Ga naar inhoud

Dagboek van de Boogies


boogie

Aanbevolen Berichten

Ons verhaal begint in augustus 2008.

 

In 2006 heb ik (ondanks onze kinderwens) er toen voor gekozen om toch een opleiding te gaan doen. Mijn diploma heb ik behaald in september 2008. In augustus heb ik de pil weggegooid en begon voor ons het avontuur.

 

Maandelijks de zenuwen, teleurstellingen enz.

 

 

 

Juni 2009

 

Na een maand of 10 kreeg ik het gevoel dat er iets gewoon niet klopte. Ik was zo regelmatig ongesteld. Elke 28 dagen daar kon ik mijn klok op gelijk zetten het kon soms eens een dag schelen maar toch. Ik werd zo gefrustreerd, toen ik de huisarts belde had ik ook nog een assistente aan de lijn die wilde weten waar ik voor kwam. Dat wil ik helemaal niet vertellen! Uiteindelijk werd ik teruggebeld door de huisarts met de vraag of ik snel dan maar een keertje langs wilde komen. Dat heb ik gedaan maar hij maakte zich geen zorgen. Ik kreeg een formuliertje mee voor mijn man voor sperma onderzoek. Als we in augustus nog niet zwanger waren moest mijn man zijn sperma laten onderzoeken. Maar dat kwam wel goed hoor dacht hij.

 

 

 

Augustus 2009

 

Daar gingen we dan, naar het ziekenhuis. Wat een rare gewaarwording. Een beetje giechelig waren we toch wel toen we met dat potje bij de balie aankwamen. Maar het verliep allemaal soepel en na een week kon mijn man bellen naar de huisarts voor de uitslag.

 

Toen mijn man die dag thuiskwam zag ik het al. Zo intens verdrietig. Nou dat is ook weer opgelost zei hij, het is mijn schuld. De huisarts had in eerste instantie gezegd dat de sterilisatie niet geslaagd was.... Maar zei mijn man maar ik ben helemaal niet gesteriliseerd. Oh nou dan is het eigenlijk ook helemaal niet goed. Het was blijkbaar schrikbarend slecht en we kregen een verwijzing naar de fertiliteitspoli. Hier had ik stiekem al naartoe gebeld en we konden 25 augustus terecht. Nog net voor onze vakantie. Wel hebben we meteen afgesproken dat het niet mijn man zijn schuld is. Ook niet zijn probleem maar ons probleem en dat we het daar verder niet met anderen over zullen hebben.

 

 

 

Toen begon het circus. Eerst op de poli. Opnieuw een sperma onderzoek. Bij mij waren alle onderzoeken goed. Uitslag sperma onderzoek was nog slechter dan de 1e keer dus een verwijzing naar de uroloog en we werden op de lijst gezet voor IVF, waarschijnlijk ICSI.

 

 

 

Oktober 2009

 

De uroloog kon niets vinden dus opnieuw een sperma onderzoek en prostaatonderzoek.

 

Het sperma onderzoek was perfect! Ook het prostaat onderzoek was prima.

 

Dus zei die man niets aan de hand en zeg je afspraak maar af op de IVF poli.

 

Daar zaten we dan. Niets aan de hand maar na 14 maanden nog geen baby.

 

Dus naar de gynaecoloog gebeld en we moesten een samenlevingsonderzoek doen. Omdat ik in mijn vruchtbare dagen zat kon ik hier de volgende dag al voor terecht. Er zat dus 1 week tussen het sperma onderzoek en de samenlevingstest. Er werd geen enkele levende spermatozoe gevonden. Alleen dode.

 

Toch wel vreemd voor een man bij wie alles perfect in orde is...

 

Daarom werd onze situatie overlegd door een team fertiliteitsartsen en werd er besloten wat we het beste konden gaan doen.

 

 

 

December 2009

 

Er werd besloten dat we op proef een IUI zouden krijgen. Als die IUI goed zou gaan (wat betreft het sperma) dan zouden we dit 3x doen en dan een baarmoederonderzoek als ik nog niet zwanger was.

 

Maar ik was zwanger meteen de eerste x. We waren voorzichtig blij want het voelde van mijn kant gewoon niet goed. Ik had zo'n buikpijn allemaal net of mijn ongi er aankwam. Maar de test was positief zei de gyn dus geloof het maar. Sommige vrouwen hebben buikpijn tijdens hun zwangerschap. Zolang je niet vloeit niets aan de hand.

 

 

 

Januari 2010

 

Helaas met 6 weken is het misgegaan.

 

Toen weer verder met de IUI.

 

 

 

Februari en Maart 2010

 

De 2e en 3e IUI was de kwaliteit van het sperma weer erg slecht.

 

Toen zijn we op de wachtlijst gezet voor IVF. Terwijl wij wachten konden we gewoon verder gaan met IUI. Want het was mogelijk dus moed houden.

 

 

 

Mei 2010

 

Intake IVF gehad. In juli gaat het beginnen want in juni is er een scholing dus kunnen er geen puncties plaatsvinden.

 

 

 

Juli 2010

 

In afwachting van onze 7e IUI. Negatieve uitslag dan ga ik volgende week beginnen met de hormonen. Positieve uitslag dan hopen wij eind maart 2011 een prachtig wondertje in onze armen te kunnen sluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boogie, de 14e is je testdag zag ik, spannend !!!! Tja, wat een verhaal ook bij jullie weer. Best heftig als je het zo voor jezelf eens op schrijft hè ?!

 

 

 

Nou, ik hoop dat je volgende week goed nieuws hebt !!!!!!

 

 

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor julie lieve berichten.

 

Spannende dagen voor ons maar het voelt niet goed.

 

Het lijkt erop dat ook onze 7e poging niet gelukt is.

 

Heb een raar gevoel in m'n buik en m'n onderrug en voel me algeheel niet fit. Hoewel dat natuurlijk ook door het warme kan komen.

 

Maar ik ben me al wat aan het verdiepen aan het spuitschema waar ik dan volgende week mee moet beginnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

IUI nr 7 is officieel mislukt.

 

Opnieuw een teleurstelling. Hoewel ik me er nu echt op voorbereid had.

 

Morgen voor het eerst de FM voor IVF.

 

En dan vanaf de 15e starten met de Puregon.

 

Vind het erg spannend hoe ik zal reageren op de hormonen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn gestart met de eerste IVF. Wat is het toch spannend allemaal! Ik moest de 2e dag komen voor een follikelmeting en aan de hand daarvan werd besloten hoeveel ik moest gaan spuiten. Ik ben gestart met 150 IE Puregon en nu maar wachten :headbanger:hoe het zich ontwikkeld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Boogie, heel erg veel succes, ben benieuwd hoe het je vergaat. IVF zit er bij ons ook aan te komen, we hebben nog één poging IUI over.

 

Hoop voor je dat het de eerste keer raak is!!!

 

Sterkte!

 

 

 

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nina!

 

Dank je voor je lieve bericht en je interesse.

 

De eerste FM is eigenlijk erg tegengevallen.

 

Ik heb maar 2 follikels en daar doen we het natuurlijk niet voor.

 

Nu morgen weer een meting en dan afwachten. Mochten het er nog steeds 2 zijn dan een escape-IUI (prima, want dan hebben we nog een kans zonder geprikt te worden ;-) ) Als het meer follikels geworden zijn dan moeten we afwachten hoeveel. Want ik wil echt een goede opbrengst. Dus of het gaat helemaal niet door of het valt uiteindelijk nog mee. Maar bij 3 follikels krijgen we ook geen IUI en ik wil er echt wel meer dan 5 voor een IVF hoor. Want misschien worden die ook niet allemaal bevrucht. Heel verhaal weer maar we wachten weer rustig af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas weer een teleurstelling. De IUI is wel doorgegaan maar er waren maar 300.000 zaadcellen. Een erg slechte score, hier was de gyn het mee eens. Daarom hebben wij gevraagd of het niet beter is dat wij met ICSI gaan starten... Dit wordt dinsdag overlegd door de fertiliteitsartsen en dan moeten we volgende week een afspraak maken. Ook zal er worden overlegd hoeveel hormonen ik moet gaan spuiten. Weer even spannend want het betekend ook dat we naar een ander ziekenhuis moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden