Ga naar inhoud

Rust nemen in wachtweken cryo?


Henne

Aanbevolen Berichten

Hey ladies,

 

 

 

Wonder boven wonder hadden we afgelopen icsi 2 cryo's. Inmiddels zit de rustmaand er bijna op en zouden we komende cyclus voor een cryo poging kúnnen gaan. Maar ik vraag me in verband met de planning nu af hoeveel rust jullie nemen in de wachtweken na een cryo.

 

 

 

Met de verse pogingen heb ik telkens veel rust genomen na de tp. Dit was vooral ook omdat ik gewoon nog heel veel last had van mijn buik, vocht etc. Maar ik hoor toch ook steeds vaker dat rust nemen de kans op zwangerschap wel vergroot.

 

 

 

Zit met een behoorlijk dilemma omdat we domweg geen rustige maanden tegemoet gaan. Een evt. terugplaatsing zal begin juli zijn, ik kan op mijn werk dan onmogelijk een week vrij nemen en we zijn ook druk met de voorbereiding van ons huwelijk. Een terugplaasting begin augustus vind ik zelf geen optie omdat we dan rond onze trouwdag in spanning zitten of net weer enorm teleurgesteld kunnen zijn.

 

 

 

Misschien is het dus wel verstandiger om met de cryo's te wachten? Aan de andere kant, afleiding is ook veel waard. En zonder hormonen is zoveel rust misschien ook wel niet nodig? Misschien is gewoon normaal leven en bewegen wel beter?

 

 

 

Ik wil mezelf achteraf niets kunnen verwijten en twijfel echt enorm wat verstandig is.

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben direct doorgestoomd en raakte meteen even zwanger van de cryo's.

 

Maar het is natuurlijk net wat goed bij je voelt, hierin kan ik je geen advies geven.

 

 

 

Je geeft zelf al argumenten aan waarom het beter is even te wachten. Misschien moet je je daaraan vasthouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne,

 

 

 

Bij mijn verse pogingen heb ik steeds rustig aan moeten doen in verband met dreigende overstimulatie. Helaas zonder resultaat. Bij de cryootjes ben ik elke keer gaan werken en heb verder nergens speciaal rekening mee gehouden.

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne,

 

 

 

Ik zou ze gewoon terug laten plaatsen binnenkort. De voorbereidingen op je trouwdag geven tenslotte wel leuke afleiding. Als je nou te maken krijgt met een heleboel negatieve afleiding is het een ander verhaal....

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne,

 

 

 

Ik denk als ik je verhaal zo lees dat je eigenlijk al weet wat je moet doen.

 

Ga je lekker richten op jullie huwelijk en ga daarna weer met je cyro's aan de slag. Dat geeft veel rust denk ik.

 

 

 

Ik heb zelf ook de beslissing genomen om nu te wachten voordat ik de cyrootjes wil laten terug plaatsen. De zomer is een drukke tijd voor ons, heb veel opdrachten en mijn man is erg veel weg ook vioor langere periodes. Dus ik denk dat wij na de zoimer weer eens gaan nadenken over de terug plaatsing.

 

Het is ook lekker als je een beslissing hier over neemt, dan kun je echt wat meer afstand doen.

 

 

 

Succes en sterkte met je beslissing en misschien gaan we gelijk wel met de cyrootjes aan de gang.

 

 

 

Liefs van Lijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn gevoel wil ik liefst gelijk door. Ik wil mezelf alleen achteraf niet verwijten dat ik te weinig rust heb genomen. Maar ja, wie gaat er bij spontaan zwanger worden twee weken op de bank liggen wachten?? Niemand toch! Dus wat dat betreft.... Het lijkt me eigenlijk heerlijk om gewoon te werken en te doen en ondertussen tóch een kans te hebben om zwanger te worden. Veel beter dan al dat gedoe in en aan je lijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne

 

 

 

dat gevoel van meteen door willen met cryoos had ik destijds ook.

 

Onze acupuncturist zegt dat het niet erg is als je bezig bent met vanalles maar dat je geen stres moet hebben, daar hamert hij enorm op.

 

Kan me voorstellen dat je het druk kan hebben met de voorbereiding maar leuk druk toch?

 

Wat je werk betreft dat kun je zelf wel het beste inschatten.

 

 

 

Lastig hoor!!! tot nu toe heb je steeds je gevoel gevolgd en dat klopte.

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Henne ik zou het gewoon nu doen. Afleiding werkt het beste. Bij mij in ieder geval.

 

1ste IUI na seminatie gelijk gaan werken, de weken daarna ook zwanger

 

1ste IVF rust genomen na tp, niet zwanger

 

2de IVF na tp gelijk door na een feestje etc zwanger

 

1ste IVF rust genomen na tp, niet zwanger

 

2de IVF na tp 3 dagen na de efteling geweest, zwanger 5,5 weken mk

 

3de IVF na tp rust genomen, niet zwanger

 

 

 

Jij snapt dus wel wat ik na de de 4de IVF poging ga doen. Succes met je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Hoi Henne,

 

 

 

Je moet natuurlijk gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Als jij vindt dat rust goed is, zal je moeten wachten tot je die kunt nemen. Maar je gaat ook liever gelijk door zeg je zelf al.

 

 

 

Persoonlijk heb ik na mijn cryo pogingen geen rust genomen. Ik heb gewoon gewerkt, ben op visite gegaan, uit eten gegaan en naar cabaret geweest, lekker druk en afgeleid dus. Daardoor ging de wachttijd erg snel. Ik denk inderdaad dat vooral je gemoedstoestand er wat toe doet, ik bedoel stress. Maar ik ben ervan overtuigd dat er ook ladies zwanger zijn van cryo's die stress hebben gehad in de wachtweken.

 

 

 

Ik hoop dat je een goeie beslissing voor jezelf maakt en natuurlijk dat die twee toppers lekker bij je blijven!!

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Henne,

 

 

 

kom maar op met die cryo's zou ik zeggen! Echt, met een cryo terugplaatsing hoef je het niet rustig aan te doen! En zou het stiekum niet geweldig zijn als jullie met z'n 3-en in het huwelijk treden?

 

 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben na de IVF niet eens een wachtmaand genomen, maar direct gestart met Progynova voor een cryo TP...

 

 

 

De volgende keer zou ik het denk ik weer net zo doen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne,

 

 

 

ik heb het ook zo moeilijk gehad de afgelopen tijd. Ben toch voor de cryo-tp gegaan, maar had weinig hoop. Ik heb in de dagen na de tp heel hard in de tuin gewerkt, en met zakken aarde gesjouwd. Ook nog heel veel dagen gewerkt, en kijk nou eens het resultaat!!!!!!

 

 

 

Maar ik snap je afweging helemaal om niet vlak voor je huwelijk een eventuele teleurstelling te moeten incasseren. Daar moet echt wat tijd tussen zitten.

 

 

 

Ik heb even gemist hoever je nu bent, maar ik wilde je even een hart onder de riem steken; geef de moed nog niet op.

 

Volgens mij zijn we zo'n beetje gelijk op gegaan een paar jaar geleden. Ons geduld is eindelijk beloond, ook al ben ik nu natuurlijk ook ontzettend nerveus en daarom zo vroeg al wakker.

 

Ik hoop zo voor jullie dat al jullie geduld ook heel gauw wordt beloond.

 

Ik duim voor je!

 

Liefs,

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er een groot verschil is tussen druk zijn en stress hebben. Bij stress komen er echt stoffen vrij in je lichaam volgens mij, waarbij ik me kan voorstellen dat dat niet meehelpt bij een innestelling (niet wetenschappelijk onderbouwd hoor!). Druk zijn, lichamelijk of geestelijk kan ik me niet voorstellen dat dat echt slecht is.

 

Bij de poging waarvan ik nu zwanger ben (verse poging), heb ik het ook gewoon lekker druk gehad. Met boodschappen gesjouwd (waar ik me achteraf weer druk om maakte ... dat dan wel), gewerkt, muziek gemaakt. Enz.

 

 

 

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik volgende week een jurk vind, heb ik denk ik niet echt stress meer tot de bruiloft ;-) In juli moet alles wel zo'n beetje geregeld zijn. Op het werk is het dan druk, maar als het goed is niet stresserig druk. We denken er dan ook over om idd de komende cyclus onze cryopoging te doen. Aan de ene kant heel spannend, aan de andere kant wil er ook niet teveel hoop op vestigen. Het is maar een klein kansje tenslotte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo klein kansje Henne???? Het is misschien een iets kleiner kansje dan een verse maar er zijn er heel veel die zwanger worden van een cryo. Succes!!!!!!!!!!!! Laat jij het tegendeel dan maar bewijzen dat een cryo geen kleiner kansje heeft!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne, ik zou zelf in jouw geval zo snel mogelijk door willen. Je hebt waarschijnlijk genoeg positieve afleiding, en je bent dan in elk geval weer aan het werken aan je droom. Anders blijft het toch ook in je hoofd zitten, lijkt me. Ik heb nog nooit echt 'rust' genomen na een TP (behalve dan minder/niet sporten), ik zou ook gillend gek worden. Je bent er al zo veel mee bezig en om dan ook nog twee weken te gaan zitten duimen draaien...? Ik kan me niet voorstellen dat ik wél zwanger zou zijn geraakt als ik 2 weken op de bank was gaan zitten. Ik heb alleen het knopje 'stress-uit' nog niet weten te vinden, kan iemand me vertellen waar dat zit? Dat vind ik het meest onmogelijke advies ooit, geen stress hebben.... als dit hele traject iets met zich meebrengt, is het wel stress. Maar goed.

 

Anyway, veel succes met je beslissing en je volgende poging (wanneer die dan ook mag zijn) en vooral heel veel plezier met je huwelijksvoorbereidingen en straks een prachtige bruiloft toegewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knopje stress uit: als ik bij acu zeg dat ik erg gestressed ben en niet kan ontspannen krijg ik een naaldje in m'n voorhoofd: net onder de haargrens en dan in het midden (zeg maar vanaf je neus recht omhoog). Ik heb zelf wel eens geprobeerd dat plekjes met drukpuntmassage te vinden als ik weer eens lag te malen. Ook fijn: bovenaan je neusbrug, precies bij je wenkbrauw / oogholte druk uitoefnen (beetje omhoog duwen, de oogholte zeg maar uitrekken). En natuurlijk een hele fijne nek- en schoudermassage van je mannetje :toothy2:

 

 

 

Het zal niet alle stress uitzetten, maar het ontspant (bij mij) wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden