Ga naar inhoud

schildklier (tsh-waarde) controle ??


hope hope

Aanbevolen Berichten

hallo,

 

 

 

Heel toevallig kom ik er (via de reumatoloog die deze keer bij bloedcontrole de tsh-waarde van m'n schildklier heeft gecheckt) achter dat ik een iets te trage schildklier heb. Dit kan bij een fertiliteitsbehandeling nadelig werken. Grotere kans op miskraam, moeilijke innesteling.

 

 

 

Bij wie is deze waarde door de fertiliteitspoli gecontroleerd ? Bij mij is dat nooit gedaan. Mijn tsh-waarde is nu 4,8 (ook al 5,5 gemeten). M'n T4 is 14, dat is wel goed overigens. Nu gaat de reumatoloog alsnog m'n antistoffen en de t3 checken. Ik heb totaal geen klachten mbt m'n schildklier.

 

 

 

De schildklierstichting gaf aan dat dit nog net kan, maar dat bij een zwangerschap direct controle moet plaats vinden en dat de tsh-waarde dan richting de 1 moet.

 

 

 

Ik hoor graag jullie reacties.

 

 

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hope hope,

 

 

 

Het is waar dat als je schildklierfuncties niet goed zijn dat problemen geeft om zwanger te worden en te blijven.

 

Je vrije T4 is inderdaad goed, maar je tsh is wat aan de hoge kant en streven bij zwangerschap is inderdaad rond de 1.

 

Normaal gesproken als je tsh omhoog gaat , gaat je Vr T4 omlaag en dat is bij jou (nog) niet het geval dus hopelijk is dit voor jou gewoon een goede waardemeting die gewoon bij jou past en geen gevolgen heeft.

 

 

 

Ben erg benieuwd naar die anti-stoffen. Hopelijk heb je die niet.

 

 

 

Ik geloof trouwens dat op een fertiliteitspoli altijd je schildklierfuncties worden gecontroleerd.

 

 

 

Laat je wat weten als je andere bloeduitslagen bekend zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hope,

 

 

 

Bij mij werd via de fertiliteitskliniek bloed geprikt, toen we voor een brusje wilde gaan.

 

Toen kwam er bij mij uit dat ik een te traagwerkende schildklier heb. Maar bij mij was de waarde nog veel hoger dan die van jou. Normaal moet die waarde onder de 4 zitten, maar met het oog op de zwangerschapswens proberen ze hem zo rond de 1 te krijgen. Maar het schommelt bij mij nog wel. zodra ik weer zwanger zou zijn, moet ik meteen weer nr de internist, dan gaan ze de dossering thyrax aanpassen. Dit is vooral de eerste 3 maanden belangrijk.

 

 

 

Krijg jij nu ook thyrax voorgeschreven?

 

 

 

groetjes Naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden,

 

 

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

 

 

Ik krijg nu nog geen thyrax. We nemen nu maar een vakantie-pauze-maand, daar was ik toch al wel aan toe. 12 augustus zal zo ongeveer de volgende cyclus starten, dan hebben we alvast een afspraak gepland, dan is degene van het VU weer in mijn regio-ziekenhuis aanwezig, die weet er meer van dan degene die nu tijdens de vakantieperiode aanwezig is. Mocht ik wel zwanger raken, komt er mogelijk dus wel alsnog thyrax.

 

 

 

Maar bij mij is tijdens deze 3 jaar mmm dus nog nooit m'n schildklier gecheckt, niet in mijn eigen ziekenhuis EN niet toen ik voor ivf naar het Vu ging. Daar baal ik toch wel van hoor.

 

 

 

Maar goed, nu eerst maar vakantie !

 

 

 

Louke, jij nog even succes en straks heeeerlijk genieten !!!!!

 

Naomi, jij succes met je volgende behandeling !!!!!

 

 

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met jouw waardes zou je - mede of eigenlijk ook vooral - wegens je kinderwens en je IVF eerst al aan de Thyrax moeten beginnen. IVF is hartstikke kostbaar, heftig en zwaar om het te doen zonder de kansen eerst zo optimaal mogelijk te maken. Jouw TSH is veel te hoog om te gaan IVF'en. En je FT4 mag wel hoger!!

 

 

 

Ik wil je niet bang maken, maar vraag aan je behandeld arts of je niet eerst met een proefbehandeling mag starten.

 

 

 

--

 

Iemand schreef dat die dacht dat op fertiliteitspoli's altijd een schildkliercheck werd gedaan. Nou helaas niet dus. Pas op verzoek hebben ze bij ''god's gratie'' mijn TSH geprikt. Die bleek hartstikke mooi te zijn = dus geen schildklierprobleem.

 

 

 

Helaas zagen ze ''iets'' over het hoofd:

 

FT4, FT3 en de anti-TPO: ik bleek toch een schildklierziekte te hebben. Hier kwam een kliniek achter toen ik na geruime tijd behandeld werd in NL, er voor koos mijn behandeling voort te zetten in een prive-kliniek. Bij de eerste keer bloedprikken kwamen ze achter een hele hoop... Waar ze op de fertiliteitspoli geen weet van hadden.

 

 

 

Bij mij hadden ze een proefbehandeling met Thyrax gestart bij de volgende waarden:

 

TSH 1,48

 

T3: 3,28

 

T4: 11,15

 

anti-TPO: 178

 

 

 

Maar in de kliniek waar ik loop zijn ze ook wel heel vooruitstrevend.

 

--

 

 

 

Misschien ook een tip voor de topicstartster om eens advies te vragen op het forum van http://www.hypomaarniethappy.nl/phpbb/index.php

 

Er schrijven daar geen dokters, maar wel mensen die helaas door eigen ervaring ontzettend veel verstand van schildklieren hebben en met wetenschappelijke teksten een hoop voor je kunnen weten uit te vinden.

 

 

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Hopehope

 

 

 

ik heb op een bepaald moment (op advies van Brussel) bloed moeten laten prikken op dag 3 van de cyclus, er zijn toen allerlei waarden gecontroleerd en ook de tsh-waarde, die was 1.3, alle waardes waren goed dus ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed maar in NL is er nooit op geprikt.

 

 

 

Goed dat ze je in de gaten gaan houden en evt. behandelen!!!

 

 

 

veel succes en eerst lekker genieten van jullie vakantie!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope hope, dankjewel!

 

Jij een fijne vakantie!

 

 

 

Hoelang ben jij eigenlijk al bezig met zwanger worden? En is er een reden gevonden of is het onbekend waarom je niet zwanger raakt. Indien dit laatste het geval is dan zou ik zeker erachter aan zitten om bij een internist te komen.

 

Ik ben helaas wel zo'n ervaringsdeskundige op schildklier gebied dus als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Louke,

 

 

 

Hier komt ons verhaal .... we hebben al 2 zoontjes van 7 en 8. Dat waren spontane zwangerschappen. Sinds 2005 hopen we op een derde wondertje. Sinds 2007 zitten we in de mmm. Daar zijn de iui's en 1,5 ivf onderbroken geweest door een cyste, een poliep in de baarmoeder en een operatie aan de baarmoeder omdat er een holte in zat waarin maandelijks vocht bleef staan, daardoor was dit zo ongeveer een zwembad en was innesteling onmogelijk. Die operatie is afgelopen januari geweest en nu mochten we in mei weer starten. Na de operatie zouden we 3 iui's doen, waarvan we er nu twee gehad hebben. Nu hebben we dus een pauzemaand ivm de tsh-waarde, op mijn initiatief overigens, van de poli mocht ik wel verder. Maar ik heb al zoveel behandelingen gehad die achteraf totaal zinloos waren, daar heb ik echt geen zin in.

 

Nu ga ik volgende week bloed laten prikken en checkt de reumatoloog alsnog m'n anti-stoffen (tpo) en m'n t3. Dat nu eerst maar eens afwachten, ik ben benieuwd.

 

 

 

Bedankt dat je zo mee denkt !

 

 

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope hope bedankt voor je verhaal ! Tjonge dat is ook nog een hele geschiedenis voor dat 3e wondertje !! Dan zie je maar weer hoeveel je ervoor overhebt als je die kinderwens hebt. Respect!

 

Mijn vriend en ik zijn enorm blij met dit ene wondertje dat we volgende maand krijgen en verstandsmatig willen we het hier ook bij laten, maar als ik jouw verhaal lees dan ben ik benieuwd wat ik daadwerkelijk ga voelen over het wel of niet meteen doorgaan voor het 2e wondertje als je eenmaal echt voelt hoe het is om je eigen kindje in je armen te hebben.

 

 

 

Hoop zo voor jou dat die schildklier niet het probleem is en dat jullie wens bij de volgende poging in vervulling gaat.

 

Ik volg je ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Louke,

 

 

 

Ik heb net de uitslag van de assistente van de reumatoloog gekregen, de reumatoloog zelf is op vakantie. De anti-stoffen is 13 en de T3 is 290.

 

Nu heb ik zelf wel de waarde van de antistoffen kunnen checken op internet, volgens mij is dat prima, onder de 60 wordt gezien als negatief ?

 

Maar bij de T3 kom ik er niet helemaal uit op internet. De assistente wist het ook niet precies, dus nu heb ik vrijdag a.s. belafspraak met een andere reumatoloog .

 

Maar aangezien ik natuurlijk heel nieuwsgierig ben haha, dacht ik: wie weet kun jij hier al wat zinnigs over zeggen ?

 

 

 

Verder ben ik bij een elektro-acupuncturiste geweest, die heeft inderdaad een lichte afwijking aan de schildklier gemeten maar heeft ook kunnen meten dat dit niet doorwerkt op m'n baarmoeder, maar op m'n alvleesklier (best herkenbaar want ik heb best last van m'n maag de laatste tijd, dat schijnt daar mee te maken te hebben).

 

 

 

Dus ik slik nu jodium-tabletten en homeopatische druppels.

 

 

 

Nou, dat was de update weer.

 

 

 

Alvast bedankt en groetjes,

 

hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo hope hope,

 

 

 

Ik besefte laatst dat ik een andere schildklierziekte heb dan hier wordt vermeld en bij mij dus ook andere anti-stoffen een rol spelen namelijk de TSI-antistoffen en niet de TPO-antistoffen. (ik heb de auto-immuunziekte Graves-Basedow)

 

Dus helaas kan ik je niet echt helpen en heb ik ook even voor je op internet gezocht maar kom ik er ook niet echt wijs uit. Ik vind zelfs verschillende T3 waarden. Dus ik houd even mijn mond en ben blij dat je vrijdag al telefonisch consult hebt. Ben dan wel weer benieuwd naar de uitleg van deze bloedwaarden. Dan leer ik ook weer wat :-)

 

 

 

Wat goed dat je naar die acupuncturist bent geweest. Ik geloof er wel in dat zij dit goed kunnen uitzoeken en dat is dan wel heel mooi dat het niet op je baarmoeder doorwerkt !!

 

Die jodiumtabletten zijn in jouw geval (hogere TSH) altijd goed.

 

Ik vind het super van je dat je verder zoekt dan je neus lang is (acupuncturiste, homeopathie) Alle beetjes helpen en baadt het niet dan schaadt het niet in dit geval. Belangrijk is gewoon je lichaam in balans krijgen.

 

 

 

Hoop wat van je te horen na vrijdag? Dankjewel alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Louke,

 

 

 

Nou, de reumatoloog had goed nieuws. De T3 waarde is iets verhoogd, maar de vrije T3 is wel weer goed. Ook de tpo-antistoffen zijn negatief (dus goed !).

 

 

 

Nu dus goeie hoop dat de jodium die tsh-waarde wat corrigeert en dat dit in ieder geval weer goed is tijdens de volgende behandeling. 12 aug. heb ik weer een afspraak en dan ga ik er vanuit dat we OF de laatste iui krijgen OF de laatste ivf-poging waarvoor we eigenlijk op de wachtlijst staan voor augustus. Ik ben benieuwd !

 

 

 

Jij heel veel succes alvast, want de bevalling komt nu echt dichtbij hè !!! Laat je het weten wat het geworden is ?

 

 

 

En hartstikke bedankt voor het meedenken !!!!!!

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo hope hope,

 

 

 

Dat is goed nieuws om te horen! Ben erg blij voor je!

 

Heel veel succes ermee!!

 

 

 

Ja bij mij komt het echt heel dichtbij. "Men" zegt dat mijn buik nog veel te hoog zit en ik echt nog niet ga bevallen. Jammer ..... zou toch zoals iedereen voor uitgetelde datum willen bevallen want je zit dadelijk zo te wachten.

 

Ik zit wel te wachten erop maar dat komt dat afgelopen maanden mijn schildklierwaarden ook niet goed zijn en behoorlijk wordt aangekloot (sorry voor mijn woorden) met mijn medicatie. Ik heb daar veel last van. De ene keer in positieve zin maar afgelopen weken in negatieve zin. Ik heb eergisteren gewoon weer mijn medicatie zelf veranderd en mijn vriendlief zegt dat ik opeens een heel ander persoon ben ..... aanstaande mama moet zich toch ook goed voelen ?..... het kan nu toch geen kwaad meer bij baby-lief.

 

Maar het einde komt in zicht, officieel nog 2,5 week.

 

Mijn vriendlief zei van de week: goh over een week liggen we 's morgens in bed met zo'n mupje tussen ons in en daar kijken we dan beide heel verliefd naar ..... :-)

 

Ja, wie had dat ooit gedacht.

 

 

 

Voor jou nogmaals succes,

 

liefs, Louke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hey hope hope,

 

 

 

jaaaaa dat wachten is echt ellendig ! Ik had afgelopen 2 nachten wel wat tekenen maar sinds vanmiddag nergens meer last van, dus ik ben vanmiddag maar wat gaan wandelen om de boel wat te activeren. Hoop dat ik niet meer zo lang hoef te wachten totdat ik die mup in mijn armen kan houden.

 

 

 

Hoop dat je heel snel baby-nieuws van mij krijgt.

 

 

 

Wanneer beginnen jullie weer want volgens mij is de pauze-maand bijna om?

 

 

 

veel liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héeee,

 

 

 

Ik weet nog wel dat ik ook zo liep, de ene dag leek het wel te beginnen en de volgende dag weer helemaal niks, ach ..... nog even volhouden en dan hebben jullie straks inderdaad zo'n heeeerlijk wondertje in je armen waar je UREN naar kunt kijken.

 

 

 

Onze pauzemaand is alweer om haha, vanochtend hebben we alweer de iui gehad, ging erg snel deze keer, want vandaag is cd 12 en dat is in ieder geval voor mij echt wel snel. Heerlijk dus. Ik heb er vandaag weer 17 miljoen binnengekregen haha. Nu is dat elke keer nog zoveel geweest, dus dat zegt nog niks. Maar we gaan er weer voor !!!! Deze keer gaan we door met pregnyl, dus op dag 2,4,6,8 en 10 1500 ie pregnyl spuiten. Van die 17 miljoen moet er toch wel EENTJE de goeie kant op zwemmen ??? !!!!

 

 

 

Nou, ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten en straks heerlijk genieten kan van jullie wondertje !!!

 

 

 

liefs, hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden