Ga naar inhoud

TP van een cryo vraag


Juulke

Aanbevolen Berichten

Hallo dames,

 

 

 

 

 

Ik heb weer een vraag die voor mij nieuw is, maar voor enkelen van jullie misschien wel te beantwoorden.

 

Ik heb op dinsdag 1 juni een TP van een 2 cellige en een 4 cellige cryo gehad. Ik weet dat de kans minimaal is om hiervan zwanger te raken, maar ik ben tot nog toe niet ONGI geworden.

 

Volgende week dinsdag moet ik testen, maar ik kon me niet meer inhouden en heb vanmiddag een thuis test gedaan, deze was negatief. Nou, hebben ze ons in het AZM gezegd dat we pas na 3 weken kunnen testen ipv 2 weken na een verse TP. Zijn jullie hier bekend mee? Waarom is dit? Is het dan nog niet op te sporen of in zwanger zou kunnen zijn? Kan ik op dit moment waarde hechten aan deze thuistest denken jullie?

 

Ik heb al een weekje last van mijn buik, maar voelt niet als ONGI, erg raar allemaal. Help!?!

 

 

 

Tevens ben ik aan het denken over de 3e IVF poging (indien nodig) ook in het AZM te laten plaatsvinden en daarna naar een Belgisch ziekenhuis te gaan, gelden dan nog 3 pogingen vroeg ik mij af, omdat ik weet dat ze daar 6 pogingen vergoeden. Heeft hier iemand ervaring mee? En moet ik dit in het AZM in Nederland regelen?

 

 

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Juulke,

 

 

 

een cryo van 2 en 4 cellig moet toch goed genoeg zijn om zwanger van te worden, anders zouden ze niet ingevroren zijn en hadden ze het niet overleefd. Normaal kun je bij een cryo eerder testen als bij een verse tp omdat de cryo verder doorgedeeld is na het uitvriezen.

 

 

 

Helaas kan het altijd zijn dat je ontregeld bent door alle toestanden waardoor je ongi uitblijft.

 

 

 

Je woont en bent verzekerd in Nederland dus helaas worden er maar 3 pogingen vergoed ook al ga je naar het buitenalnd.

 

 

 

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Juulke

 

 

 

wellicht adviseren ze je om later te testen omdat de emmies nog niet uit heel veel cellen bestonden op het moment van terugplaatsing.In ieder geval een goed teken dat je nog niet ongi bent!

 

Wat de verzekering betreft:

 

 

 

Je bent in NL verzekerd, als je hier 3 pogingen gehad hebt en je hebt vanuit je aanvullende verzekeringen ook geen recht meer op een 4de of 5de poging dan bekostig je de volgende behandeling zelf, ongeacht ofg je deze in NL gaat doen of in het buitenland.

 

 

 

Je kunt alleen in Belgie 6 pogingen ondergaan indien je daar woont en verzekert bent

 

(weet verder niet hoe het zit met evt.acceptatie...).

 

 

 

Je kan altijd zelf contact opnemen met een ziekenhuis in het buitenland en eventueel je dossier uit NL opvragen en meenemen.

 

Tevens kun je ervoor kiezen om de tussentijdse echos en bloedafnames bij je in de buurt uit te lateb voeren, maar let op, hier zijn natuurlijk ook kosten aan verbonden en je zult dan een ziekenhuis moeten vinden dat er aan meewerkt.

 

 

 

Ik duim voor je dat tenminste 1 cryootje lekker aan het groeien is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chantal,

 

 

 

Gefeliciteerd meid, wat een hoopvol bericht. Ik hoop dat je erg gaat genieten van de komende tijd.

 

Wij zijn 5 jaar bezig... ik hoop dat ik morgen goed bericht krijg.

 

 

 

groetjes,

 

surf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Juulke,

 

 

 

ik ben ook onder behandeling bij het AZM en vorig jaar hebben wij 2 cryo's van 5 en 8 cellen terug geplaatst gekregen

 

ook ik moest dus 3 weken wachten tot ik mocht testen, dit omdat de cryo's wat meer tijd nodig hadden om goed in te nestelen (werd ons zo verteld)

 

 

 

nu zijn we in afwachting van teruplaatsing nummer 2 en dan wordt het weer drie weken duimen draaien en nagels bijten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nirak,

 

 

 

Was jij wel al ONGI voordat je moest gaan testen?

 

Ik heb al 1,5 week last van mijn buik, maar snap er niks van. Ik heb het idee dat de medicijnen mijn hele cyclus tegenhouden op dit moment.

 

Ik ben nog steeds niet ongi op dit moment, dinsdag moet ik voor de test gaan.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg nerveus wordt over het feit dat als dit niet lukt we naar IVF poging 3 moeten en dan is het einde in zicht en dan???

 

 

 

Mijn man's zaad is het probleem, maar wij moeten wel alles ondergaan, ik doe het met liefde, maar wat als dit nu niet lukt? We hebben wel al gesproken over eventueel donorzaad, maar dan vraag ik mij af of dit via IVF moet of via IUI zal gaan. Weten jullie hier antwoord op? Wie heeft hier ervaring mee? En wat kost dit eventueel of wordt donorzaad ook via de verzekering vergoed. Ik zit op dit moment bij het VGZ.

 

 

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Juulke,

 

 

 

nee ik was niet ongi voordat ik moest testen, na een dubieuze test (ze konden niet met zekerheid zeggen of ik zwanger was dus moesten ze nog een keer testen) was mijn HCG 121 dus zwanger.

 

helaas is dit mis gegaan en kreeg ik op 1 januari een miskraam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Juulke,

 

 

 

De kans op een zwangerschap van een 2 en 4 cellige cryo is schijnbaar even groot tot groter dan van een morula of blaster.

 

Het is wel afhankelijk op welke dag deze zijn ingevroren.

 

Als het bv de tweede dag ingevroren is (dat is een hele mooie deling voor twee dagen) dan wil dat zeggen dat je een sterke emmy/cryo hebt.

 

Zijn de emmy's de 4e of 5e dag ingevroren zijn ze waarschijnlijk iets minder sterk...

 

Zo is het ons uitgelegd. De vorige keer hadden wij morula's en blasters en was ik een beetje teleurgesteld dat ze onze laatste cryo al met een kleine twee dagen ingevroren hadden ('s ochtens al) Mijn eerste reactie was toen ook; dat kan toch onmogelijk kans van slagen hebben? De vorige morula's zijn nog niet eens genesteld...

 

De loborante zei toen dat de kans aanwezig is dat er even een achteruitgang in deling kan zijn maar dat de andere cellen vaak heel goed doordelen.

 

Een morula of blaster zit al in een schilletje en heeft daardoor minder kans om goed te ontdooien....? Omdat je cryo misschien eerst in deling lichtjes achteruit gegaan is en daarna de deling weer hervat heeft mag je waarschijnlijk pas later testen.

 

 

 

 

 

Veel succes nog in de laatste wachtdagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!!

 

 

 

Ik ben ook onder behandeling van het azm. Ik heb laatst een TP gehad van twee cryo's, eentje 7 en eentje 8 cellen. Ik moest ook drie weken wachten met testen. Na twee weken wel zelf al een test gedaan en die was negatief en is ook negatief gebleven. Mijn vermoeden is eigenlijk dat ze je in het azm pas met drie weken laten testen om je te behoeden voor een vals positieve test ( dus na twee weken positieve test, maar dan al heel snel een miskraam deze kans is volgens mij groter bij een cryo). Maar zoals gezegd: dat is mijn vermoeden. Ik heb erg veel vertrouwen in het Azm, dus heb braaf gewacht met stoppen met progynova tot na drie weken. Bij mij was het zo dat menstruatie echt werd tegengehouden door de progynova.

 

 

 

Zelfs dusdanig tegengehouden dat mijn cyclus gewoon is doorgelopen (de progestan had bij mij niet gewerkt, waardoor de TP on eigencyclus heeft plaats gevonden), dat ik blijkbaar direct na de menstuatie ( na stoppen progynova) al een eisprong heb ghad. Mijn menstruatie was die keer trouwens wel erg heftig. Het baarmoedeijmvlies kan wel heel erg dik worden door de progynova, waardoor ik echt een heel stuk weefsel verloor.

 

 

 

Lang verhaal, maar waar het op neernkomt:

 

Azm is volgens mij het enige ziekenhuis waar pas na drie weken op cryo wordt getest

 

progynova kan menstruatie tegenhouden

 

het kan nog steeds heel goed zijndat je zwanger bent!!! Ik duim er iig voor!!

 

 

 

Groetjes,

 

ivfsh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden