Ga naar inhoud

te weinig eiblaasjes


monique3

Aanbevolen Berichten

Hi,

 

heb zojuist de eerste ivf ervaring achter de rug, alhoewel het errug kort was. Met endo doorgestroomd naar de ivf, spuiten gezet voor een maand. Nu blijkt dat ik te weining blaasjes/eitjes aanmaak met de melding dat dit wel het enigste zou zijn dat mogelijk was...

 

Hebben jullie hier ervaringen mee? Die zou ik graag horen...

 

xxx Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monique3, welkom op het forum. Ik heb er geen ervaring mee. Kan me wel voorstellen dat dit als een hele klap aankomt. Wat voor opties heb je nu dan nog?? Is IVF/ICSI wel mogelijk of werd je gelijk doorverwezen naar eicelconatie???

 

 

 

In ieder geval heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

heb zojuist de eerste ivf ervaring achter de rug, alhoewel het errug kort was. Met endo doorgestroomd naar de ivf, spuiten gezet voor een maand. Nu blijkt dat ik te weining blaasjes/eitjes aanmaak met de melding dat dit wel het enigste zou zijn dat mogelijk was...

 

Hebben jullie hier ervaringen mee? Die zou ik graag horen...

 

xxx Monique

 

 

 

 

 

Jeetje Monique,

 

 

 

 

 

begrijp ik het goed dat ze bv. geen ander medicijn gaan proberen?, wellicht dat e daar beter op reageert?

 

ik had de ene poging meer follikels als de andere..het schijnt per cyclus te kunnen verschillen, is het geen optie voor het ziekenhuis om er cyclus te kijken hoeveel er klaarliggen en dan starten met de behandeling?

 

 

 

wat een enorme domper zeg, ik hoop voor je dat er snel reacties komen met dames die er ook mee te maken hebben of hebben gehad!!!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monique,

 

 

 

Bah, wat een teleurstelling zeg! Alles voor niets, dat gevoel bekruipt je nu vast even.

 

Maar goed, ook ik heb de 1e poging moeten afbreken ivm te weinig follikels. Ik reageerde ook niet goed genoeg op de Puregon. Tijdens de poging hebben ze de dosering nog omhoog gegooid, maar het hielp niet.... dus poging afgeblazen.

 

Ik kon uit je verhaal niet echt opmaken hoeveel follikels er groeien bij jou en wat je aan eenheden spuit? Misschien een optie om de dosering de volgende poging op te schroeven? Wat Meiske ook al zegt, het kan per cyclus heel erg verschillen. En de 1e poging is bij iedereen aftasten wat de hormonen met het lichaam doen. Bij de één gaat het goed, bij de ander moet het schema aangepast worden ( voor een volgende keer).

 

Als je al aan de maximale grens zit, dan is het balen... en ligt er misschien een andere mogelijkheid in het verschiet.

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze eerste poging had ik maar een paar follikels, bij de volgende pogingen is de puregon verdubbeld, de ene keer 10 eitjes en nu 22 eitjes!

 

Soms snap je er niets van, ik zou mij dus nog niet zo snel uit het veld laten slaan.

 

Wanneer hoor je meer?

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monique,

 

 

 

Wat vreselijk balen zeg dat je eerste poging zo eindigde!

 

Ik hoop dat er nog mogelijkheden voor jullie zijn.

 

 

 

Wat anderen hieronder ook vragen, ben ik welke dosis hormonen je moest/mocht gebruiken.

 

Ik ben zelf 30 juni met onze 1e ivfpoging gestart. Ik heb ook endometriose (ben er vorig jaar ook aan geopereerd) en door meerdere cystes die ik heb lukte de stimulatie door de medicijnen ook niet. De eerste 10 dagen bij het spuiten van 150IE Gonal gebeurde er echt helemaal niets, geen follikels. Vervolgens is de dosis opgeschroefd naar 300IE Gonal. Toen ontwikkelde zich 3 eitjes. Bij mij zijn ze wel doorgegaan omdat ik, volgens mijn gyn, door de vele endocystes nooit een grotere hoeveelheid follikels zal aanmaken. Het kan alleen maar minder worden volgens haar. Maar ze geeft ook aan dat er maar 1 goed eitje nodig is, dus dat het nog wel mogelijk is. Bij de 1e punctie afgelopen dinsddag waren er gelukkig toch nog 3 eitjes waarvan we morgen horen of er terugplaatsing mogelijk is.

 

 

 

Nu weet ik dat het bij iedereen anders is natuurlijk, dus ik wil niet over jullie situatie oordelen hoor. Op dit moment is het gewoon echt heel erg balen dat 't zo enorm tegenvalt bij jullie! Ik hoop echt dat er nog mogelijkheden voor jullie zijn. Hebben jullie al op korte termijn een gesprek met je gyn voor meer duidelijkheid?

 

 

 

Heel veel succes en sterkte gewenst.

 

 

 

Liefs,

 

wens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte bij de eerste icsi-poging ook weinig eitjes aan en de kwaliteit was niet best. Toen zat ik al op de maximale hoeveelheid Puregon. Bij de tweede poging gebruikte ik Menopur, ook de maximale hoeveelheid. Het ging ietsje beter: ietsje meer eitjes en van betere kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Monique:

 

 

 

Ik maak ook weinig follikels aan.

 

1e ivf: 4 follikels, 2 eitjes, 300eh Puregon, lang protocol.

 

2e ivf: 3 follikels, 3 eitjes, 300 eh Puregon, kort protocol.

 

3e ivf: 1e poging 300 eh menopur, kort protocol afgebroken 1 follikel.

 

3e ivf: 2e poging 300 eh puregon, kort protocol afgebroken 2 follikels.

 

Nu gaan we de 3e poging in augustus starten met 300 eh Puregon met het lange protocol.

 

Groetjes Schattie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden