Ga naar inhoud

Cryo tp hoe gaat dit??


sloppyslayer

Aanbevolen Berichten

Ik ben al een tijdje niet meer hier geweest.

 

 

 

Wij hebben 9 oktober 2009 een prachtige dochter gekregen via IVF.

 

Bij deze poging hebben we nog 13 Cryo's overhouden en als ik het goed heb zitten die verdeeld over 3buisjes.

 

Dus nog 3pogingen om een kindje te krijgen.

 

 

 

We mogen eigenlijk nu al naar het ziekenhuis maar mijn vriend wil graag wachten tot Megan 1jr is.

 

 

 

Voor mij duurd dit een beetje te lang, maar goed je krijgt samen een kind en ik heb me erbij neer gelegt.

 

 

 

Maar wat kan ik nu verwachten?

 

Hoe lang duurt het?

 

Wat gaan ze allemaal doen?

 

Moet ik vaak naar het ziekenhuis? enzenz

 

 

 

Kunnen jullie mij helpen met informatie? Op het internet kan ik zo weinig vinden.

 

 

 

Groetjes, sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sandra,

 

 

 

ik heb net een cryo gehad. Ik heb 2 echo's gehad, 1x Pregnyl spuit en afgelopen maandag de cryo terug. Ze zijn op zondag begonnen met ontdooien en dat is gelukkig allemaal gelukt. Niet belastend en zonder hormonen.

 

 

 

13 cryo's dat zijn er veel, maar ze zitten dus in 3 rietjes, normaal worden er niet meer dan 2 tp. Wat doen ze dan met de rest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, 13 cryo's.....!

 

 

 

Volgens mij is het in elk ziekenhuis anders. Sommige ziekenhuizen werken met hormonen, andere niet. Het kan zijn dat je eigen cyclus min of meer wordt stilgelegd, met behulp van hormonen wordt je baarmoederslijmvlies dan opgebouwd en als dat dik genoeg is krijg je een terugplaatsing.Het kan ook zijn dat de groei van je natuurlijke follikel gevolgd wordt en je pregnyl moet spuiten om de eisprong te timen. Zelf heb ik de terugplaatsing helemaal in mijn natuurlijke cyclus gehad. Aan de hand van ovulatietetsen werd het moment van terugplaatsen bepaald en ik heb geen enkele prik, pil of wat dan ook hoeven nemen. Erg fijn.

 

 

 

Of je lang moet wachten hangt denk ik ook van het ziekenhuis af. Misschien kun je gewoon vast informeren bij de afdeling, zodat je weet waar je aan toe bent en het samen ook een beetje kunt plannen. Stel je moet drie maanden op een wachtlijst, dan kan dat vast voor de 1e verjaardag van jullie dochter.

 

 

 

Succes,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Sloppy

 

 

 

ik kan alleen maar zeggen hoe bij mij een cryo-tp is gegaan, dit was zonder spuiten van hormonen:

 

-cd 10 echo om de grootte van de dominante follikel te zien en de dikte van het bms, tevens werd er bij mij bloedgeprikt maar dat doen ze niet in ieder ziekenhuis

 

 

 

-cd12 wederom echo + bloedafname mijn bmw. was toen 9 mm en ik had 1 follikel van 17.5 mm en de rest kleintjes.

 

diezelfde avond moest ik 5000 pregnyl spuiten waardoor de "eisprong" 36 uur later was.

 

Mijn cryos waren 5 daagse embryos en werden op dag 5 na de eisprong teruggepplaatst.

 

 

 

was erg spannend want op de dag van terugplaatsing moesten we in de ochtend een belletje afwachten of ze goed ontdooit waren.

 

 

 

Verder heb ik ook 600mg utrogestanper dag gebruikt, dat is ook niet in ieder ziekenhuis maar standaard in Brussel.

 

 

 

je moet dan bv. op dag 12 van je cyclus komen voor een echo, dan kijken ze hoe groot de grootste follikel is en wat de dikte van je bms is. in sommige ziek

 

 

 

 

 

Ik weet dat er ook cryo-terugplaatsingen zijn in een gestimuleerde cyclus maar daar heb ik geen ervaring mee.

 

 

 

alvast heel veel succes!! ps, ik weet niet of je de duur van je cycli bijhoudt maar dat is wel handig voor het ziekenuis,dan hebben ze een beetje een richtlijn wanneer je het beste voor de eerste echo kunt komen.

 

 

 

Er zijn overigens ook ziekenhuizen die je ovulatietesten laten doen en dan moet je bellen zodra je een positieve ovulatietest in handen hebt.

 

 

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sylvie: Als ik het goed herinner hebben ze er 2x4 en 1x5 ingevroren, en het kan natuurlijk dat ze niet allemaal goed ontdooien en dan is er meer kans dat er een over blijft..........denk ik zo..

 

 

 

Ik had bij de IVF 17 eitjes en er zijn er 15bevrucht waarvan er dus 1-TP en 13over.

 

Bij ons lag het ook echt niet aan de bevruchting........bij mij verloopt de innestelling heel moeizaam.

 

 

 

@Meiske: Bedankt voor je duidelijke uit leg. Ik hou mn cyclus heel goed bij omdat we ook hopen op een spontane zwangerschap. Helaas deze mnd een VMK gehad met 4wkn 5dgn......

 

Ik ga er dan ook echt wel vanuit dat ik mn cryotjes nodig heb.

 

 

 

@Henne: bedankt voor je tip, ik ga snel ff bellen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sandra

 

 

 

Ik krijg deze aankomende maand ook een cryo TP en ben op 29 juli (3e dag menstruatie) gestart met hormoonpleisters.

 

Deze moet ik elke 3 dagen vervangen en op 10 augustus heb ik mijn echo.

 

Volgens de dokter, als alles goed is op de echo, krijg ik dan de TP 12 of 13 augustus.

 

Ik moet ook, net als wat Babeth zegt, utrogestan gaan gebruiken.

 

Alvast heel veel succes gewenst.

 

 

 

Groetjes

 

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sandra,

 

 

 

Ook ik zit middenin een cryocyclus, ik gebruik daarbij de hormonen Progynova en Utrogstan.

 

Op dag 2 ben ik begonnen met 2-maal daags een Progynovatabletje. Op dag 14 heb ik een echo ( voor mij is dat 6 augustus a.s.).

 

Als mijn bms dan dik genoeg is, mag ik starten met de Utrogestan, 3-maal daags 1 bolletje vaginaal inbrengen. Ook wordt er dan een afspraak gemaakt voor de tp, meestal 5 dagen na de echo.

 

's Ochtends ontdooien ze de cryo('s) en dan hoor je of er 's middags een tp is. Altijd een spannend moment.

 

Geen Pregnyl in deze kunstmatige cyclus, omdat... als het goed is.... er geen follikels groeien door de Progynova. Dus alles ligt eigenlijk plat.

 

De Utrogestan ken je vast wel, die gebruiken de meeste meiden bij hun verse tp.

 

 

 

14 dagen na tp moet ik dan bloedprikken en hoor ik of ik zwanger ben. Is dit niet het geval, dan mag ik stoppen met alle hormonen.

 

Ben ik wel zwanger, dan moet ik hiermee doorgaan tot bijna 12 weken zwangerschap.

 

Ik wens je veel succes!

 

Heb jij trouwens een cryo-tp in eigen cyclus of in kunstmatige cyclus? Het verschilt nogal per ziekenhuis. Zelf zit ik in het AMC, nogmaals succes!!!

 

 

 

Groeten Sonja

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik loop in gedeeltelijk in een ziekenhuis in de buurt en in het vu.

 

we hopen komende week ook een cryoterugplaatsing te hebben. helaas wil mijn lichaam helemaal niet meewerken. heb al 4 echo's gehad en me eitjes willen niet doorgroeien. nu zijn ze 9mm en bms is 5,1mm

 

dus woensdag op cyclusdag 30 begonnen met puregon 50 maandag 5de fm. dus hopenlijk gebeurd er na 4 weken eindelijk iets!

 

 

 

xx sky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon vragen of dat mag, het spuiten i.p.v. de bolletjes. Ja heb je nee kun je krijgen.

 

 

 

Ik heb ook verschillende cryo pogingen achter de rug. 1x heb ik pregnyl gespoten, zodat we precies van te voren konden plannen wanneer de tp was. We zaten met het werk van mijn man nogal moeilijk.

 

 

 

De overige heb ik zonder hormonen gedaan, heerlijk. Ziekenhuis bellen bij een positive ovulatie test. Aan de hand van hoeveel dagen oud het embryo was bij invriezen gaven ze een dag en tijd door voor de tp. Op de dag van de tp kregen we telefoon of het embryo goed ontdooid was en de tp doorging of niet.

 

 

 

Zonder hormonen is het minder stressvol vond ik omdat ik geen bijwerkingen had van hormonen of punctie. Vond daardoor dan ook de wachtweken ietsje makkelijker door te wandelen.

 

 

 

Het is in ieder ziekenhuis weer net een beetje anders. Wij lopen in het UZ Gent in België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een up-date van mij:

 

 

 

We hebben besloten om te gaan starten met de cryo TP.

 

De intake hebben we 21 september en dat is nog heeeeeeel ver weg :(

 

Maar goed het is niet anders.

 

Dan krijgen we te horen wat ons allemaal te wachten staat en of we het in eigen cyclus gaan doen of niet...........geen idee.

 

 

 

Wel heb ik even gevraag hoe veel rietjes we hadden van de IVF en ze hebben de cryo's verdeeld over 5rietjes:toothy10:

 

Als alles dus mee zit hebben we 5pogingen!

 

 

 

Ohhh ik ben nu al nerveus. Totaal nutteloos natuurlijk maar toch :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sonja,

 

 

 

Ik zit ook middenin een cryocyclus. Ik gebruik hetzelfde als jou, Progynova en Utrogestan. Ik heb 17 augustus een echo gehad en ik heb morgen de TP ... ... echt zó spannend.

 

 

 

Wow zeg ... jullie ontzettend GEFELICITEERD. Wat een goed nieuws zeg.

 

 

 

Liefs,

 

MBM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je het weet is het zover hoor... Wij hebben 27 Okt een afspraak ( bewust zo ver ingeboekt) en willen in maart TP doen... Spannend...............

 

 

 

Grappig onze kindjes schelen niet zo veel! Megan is van 9-10-2009.

 

Wij hopen er op dat we de eerste TP in december kunnen gaan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is erg fijn om te lezen dat er zoveel succes verhalen zijn met een TP van een cryotje :D

 

 

 

@Soesa: Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

 

 

 

@mijbaby: Dat is nog een poosje wachten 27oktober. wij mochten in juli al starten maar dat wilde wij zelf ook niet. Het is toch wel fijn als de kindjes, al het lukt, niet heel dicht op elkaar zitten.................vinden wij...

 

 

 

@Missbabym: Ohhhh je mag al bijna testen!! Ga heel hard voor je duimen hoor!!

 

 

 

Hier het rooster van sloppyman binnen, hij kan niet mee naar het gesprek.

 

Ik baal wel heel erg maar er is niks aan te doen....

 

Hij zegt dat ik alles 's avonds kan uitleggen.

 

Ik baal wel hoor maar goed het is niet anders en hij zal er bij de TP wel bij zijn en dat is het belangrijkste..

 

We willen het alle twee heel graag en hij zegt als we de afspraak moeten verzetten dan duurt het nog langer en dat willen we ook niet.........

 

Het blijft dubbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben nu aan het wachten op mijn ongi. Als je erop wacht duurt het zo lang.

 

En dan moet ik beginnen met prognova en dan de cryo tp geen idee wanneer dat is. Maar dat weet ik snel.

 

 

Spannend hoor! Weet je al wat meer?

 

 

 

Voor ons komt het steeds dichter bij dat we de intake hebben......

 

Ik heb er gewoon zin in:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Raba

 

 

 

jij wacht nog steeds dus op je ongi...., dat duurt niet meer lang toch?

 

wij zijn weer in de race, als het goed gaat dan krijgen we zondag 2 cryo's terug.

 

bij de eerste fm op dag 10 mocht ik al pregnyl spuiten. wel snel, maar ik denk zelf omdat ik later

 

was door de bollen, dat misschien mijn cylus toch eerder is begonnen met de follikel aanmaak.

 

 

 

weet niet of dat kan hoor, is huisvrouwen logica, ha ha.

 

 

 

liefs joske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden