Ga naar inhoud

Gaat het mis of niet?


Annemarie84

Aanbevolen Berichten

Hey meiden,

 

 

 

Heb even een vraagje:

 

 

 

Ik heb op 10 mei een tp gehad van 2 cryo's. Op wd 8 positief getest. Heb voor de zekerheid op 25 mei nog een keer getest. Hartstikke positief. Voel me sinds 4 dagen zwanger. Last van mijn borsten en opvliegers in mijn temp.

 

Afgelopen donderdag had ik 's morgens wat bruinige afscheiding bij het afvegen, maar dit was 's middags weer weg.

 

Gister had ik weer bruine afscheiding met een beetje bloed. Niet donkerbloed, maar roodbruinig. Ook alleen met het afvegen.. Dit de hele dag door.

 

Vandaag ook weer de hele dag bruin/rood bloed, maar het komt er niet uit. Mijn slip blijft gewoon helemaal schoon. Alleen met afvegen wordt het papier vies. En dan is het niet heel veel, maar ook niet weinig ofzo.

 

 

 

Ik heb net de zwangerschapstest gedaan van clear blue die aangeeft hoeveel weke je zwanger bent. Ik denk namelijk als ik wel een miskraam krijg, daalt mijn hcg en dan zal deze test wel aangeven dat ik zwanger ben 1-2. Maar hij geeft aan zwanger 3+ (betekend 5 weken +)

 

Dus ik heb nog veel hcg in mijn urine, anders geeft hij dit niet aan toch?

 

 

 

Oja ik heb geen buikpijn ofzo. Vanmorgen wel wat ongemakkelijk zeurend gevoel onderin mijn buik gehad, dus ik dacht nu gaat het gebeuren. Niet dus!

 

 

 

Kan het niet zijn dat ik een miskraam krijg van 1 van de vruchtjes?

 

 

 

Wat is jullie mening hierover? Ik wordt echt gek van deze onzekerheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

owhh zo herkenbaar de onzekerheid!!

 

Ik heb vanaf week 6 tot week 8 gebloed.. het was zoals jij beschrijft donkere afschijding maar vooral met het vegen.. later werd het iets meer..Ik was zo bang dat het mis ging maar met week 8 een mooi kloppend hartje gezien en nu inmiddels 12 weken.. ik heb er maar 1 terug geplaatst gekregen.Verder in de novermber/december topic hebben heel veel meiden gebloed.Wellicht kan je daar wta lezen om je gerust te stellen..Zolang het nog geen helder bloed is hoef je je niet echt zorgen te maken

 

 

 

een miskraam van 1 van de 2 is dacht ik niet mogelijk als ik het goed begrepen heb.. je lichaam ruimt het vanzelf op zodat je er niets van merkt.

 

Wat betrefd de test dat is een lastige omdat met een miskraam het hcg ook nog ff in je bloed blijft zitten..Echter klinkt jouw verhaal precies zoals alle anderen meiden met bloedverlies! geen helder bloed is nog altijd een goed teken.. het schijnt door de behandeling ook heel veel voor te komen

 

 

 

greets esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annemarie,

 

 

 

Ik kan me jouw ongerustheid ook goed voorstellen. Misschien dat mijn verhaal je enigszins gerust kan stellen.

 

 

 

Ik heb ook bloedingen gehad bij mijn 1e zwangerschap (van week 6 t/m week 20) en niet alleen bij het afvegen, maar echt maandverbandjes (voor mijn gevoel helder rood, maar gyneacoloog zei donkerrood) per dag vol. Er bleek een bloeding in mijn baarmoeder te zitten, maar de kindjes trokken er zich niets van aan. Na week 20 zijn de bloedingen gestopt en na 39 weken is mijn tweeling gezond geboren. Zolang je geen hele erge krampen hebt, zou ik me geen zorgen maken! Dit heeft de gyneacoloog ook altijd tegen me gezegd.

 

 

 

Liefs, Sandra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Annemarie

 

 

 

als er een miskraam komt dan neemt je hcg inderdaad af. Het klinkt duidelijk als oud bloed, het kan net zo goed nog van de innesteling zijn of een bloedstolsel dat er nog zit van de punctie, dat was bij mij destijds op de eerste 2 echo´s te zien echter het liet niet los.

 

Verder is alles extra doorbloed, mogelijk iets beschadigd met het inbrengen van de utrogestan?

 

 

 

Ik wil tevens even reageren op de reactie van Esther mbt. een miskraam van 1 vruchtje. Dat kan wel degelijk dat je bloedverlies hebt doordat er een vruchtje is afgestorven. Mijn vriendin was bij haar 5de zwangerschap (allen spontaan waarvan 2x mk) ervan overtuigd dat ze weer een mk had, zij verloor helder bloed) na een dag of 2 was het over, maar ze bleef maar zwangerschapskwaaltjes houden. UIteindelijk naar de gyn.om te kijken of alles schoon was en toen zag ze dat ze zwanger was van een 2 eiige tweeling... 1 vruchtje was in tact en de andere werd min of meer weggeduwd door het vruchtje dat aal het groeien was.

 

 

 

Maar Annemarie wil niet zeggen dat dit ook bij jou aan de hand is, in ieder geval een goed teken dat je maar weinig verlies hebt en dat het oud bloed is (bruin) en een zeurend gevoel in de onderbuik had ik ook, ik zag het als de groei van mijn baarmoeder.

 

 

 

Meis, sterkte, het komt vast goed!!!!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super lief dat jullie reageren, wordt hier zo onzeker van! Dit is nog erger dan die elendige wachtweken!

 

Ik ben heel benieuwd hoe het er morgenvroeg uit ziet.

 

Het ene moment denk ik dat het over is, maar als ik dan de reacties en andere verhalen lees heb ik hoop!

 

En mochten er 2 zitten, dan zou ik het geweldig vinden om 18 juni ook 2 hartjes te zien kloppen :)

 

 

 

Ga straks eerst even genieten van de 2ling van mijn vriendin. Die komen zo kopje koffie halen. (Hun papa&mama dan haha)

 

Zij hebben 4 maand geleden 2 jongens gekregen via IVF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi annemarie

 

in tegenstelling wat esther zegt geloof ik dat een miskraam van 1 van de 2 wel mogelijk is

 

ik ben zelf zwanger van een vanishing twin bij 7 w 2 hartjes gezien bij 9 w 1 hartje

 

2e vruchtje krimpt dan en word niet afgestoten

 

de arts vertelde mij dat het wel kon zijn dat ik bruin bloed verlies kon hebben en dat het vruchtje dan afgestoot werd, dit heb ik niet gehad

 

als je terug leest in het topic uitgerekend december zul je lezen dat ook nathalie tp had van 2 emmies, bloedverlies had vanaf week 5 of 6 en nu zwanger van 1 beeb

 

zolang je geen helder bloedverlies hebt denk ik dat het niet erg is, dit hoor ik in ieder geval van iedereen

 

veel sterkte en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

:unsure: dan heb ik niks gezegd.. ik dacht dat gelzen te hebben..;)Ook omdat heel veel meiden geen bloedverlies hebben en toch zwanger van 1 zijn.

 

ik heb me der verder niet in verdiept wilde je vooral een hart onder de riem steken..

 

 

 

ik hoop gewoon dat je net als ik wat oud bloedverlies van de punctie ofzo hebt en je straks 2 geweldige mooie klopende hartjes gaat zien..

 

 

 

xxx esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Hoi Annemarie,

 

 

 

Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, ik kan me heel goed voorstellen dat je er erg onzeker van wordt. Mij is altijd verteld dat je je pas echt zorgen moet maken als je buikkrampen erbij krijgt en die heb je niet, toch? Verder weet ik dat er in het "uitgrekend in augustus" (zelf zit ik in het juli topic) heel veel (ja echt heel veel) dames last hadden van bruinverlies gedurende hun zwangerschap. Je kunt altijd even bij hen polsen. Ik denk wel dat het goed zit hoor meis.

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb ik niks gezegd.. ik dacht dat gelzen te hebben..;)

 

 

 

 

 

Anne, Ik was zwanger van 2 bij mijn 1e zwangerschap. Bij mij is er 1 vruchtje gestorven. Hier heb ik geen bloedverlies van gehad. Het is toen ingekapselt en keurig blijven zitten. Volgens de gyn. gebeurde dit zo omdat ik wat verder in de zwangerschap was toen het mis ging. Misschien doelde Eslief hierop? Elke zwangerschap is anders en de gyn. gaat in op persoonlijke omstandigheden dus wat bij de een kan, hoeft bij de ander nog niet zo te gaan. En dan nog....Niets zo grillig en verwonderlijk als de natuur dus....afwachten. Sterkte meid. Joy1

 

ps. En bij de tweede zwangerschap had ik te pas en te onpas bloedverlies..wel lastig en vervelend m.i. staat het haaks op elkaar, het maakte mij in het begin erg onzeker later kreeg haalde ik mijn schouders er een beetje bij op, liet ik het wat meer los...je hebt er geen vat op....

Link naar reactie
Delen op andere sites

:unsure: dan heb ik niks gezegd.. ik dacht dat gelzen te hebben..;)Ook omdat heel veel meiden geen bloedverlies hebben en toch zwanger van 1 zijn.

 

ik heb me der verder niet in verdiept wilde je vooral een hart onder de riem steken..

 

 

 

ik hoop gewoon dat je net als ik wat oud bloedverlies van de punctie ofzo hebt en je straks 2 geweldige mooie klopende hartjes gaat zien..

 

 

 

xxx esther

 

 

 

 

 

Hai Esther

 

 

 

dit heb je inderdaad ook gelezen.... ik heb het ook eerder hier gelezen en toen viel het mij ook al op, juist omdat er wel verhalen waren van bloedverlies.

 

 

 

Maar je hebt denk ik net als iedereen hier Annemarie wel een hart onder de riem gestoken hoor!!!

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik ongeveer 5 weken zwanger was had ik ook last van donkerbruine afscheiding...ook alleen bij het afvegen...verder nergens last van en na ongeveer 3 dagen was dit ook over

 

Toen ik mijn miskraam kreeg had ik totaal geen last van krampen.....was op m'n werk en staat echt in m'n geheugen gegrift...ik stond op en voelde iets *lopen* zegmaar...op het toilet zag ik helder rood bloed....echt niet bruin.

 

Helaas in het ziekenhuis tijdens de echo zagen we dat het hartje niet meer klopte na 11,5 weken.

 

Ik moet hier misschien bij vermelden dat dit een natuurlijke zwangerschap was...

 

hoop dat het goed blijft gaan meiden...succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Annemarie,

 

 

 

Tijdens mijn eerste (spontane) zwangerschap kreeg ik bruinverlies op de dag dat ongesteld had moeten worden en heb ik de dagen erna ook best wat licht bloedverlies gehad (ik dacht dat ik gewoon ongesteld was geworden) Pas een week later begon het tot me door te dringen dat dit niet echt voor een menstruatie door kon gaan en begon er een lampje te branden.. bleek ik hartstikke zwanger.. Bij de tweede (via ICSI) had ik onwijze ongikrampen van een week na de terugplaatsing tot de testdag en was ik ervan overtuigd dat het mis was.. ik was stomverbaasd toen het ziekenhuis belde om te zeggen dat mijn bloedtest positief was!

 

 

 

Zo zie je maar.. je lijf doet rare dingen! Maak je niet teveel zorgen.. het komt veel voor en zegt nog niks!

 

 

 

Pas goed op jezelf!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, echt super dat jullie reageren...

 

 

 

Ben idd heel erg gerustgesteld. Dank jullie wel!!!

 

 

 

Maar ik kan maandag toch pas het ziekenhuis bellen? en ik vraag me dan ook af wat ze anders zullen zeggen als jullie nu doen. Volgens mij is het gewoon afwachten,..

 

 

 

Morgen weer een dag,... Als er dan nog niks verandert is gaan we lekker dobberen hier in een subtropische zwembad met onze zoon.

 

 

 

Kus Annemarie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen wilde ik de was uit de droger halen en ging door mijn knieen.

 

Opeens voelde ik dat het nat werd, dus snel naar de wc gegaan.

 

Daar een wc papiertje eronder gehouden en flop daar lag 'het'...

 

 

 

Voel me zo raar! Kan niet eens huien.

 

 

 

Zal toch niet zo zijn dat er nu nog 1 in zit? Ik bloed niet extreem veel en heb ook niet extreeme krampen.

 

Maar ik bloed wel en voel ook dat er wat gebeurt vanbinnen onder in mijn buik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annermarie,

 

 

 

wat erg voor jullie.

 

Ik denk dat je zo beduusd bent dat het nog niet echt doordringt.

 

ik had ook een miskraam en totaal geen bloed.

 

 

 

Kan natuurlijk altijd dat er nog 1 vruchtje zit, maar die kans is wel klein.

 

Waarschijnlijk komt alles nu op gang.

 

 

 

Sorry, wil je geen valse hoop geven.

 

Veel sterkte.

 

 

 

Groetjes Sylvie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owww Meis

 

 

 

wat een bericht!!!!!! ik vind het verschrikkelijk.

 

Ik weet niet of het mogelijk is dat er een van de twee nog wel zit,

 

ga je morgen het zkh. bellen of wellicht vandaag?

 

Ik hoop dat ze je willen ontvangen en dat ze tenminste kijken of er nog een vruchtzakje te zien is.

 

Heel veel sterkte!!!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne-Marie,

 

 

 

Ik heb het topic gelezen en onder het lezen dacht ik, net als veel andere meiden die gereageerd hadden op jou verhaal, dat het hopenlijk wel mee zou vallen! Ik heb ook een paar keer bruinig bloedverlies gehad, op dat moment ben je toch ongerust en als het dan weer wegzakt dan zakt de ongerustheid ook pas weer.

 

 

 

Toen ik jou laatste bericht las liepen de rillingen over m'n rug. Wat erg voor jullie en ik hoop voor je dat je snel naar het ziekenhuis kan om te kijken of er nog een vruchtje zit! Ik duim voor een goede afloop!

 

 

 

Heel veel sterkte!

 

 

 

Liefs Esly!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst naar Meppel gebeld en daarna naar Zwolle. Ik kon niemand bereiken.

 

Heb maar naar de dokterdienst gebeld en ben net terug gebeld door een huisarts, Hij gaat nu proberen iemand aan de lijn te krijgen in Zwolle.

 

Daarna belt hij mij terug.

 

Zit nu te wachten in spanning...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden