Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus


suus77

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik mag deze maand weer voor een tp gaan, dit wordt de eerste keer in mijn eigen cyclus, nu vroeg ik ma af hoe dit werkt.

 

Ik zit nu op cd 8 wanneer heb je dan pregnyl? bij een fillikel van 20 mm ofzo en wanneer is dan de TP heb 5 cryo's van 3 dgn en 3 van 5 dgn.

 

 

 

Groetjes suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey Suus

 

 

 

Ik heb ook terugplaatsing in me eigen cyclus. Gisteren de Pregnyl gespoten toen zat ik op dag 15, en idd was me follikel rond de 18 mm. En dan 6 dagen later heb ik de terugplaatsing dat is voor mij 2 juni.

 

Ik hoor dat in de ochtend hoe het ondooien is gegaan en hoe laat ik mag komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suus,

 

 

 

ik heb er ook een terugplaatsing in eigen cyclus opzitten. Ik moest op wd 14 ovitrelle spuiten (14 april) en wd 21 (21 april) had ik de terugplaatsing van een 5 dagen oude cryo. Deze was 6 jaar geleden samen met een andere embryo ingevroren, maar deze laatste heeft het ontdooiproces niet overleefd. Op 4 mei mocht ik testen (13 dagen na tp) en positief getest!

 

 

 

 

 

Ik wens jullie allebei veel geluk en ik hoop dat ze goed blijven plakken!!

 

 

 

liefs, Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan jullie een vraag,

 

Vorige maand mijn 1e icsi gehad. Ik had een positieve test maar na 2 dagen blijdschap toch een menstruatie.

 

Ik zou beginnen aan een cryo in eigen cyclus. Je moet bellen op de eerste dag van je cyclys. Maar afgelopen woensdag begon (dacht ik mijn menstruatie.) Eerst bruinverlies, maar alleen met afvegen. Donderdag bruinverlies 's avonds wel iets rood bloed. Vrijdag de hele dag alleen bruinverlies heel weinig. Ik heb vrijdag het zh maar gebeld. om te vragen wat nu de eerste dag van mijn cyclus zou zijn?

 

Ik kreeg als antwoord of ik medicijnen wilde om de menstruatie op gang te brengen??

 

Ik heb aangegeven dat dat niet mijn bedoeling was ( ik stond in middels op knappen van al het vocht wat je vast houdt voor je ongesteld moet worden) Ik voelde duidelijk dat ik ongesteld moest worden, maar wanneer moet ik dan een afspraak maken voor de eerste echo? Na overleg met de gyn kwamen ze tot de conclusie dat ik deze maand maar moest overslaan????Omdat de menstruatie niet goed op gang kwam. Als de bloeding door zou zetten moest ik maar weer bellen. Nou ik kan niets met dit antwoord.Nu ben ik inmiddels best hevig aan het bloeden.

 

 

 

Wat moet ik nu denken? Is mijn lichaam niet klaar voor de cryo?

 

Ik had een cyclus van 26 dagen en de bloeding zette door op de 26 e dag??

 

Of moet ik gewoon morgen bellen en doorgaan met de behandeling.???

 

zoals jullie begrijpen heb ik geen zin om 4 weken te wachten, of moet ik dat voor de zekerheid toch wel doen?

 

 

 

liefs madelief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Madelief,

 

 

 

Ik zou toch morgen het ziekenhuis bellen om te zeggen dat de menstruatie heeft doorgezet. Wellicht nodigen ze je, na het stoppen van de bloeding, uit om voor een echo te komen. Aan de grootte van de follikel kunnen ze dan zien hoever je in je cyclus bent en wanneer het eitje ongeveer gaat 'springen'. Zo zou het toch nog tot en terugplaatsing kunnen komen deze maand!

 

 

 

Mochten ze toch adviseren deze maand over te slaan, dan zou ik hun advies opvolgen.

 

 

 

Veel succes ermee!

 

Liefs, Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sandra,

 

Ik was inderdaad van plan om morgen te bellen en dan het verhaal nog eens voor te leggen.

 

Maar je weet hoe de twijfel is. Moet ik nu al afhaken of toch doorzetten. Dan is een lotgenoot de beste raadgever.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen ziekenhuis gebeld,

 

Ze gaan overleggen en zien nu ineens geen reden meer om deze cyclus over te slaan.

 

Dit maakt mij nu zo onzeker. Vrijdag zeggen ze cyclus overslaan en nu zeggen ze doorgaan.

 

Ze bellen me vanmiddag terug, ik heb om een duidelijk en eerlijk advies gevraagd, omdat ik aan hun al aangaf dat de boodschap heel dubbel is nu.

 

Nu weten ik en mijn man niet wat we moeten denken? Dan toch maar overslaan? om het zekere voor het onzekere te nemen.

 

Maar waarom overslaan, omdat ik 3 dagen bruinverlies had voor mijn menstruatie? Dat vind ik niet echt een reden om te gaan twijfelen aan mijn lichaam.

 

 

 

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik denk dat dat vrijdag of zaterdag zal zijn, ik wordt vanmiddag gebeld wanneer ik om mijn tweede echo mag komen, dus ben benieuwd.

 

Hoop zo dat het deze x lukt, een jaar geleden had ik mijn eerste positieve test, maar helaas die zat verkeerd.

 

 

 

Weet jij al meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Madelief.

 

 

 

Persoonlijk zou ik deze maand niet overslaan als je vanaf nu goeie afspraken kunt maken over hoe jullie de eisprong in de gaten gaan houden.

 

Ik heb zelf ook een cryo tp in eigen cyclus gedaan en heb hier geen medicijnen bij gebruikt. Ik heb vanaf dag 10 ovulatietesten gedaan om bij te houden wanneer mijn eisprong zou zijn. Toen die test positief was heb ik 3 dagen laten de cryo's teruggeplaatst gekregen omdat mijn cryo's 3 dagen oud waren toen ze de vriezer ingingen.

 

Bij ons waren ze met 3 in één rietje ingevroren en dus hebben wij gekozen om er 2 terug te laten plaatsen.

 

Het resultaat lees je in mijn handtekening.

 

 

 

Ik wens je veel succes (en de andere dames natuurlijk ook)

 

 

 

Liefs, Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Madelief,

 

 

 

ik zou ook doorgaan! Als je lijf doet wat het zou moeten doen en het eitje groeit zoals zou moeten, dan is je lijf ook gewoon klaar voor een terugplaatsing. Ik weet niet hoe ze bij jullie in het ziekenhuis controle houden op de groei van het eitje, maar bij mij (Rijnstate, Arnhem) werden er echo's gemaakt, bloed afgenomen en ik moest werken met ovulatietesten. De combi echo en bloedwaarde heeft de uiteindelijke tijd bepaald voor het spuiten van de ovitrelle (in mijn geval, ik hoor ook vaak dat er pregnyl gespoten wordt).

 

 

 

Veel succes met beslissen!

 

Liefs, Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

 

 

Wij hebben ook afgelopen maand een eerste poging gehad van icsi. Ik had 16 eitjes waarvan er 11 bevrucht. ze hebben 1 toppertje teruggeplaatst, maar ik ben helaas ongesteld geworden.

 

 

 

Er zijn nog 3 toppertje ingevroren. 1 van die drie gaan we nu weer laten terug plaatsen maar dan wel in eigen cyclus. Mijn gevoel zegt dat dat beter is. Want er worden toch heel wat hormonen en dergelijk in je lijf geduwd. wat ik overigens wel begrijp. ( zit nu op dag 8 van minn cyclus)

 

 

 

Maar ik heb altijd een goede cyclus gehad en ook een goede hormoonhuishouding dus vandaar dat ik het gevoel heb dat het beter is in eigen clyclus.

 

wat zijn hier zoal de ervaringen??

 

 

 

Iedereen die zwanger is wil ik feliciteren en de rest wens ik heel veel succes.

 

 

 

Groetjes Ursula

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ursela,

 

Ik zelf vind het ook fijn als het zonder medicatie kan.

 

Maar ik zelf (en mijn vriend ook) geloven niet zo dat het bij ons zal gaan lukken om zwanger te raken van 1 cryo.

 

Ik weet dat het kan en we houden hoop maar toch geen super goed gevoel erover.

 

We krijgen elke keer mooie embryo's en er zijn er nu 3 keer 2 terug geplaatst.

 

Waarom zou die ene cryo dan wel blijven zitten?

 

Deze vraag spookt door ons hoofd.

 

Eerst morgen afwachten, of dat er donderdag wel een tp zal zijn.

 

Hij/zij moet eerst goed ontdooien.

 

 

 

Madelief,

 

Hoe gaat het met jou?

 

 

 

Suus,

 

Mijn duimen draaien voor jou!

 

 

 

Sandra,

 

Van harte!! Jij geeft me toch wel weer wat meer hoop dat het kan lukken.

 

Hoe gaat het met je?

 

Bijna de tweede echo. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wish de mijne voor jou ook, is het al zeker dat je donderdag de tp krijgt als de cryo goed ontdooit?

 

Jij hoefde geen bolletjes he.

 

Ik zit te denken om op de dag van tp een extra ondersteuning neem van 1500 pregnyl, zag dat meiske dat ook kreeg, maar ga het nog wel overleggen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, krijg dan donderdag de tp.

 

Hoef inderdaad geen medicatie te gebruiken.

 

Je lichaam maakt na een eisprong zelf de hormonen aan die nodig zijn voor een evt. zwangerschap.

 

Door de Deca wordt de eisprong onderdrukt en is je lichaam van slag.

 

Zo heb ik het van onze gyn begrepen.

 

 

 

Ga jij wel Utrogestan gebruiken na de tp?

 

Waar haal je die Pregnyl dan vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik moet de bolletjes gebruiken, die pregnyl heb ik nog liggen van mijn verse poging toen moest ik om de 3 dagen pregnyl spuiten ter ondersteuning.

 

Alvast succes he hopen dat hij goed ontdooid.

 

Bij mij halen ze er 2 uit om te ontdooien ik hoop dat deze het ook overleven, want de derde duurt te lang om die erna nog te ontdooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoii allemaal

 

ik ga voor het eerst voor een cryo deze cyclus, wel erg spannend, maar heel raar heb er niet zo'n goed gevoel over.

 

Ik heb maar 1 ingevroren en heb gelezen dat meer dan de helft niet goed ontdooid??

 

iemand die mij wat positiever kan maken???

 

xxx vonjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chantal

 

Wat geweldig dat je zwanger bent, 16 weken zag ik, gefeliciteerd hoor!!!

 

Nou dit geeft mij in ieder geval een beetje moed.

 

Ik baal ervan dat ik er maar 1 in de vriezer heb, maar het is niet anders

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonjo,

 

 

 

Wij hebben de eerste icsi poging 3 cryo's gehad. Alle 3 goed ontdooid. (helaas is er toen 1 weg gegooid omdat ze er max. 2 terug plaatsen en ze zaten met 3 in 1 rietje)

 

(Dit verhaal heb ik elders op het forum al geschreven)

 

Nu na de derde icsi hadden wij 1 cryo.

 

Deze is ook goed ontdooid en heb ik 10 juni terug gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Ik heb in april een IVF behandeling gehad, en die is helaas niet gelukt. We waren wel heel verrast toen we hoorde dat er 2 embryootjes goed genoeg waren om in te vriezen!!

 

Nu is het eindelijk zover, CD 12, en vanmorgen de eerste echo gehad. Het eitje is nu 14 mm. Woensdag heb ik weer een afspraak. Nu kreeg ik van de gyn een recept mee voor de pregnyl. Daarop stond 1x5000 eh. Ik moest tijdens de IVF behandeling 10.000 eh spuiten. Dus ik vroeg de gyn, waarom nu 1x5000... Hij pakte het briefje, maakte van de 1 een 2 en zei, is ook goed hoor. 5000 of 10.000 eh, dat maakt niet zoveel uit...?!?? We stonden ondertussen al in de wachtkamer, dus heb ik niet verder gevraagd, maar was wel erg verbaasd. Ik wil het graag zo goed mogelijk doen, m'n lichaam de grootste kans geven om het te laten lukken, maar twijfel nu erg of ik nu 5000 of 10.000 eh moet spuiten. Wat is jullie ervaring?

 

 

 

Groetjes Smurfin (Riemke)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

Riemke,

 

Ik had in januari jl. maar 1 dominant follikel en hoefde toen dus geen 2 ampullen, maar 1 ampul Pregnyl te spuiten. Ik weet niet of jij nu 1 of meerdere eitjes hebt? Wellicht dat dit wat uitmaakt, de hoeveelheid?... maar ik vind het wel een beetje raar ja. Als je nu echt twijfelt, zou ik als ik jou wat nog eens bellen met het zh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden