Ga naar inhoud

Help ik vloei heel erg!!!!!!


corina

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden.

 

 

 

Ik zit een beetje heel erg in de rats en weet niet zo goed wat nou weisheid is en waar ik terecht moet.

 

 

 

Zoals sommige heb kunnen lezen ben ik 21/2 week geleden geopereerd en is er een cyste weggehaald bij mij eierstok en deze is toen blijven zitten.

 

 

 

Ik heb geen eigen cycles en daarom gebruik ik hormonen om een ontrekkingsbloeding te krijgen.

 

 

 

Eerst heb ik jaren Femoston gebruikt en nu via Geertgen heb ik sinds mei andere med. en voor een onttrekkingsbloeding krijg ik provera.

 

Deze heb ik nu voor de 2x gebruikt en nu vloei ik best wel erg tenminsten dit heb ik nog nooit meegemaakt ik moet echt tussen 3 a 4 uur naar het toilet anders is het foute boel.

 

 

 

Zijn er op dit forum meiden die ook Estradiol gebruiken en voor een onttrekkingsbloeding Provera krijgen voor 7dgn.

 

Hebben jullie dat dan ook dat erge vloeien.

 

Want ik maak mij best wel zorgen en ik weet niet of ik nou het z-h moet bellen of de HAP of maandag Geertgen???

 

 

 

Ik hoop dat ik een beetje door jullie gerust gesteld kan worden met evt de zelfde ervaring.

 

 

 

Alvast bedankt.

 

 

 

Gr. Corina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA hoor, bij vragen kun je gewoon bellen. Als je in de rats zit is het heel wijs om een deskundige te raadplegen. Succes. Joy1

 

 

 

ps. Je vraagt ook wie je moet bellen? Ik zou zelf de huisartsen post bellen. Vinden ze de vraag te specifiek dan geven ze jou vast wel een advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Corina,

 

 

 

Tjee, het zit jou niet mee hoor! Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou zeker bellen en niet wachten tot maandag. Weet niet of je Geertgen 24 uur per dag kunt bereiken, maar anders zou ik dat zeker proberen of het ziekenhuis waar je geopereerd bent. Daar kennen ze in ieder geval jou situatie beter. Staat er in de bijsluiter van het medicijn trouwens niets over vermeld?

 

 

 

Heel veel sterkte en succes!

 

 

 

Elsje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie's.

 

 

 

In het doosje waar de provera in zat zat helemaal geen bijsluiter wat ik al vreemd vond.

 

 

 

Maar goed mijn man ik de bijsluiter van Estradiol erbij gepakt ( die had ik al gelezen) en op internet de bijsluiter van provera erbij gehaald en bij allebei staat er dus in dan je een abnormale bloeding kan krijgen ( vermeerd/verminderd) dus toen was ik een klein beetje gerust gesteld en hadden wij zoiets het komt gewoon door die provera.

 

 

 

Dus hebben we besloten om het nog 1nachtje aan te kijken en gelukkig tot nu heb ik het idee dat het minder wordt. ( joehoe). :jump_rope:

 

 

 

Maar ik ga zo wel een mailtje sturen naar Geertgen met dit probleem en vraag ik hoe we dit volgende keer kunnen voorkomen + ik vermeld er ook ff bij dat wij van de provera geen bijsluiter hadden en dat we die op internet hadden moeten opzoeken.

 

 

 

 

 

Gr. Corina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen eigen cyclus en kreeg ook een aantal keer Provera voorgeschreven. De bloedingen zijn inderdaad een stuk heftiger maar dit is echt maar 1 of 2 dagen en dan is het ineens een heel stuk minder. Maar bij twijfel natuurlijk altijd je arts bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Corina, Dat zou ik ook doen, het terug koppelen naar de arts. Het geeft toch veel onrust en dat was misschien niet nodig geweest als je meer kennis had gehad. En gewoon je hart volgen hoor. Er komen misschien nog wel meer momenten dat je niet goed weet wat je moet doen en overvallen wordt door een situatie. Weet dan dat je gewoon al de bel kan trekken! Alle succes!!! joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Bedankt voor jullie lieve gerustellende reactie's doet mij goed.

 

 

 

Hier gaat het stuk beter het vloeien is een heel stuk minder gelukkig.

 

 

 

Ik heb wel een mail gisteren naar Geertgen gestuurd wat er gebeurt is en dat er bij de provera geen bijsluiter zat en dat we die op internet hebben moeten opzoeken, en of dit probleem evt volgende keer verkomen kan worden of evt minder want op internet heb ik ook gelezen dat er provera 5mg bestaat en ik heb 10mg gekregen misschien gaan ze die wel geven.

 

Maar goed ff afwachten wat hun ervan zeggen misschien is het wel de bedoeling!!!! Maar dat hadden ze dan wel ff kunnen melden of de bijsluiter erbij kunnen doen!!!

 

 

 

Alleen heb nu nog geen reactie gehad, maar dat kom wel vandaag want daar zijn de altijd zorgvuldig in.

 

 

 

@ Sorpresa : Wat heb jij in jouw geval gedaan toen het zo heftig was??

 

Heb jij het evt teruggekoppeld naar jou Gyn?? En wat heeft

 

hij/zij erover gezegd/ gedaan??

 

 

 

Liefs Corina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het erbij hoorde. Maar ja ik was ook een menstruatie-leek uiteraard aangezien ik geen cyclus heb van mezelf. De enige 'menstruaties' die ik tot dan toe had gehad waren die in de stopweek van de pil en daarna een aantal keer met Provera. Omdat het consequent 1 dag heftig was en daarna snel op hield heb ik me er verder ook nooit druk om gemaakt eigenlijk. Ik vond de bijwerkingen vóór de menstruatie vervelender (opgeblazen gevoel, krampen en dat een week lang)...

 

 

 

Ik heb wel eens laten vallen bij de uitgangsecho, dat ik die provera niet zo prettig vond en toen bevestigde de gyn wel dat het redelijk heftig kan werken. Nou ja als je een dag op de bank kunt liggen met een kruik is t niet zo erg. Heb me alleen wel eens ziek moeten melden omdat het los ging en ik niet meer rechtop kon staan... dat is minder, maar ja het hoort erbij... een ding is zeker, de boel is dan wel helemaal 'schoon' ;-)

 

 

 

Al antwoord gehad van de kliniek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sorpresa,

 

 

 

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.

 

 

 

Ik heb idd een reactie gehad en dat was dat ik met de gyn van Geertgen moest bespreken als ik er was voor de echo.

 

 

 

Toen heb ik teruggemaild dat ik dat juist niet wist wanneer ik mag komen omdat ik pas 24aug. terug moet naar mijn eigen z-h voor cô na de operatie en om daarvoor al langs te komen dat dat mij niet handig leek.

 

Ik heb toen ook gevraagd of ze ook met provera 5mg werkte i.p.v 10mg dat had ik namelijk op internet gevonden.

 

Ben benieuwd of ze hierop gaan reageren.

 

 

 

Maar ik ben allang blij van jou te lezen dat het echt bij hoort.

 

 

 

Gr. Corina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat je blij bent ;-)

 

 

 

Ik ben ook benieuwd of het kan met een lagere dosis. Ik vraag me wel af of de werking dan milder zou zijn. Het blijft natuurlijk een kunstmatig gedoe om het te 'forceren' dus of dat met minder 'geweld' kan...? Zou mooi zijn! Ik ben al niet meer ongesteld geweest sinds begin april dus ik hoop dat het deze maand vanzelf komt en er geen kunstgrepen nodig zijn om de boel schoon te maken :-S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sorpresa,

 

 

 

Ik hoop het ook voor je dat de ongi vanzelf komt en dat je geen Provera nodig heb.

 

 

 

Ik heb wel weer een mail terug gehad van Geertgen maar hebben er weer geen antwoord op gegeven, en dat ik het moest bespreken als ik weer langs kwam, dus nog niet wijzer geworden, ook niet of ze provera 5mg gebruiken!!!!.

 

Maar goed geef niet laat het maar zo anders kan ik blijven mailen.

 

En net wat je zegt werk het dan wel voldoende?? Wordt het dan wel goed schoon?? Wat toch heel belangrijk is voor het eindresultaat.

 

 

 

Gr. Corina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja bespreken bij de echo is geen probleem toch? En idd, liever wat ongemak (understatement, ik weet het) en een goed resultaat dan minder ongemak en minder effectiviteit. We moeten al zoveel doorstaan, dit kan er ook nog wel bij ;-) Maar goed ik heb makkelijk praten na bijna een jaar rust, kan er nu iets nuchterder naar kijken dan toen ik er middenin zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden