Ga naar inhoud

Lage AMH-waarde en waarschijnlijk laatste ivf pogi


Gast SaskiaenIvo

Aanbevolen Berichten

Gast SaskiaenIvo

Hoi hoi

 

 

 

Mogen wij ons even voorstellen !

 

Wij Ivo(32) en Saskia(35) hebben in 2005 een dochter gekregen (na een vroege miskraam in 2004), onze dochter Ellis is natuurlijk verwekt.

 

 

 

Toen we het tijd vonden voor een broertje of zusje voor haar lukte dit helaas niet meer. Na een aantal onderzoeken kwamen we erachter dat Ivo's zaad verminderde kwaliteit heeft en dat mijn rechter eileider word dicht gedrukt door een cyste aan de buitenkant. Via Larposcopie waren ze hier achter gekomen en deze cyste hebben ze gelijk leeggezogen, jammer genoeg was deze weer helemaal volgelopen bij de volgende echo.

 

 

 

Na 6 mislukte IUI-pogingen zijn wij nu in het IVF-traject beland.

 

We hebben vorige week te horen gekregen tijdens onze eerste follikelmeting dat mijn AMH-waarde veel te laag is, dit betekend dat de eierstokken zijn verouderd. De arts had dit niet naar ons gecommuniceerd voordat we aan de behandeling begonnen, dit kwam dus als een harde klap aan. De eerste poging zou dan ook een proefcyclus worden, wat we dus ook pas hoorde bij de eerste follikelmeting, heel vervelend ! We vonden het al zo vreemd dat er op de brief 300 puregon stond i.p.v. de afgesproken 150.

 

 

 

Gelukkig waren er bij de eerste meting 7 follikels te zien, wel van verschillende grootte. Net voor de punctie zijn er jammer genoeg 3 grote follikels gesprongen, er konden dus nog maar 4 geprikt worden. Dit leverde 3 eitjes op. Twee dagen later hoorde we dat er geen eitjes bevrucht waren.

 

Wat was dit een tegenvaller zeg ! Wij hadden een beetje gehoopt dat het bevruchten misschien makkelijk ging aangezien we al een natuurlijke dochter hebben, maar dit zegt dus niet altijd iets.

 

 

 

In het gesprek daarna met de gynacoloog kwam de volgende tegenvaller, ze vonden namelijk de kans op slagen te klein bij ons om met de behandelingen door te gaan. We hebben natuurlijk alles uit de kast gehaald, en gelukkig mogen we nog een IVF-poging doen. ICSI was volgens hun geen optie, aangezien Ivo's zaad van te goede kwaliteit was.

 

 

 

Nu is onze vraag of iemand zich herkent in ons verhaal ? Zijn er meer mensen waarbij de AMH-waarde laag is (0,5 bij mij) ? Graag horen we alle ervaringen en tips waar we iets aan zouden kunnen hebben ?

 

 

 

Groetjes Ivo & Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mereltje

Wat vervelend voor jullie!! Ik hoop dat het de volgende keer lukt.

 

Wel opmerkelijk dat je geen ICSI mag doen. Als je met IVF geen bevruchtingen hebt, dan lijkt me dat het proberen waard. Volgens mij komt het wel vaker voor dat IVF weinig of geen bevruchtingen oplevert, al is er voldoende zaad. ICSI kan dan een oplossing bieden volgens mij. Het wordt steeds meer en meer toegepast. Bij ons was het een vrije keuze (zaad iets boven IVF-norm). Uiteindelijk niet heel veel eitjes, dus volledig voor ICSI gekozen en alle eitjes op één na bevrucht.

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

 

 

 

Ik heb ook een lage amh waarde (0.09 laatst gemeten) dat wil inderdaad zeggen dat je nog maar een geringe eicelvoorraad hebt maar er zijn vrouwen met een untraceable amh waarde die toch nog een aantal follikels (eitjes) produceren en dat betekent dat er een kans is op zwangerschap. Okay, verminderde kans.. maar in ieder geval een kans en dan moet je roeien met de riemen die je hebt en heb je verder geen boodschap aan lage/hoge kans.

 

 

 

Daarnaast klopt het dat ICSI niet alleen wordt toegepast bij verminderde/slechte zaadkwaliteit maar ook als er weinig eicellen zijn.

 

 

 

Helaas zijn de nederlandse ziekenhuizen niet happig op ons low-responders (slecht voor de slagingspercentages, subsidies etc.) en krijgen we dus snel de stempel 'uitbehandeld'. Velen gaan dus noodgedwongen een behandeling in het buitenland doen (Belgie, Dusseldorf)

 

 

 

Als je via de zoekfunctie zoekt op 'low responder' 'verhoogd fsh' en 'lage amh' 'eicelvoorraad' dan zul je zien dat er meerderen zijn met dit probleem.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi saskia

 

welk hormoon gebruik je?

 

ik ben er ook achter gekomen dat de lh waarde te laag is.

 

nu hebben ze in dusseldorf voorgesteld om menopur te gaan gebruiken.

 

dus misschien voor jullie ook een optie.

 

groetjes diaro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SaskiaenIvo

Hoi Sen

 

 

 

Thanxxx voor je tips ! We zullen eens verder zoeken. En inderdaad, als het ziekenhuis de behandeling stopzet dan gaan we gewoon verder kijken hoor.

 

 

 

Gr Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SaskiaenIvo

Hoi Dario

 

 

 

Wij spuiten Puregon en ik geloof dat het ziekenhuis waar wij onder behandeling zijn niet met Menopur werkt. Maar is wel even het zoeken op het net waard, bedankt voor je tip!

 

 

 

Meiske en Mereltje ook super bedankt voor jullie steunende woorden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi Saskia,

 

 

 

Zie dat je dit topic alweer een tijdje geleden bent begonnen maar misschien dat je het nog in de gaten houdt. Ik vond het toch wel de moeite om te reageren. Ook bij mij werd een te lage AMH waarde geconstateerd. Daar kwamen ze helaas na de tweede mislukte icsi pas achter. Steeds had ik maar vier of vijf eitjes. En de eerste poging 1 en de tweede poging geen enkele embryo. Gelukkig ben ik de laatste poging overgestapt van puregon naar menopur. En met succes want na een maximale dosering had ik 7 goeie eitjes waar uiteindelijk twee goeie embryo's uitkwamen. 9 maanden later ben ik bevallen van onze tweeling. Wij zijn in Dusseldorf geweest en daar ben ik heel positief over.

 

Hoe gaat het nu met jullie? Misschien kun je er iets mee....

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook nog ff reageren..

 

Mijn AMH waarde was eerst gemeten op 0,6. Groot drama in mn hoofd en lijf... Maar heb toch met 225 Gonal-F en 75 eenheden Luverius 11 follikels gehad, 9 eicellen en 5 bevruchtingen...

 

Later bleek mn AMH trouwens bij een nieuwe meting (wilde ik) 1,10 te zijn... Bijna 2 keer zo hoog. De oorzaak? De arts snapt het niet.. Maar wat ik hier mee wil zeggen: je AMH waarde kan per keer prikken iets verschillen... Wie weet is het zo dat bij een volgende poging je ook wel een hogere waarde hebt en dus een grotere hoeveelheid eieren...

 

 

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Haai, (ja, ook ik neus af en toe hier Maartje;-))

 

 

 

En vorige jaar is mijn AMH in Düsseldorf gemeten en was het 0,39.

 

Dit jaar heb ik het daar nog een keer laten meten en was het 0,69.

 

Dr. S. gaf aan dat ze het tegenwoordig op een andere manier meten, waardoor er een andere waarde uit komt.

 

 

 

Kortom, het AMH zelf schommelt niet, maar de meetmethode kan wel verschillende zijn, waardoor er een afwijkende waarde uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar mei in DD was het 0,39 en afgelopen januari in DD was het 0,69.

 

Dr. S. gaf aan dat het lab hun meetmethode heeft veranderd en dat daarom de waarde anders is.

 

Het is dus niet ineens gestegen.

 

De waarheid ligt bij mij tussen de 0,39 en de 0,69.

 

 

 

Als je het dus bij verschillende labo's laat testen kan de waarde dus verschillen, omdat ze het wellicht op een andere manier meten.

 

AMH meten is namelijk een vrij nieuwe methode.

 

 

 

Waar heb jij het laten meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Saskia,

 

 

 

Hoe staan jullie er inmiddels voor?

 

 

 

Ik heb ook een te laag AMH en heb dit al vrij snel tijdens mijn traject in de mm te horen gekregen. Mijn gyn. mij nog wel kansen vanwege leeftijd, gezondheid etc. maar dan wel meteen met IVF beginnen (+ eventueel escape ICSI).

 

Ik heb de hoogste dosis gespoten, 450, met Fostimon (is van dezelfde fabrikant als Menopur, maar ik woon in Frankrijk dus andere merknaam).

 

Uiteindelijk had ik 8 eitjes waarvan er helaas maar 1 is bevrucht en momenteel zit ik in mijn laatste wd voordat ik weet of het is aangeslagen.

 

 

 

Volgende week verhuis ik terug naar Nederland, ben benieuwd hoe ze me daar geen helpen als deze poging niet aanslaat.

 

 

 

Succes iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Hoe staan jullie er inmiddels voor?

 

 

 

Ik heb ook een te laag AMH en heb dit al vrij snel tijdens mijn traject in de mm te horen gekregen. Mijn gyn. mij nog wel kansen vanwege leeftijd, gezondheid etc. maar dan wel meteen met IVF beginnen (+ eventueel escape ICSI).

 

Ik heb de hoogste dosis gespoten, 450, met Fostimon (is van dezelfde fabrikant als Menopur, maar ik woon in Frankrijk dus andere merknaam).

 

Uiteindelijk had ik 8 eitjes waarvan er helaas maar 1 is bevrucht en momenteel zit ik in mijn laatste wd voordat ik weet of het is aangeslagen.

 

 

 

Volgende week verhuis ik terug naar Nederland, ben benieuwd hoe ze me daar geen helpen als deze poging niet aanslaat.

 

 

 

Succes iedereen!

 

 

 

Hoi Liek,

 

 

 

Volgens mijn informatie mag je in Nederland niet meer spuiten dan 300ie, dat is dus 150 minder dan in Frankrijk. Ik heb ook de hoogste dosering 300ie, hiermee ook weinig follikels, gevraagd of ik meer mag spuiten maar dat mag niet.

 

 

 

Groet Schattie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schattie, dat is niet helemaal waar.

 

 

 

Mijn 1e ICSI ben ik in NL gestart met 150EH Puregon.

 

Ik had toen 4 follikels.

 

Toen bij mijn 2e ICSI in NL 450EH Puregon gespoten.

 

Het was in ons streekziekenhuis als transportkliniek en zij vonden het geen probleem.

 

 

 

Daarna zijn we overgestapt naar Düsseldorf.

 

Bij mijn 3e, 4e en 5e poging ben ik resp. 300, 375 en 375EH Menopur gaan spuiten en daar reageer ik beter op.

 

 

 

Volgende maand starten we weer een 6e poging (we gaan stug door) en dan krijg ik weer iets nieuws.

 

Ik start dan met 150EH Elonva (een nieuw FSH depot) en dan komt daar dagelijks 150EH Menopur bij.

 

 

 

 

 

Sen, je kunt het altijd nog eens laten prikken in DD.

 

Dan weet je in ieder geval hoe je er voor staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Saskia,

 

 

 

 

 

Ik heb geen antwoord maar wel een verhaal dat op de jouwe lijkt...

 

Vorig jaar dec. een miskraam gehad.

 

En omdat mijn menstruatie niet zo was als voor de miskraam wilde ik alles laten onderzoeken. Dus vele malen bloed laten prikken en tot onze grote schok bleek ik in de vervroegde overgang. Verhoogd FSH en een AMH van 0,6

 

Zwanger worden kon ik waarschijnlijk wel vergeten werd me verteld!

 

Tja en dan zijn er veel tranen en ongeloof.

 

De Gyn wilde wel meewerken aan een ivf poging maar daar moesten we niet al te veel hoop op vestigen volgens hem!

 

 

 

Maar goed je wilt toch een poging doen...al is maar voor de zekerheid.

 

Het schema al thuisgekregen en de pil al opgehaald. Moest in juli alleen nog wachten op mijn menstruatie en dan konden we beginnen met alles.

 

Maar.....ik werd niet ongesteld!

 

En wat bleek??? Zwanger?? Niet te bevatten toch?

 

We zijn morgen 7 weken en snap er nog steeds niets van? Vol ongeloof...blij en bang!

 

 

 

Ik heb dus geen antw. op je vragen maar wel dit wonderlijke verhaal! Er gebeuren soms wondertjes en je mag de hoop niet opgeven!

 

Ik duim voor jullie...

 

 

 

 

 

Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Haai, (ja, ook ik neus af en toe hier Maartje;-))

 

 

 

En vorige jaar is mijn AMH in Düsseldorf gemeten en was het 0,39.

 

Dit jaar heb ik het daar nog een keer laten meten en was het 0,69.

 

Dr. S. gaf aan dat ze het tegenwoordig op een andere manier meten, waardoor er een andere waarde uit komt.

 

 

 

Kortom, het AMH zelf schommelt niet, maar de meetmethode kan wel verschillende zijn, waardoor er een afwijkende waarde uit komt.

 

 

 

 

 

Maartje? Wie is Maartje :P ;)

 

 

 

HAAAAAAI Sikki!!

 

Leuk om je hier ook ff voorbij te zien komen.

 

Raar dat Uber S. dat zo tegen jou gezegd heeft. Tegen mij zij hij dat het wel kon wisselen... Dat vond ik al errug raar om te horen omdat je eicelvoorraad kan niet wisselen. Dit is wat je hebt en waar je het mee moet doen... Lijkt mij... Maar goed, jouw verhaal klinkt wel logischer.

 

 

 

Wat ik trouwens aan de andere meiden nog ff wil aangeven is dat omdat ik het niet kon en wilde geloven dat mn eicelvoorraad echt zo laag was, ik in NL ook nog eens mn AMH heb laten checken (kan via het Erasmus). Daar kwam uit de test's dat ik een AMH van 3 of 4 had. Weet het ff niet meer uit mn hoofd... Klinkt prachtig, maar kan niet kloppen. Ik spuit namelijk nu 300 eenheden Menopur en heb slechts enkele follikels. Met een AMH van 3 of 4 zou je met 300 eenheden een zware overstimulatie hebben...

 

Het blijft een vaag iets, die AMH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Hoi hoi

 

 

 

Mogen wij ons even voorstellen !

 

Wij Ivo(32) en Saskia(35) hebben in 2005 een dochter gekregen (na een vroege miskraam in 2004), onze dochter Ellis is natuurlijk verwekt.

 

 

 

Toen we het tijd vonden voor een broertje of zusje voor haar lukte dit helaas niet meer. Na een aantal onderzoeken kwamen we erachter dat Ivo's zaad verminderde kwaliteit heeft en dat mijn rechter eileider word dicht gedrukt door een cyste aan de buitenkant. Via Larposcopie waren ze hier achter gekomen en deze cyste hebben ze gelijk leeggezogen, jammer genoeg was deze weer helemaal volgelopen bij de volgende echo.

 

 

 

Na 6 mislukte IUI-pogingen zijn wij nu in het IVF-traject beland.

 

We hebben vorige week te horen gekregen tijdens onze eerste follikelmeting dat mijn AMH-waarde veel te laag is, dit betekend dat de eierstokken zijn verouderd. De arts had dit niet naar ons gecommuniceerd voordat we aan de behandeling begonnen, dit kwam dus als een harde klap aan. De eerste poging zou dan ook een proefcyclus worden, wat we dus ook pas hoorde bij de eerste follikelmeting, heel vervelend ! We vonden het al zo vreemd dat er op de brief 300 puregon stond i.p.v. de afgesproken 150.

 

 

 

Gelukkig waren er bij de eerste meting 7 follikels te zien, wel van verschillende grootte. Net voor de punctie zijn er jammer genoeg 3 grote follikels gesprongen, er konden dus nog maar 4 geprikt worden. Dit leverde 3 eitjes op. Twee dagen later hoorde we dat er geen eitjes bevrucht waren.

 

Wat was dit een tegenvaller zeg ! Wij hadden een beetje gehoopt dat het bevruchten misschien makkelijk ging aangezien we al een natuurlijke dochter hebben, maar dit zegt dus niet altijd iets.

 

 

 

In het gesprek daarna met de gynacoloog kwam de volgende tegenvaller, ze vonden namelijk de kans op slagen te klein bij ons om met de behandelingen door te gaan. We hebben natuurlijk alles uit de kast gehaald, en gelukkig mogen we nog een IVF-poging doen. ICSI was volgens hun geen optie, aangezien Ivo's zaad van te goede kwaliteit was.

 

 

 

Nu is onze vraag of iemand zich herkent in ons verhaal ? Zijn er meer mensen waarbij de AMH-waarde laag is (0,5 bij mij) ? Graag horen we alle ervaringen en tips waar we iets aan zouden kunnen hebben ?

 

 

 

Groetjes Ivo & Saskia

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

 

 

Ik heb ook vandaag gehoord dat ,mijn AMH waarde te laag is (0.90 ). Even slikken moet ik eerlijk zeggen.

 

 

 

Weten jullie wat daar de gevolgen van zijn ( los van het moeilijk zwanger raken )?

 

 

 

Van mijn gyn. heb ik begrepen dat er wel mogelijkheden zijn, zij hebben momenteel patiënten die een AMH waarde hebben van 0.1%.

 

 

 

Heel veel succes.

 

 

 

groetjes remci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden