Ga naar inhoud

Flevoziekhuis


Ludmilla

Aanbevolen Berichten

Hallo Allemaal,

 

 

 

ik zou graag willen weten wat jullie vinden van het flevoziekenhuis en van de mensen die er werken.

 

zelf ging ik al 3 jaar naar de isala klinieken in zwolle.vond het daar echt heel erg fijn,maar omdat ik verhuist ben naar Almere heb ik in gekozen voor het flevoziekenhuis.

 

het werkt daar zo anders en kan me draai er nog niet echt vinden, ben gewend om contact te hebben met de fertiarts zelf...die heb ik bij het flevoziekenhuis niet eens ontmoet heb hier alleen maar contact met de verpleegkundige. en elke keer een verschillende.

 

 

 

ben heel erg benieuwd of er nog meer vrouwen zijn die bij het flevoziekenhuis lopen.

 

 

 

Groetjes Ludmilla & Xyosiris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ludmilla,

 

 

 

Wij zijn sinds okt 2007 in behandeling bij het Flevoziekenhuis, eerst IUI (met allerlei hobbels en bobbels) en nu uiteindelijk al ruim een jaar bezig met IVF (in combi met VU). Wij zijn erg tevreden over het Fertiliteitteam. En ja, wanneer het niet noodzakelijk is dan zal je meer met de verpleegkundigen (zijn erg kundig) dan met de artsen te maken hebben, maar wij hebben dat nooit als een probleem ervaren, en ja natuurlijk ligt de ene persoon je beter dan de ander, maar dat hou je altijd.

 

 

 

Gr. Jola(nda)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ludmilla,

 

 

 

Ik ben het eens met Jolanda. Wij lopen sinds 2004 bij het flevo en ook erg tevreden.

 

Ze staan altijd voor je klaar, hoeft maar te bellen en je kan bij ze terecht of bellen je meteen. En zoals jol al zei"" leuke team"".

 

Denk dat je ook moet wennen, je komt immers ergens anders vandaan he (qua zkh, mensen, manier van behandelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Dames,

 

 

 

jullie hadden helemaal gelijk...heb vandaag een echo gehad met een hele lieve verpleegkundige.

 

de vorige keren werd ik geholpen door een vrouw geholpen die helemaal niet de tijd nam om ons dingen uit te leggen...het was zelf zo dat ik helemaal vergeten was tijdens dat gesprek extra medicijnen te vragen waardoor ik zonder zat omdat ze me zo de kamer uit stuurde. is allemaal goed gekomen gelukig.

 

 

 

groetjes Ludmilla

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo Dames,

 

Ik had heb een vraagje....

Heb vannacht een soort van nervous breakdown gehad omdat ik heeeeeeeeeeeeeel erg zenuwachtig ben voor de punctie die me te wachten staat. Dat ik zo zenuwachtig ben komt met name doordat ik heb gehoord dat je bijna niks van pijnstilling krijgt tijdens de punctie alleen maar twee plaatselijke verdovingen in de baarmoedermond. weet niet zo goed wat ik er van had verwacht maar 2 verdovingen in me baarmoedermond stelt mij niet gerust !!!!!!! Ben op dit moment bezig met Lucrin en gister gestopt met de pil, zit te wachten tot ik ong wordt om met menopur te kunnen starten.

 

Zijn er dames die ervaring hebben met de punctie in het Flevoziekenhuis ??? zou graag willen weten hoe jullie het hebben ervaren en wat voor pijnstilling jullie hebben gekregen.

 

Alvast bedankt.

 

Ludmilla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je angst hoor. De eerste vond ik vreselijk en omdat je zo gespannen bent kan het alleen maar meer pijn doen.

Wat misschien kan helpen, dat had ik bij punctie 2 is iets kalmerends bv Xanax ( aanrader) of valium. Dat hielp mij echt. Geen ervaring in het Flevo maar iedereen ervaart het anders. Je zult altijd iets voelen maar ik hoop dat het meevalt voor je en een aantal mooie eicellen hebt.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ludmilla, ik sta niet in het flevo onder behandeling, maar snap je angst. Ik vond mijn eerste punctie ook heel pijnlijk. Had toen naproxen en valium gehad. Bij de tweede keer heb ik om iets anders gevraagd. Toen dormicum gehad. Dat was super. Kan me weinig meer van de punctie herinneren. Je bent wel bij bewustzijn, maar zo ontspannen dat je het niet bewust meemaakt.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ludmilla,

 

daar zijn we weer :) ik had idd geen verdoving gehad, op die 2 in de vagina dan...het was pijnlijk, dat geef ik toe, maar ik moet wel zeggen dat ze je er wel doorheen praten, echt wat dat betreft was het echt super en ik was net zoals jij echt superbang, maar uiteindelijk viel het me mee met wat ik had verwacht...leuk is anders, fijn ook, maar ja...das bevallen ook (lekker slap excuus he, hahaha) nee, echt, ik mocht niets gebruiken, maar ze praten je er echt doorheen gelukkig, waardoor je wel besef hebt van hee, dit is zeker niet prettig, maar doordat ze tegen je aan praten en je dus wel terug MOET praten (leuk he..open vragen, hihi) leiden ze wel de aandacht ervanaf en dat heb ik zeker als prettig ervaren, maar ja. wat je zelf ook zegt, alles is verschillend. je kan het vragen, maar volgens mij doen ze daar niet aan (bij mij niet iig) en wat betreft die verpleegkundigen....ik vind ze allemaal eigenlijk wel super, maar ik moet zeggen dat wij er maar 2 hebben gehad, dr. kimmel en nog een andere (die zit vaak in de kamer ernaast) en verder zitten er een paar in het lab, maar ze leven allemaal zo mee en ze weten ook alles, waardoor je zeker niet het gevoel hebt dat je een nummertje bent, nogmaals...ik vond het heel prettig daar :)

 

anyway, neemt niet weg dat de punctie eng blijft...het is niet fijn om zoiets te ondergaan natuurlijk, dus lieverd...die angst zal je toch wel houden, of je pijnstilling krijgt of niet, de angst blijft. probeer er een beetje open in te gaan en te accepteren dat het eng is en dat je het ook eng mag vinden! dat scheelt al een heleboel....heel veel succes met de punctie en hoop dat je een goede oogst krijgt :)

 

ik ben woensdag als het goed is voor het laatst daar :) dan heb ik de 12 weken echo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai Jrn,

die Dormicum klinkt geweldig zal er zekker weten naar vragen.

 

 

Haai Benbri,

Hartstikke bedank voor je lieve reacties altijd !!!!! ..het stelt me helemaal gerust mocht ik de punctie dan toch zonder pijnstilling moeten ondergaan dan weet ik zeker dat het me lukt.

De verpleegkundigen zijn ook helemaal geweldig,heb het gevoel dat ze ook heel erg goed naar je luisteren en dat komt bij mij ook doordat ik nu zelf ook veel meer vraag. wat je zegt over angst....je hebt helemaal gelijk het is gewoon accepteren !!!! had het voor mezelf weg gezet en dat kwam er gister allemaal uit. zal bij mij volgende afspraak ook gewoon even laten weten hoe eng ik het eigenlijk vindt. gelukkig is de wens vandaag wel weer groter dan de angst !!!!

 

Oooh spannend woensdag :-D zal aan je denken en laten we hopen dat het de laatste keer is deze zwangerschap dat je voor controle naar het flevo hoeft.

 

xje Ludmilla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden