Ga naar inhoud

van puregon over op menopur?


moki

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

even een vraagje wij hebben begin mei onze 3e ivf poging afgebroken, omdat er bij de 2e echo maar 2 follikel zaten van ongeveer 19 mm en 1 van 13 mm. omdat bij de vorige 2 ivf behandelingen het aantal een stuk hoger was, hebben we besloten om de behandeling stop te zetten, omdat we bang waren dat er bij zo weinig misschien geen bevruchting zou plaatsvinden.

 

 

 

nu hebben we vandaag weer een gesprek gehad, en de gyn gaf aan dat we over konden gaan op menopur, of dat de dosis van de puregon flink verhoogt moet worden. de laatste keer spoot ik 175.

 

 

 

wie heeft hier ervaring mee.

 

 

 

gr. moki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met overstappen op Menopur, maar ik heb eind april ook m'n 5e poging afgebroken om dezelfde reden.

 

Ik ga nu van Puregon 150 naar Puregon 200.

 

6 juni begin ik met lucrin, dus ik ben heel benieuwd wat dit gaat doen...

 

Best wel een beetje zenuwachtig dat het weer tegenvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt van 150 IE Gonal-f naar 175 IE Menopur met verbluffend resultaat. Met Gonal-f hadden we op zich wel voldoende follikels (max 13), maar bleek na de punctie altijd maar één eitje rijp genoeg om bevrucht te worden.

 

Met Menopur had ik 25 follikels, 17 eitjes, 13 rijp genoeg voor icsi, 7 bevruchtingen, 2 mooie embryo's in een verse terugplaatsing en nog 2 cryo's ook. Dus van 3x met moeite en mazzel één embryo, naar met gemak vier prachtige exemplaren. Voor mij alleen nog maar Menopur :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties,

 

 

 

mijn man heeft aangegeven de dosis te willen verhogen en de arts gaf aan dat het mogelijk is dus nu ga ik van de 175 puregon over naar 300 menopur, ik hoop zelf dat die stap niet te hoog is, de vorige ivf behandelingen hebben plaatsgevonden in 2006 en 2007 ik ben duidelijk wat ouder geworden waardoor mijn eierstokken meer stimulatie nodig hebben. voor ik aan de behandeling begon was ik hier al bang voor, maar ben blij dat we het nog een keer kunnen proberen.

 

 

 

ik moet 9 juni voor nieuwe prikinstructies brrrrrr vind het wel eng hoor want ik vind het spuiten al niks en met menopur moet je weer gaan mengen, dat vond ik bij de pregnyl al niks.

 

en dan ga ik 13 juni beginnen met lucrin.

 

 

 

martha ik las dat je ook gaat beginnen met lucrin en dat je benieuwd bent wat dat gaat doen, heb je hiervoor een ander medicijn gebruikt? of ben je benieuwd wat de 200 puregon gaat doen?

 

 

 

en henne als ik jou reactie lees stelt het me best wel een beetje gerust, ik heb ook gelezen dat de kwaliteit beter is met menopur. ik ben benieuwt ik hoop alleen dat het geen nare bijwerkingen met zich meebrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi moki

 

heb je wel een lh laten controleren. ik heb ook eerst 7 puregon gebruikt nu ben ik in duitsland en werd lh geprikt .wat bleek veel te laag nu de volgende ronde menopur . daar zit lh in.

 

dus laat eerst checkken meis, kniuffel diaro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Moki

 

 

 

Ik begin aan een nieuwe poging en beide voorgaande pogingen spoot ik Menopur.

 

Ik heb nog nooit Gonal-F gehad ofzo. Het mengen valt echt erg mee hoor, je moet er wat handigheid in krijgen en bij de apotheek of het ziekenhuis kun je vragen voor een hulpstukje zodat je de flesjes makkelijk kunt breken.

 

 

 

Heel veel succes!!!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi moki

 

in nederland testen ze dat niet standaard vraag er naar.

 

als hij te laag is is menopur goed.eitjes zijn dan veeeel beter van kwaliteit.

 

dus meis het is het vragen waard.

 

groetjes diaro

Link naar reactie
Delen op andere sites

LH is het hormoon dat in je natuurlijke cycluse zorgt dat je eitjes rijpen en je een eisprong krijgt. Ovulatietesten meten bijvoorbeeld je LH piek.

 

 

 

Bij sommige vrouwen is bij ivf door het onderdrukken van je eigen cyclus het LH niveau te laag om voldoende eitjes rijp te laten worden. Het kan natuurlijk ook dat je LH niveau sowieso al (te) laag is, maar dat is bij mij zelf dan weer niet het geval (is wel gemeten in Voorburg!)

 

 

 

Omdat er in Menopur naast FSH (follikel stiumlerend hormoon) ook LH zit, kan dat dan net het verschil maken in aantal, maar vooral vaak in de kwaliteit van de eitjes.

 

Vaak is dit het geval bij wat oudere vrouwen trouwens, dus die paar jaar kunnen net het verschil maken.

 

 

 

Kijk hoe het gaat met een hogere dosis, als het niet het gewenste resultaat geeft kun je Menopur vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moki,

 

 

 

Heb vanmorgen toevallig evaluatiegesprek gehad in VU over 1e IVF poging voor 2e kindje. Dit was een matige poging want maar 3 eicellen waarvan 1 bevrucht en teruggezet. Dit terwijl ik deze ronde 225 puregon heb gespoten tov 150 2 jaar geleden waaruit onze dochter geboren is.

 

 

 

Heb vanmorgen met de arts besproken wat te doen voor de volgende ronde. Zij stelde voor toch weer 225 puregon te gaan spuiten of zelfs meer..... Ik mag ook overstappen op ander medicijn, weet eerlijk gezegd niet meer of dat menopur of gonal f is. 't zit ook in een pen net als puregon. Misschien weet iemand hier welke vd 2 het is.

 

 

 

Zij vertelde dat dit medicijn beter te doseren is zodat je daadwerkelijk prikt wat de pen aangeeft. Bij puregon schijnt er meer marge in te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moki,

 

 

 

Wij zijn vandaag gestart met de 3e ivf poging.

 

 

 

De eerste 2 pogingen heb ik puregon 300 IE gespoten, deze poging wisselen we van stimulatie medicijnen en moet ik vanaf zaterdag ook menopur 300 IE gaan spuiten.

 

De eerste 2 pogingen spoot ik puregon 300, dit had weinig follikels als resultaat, de eerste keer 3 en de tweede keer 4.

 

We hopen dat de menopur voor veel meer follikels zal gaan zorgen.

 

 

 

 

 

Groet Schattie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Liselot

 

 

 

Menopur moet je zelf mengen, je hebt steeds een eenheid van 75 in een potje zitten en een aantal van die potjes moet je weer mengen met 1 ampul vocht.

 

(bij een eenheid van 375 moet je 2 amoullen vocht gebruiken)

 

Wellicht ga jij dan de Gonal-F gebruiken.

 

 

 

Heel veel succes!

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn er ook dames die menopur hebben gebruikt en waarbij het lh hormoon ook getest is?

 

 

 

liselot, ik denk ook dat jij gonal f gaat spuiten want menopur moet je inderdaad mengen nou heb ik weer gelezen dat gonal f en puregon hetzelfde is, maar ja dat is natuurlijk wat ik op internet lees.

 

 

 

schattie,

 

 

 

ik lees dat je vandaag bent begonnen met je 3e ivf en dat je zaterdag al overgaat op een ander stimulatie middel word dan niet eerst de cyclus stilgelegd?

 

ik moet namelijk op de 19e dag van mijn cyclus (tellen vanaf de 1e dag van mijn menstruatie) beginnen met het stilleggen van mijn cyclus door middel van lucrin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liselot

 

 

 

Dat is inderdaad Gonal-f. Dat is een prikpen die je kan laden op de door jouw voorgeschreven hoeveelheid.

 

Ikzelf ga deze keer weer Gonal-f 300 prikken voor de eerste 3 dagen, daarna 6 dagen 150 Gonal-f in combinatie met 150 menopur.

 

 

 

Groetjes

 

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

 

 

Ook ik ben onze laatste 3e poging overgestapt op menopur en zoals je ziet met een supergoed resultaat!

 

Het mengen is even wennen, maar prima te doen. Verder heb ik geen andere bijverschijnselen gehad.

 

 

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moki bij mij is LH wel gemeten, maar dat was in mijn eigen cyclus prima. De arts denkt dat ik tot die kleine groep vrouwen behoor waarbij het onderdrukken van de cyclus voor een LH tekort zorgt. Dan heb je het dus alleen tijdens een ivf behandeling, normaal niet.

 

 

 

Het mengen valt reuze mee. En anders kan je man / vriend het misschien doen. Die van mij is een heel goeie gifmenger inmiddels, draait er z'n hand niet meer voor om :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henne

 

 

 

bij mij is mijn LH gehalte ook iedere keer gecontroleerd, zowel tijdens de behandelingen als buiten de behandelingen om. Bij mij is die waarde ook goed.

 

Wat ik begreep schreven ze mijn direct Menopur voor vanwege mijn leeftijd (toen 34)

 

 

 

 

 

Ik zie nu jullie trouwdatum staan, 19-8, super!! ik had allemaal juli in mijn hoofd....

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moki:

 

 

 

Jij heb het lange protocol. Ik heb het korte protocol, dwz dat ik gisteren (3e dag van mijn cyclus) begonnen ben met decapeptyl om het stil te leggen, en zaterdag (5e dag van mijn cyclus) moet ik beginnen het stimuleren d.m.v. menopur.

 

Groet Schattie

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is met mij nooit besproken over een lang of kort protocol, is dit met jou wel besproken schattie? en hoe bepalen ze of je een lang of kort protocol bij iemand doen, dit moet ik toch eens gaan navragen. heeft het ermee te maken of je cyclus goed is ja of nee?

 

 

 

ik lees ook wel eens bij vrouwen dat ze eerst de pil moeten gebruiken, hier kan toch je cyclus ook va in de war raken.

 

 

 

nou ja als ik binnen kort naar het ziekenhuis moet dan vraag ik het wel even.

 

 

 

gr. moki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moki de meeste ziekenhuizen gebruiken standaard een lang(er) protocol omdat dt domweg makkelijker te plannen is. Plus: maximaal stilleggen van je eigen cyclus geeft de mogelijkheid maximaal te stimuleren. Voor een kort protocol wordt vaak gekozen als je op het lange niet goed reageert, of bijvoorbeeld slecht tegen hormonen kan. Sommige ziekenhuizen gebruiken ook wel vaker het korte protocol. Gewoon lekker overal naar vragen, laat je niet afschepen met een standaard antwoord en een standaard protocol. Jullie hebben maar drie vergoedde kansen, laat die zo optimaal mogelijk zijn!

 

 

 

Succes,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Moki

 

 

 

ik mocht over op het korte protocol omdat ik tijdens het stilleggen bij het lange protocol enorm veel last had van hoofdpijn.

 

Bij het korte protocol had ik echter iets minder eicellen en uiteindelijk maar 1 goede en 1 matige (tov. 5 toppers in pogign 1 (lange protocol).

 

Nu bij het gesprek voor de komende behandeling kwam dat ter sprake, ik was bang dat het matige resultaat het gevolg was van het korte protocol. De arts was echter van mening dat het puur toeval was en omdat ik verder zo goed op het korte protocol reageerde (incl.zwangerschap) wilde hij weer voor het korte protocol gaan.

 

Ik heb ooit wel gehoord dat je met het korte protocol iets meer kans hebt op een voortijdige eisprong.

 

 

 

Heel veel succes!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

okey nou heb ik weer wat geleerd, ik ben toch geen jonkie meer op dit gebied maar zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om te leren.

 

 

 

nog even een vraagje

 

toen ik 2 maanden geleden de beschrijving van de lucrin zat te lezen, toen las ik dat je het helemaal niet moet gebruiken als je zwanger wil worden of moeilijk zwanger word, en mocht je toch zwanger worden dat je dan een verhoogde kans heb op een miskraam. dus ik vond het zo vaag dat je dat dan moet gebruiken om je cyclus stil te leggen. maar ja ik neem aan dat de dokters het allemaal wel weten he.

 

 

 

ik merk gewoon aan mezelf dat omdat het onze laatste poging is die vergoed word dat je niet wil dat er wat verkeerd gaat, want straks moeten we het zelf gaan betalen en goedkoop is het allemaal niet, we hebben het er wel voor over hoor.

 

 

 

groetjessssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb ooit wel gehoord dat je met het korte protocol iets meer kans hebt op een voortijdige eisprong.

 

 

 

Hai, dit is afhankelijk van welk middel ze gebruiken om je eisprong te voorkomen. Met cetrotide of orgalutran (als het zo heet) onderdruk je alleen de LH piek. Je hebt dat idd een iets grotere kans dat je toch een spontane eisprong krijgt. Je kunt echter ook een kort protocol krijgen met decapeptyl, zoals ik de laatste keer had. Dit legt je cyclus volkomen plat. De kans op een spontane eisprong is erg klein en ze kunnen de follikels dus ook lekker door laten groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Henne

 

 

 

bedankt voor deze info! ik werd er al wat nerveus van...vorige keer had ik ook het korte protocol, toen voreg ik er nog naar maar lieten ze me weten dat het echt maar heel zelden voorkomt....

 

Ik ben vandaag (cd1) weer aan het snuiven gegaan (Suprefact) vrijdag starten met de Menopur.

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden