Ga naar inhoud

Wie kent diethild?


bianca1

Aanbevolen Berichten

Hallo Bianca

 

 

 

ik had ook een oproepje gezien op de site van Freya,ik was natuurlijk nieuwschierig en ben op de site gaan kijken. Het klinkt allemaal erg interessant moet ik zeggen.

 

Kan me voorstellen dat het prettigis om ervaringsverhalen te horen, ik ben benieuwd!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar even gegoogled, maar kom niet veel ervaringsverhalen tegen. Onderstaand artikeltje wel. Volgens mij is ze een soort van voedingsconsulente om een zwangerschap te bevorderen. Maar ik denk dat we onderhand wel al weten wat beter wel en beter niet...

 

 

 

Ik denk dan ook dat ze een aantal adviezen meegeeft voor de do's en don'ts om zwanger te raken. Zelf heb ik ooit ook 's een topic aangemaakt met iets dergelijks (zie http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8504 ).

 

------------------------------------------------------------

 

Hier het artikeltje over Diethild:

 

Onverklaarbare kinderloosheid: Cola en intensief sporten de oorzaak

 

 

 

met een kinderwens kunnen beter geen cola drinken. Dit stelt Diethild de Vries, consulente voor paren met een onvervulde kinderwens. Wat de Gezondheidsraad nu adviseert aan minister Klink, verkondigt Diethild al jaren. Ze is blij dat de gezondheidsraad eindelijk serieus aandacht vraagt voor de levensstijl van mensen die kinderen willen. Dit kan veel ellende voorkomen. Het fosforzuur in cola blokkeert de opname van calcium dat onmisbaar is voor het bot-, zenuw-, bloed- en spierstelsel van het ongeboren kind. Ook verstoort het de hormoonhuishouding van de vrouw. Voor vrouwen die op onverklaarbare wijze maar niet zwanger raken, kan het regelmatig drinken van cola wel eens de bottleneck blijken te zijn.

 

Zomaar een voorbeeld uit de praktijk van Diethild de Vries (59 jaar). Als enige in Nederland biedt zij paren met een onvervulde kinderwens een alternatief voor het – vaak onaangename – medische circuit. Deze mensen verruilen de stress en de pijn van hormoon- en fertiliteitbehandelingen voor de begeleiding van Diethild waarbij hun levensstijl centraal staat. En veelal met goed gevolg, want veel van deze paren die vaak jaren onverklaarbaar kinderloos bleven, blijken na het veranderen van hun levensstijl toch ineens spontaan een gezond kind op de wereld te zetten. Daarmee toont Diethild aan dat de aanbevelingen uit het rapport van de Gezondheidsraad hout snijden: zowel mannen als vrouwen kunnen zelf veel invloed hebben op het krijgen van gezonde kinderen.

 

Waar het rapport van de Gezondheidsraad zich hoofdzakelijk richt op de gezondheid van het kind, gaat Diethild ook veel dieper en uitgebreider in op factoren die de conceptie tegenhouden of verhinderen. Zo is niet alleen cola drinken slecht voor moeder en kind, maar ook verkeerde voeding of zaken uit het dagelijkse leven ontregelen de hormoonhuishouding. Pijnstillers, NSAID’s zoals ibuprofen, verhinderen innesteling van het eitje en verhogen de kans op een miskraam. Intensief sporten raadt Diethild in veel gevallen ook af omdat hierdoor de doorbloeding van de buikorganen wordt verhinderd, waardoor zwangerschappen uitblijven. Dit advies geldt ook voor mannen, want de kwaliteit van sperma lijdt onder een te grote inspanning. Minder bekend is dat de spermakwaliteit in 31% van de gevallen er de oorzaak van is dat zwangerschappen uitblijven.

 

Nog maar weinig mensen zijn op de hoogte van de relatie tussen levenstijl en het krijgen van kinderen. De voorlichting van huisartsen en fertiliteitklinieken schiet op dit punt nog vaak te kort. Toch weten steeds meer echtparen de praktijk in Almelo te vinden. Niet zo vreemd, want Diethild de Vries boekt opzienbare resultaten met haar behandelingsprogramma. Zo is onlangs een vrouw bevallen van een gezonde dochter, nadat zij en haar partner vijf jaar lang tevergeefs geprobeerd hadden een kind te krijgen. Stress verstoorde bij haar en haar man het hormoonstelsel zodanig, dat lange tijd onvruchtbaarheid het gevolg was. Na het volgen van de adviezen en de leefregels met aandacht voor meer rust en ontspanning en wijziging van het voedingspatroon, werd ze na acht weken zwanger.

 

Vooral hardwerkende, slanke vrouwen die veel sporten, hebben baat bij het volgen van haar programma.

 

De Almelose consulente, van huis uit pedagoge, is blij met het rapport van de Gezondheidszorg. Ze hoopt dat daarmee haar manier van werken in grotere kring opgang zal maken. Onlangs is ze begonnen met het aanbieden van een zelfhulpprogramma in boekvorm ‘Zwanger worden doe je samen’ en via haar website (www.diethild.nl).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ken het. Heb een boekje ontvangen en daarin staan allerlei adviezen en moet je zelf ook het een en ander bijhouden. Het gaat vooral om gezond eten en een goede balans tussen werk/ontspanning en nog wat van dat soort dingen. Niets nieuws eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verstaat zij dan onder gezond eten? Ik eet zelf geen suiker, geen lactose, geen tarwe, geen koffie, geen alcohol. Mijn vriend eet dan wel suiker, maar drinkt sinds een aantal maanden ook geen melk meer, drinkt geen alcohol, nauwelijks koffie. Ik kook vanwege mijn allergieen altijd vers zelf, nooit potjes of pakjes. We eten heel weinig vet, regelmatig vis...

 

 

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Volgens de meeste normen eten wij heel gezond. Ik vraag me dus best af of zij afwijkende adviezen heeft daarin.

 

 

 

 

 

Heb je dan ook die online vragenlijst enzo ingevuld? Ze vraagt 85 euro voor het 'complete programma'. In vergelijking met een icsi behandeling een schijntje. Ik zou het nog best eens willen proberen dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nic1968

Ik heb destijds het boekje besteld samen met de 'ondersteuning' via internet (advies op basis van ingevulde vragenlijst). Het hielp mij in die zin dat ik gericht ergens mee bezig was (onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet....) en het een spiegel voorhoudt, maar zowel in het boek als in het advies ben ik eerlijk gezegd niets nieuws tegengekomen. De behaalde resultaten klinken allemaal prachtig maar zijn natuurlijk op geen enkele manier te controleren. Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee precies! Er staat een aantal voorbeelden op internet, maar elke situatie is toch weer anders. Aan de andere kant is 85 euro nu ook weer niet zo'n enorm bedrag dat ik het er niet eens voor wil proberen. Eens kijken wát ze dan van onze situatie zegt. Ja, op een gegeven moment wil je je ook aan elke strohalm vastklampen he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het er ook eens op ga wagen, wat je zegt Henne, 85 euro is niet zo'n groot bedrag en ook hier die laatste strohalm..

 

 

 

M'n man zal me wel voor gek verklaren, loop ook al bij een homeopatische & othomoduculair arts.

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is wel dat je het natuurlijk beiden moet doen. Ik heb zelf ivm chronische vermoeidheid en prikkelbare darm al vanaf mijn 15e dieet en leefregels. Maar mijn vriend vindt het al heel wat als ie vooraf aan een poging elke dag extra fruit eet. Cola laten staan bijvoorbeeld zal ik echt voor moeten aandringen. Vind het lastig, het is 'maar' 85 euro, maar geef je je zelf weer geen valse hoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry late reactie, maar het gaat er om dat je een gezond eetpatroon moet aanhouden, iedere dag genoeg groente en fruit eten etc. Verder goed erop letten dat je genoeg je rust neemt. Goede balans tussen werk-vrije tijd, en niet te overdreven veel sporten. Dit is voor mannen en vrouwen.

 

 

 

Ik heb er zelf niets aan gehad. Ik vond de vragenlijst erg algemeen, en ik had verwacht veel meer advies te krijgen. Ik vond het zonde van mijn geld. Ik heb ook een gecompliceerde medische achtergrond, en daar werd eigenlijk geen aandacht aan besteed. Ik denk dat het best kan helpen om zwanger te worden, want je gaat toch anders leven als je haar programma volgt, maar het is echt niets nieuws wat ze verteld. Het kan alleen als stok achter de deur werken.

 

Denk trouwens dat je er alleen wat aan hebt als je beide verder gezond bent. Bij verstopte eileiders e.d. heb je hier niets aan. Voor mannen met slechter zaad staan er misschien wat tips in, maar niets nieuws eigenlijk. Ik zou er geen 85 euro meer aan uitgeven als ik het van tevoren wist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verstaat zij dan onder gezond eten? Ik eet zelf geen suiker, geen lactose, geen tarwe, geen koffie, geen alcohol. Mijn vriend eet dan wel suiker, maar drinkt sinds een aantal maanden ook geen melk meer, drinkt geen alcohol, nauwelijks koffie. Ik kook vanwege mijn allergieen altijd vers zelf, nooit potjes of pakjes. We eten heel weinig vet, regelmatig vis...

 

 

 

Heb je dan ook die online vragenlijst enzo ingevuld? Ze vraagt 85 euro voor het 'complete programma'. In vergelijking met een icsi behandeling een schijntje. Ik zou het nog best eens willen proberen dan....

 

 

 

Nou eigenlijk wel wat jij beschrijft. Veel groente en fruit, genoeg drinken (water dan ;-) ), matig met alcohol, niet roken etc. Verder niet te intensief sporten en voor mannen extra vitamines (zink) om zaadkwaliteit te verbeteren.

 

 

 

Ik heb alles ingevuld, maar ik vond het echt heel algemeen eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, zie ook mijn eerdere bericht. Het 'persoonlijke' advies had op bijna iedereen wel van toepassing kunnen zijn.. Eerlijk gezegd vind ik het nogal geld-uit-de-zak-klopperij, maar ook voor mij was het weer een strohalmpje dus in die zin heb ik er geen spijt van. Vergelijk het met van die typisch Amerikaanse zelfhulpboeken, er staat niets nieuws in en toch zet het je aan het denken. Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo lees is het niets anders dan de bekende weg verkopen... ik kan me voorstellen dat het meer houvast geeft als het in 1 boekje wordt beschreven maar met gezond verstand en adviezen van de artsen moet je toch hetzelfde kunnen bereiken? Bij ons is stress denk ik de belangrijkste factor momenteel, juist omdat het zo ongrijpbaar en oncontroleerbaar kan zijn. Daarom hebben we (naast niet roken, geen alcohol, gezond eten, extra vitamines) een aantal gesprekken met een psych gehad om de stresslevels te verminderen. Nu ik er zo over nadenk doen we er best wel belachelijk veel aan ;-)

 

Ik ga het dus ook niet bestellen, het voelt voor ons ook prettig om, zeker met uitzicht op de IVF intake in september, de gezonde gewoontes rustig in te bouwen in onze levensstijl. In 5 weken alles omgooien lijkt me nog best een opgave!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb net online het vragen formulier ingevuld en krijg ergens aankomende week het schema.(of hoe noem je dat?) Het is niet dat ik mn hoop hierop vestig maar ach...baat t niet...

 

Onze leefgewoonte is al gezond enzo en zou zo niet weten wat we anders kunnen doen dus ik ben wel benieuwd!

 

Wordt vervolgd...

 

 

 

Groetjes

 

Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

 

 

Het boekje met het schema is binnen, dus wij gaan vanaf morgen beginnen met de Diethild-methode.

 

Ik moet zeggen dat ik met sommige punten wel moeite heb, maar k ga het trouw opvolgen en we zullen zien.

 

 

 

Zal jullie iig op de hoogte houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met deze methode maar ben wel tijdens onze behandelingen bij zowel een acupuncturist als een voedingsdeskundige geweest.

 

Hij (voedingsdeskundige) was er van overtuigd dat je voeding voor een groot deel je zwangerschapskansen bepaalt.

 

Ik mocht een heleboel dingen niet zoals: komkommers, paprika, gesmolten kaas, chips en zoutjes, koekjes en snoepjes. Ik heb me hier bijna een jaar lang heel goed aan gehouden (waar ik zelf nogal trots op was, want ik ben en blijf een snoeper :-)

 

Uiteindelijk zijn we na dat jaar wat soepeler geworden, ik mocht toen zo nu en dan drop en een gebakje bij de banketbakker en nootjes bij de notenboer.

 

Echte "goede" producten om het maar zo te zeggen, met wat betere ingredienten bereid.

 

Mijn man kreeg speciale thee mee en ik nog wat homeopathische druppeltjes.

 

Al met al best pittig, maar ik wist waar ik het voor deed, dus dat was een goede stok achter de deur.

 

Ik weet niet of het geholpen heeft, want ik werd zwanger op het moment dat ik echt alweer zo nu en dan aan het snoepen was.

 

Maar wel weet ik dat ik echt beter in mijn vel zat!!

 

Voelde me goed en sterk.

 

 

 

Jullie veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden