Ga naar inhoud

Progesteronwaarde???


Babii

Aanbevolen Berichten

Hey dames,

 

 

 

Ik word toch echt gek van mijn lichaam! Jaren doet hij niks, maakt geen ei e.d. aan en nu we doorgestuurd zijn ben ik geprikt op Progesteron.

 

 

 

Ze zei dat mijn waarde 14 was, wat dus inhoud dat er een eisprong is geweest? Ik heb geen idee wanneer die geweest is, want had op CD7 een giga dip en daarna is me temp iets omhoog gegaan... Daarbij ben ik op CD8 begonnen met ovulatietesten en die waren aardig donker en op CD9 was de test giga licht..... Ik snapte er helemaal niks van, maar nu dus wel!

 

 

 

Heb wel zo nu en dan buikpijn, maar een menstruatie zet niet door, maar goed zit nu dan op CD16 en waarschijnlijk 9 DPO. J

 

 

 

ammer dat ik dus niet precies weet wanneer er een ei was, maar aan de hand van mijn temp CD7. Vraag me overigens af of er wel een ei was????

 

 

 

Kijk dat hij niet bevrucht kan worden oké, maar dat er iets gebeurd is al heel wat.

 

 

 

Wordt je met een waarde van 14 ook ongesteld??? Ze zei we vermoeden dat je dus inderdaad een eisprong hebt gehad aangezien je Progesteron 2 weken geleden 5 was....

 

 

 

Mijn temp kaartje:

 

 

 

http://www.fertilityfriend.com/home/2fbd95

 

 

 

Op CD12 heb ik bloed geprikt en kwam er dus een progesteronwaarde van 14 uit. Ik zat dan als ik een eisprong gehad heb op 5 DPO. Normaliter prik ik op 7 DPO bloed, maar vraag me af of je bij een waarde van 14 wel een bloeding krijgt....??

 

 

 

Daarbij was die hele eisprong veel te vroeg. Was net 3 dagen niet meer ongesteld.... ik hoop zo erg dat ik straks ongesteld wordt en dat mijn lichaam weer zelf een eisprong maakt, beter iets als niets.

 

 

 

De IVF arts zei dat het inderdaad waarschijnlijk een eisprong is geweest.... En ben zo bang dat er volgende maand dus weer niks gebeurd....

 

 

 

Maar het belangrijkste is: wordt je met een progesteronwaarde van 14 wel ongesteld?

 

 

 

Progesteron bouwt toch alleen na de eisprong op? Het kan dus nooit dat er een eisrpong bezig was te komen dat er daarom progesteron werd opgebouwd?

 

 

 

Mijn ovu testen zijn namelijk ook licht gebleven...

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh...zou het eerlijk gezegd zo niet weten. Ik moest altijd ná de eisprong 2x op progesteron prikken, volgens mij dus idd wel om te kijken of het voldoende stijgt. Maar welke waardes het dan moeten zijn, geen idee. Daar zal ook wel weer een marge in zitten. Kun je het niet navragen in het ziekenhuis?

 

 

 

Succes!

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij zegt simpelweg: er is een eisprong geweest, dat vermoed ikwel.

 

 

 

Weet wel dat ik met medicatie een hoge waarde heb van 53.9. Maar wil gewoon weten of je hiermee ongesteld wordt.

 

 

 

Die assistentes zijn zo saggie daar... Maar goed... Misschien weet iemand of je daar ongesteld mee wordt. Ben er allang blij mee dan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden