Ga naar inhoud

Nieuwe serie babyboom


rubster

Aanbevolen Berichten

hallo Dames,

 

 

 

Ik kreeg een bericht van de NCRV dat hun weer voor babyboom op zoek zijn naar mensen die mee willen doen aan babyboom. Volgens mij na de zomer.

 

 

 

Misschien iets voor een van jullie?

 

 

 

Groetjes

 

Rubster

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ik heb het de vorige keer gekeken en was er wel van onder de indruk.

 

Het is goed om andere mensen te laten zien dat het lang niet altijd kinderen "nemen" is.

 

 

 

Mochten wij nog in de mmm zitten, was de kans groot geweest dat wij ons hiervoor hadden opgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist al veel over de MMM voordat ik Babyboom keek. Ik vond het zo'n boeiend programma! Toen niet wetende dat we zelf in hetzelfde nare schuitje terecht zouden komen als sommige van de deelnemers...

 

Mijn man heeft er veel van geleerd en voelde zich wat minder een groentje toen wij deze wereld in stapten. Ook dat het niet zo vanzelfsprekend is om kinderen te krijgen. Zo pijnlijk. Zo waar. En zo ons leven nu...

 

 

 

Het is wel door mijn hoofd gegaan om mee te doen. Maar dan sta je daar als ongewenst kinderloze, alles-rondom-zwangerschap- en-kinderwens-ligt-gevoelig-vrouw. Een jaar lang geconfronteerd met allemaal mensen die 'zomaar' zwanger worden. Je weer steeds gepasseerd te voelen.... Het doet nu al zoveel pijn.

 

Ik kan er geen zin in krijgen. Lof voor wie het aandurft en anderen laat zien hoe het is in de MMM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij jou Dough, respect voor de mensen die het aandurven. Toendertijd vond ik het ook een geweldig programma, wij waren toen al bezig met kinderen krijgen.... en heb er ook een hoop van geleerd.

 

Het heeft ook even door mijn hoofd geflitst om ons op te geven, maar je hele privéleven ligt dan wel op straat en dat lijkt me heel moeilijk, ondanks dat vele mensen het van ons weten.

 

Alle confronterende momenten ism een camera op je snufferd.... sorry, maar er zijn grenzen! Dat hoef ik dan weer niet met half Nederland te delen vind ik.

 

Maar het neemt niet weg dat ik dan weer voor de buis zit gekluisterd :P En wie weet,.. wel iemand van het forum 'tegenkom'.

 

 

 

Greetzz Sonja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

 

 

Ik heb het er gisteren over gehad met mijn man. Hij zou wel meedoen, maar toen ik zei dat je de hele tijd camera's om je heen hebt en het eigenlijk al zo'n zware tijd is heb ik gezegd dat wij het niet gaan doen.

 

We willen eerst weten hoe het zit met de endometriose. We gaan daarvoor naar het VU in augustus.

 

 

 

Groetjes

 

Rubster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man wilde eraan meedoen, maar ik niet. Het is een prachtig programma en kijk er graag naar, maar wil niet al mijn klappen, verdriet, onderzoeken e.d. delen met iedereen. Misschien erg ego, maar dat is mijn keuze.

 

 

 

Vriendinnetje van een ander forum doet wel mee met haar vriend en die doen ICSI.

 

 

 

Al met al ga ik zeker kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje aan het twijfelen...Van de ene kant zou ik heel graag laten zien aan iedereen wat het inhoud om in de mmm te zitten.... Er is zoveel onwetendheid, en ook van PGD hebben de meesten nog nooit gehoord. Wat dat betreft zouden wij wel mee willen doen.

 

Maar dat heel je prive leven dan door Nederland gevolgd kan worden schrikt me toch wel af. Er zijn nu zelfs maar weinig mensen die van onze situatie weten! Aan de andere kant, we worden een jaar gevolgd en de eerste uitzendingen starten april 2011.

 

Dan hoop ik dat we inmiddels een stuk verder zijn, en dan zou ik het niet zo erg meer vinden dat iedereen het weet! Maar dat weet je nooit....

 

Misschien mag je ook wel aangeven als je iets echt niet in de uitzending wil?

 

We hebben dus een mail gekregen dat ze heel graag zouden willen dat wij mee zouden doen, maar ik twijfel nog.

 

 

 

Gr. Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let allemaal wel goed op ajb.

 

 

 

Ik heb ooit meegedaan met een tv programma, maar mocht daarbij GEEN invloed uitoefenen op wat ze wel/niet uitzenden. Je tekent voor een contract waarin alle rechten bij het programma liggen.

 

 

 

Lang na de uitzending kreeg ik nog veel reacties, ook op straat, bij de kapper, tijdens het solliciteren etc. En dat vond ik meestal niet leuk!

 

 

 

Het is onomkeerbaar en kan nog lang nazingen. Ook als jij allang verder bent en hier helemaal niet aan herinnert wilt worden. Wees je daar goed van bewust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Danja: op de site van babyboom kun je je opgeven.

 

 

 

Ja wat Testr zegt is wel waar... Daarom twijfel ik ook heel erg.

 

Ik denk dat ik er toch maar van af zie...

 

 

 

Voor iedereen die wel mee gaat doen vind ik erg knap!

 

Ik vind het ook echt een leuk en mooi programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Dames,

 

 

 

Wij doen dus mee en zijn uitgenodigd voor de eerste dag "de kick off".

 

 

 

Belangrijk vind ik dat mensen over dit soort onderwerpen meer info krijgen en dat het inderdaad niet even kinderen nemen is!

 

 

 

Wij zijn meer dan 3 jaar bezig geweest om zwanger te kunnen raken en zijn nog net geen 3 maandjes zwanger nu.

 

 

 

Wil wel graag mijn verhaal vertellen, zodat mensen daar van kunnen leren of anderen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten er wat aan kunnen hebben.

 

Veel mensen in onze omgeving weten al van ons verhaal en het maakt me niet veel uit dat meer mensen het weten, daar vind ik dit soort onderwerpen te belangrijk voor. Wel wil ik er voor waken dat inderdaad niet je "hele" prive leven op straat ligt. Ik denk dat mijn man en ik van te voren ook goed moeten bespreken wat wel en niet bespreekbaar is.

 

 

 

Vaak hoorde ik mensen via via roddelen over ons" zo van ohhh die kunnen geen kinderen krijgen" of ons verhaal gingen vertellen met een hele freak show er om heen BAH!!!. Was pijnlijk, maar dat heb je als je in een dorp woont en ookal woon je niet in een dorp mensen roddelen toch graag. Prima, wij zijn mensen die onze eigen koers varen en ons niet veel aantrekken van wat anderen vinden, dat heb ik de afgelopen jaren wel geleerd en ervaren en dat werkt goed voor ons.

 

 

 

Zijn er nog mensen die tips hebben of al eens mee gedaan hebben en daar meer over kunnen vertellen?

 

We wachten de eerste dag af van babyboom om te kijken of we er een goed gevoel aan over houden ja of nee.

 

 

 

Debsie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij inderdaad leuk om meiden van het forum te kunnen volgen!

 

 

 

Wij hadden heel graag mee willen doen, maar ja, we zijn te ver heen in de zwangerschap.

 

 

 

We kijken in ieder geval heel erg uit naar de nieuwe serie! Het zorgt vooor zoveel meer begrip, hebben wij de vorige keer gemerkt. Goed hoor dat de serie weer van start gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren op zoek gegaan naar die serie en nu al bij aflevering 7. Zeker een boeiende serie en veel respect voor de stellen die hieraan deel nemen. Zo'n persoonlijk en voor sommigen pijnlijk proces...maar wel heel goed dat er zo meer openheid komt over hoe moeilijk het soms kan zijn. Ik heb de link meteen naar mijn ouders gestuurd zodat ze ook 'mee kunnen kijken in de keuken' zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Ook wij zij gevraagd om mee te doen aan de serie, en na lang wikken en wegen,(en veel overredingskracht van de redacteur van babyboom!) gaan we toch meedoen!

 

We gaan in ieder geval naar de kick-off dag en daar zullen we het er nog eens goed over gaan hebben. Vind het wel moeilijk zeker omdat wij nog aan het begin staan van alle behandelingen. Maar in april 2011 gaan ze pas uitzenden dus dan hopen we al een stuk verder met alles te zijn. Als ik eenmaal zwanger zou zijn, zou ik er denk ik ook minder moeite mee hebben dat iedereen weet waaraan en waaraf. Maar dat is natuurlijk heel onzeker of ik dan wel of niet zwanger ben....

 

Maar Diana ik ben het met je eens dat door zulke programma's mensen meer begrip krijgen. Als wij mensen nu vertellen waar me mee bezig zijn, weten ze de halve tijd echt niet waar we het over hebben, of wat het allemaal inhoud.

 

Debsie, leuk dat je ook meedoet! Zal je wel zien dan op die dag haha

 

 

 

Groetjes Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

 

 

 

 

top dat jullie er (waarschijnlijk) aan gaan meewerken! ik zou het niet durven dat zeg ik eerlijk.

 

Ik zou de serie zeker gaan volgen maar nu helemaal.

 

Kan me voorstellen dat jullie een zeer goede bijdrage kunnen gaan leveren met name ook wat de Icsi icm. Tese en PGD betreft Miekske!

 

 

 

succes!!!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Debsie en Miekske: wat super moedig dat jullie hieraan mee gaan werken. Ga het zeker volgen volgend jaar.

 

 

 

Zelf had ik er ook nog wel overgetwijfeld om eraan mee te werken. Denk dat mn man het toch niet wilde, maar vind het echt een mooi programma. Zeker omdat het mss voor sommige mensen een keer duidelijk wordt wat je allemaal mee moeten maken en dat het een zwaar traject kan zijn. Hopelijk komt er meer begrip voor van mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen,

 

 

 

wij gaan ook meedoen.

 

Begin dit jaar was ik zwanger geworden via de 1e ivf. We waren sinds eind 2008 bezig, nog niet zo heel lang. We zijn er mee begonnen omdat ik een verhoogd fsh heb, wat zou kunnen betekenen dat ik vervroegd in de overgang kom, net als mijn moeder.

 

 

 

Na 22,2 weken zwangerschap is onze dochter Phileine geboren en overleden, een perfect klein meisje, veel te klein om te overleven. Wij dachten de jackpot binnen te hebben na het hele vruchtbaarheids circus en dan overkomt je dit! Brute pech?

 

 

 

Juist om de openheid van dit programma doen we mee. Het komt al steeds verder uit de taboesfeer en dat is goed. Opeens hoor je bij twee clubjes waar je helemaal niet om gevraagd hebt: "subfertiel" en "ouders van een doodgeboren kindje". Het lijkt mij mooi om anderen mensen te laten zien hoe het is om die "ander te zijn", want dit overkomt toch alleen anderen?! Niet dus!

 

Spannend vind ik het wel. Maar ik wil dolgraag laten zien hoeveel veerkracht wij allemaal hebben! We gaan er weer voor. Onze dochter is dood, onze wens is er nog steeds.

 

 

 

Debsie en Miekske, ik zie jullie daar wel!

 

 

 

Dikke Kus Mia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mia wat een verhaal, wat een verdriet.

 

 

 

Ik had het ook, was ook 1x zwanger en dan denk je eindelijk, yess raak en wat een opluchting en blijdschap. Al snel werd het een teleustelling en intens verdriet een miskraam.

 

 

 

Wel goed van je dat je je verhaal gaat vertellen, mensen kunnen er echt van leren.

 

 

 

En weer een kandidaat, ik ben benieuwd of er nog meer mensen bijkomen.

 

Misschien moeten we een ivf moeders groepje maken voor babyboom om elkaar daar te kunnen herkennen op de set hahahhahah

 

 

 

Leuk hoor dit......

 

 

 

Debsie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mia,

 

 

 

Wat erg wat je hebt meegemaakt zeg....Verschrikkelijk. En wat goed dat je ook je verhaal wil doen. Wordt zelf al steeds zekerder van onze deelname, want toch fijn dat er ook andereren hier meedoen! Het is toch niet makkelijk om zomaar alles op tafel te leggen, maar wel goed dat het gebeurd!! Daarom doen wij ook mee.

 

Ben heel benieuwd naar de eerste babyboomdag!

 

 

 

Liefs Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden