Ga naar inhoud

ivf met zaad van bekende donor


sas67

Aanbevolen Berichten

Wij hebben een aantal onderzoeken gehad en zouden evt in aanmerking komen voor IVF. Maar het zaad van mijn vriend is van slechte kwaliteit. Gezien mijn leeftijd , 42, zijn we meteen doorverwezen naar het UMC Utrecht. In juni eerste afspraak daar. Een bevriend echtpaar heeft ons aangeboden om zaaddonor te zijn. Wie heeft er ervaring met IVF en bekende zaaddonor?

 

Ik zou graag zowel positieve als negatieve ervaringen willen horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan starten met IUI-D, maar niet met een bekende donor.

 

 

 

Maar als het zaad genoeg is voor IVF, waarom dan een donor overwegen?

 

En wat zijn je voors en tegens betreft een bekende donor?

 

 

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met een donor, maar het zaad van mijn vriend is ook heel slecht we zijn al blij als er 100 zitten elke keer want hij heeft ook op niks gezeten, maar hij heeft elke keer weer genoeg voor icsi dus zolang dat nog kan hoeven wij nog niet voor donor zaad te gaan.

 

 

 

Maar heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dreamer,

 

het zaad van mijn vriend is slecht, heel weinig cellen en die er zijn bewegen niet. De gynaecoloog verwees ons door naar UMC utrecht en denkt dat icsi geen optie is. Vandaar een donor. Voor ons is dit nog allemaal erg nieuw. 15 juni is de eerste afspraak in het UMC, ik hoop dan meer te horen en heb een heleboel vragen. Mijn vriend is er dan niet bij, hij werkt op en af in het buitenland, wat het ook nog gecompliceerder maakt.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Saskia,

 

 

 

vind het bijzonder dat jullie dit samen kunnen besluiten om voor donerzaad te gaan.

 

Ik heb dit ook zachtjes geopperd maar mijn man wil er niets van weten.

 

Hij wil een kind van zijn "zaad" anders niet.

 

 

 

Nu is zijn zaad gelukkig niet zo heel slecht, er is voor ons 1 kans dat het toch nog gaat lukken, maar we moeten er wel voor zorgen dat we op 1 lijn zitten.

 

 

 

Super dat jullie dit doen en dat mensen dit aanbieden.

 

 

 

Groet Sylvie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sas,

 

 

 

Ook ik heb geen ervaring met een bekende zaaddonor maar wel met een bekende eiceldonor.

 

Ook wij hebben in het UMCU gelopen en ik denk dat het voortraject wel bijna gelijk is.

 

Wij vonden het erg prettig in Utrecht en vinden het jammer dat wij nu niet meer daar naar toe hoeven.

 

Ik wil je heel veel succes wensen en ga je zeker volgen.

 

 

 

Groet Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sas: oke, dus jullie zouden niet in aanmerking komen voor IVF zoals je eerder schreef.

 

Dan begrijp ik de gedachte.

 

 

 

Als je gebruik wilt maken van een bekende donor moet de donor een aantal testen ondergaan.

 

Het zaad moet een half jaar in quarantaine om er zeker van te zijn dat er geen sexueel overdraagbare aandoeningen aanwezig zijn.

 

Dit zijn de zaken die via het ziekenhuis geregeld worden.

 

 

 

Wat jullie onderling moeten regelen is een donorcontract.

 

Hierin beschrijf je welke rol de donor gaat spelen in het leven van jullie kind.

 

 

 

Als het goed is wordt de donor opgenomen in het donorregister, maar ik weet niet 100% zeker meer of dit ook geld voor bekende donoren.

 

 

 

Voor afspraken over KID moet je wel met zn 2-en komen.

 

Dus ik hoop dat je man snel een keer mee kan voor een afspraak!

 

 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Sterkte met alles wat komen gaat.

 

 

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sas,

 

 

 

Ik heb nog steeds geen ervaring met donor zaad, maar de kans is heel groot dat ik binnenkort misschien zou moeten.

 

 

 

Mijn vriend heeft geen zaadjes; en we zijn in afwachting/worden onderzocht voor een Tese. Mijn vriend heeft twee broers dus in principe hebben wij wel de optie voor een bekende donor, maar hij wil eigenlijk een onbekende. Als de donor een bekende is, het is leuk dat je ten minste wat meer over hem weet dan een onbekende donor. Maar goed, als je voor een bekende donor kies, dan moeten jullie hele goede afspraken maken. Ik heb gelezen dat een bekende donor vaak "meekijkend" kan zijn en daarom soms vervelend.

 

Heeft de echtpaar zelf kinderen? Zijn jullie van plan om straks aan het kindje te vertellen?

 

 

 

mvg, Zvez

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zvez,

 

Wij zitten nog helemaal in het begin van het traject. Uitzoeken wat zijn de mogelijkheden en gaan we daar voor. Voor mij vriend ligt een zaaddonor moeilijker dan voor mij. Hij heeft er moeite mee dat het niet van hem is en vraagt zich af hoe dat dan later zal gaan met vertellen aan het kindje en welke rol de donor speelt. Wij hebben een heel lief vriendenkoppel die zelf al kids hebben die spontaan maar serieus (nog voor dat we wisten dat het zaad van mijn vriend niet goed is) hun hulp aanboden. Zij willen dan ook niets met een eventueel kindje en de opvoeding te doen hebben.Maar natuurlijk moet je daar goede afspraken overmaken en vastleggen. Voor ons is gezien mijn leeftijd een onbekende donor gezien de wachttijden, geen optie.

 

Ik zie dat jullie naar dusseldorf zijn gegaan? Goede ervaringen daarmee?

 

Spannende tijden dus ook voor jullie.

 

 

 

Groetjes

 

Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben 30 weken zwanger van mijn eerste kindje.

 

Dit met behulp van een onbekende zaaddonor en IVF.

 

Wij hebben hiervoor niet op de wachtlijst hoeven staan. Kijk goed op internet welke ziekenhuizen wachlijsten hebben en hoelang deze zijn. Volgens mij kan je dat zien via www.freya.nl

 

Wij zijn behandeld in Arnhem en de IVF heeft plaatsgevonden in Utrecht (in samenwerking met Arnhem)

 

 

 

Lfs Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring in IVF met het zaad van een bekende donor. Samen met mijn vriendin maken wij gebruik van zijn zaad van een vriend van ons. Dus een bekende donor. Ben trouwens ook uit het geboorte jaar '67.

 

Wat wil je weten?

 

 

 

Groetjes!

 

 

 

Josephine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sas, wij doen ook KID maar dan met een onbekende donor. Ik kan me vergissen maar volgens mij beginnen ze in het ziekenhuis niet standaard met IVF. Als het goed is heeft de donor namenlijk gewoon goed zaad dus dan doen ze het met inseminatie. Of er zou iets met jouw eileiders ofzo aan de hand moeten zijn. Ik heb vroeger ook IVF gedaan toen het nog met mijn mans zaad kon maar dat kan ik je niet als eerste stap aanraden. Hormonen spuiten en punctie is toch wel heftiger dan gewoon insemineren. Je zou wel kunnen vragen of ze het insemineren kunnen timen met hormonen. Dan spuit je een veel lagere doses van het middel dat ze ook bij IVF gebruiken en dan pregnyl voor de eisprong. Dat geeft wel wat meer kans.

 

Heeeeeeel veel succes en ik duim voor jullie!! groetjes van Zwaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zwaan,

 

Dank je wel voor de info. Voor ons is dit allemaal nog zo nieuw. Ik heb inmiddels al heel wat vragen, veel ook via dit forum( wat heel fijn is) om mee te nemen naar het UMC. Er is bij mij al wel wat onderzoek gedaan> bloed ( FSH en LH) en een inwendige echo. Dat was allemaal prima. Gezien mijn leeftijd wilde de gyn geen baarmoederfotos maken maar gelijk door naar UMC omdat het toch IVF zou worden zoals ze zei.

 

Je schrijft dat je voorheen ook IVF hebt gedaan en nu met KID bezig zijn. Is dat omdat IVF niet gelukt is of vraag ik je nu te veel?

 

 

 

Groetjes

 

Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden