjes en ik verhouding was dat toch best wel weer veel.

 

Daarom was ik zo verbaasd dat ik na de OHSS gewoon weer onder de 53 kilo kwam, dat was ik al jaren niet meer geweest.

 

Ik maak me verder ook niet zo druk om hoeveel ik aan ga komen hoor. Je weet dat toch niet van tevoren. En zoland de gyn. maar zegt dat het goed gaat!! En tja, de kilootjes na de zwangerschap.... dat zie ik dan wel weer haha.... En anders weet ik waar het door is gekomen, toch?!

 

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was met 12 weken al 6 kilo aangekomen door de misselijkheid en continue kleine beetjes eten. In totaal 23 (!) kilo aangekomen, maar dat nu, na 16 maanden, ook weer allemaal kwijt zonder er iets voor te hebben gedaan.

 

 

 

Het verschilt inderdaad enorm. Ik schrok best van al die aangekomen kilo's, zoveel meer dan ik had gehoopt. Maar het hoorde er bij mij blijkbaar gewoon bij. Een goede vriendin van me, zelfde slanke postuur als ik, kwam beide zwangerschappen ook meer dan 20 kilo aan en verloor die ook weer binnen 1,5 jaar erna.

 

 

 

groetjes,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

 

 

Ben nu 23 weken en ben totaal 7,5 kilo aangekomen. Merk nu dat het hard gaat de laatste weken. Bij 12 weken was ik 5 kilo aangekomen omdat ik voortdurend moest eten ivm misselijkheid (zelfs 's nachts nog misselijk). Nu is mijn eetlust een stuk minder en vol bord krijg ik niet echt weg....

 

 

 

Moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee hallo!

 

 

 

Ik was gelijk met Mariek zwanger en was ook hetzelfde aangekomen.. dus 6 kg na 3 maanden en in totaal 23 kg..

 

 

 

Eerste zwangerschap was ik 24 kg aangekomen..

 

 

 

Inmiddels zit ik nog 4 kg boven mijn startgewicht maar geleidelijk aan gaat er toch steeds iets af dus dat gaat goedkomen!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Bij mij ging het de eerste weken/maanden heel geleidelijk. Vaak kwam ik ineens 2 kilo bij in 1 week, maar dat bleef dan ook 4 weken stilstaan. Gedurende mijn verlof ging het ineens erg snel. Met 35 weken had ik nog geeneen streep van striae. Daar kwam in mijn verlof en zelfs tijdens de bevalling!! verandering in. Uiteindelijk ben ik 23 kilo aangekomen en ben ik nu (5 weken na de bevalling) al 15 kilo kwijt. Ik ben er wel voor aan het "lijnen", maar mijn man doet ook gezellig mee dus dat motiveert enorm!

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 33 weken+4 dagen en 10 kg aangekomen. Denk dat ik de komende 6 weken nog wel 2 kg aan kom. Dan blijf ik geloof ik wel redelijk binnen de marge. Vorige zwangerschap was ik ook ongeveer t zelfde aangekomen. Bleef trouwens heel lang steken op 7/8 kg en in eens nu binnen korte tijd die 2 kg extra. Houd nu ook veel vocht vast merk ik aan de voeten. Hoop dat de borstvoeding dit keer ook mag lukken..ik viel er vorige keer heel snel van af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin van mijn zwangersschap ben ik 3 kilo afgevallen,woog toen 57 kilo.

 

En nu weeg ik 64 kilo en ben bijna 20 weken ook van een tweeling.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden