Ga naar inhoud

Utrogestan of Pregnyl na tp?


Wish

Welke medicatie gebruikt na 'verse' embryo tp?  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke medicatie gebruikt na 'verse' embryo tp?

    • Met utrogestan niet zwanger
    • Met Utrogestan wel zwanger
    • Met Pregnyl niet zwanger
    • Met Pregnyl wel zwanger
    • Iets anders?


Aanbevolen Berichten

Ik lees regelmatig dat er verschil zit welke hormonen je na de tp krijgt toegediend. (na een 'verse' embryo tp)

 

De één gebruikt Utrogestan bolletjes en de ander gebruikt Pregnyl injecties een aantal keren na een tp.

 

Nu wij (mijn vriend en ik) gaan beginnen met een 4de Icsi poging wil ik graag weten wie wat heeft gebruikt na een tp en wat het resultaat/ervaringen hiervan zijn.

 

 

 

Niet dat ik de gyn niet vertrouw, maar ik wil graag meedenken en weten wat de mogelijkheden zijn.

 

Het is tenslotte mijn lichaam en onze wens!

 

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn verse TP moest ik starten met Utrogestan bolletjes (3x 2 per dag) en na een paar dagen zou ik 1x 1500 Pregnyl moeten spuiten, maar omdat ik tegen een overstimulatie zat heb ik de pregnyl niet hoeven doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wish,

 

 

 

Ik moest meteen na de punctie starten met 3 maal daags 2 utrogestan bolletjes. Wat het resultaat is kan ik je nu nog niet zeggen;). Ik moet nog een week wachten..... 10 juli testen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het EMC (3x icsi) kreeg ik 3x2 utrogestan per dag, gedurende 12 dagen.

 

 

 

In Voorburg (1x icsi) deden ze 2x2 utrogestan per dag gedurende 14 dagen. Pregnyl is daar gebruikelijker maar daarvoor had ik teveel follikels (kans op overstimulatie met pregnyl).

 

 

 

Voor een cryoterugplaatsing in Voorburg heb ik 'iets anders' gestemd, want die is helemaal in eigen cyclus zonder prikken, slikken of wat dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2006 heb ik de Progestan (zelfde als Utrogestan) gebruikt, 3x daags 2 bolletjes. Ik heb deze gebruikt vanaf de punctie en toen we de positieve test hadden mochten we de Progestan afbouwen na. 27 juni 2007 is onze zoon Rémon geboren.

 

 

 

Bij onze 1ste IVF in januari 2010 kreeg ik ook weer de Utrogestan gebruikt weer vanaf de punctie tot de test, deze was toen negatief en mocht ik stoppen met de Utrogestan. Deze IVF is niet gelukt

 

 

 

April 2010 weer de Utrogestan gebruikt weer 3x daags 2 bolletjes, test positief toen de Utrogestan afgebouwd. Ben zwanger geraakt van een tweeling maar is een miskraam geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

 

 

 

ik heb bij mijn eerste IVF meteen na de terugplaatsing utrogestan moeten inbrengen. 3 x 2 per dag...helaas niet zwanger, op testdag begon ik met vloeien....had hoop dat het raak was, maar helaas...

 

 

 

21 juli beginnen we met poging 2....dan begint de spuiterij met de deca weer...

 

 

 

grtz,

 

nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg met de verse poging utrogestan...ik had wel een positieve test maar HCG was te laag en werd later ongesteld.

 

bij de 3de en 4de cryopoging heb ik om pregnyl ondersteuning gevraagd omdat ik al na 5/6 dagen na de tp ongesteld werd telkens. De 4de poging was dus wel raak met ik meen op de dag van tp een pregnylspuit, op dag 3, 6 en 9 na de tp.

 

Het gaf mij wel een zekerder gevoel met die pregnyl er bij...t gevoel er alles aan te hebben gedaan.

 

 

 

Succes met jullie volgende poging Wish!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De arts vertelde me dat na stimulatie de kans op overstimulatie te groot is als je na de tp Pregnyl zou gebruiken. Daarom schrijft ons ziekenhuis na gestimuleerde poging en verse tp Utrogestan voor.

 

In de ICSI of IVF in de natuurlijke cyclus (dus geen cryo, maar verse embryo na punctie van 1 eitje) wordt standaard 3 keer Pregnyl voorgeschreven na tp.

 

Ik heb dat 2 keer gehad, maar drupte steeds een week na tp al bruin. Nu heb ik voor de tweede keer Utrogestan en blijft het gedrup uit tot de testdatum. Accuut na het stoppen met de bolletjes begon ik de vorige keer te druppen en na 4 dagen echt ongesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Wish, ik heb 'm ook ingevuld.

 

Begrijp deze enquete heel goed hoor.

 

Ik had (ook) de gedachten dat je met pregnyl meer kans had op een zwangerschap.

 

Ik kreeg die ook niet net zoals jij en dan wil je dat toch even meten.

 

Volgens mij ben je net zo'n controlfreak als ik ben..

 

 

 

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Wish

 

 

 

ik heb "iets anders" gestemd

 

 

 

1ste poging ± cryo-tp alleen utrogestan en niet zwanger

 

2de poging utrogestan + pregnyl en zwanger

 

recent, wederom beiden maar niet zwanger.....

 

 

 

Je zou om beiden kunen vragen, maar de pregnyl mag alleen als je bloedwaarden goed zijn en je niet al te veel follikels hebt. Onze arts zegt, baadt het niet dan schaadt het niet en wat je zegt, het is jullie poging en jouw lijf, je wil uiteraard echt ALLES uit de kast halen om deze poging te laten slagen.

 

 

 

heel veel succes meis!!!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik heb Utrogestan gebruikt na de TP en ben nu zwanger. Pregnyl leek me makkelijker te gebruiken, want bij die bolletjes moet je 3x dgs gaan liggen, maar dit was niet mogelijk, omdat dan de kans op overstimulatie te groot was.

 

 

 

Liefs Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 3 maal daags 2 bolletjes utrogustan gebruikt en mocht op de testdag stoppen toen de test positief bleek. Volgens het ziekenhuis moest mijn lichaam het nu zelf over gaan nemen.. Ik heb alleen pregnyl gespoten twee dagen voor de punctie. Wist helemaal niet dat je het ook na de tp kon spuiten..

 

 

 

In Arnhem was de dosering lager nl 2 maal daags 2 bolletjes

 

 

 

Ik hoef niet te liggen voor het inbrengen hoor!! Doe het gewoon even tussendoor, word er vanzelf handig in, hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb 3 maal daags 2 bolletjes Utrogestan gebruikt, vanaf 1 dag voor de punctie. Ik ben nu zwanger. Na de test moet ik de bolletjes nog 1 week gebruiken, dus vandaag is de laatste dag.

 

 

 

Bij mijn 1e poging heb ik ook Utrogestan gebruikt, maar was ik niet zwanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu vijf IVF-pogingen achter de rug en bij alle vijf Utrogestan-bolletjes gebruikt (3x 2 per dag, 16 dagen lang of minder als ik ongesteld werd).

 

Pregnyl kon niet i.v.m. de kans op overstimulatie.

 

 

 

Poging 1: mislukt

 

Poging 2: is een gezonde zoon geworden

 

Poging 3: een missed abortion

 

Poging 4: mislukt

 

Poging 5: zwanger, nu afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

- Ik heb verse tp gehad van 1 emmy en utrogestan gebruikt (zonder gebruik inbrenghuls)- Niet zwanger.(2x2 p.d stoppen na bloedtest)

 

- Nu cryo tp van 2 emmy's vanaf 3 dagen voor tp -Zwanger, doorgaan met utrogestan 3dgs x 2 bolletjes t/m 11 weken en 4 dagen (vanaf 11/0 afbouwen).

 

 

 

Ik heb nog een tip , ik heb van AMC een soort inbrenghuls gekregen waar je de bolletjes in kan doen waardoor je staand ook goed kan inbrengen en het is sneller,frisser,makkelijker,dieper etc (ik moet ook stiekem op werk doen en is dit prima oplossing!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden