Ga naar inhoud

Wanneer eerste zwangerschapssymptomen?


Gast mereltje

Aanbevolen Berichten

Gast mereltje

Aan de zwangeren onder ons (of dames die dit zijn geweest): wanneer bemerkten jullie de eerste zwangerschapssymptomen?

 

Ik zit nu halverwege de ww en merk dat de Pregnyl is uitgewerkt... voel verder helemaal niets!

 

 

 

Ik heb de testdag op 14 dagen na ovulatie/Pregnyl gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

Merel,

 

Buiten de gevoelige (.)(.) die ik ook al had tijdens de wachtweken (Pregnyl) helemaal niets.. ik twijfelde ook heel erg, vooral in de 2e week. Had gelukkig veel afleiding die week, dat scheelde. Die 2 streepjes op de zw test kwam dan ook als een volkomen verrassing!

 

 

 

Nu in mijn 9e week en bespeurde afgelopen week voor het eerst dat ik de geur van kipfilet (nog niet gebakken) heel vies vond. Ik ga er ws. heerlijk zonder klachten doorheen wandelen...

 

 

 

suc6 nog met wachten...

 

 

 

Liefs,

 

Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zo goed meer. Had vrij snel heel gevoelige borsten, met name de tepels (stonden echt in de fik, haha). Misselijk werd ik pas in week 7. Weet nog goed dat ik tot die tijd ook weinig voelde van de zwangerschap en bijna uitkeek naar de misselijkheid ;-)

 

 

 

En toch, toen ik belde voor de uitslag wist ik het antwoord al. Op de een of andere manier geeft je lichaam toch hele subtiele signalen af.

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar dagen voor de testdag, had ik het extreem koud 's avonds. Voelde ik me al een paar dagen beroerd (kortademig, erg moe, tot niets meer in staat) 's avonds na 9enen, maar wist niet waar het aan lag, omdat ik dat ook heb als ik last heb van een hartritmestoornis, alleen was dat dus nu niet het geval.

 

Week na testdag, ongeveer, kreeg ik wat meer last van allerlei geurtjes die ik niet kon verdragen (maar nog niet boven de pot hoeven hangen), bepaalde etenswaren niet meer in mijn buurt kon verdragen en werden mijn borsten wat pijnlijker.

 

Op dit moment heb ik alleen nog wat last van mijn borsten/tepels, alleen als ik het koud heb lijkt het wel of ze eraf worden getrokken(niet echt prettig gevoel), eet het liefst knapperige, krokante en pikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vrij snel na tp iui kwaaltjes, ongeveer 1 week na de tp.

 

Zelf had ik dit niet echt in de gaten omdat het zkh had gezegd dat het onmogelijk zou zijn dat er een zw zou ontstaan. Ik dacht dat ik heftig ongi ging worden.

 

Heel emotioneel en onzettend pijnlijke borsten, veel hcg ivm een tweeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste zwangerschapskwaaltje was misselijkheid/geen choloca meer lusten en dat was pas in week 6 geloof ik. Ook had ik in week 6 of 7 al dat als ik niesde, dat ik m'n banden voelde. Een superstekende pijn in de lies.

 

 

 

In de wachtweken geen kwaaltjes gehad. Je HCG is dan ook nog helemaal niet hoog, dus dat is logisch.

 

 

 

Ik had overigens geen goed gevoel bij het testen, maar dat was omdat ik een instellingsbloeding had gehad en ik eigenlijk dacht dat ik ongesteld was/werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had geloof ik na 2 dagen na tp de 1e symptoom

 

moest mijn man en kameraad s'nachts uit de kroeg halen en werd ontzettend misselijk en duizelig

 

had toen het gevoel dat het wel eens goed kon zitten, of hoopte het heel erg

 

kan niet zeggen dat ik vanaf dat moment wist dat ik zwanger was, maar vond het gewoon vreemd want ben nooit misselijk

 

nu elke dag enorm misselijk, maar tis voor een goed doel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mereltje

Wow, dat verschilt nogal!

 

Ik zit 8 dagen voor testdag en had vandaag behoorlijke duizelingen en heb niet zo'n trek.

 

Maar ja, heb ook een soort griepje gehad, vandaag pas koortsvrij, dus lijkt me een stuk logischer dat het daar vandaan komt.... Pffffff nog effies geduld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mereltje

Ik wil ook!! Doe mijn maar 'n teiltje :hello:

 

Voel behalve de duizelingen en af en toe wat steekjes in mijn buik (zullen nog wel de eierstokken zijn?) helemaal niets!

 

Probeer steeds in mijn (.)(.) te knijpen, onopvallend natuurlijk, hoef niet mijn mannelijke collega's te plezieren :icon_albino:, maar voel echt helemaal noppes!!

 

Ai, wat duurt dat wachten lang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu een paar dagen voor mijn testdatum en vanochtend getest en helaas negatief. Ik heb helemaal geen menstruele klachten of wat dan ook. M'n temperatuur is nog steeds hoog. Mijn borsten voelen zwaarder aan zijn ook groter, verder mijn eetlust veranderd wel met de minuut zo eet ik alles wat los en vast zit en zo heb ik geen trek, heel veel hoofdpijn. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ik ben echt bang dat die stomme hormonen me zo voor de gek houden en dat ik vrijdag krijg te horen dat de cryo poging is mislukt. Ben nu ook best negatief gestemd en daar is mijn man niet blij mee. Die blijft positief en roept constant dat ik het ook moet zijn als ik zo negatief blijf dat we dan ook negatief nieuws gaan krijgen maar ik kan er gewoonweg niks aan doen het overvalt me gewoon heel erg....

 

 

 

liefs,

 

nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Hoi Merel,

 

 

 

Ik heb gestemd op 3 a 4 dagen voor testdatum. Ik moet er alleen bij zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen kwaaltjes had, op eentje na dan en dat was verstopping. Dat merkte ik dus al op wd 8 na cryo tp. Ik testte dan ook op die dag positief.

 

 

 

Heel veel succes!

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op "anders" gestemd.

 

 

 

Al vrij snel na de TP moest ik steeds heel vaak plassen. (tot vervelens toe)

 

Ik dacht natuurlijk dat dat kwam doordat ik veel dronk omdat dat moet na de punctie. Achteraf gezien was dat wel degelijk een (in elk geval voor mij typerend) zwangerschapssymptoom.

 

Omdat ik bij de tweede zwangerschap (spontaan) weer heel veel moest plassen, ruim voordat ik ging testen al.

 

 

 

 

 

Verder geen symptomen, ik wist beide keren zeker dat mijn ongie eraan kwam...

 

Dat naderende ongie gevoel, heb ik beide keren 3 maanden lang gehad.

 

Maar dat kan dus heel goed "gewoon" je baarmoeder zijn waarin heel veel gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het mooie bericht dat ik echt zwanger was, heb ik me gevoeld als een prinses, en dat is nu nog steeds zo... De zwangerschap was heerlijk en op afkeer van olijven en garnalen na, zo vanaf een paar weken tot 3 maanden, heb ik lichamelijk niets gemerkt, totdat ik Tessa voelde in mijn buik, bij ca 23 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mereltje

Wat ben ik blij met jullie berichtjes!

 

Ik kan dus stoppen met mijzelf (.)(.) betasten elke 5 minuten haha, het kan dus heel goed zijn zijn dat als ik niets speciaals voel voor testdatum ik toch gewoon zwanger ben?! Dus ook geen zere borsten of tepels?

 

Ik hoop het zo... Moet nog in elk geval tot zondag geduld hebben... Ik ben trouwens nog steeds wel af en toe duizelig en steekjes in mijn buik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat borsten voelen ken ik! hahaha....wat kunnen we toch rare dingen doen he....het is dat ik geen vergrootglas heb anders zou ik mijn broekje iedere keer na het plassen aan een onderzoek onderwerpen...om gek van te worden!!!!...

 

 

 

liefs Ami

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi

 

 

 

Ik heb ook gestemt 1 a 2 dgn voor testdatum de klachten

 

 

 

Ik had tijdens de hele wachtweken wel last van zere boobies,maar sinds 3 dgn moet ik echt vaak plassen,ook nu dus snacht's dat ik eruit moet

 

En ook ongikrampjes met vlagen

 

En sinds gisterochtend beetje misselijk vandaar dat ik niet meer kon wachten tot a.s vrijdag en dus gisteravond al getest heb

 

 

 

lfs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Hoi meiden,

 

Ik had 31 mei tp van 2 cryo's. In de dagen daarna (vooral 's nachts) had ik steken vlak boven of achter mijn schaambeen en af en toe vage ongi-krampen.

 

4 dagen na de tp werd ik 's ochtends heel beroerd wakker: hoofd-nek pijn, misselijk en ik kon geen licht verdragen. Dat was binnen een half uur ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen. En daarna voelde ik niks meer. Tot ik eind van die middag ineens helder rood bloed verloor, en de dagen erna bruin en zwart.

 

Ik was ervan overtuigd dat het toen mislukt was, omdat ik zo altijd een week voor mijn ongi al wat bloedverlies heb. Alleen heb ik dan bijna elke dag wel wat bloedverlies. En dat bleef dit keer uit. Woensdag (2 dagen voor de testdag) was het helemaal weg en verder voelde ik ook geen krampen, eigenlijk niks meer. Toen twijfelden we ineens en besloot ik een test te doen. We wisten niet wat we zagen, positief!!!

 

 

 

Het enige dat ik nu merk is af en toe wat gespannen gevoel in mijn borsten, maar niet eens gevoelig te noemen. Het enige opvallende is dat ik het 's avonds zo koud heb. Mijn handen en voeten krijg ik dan niet warm, en ik slaap dan ook onder 2 dekbedden! 's nachts wordt ik dan wel van de hitte wakker.

 

 

 

En verder ben ik zo opgewonden en door het dolle heen dat het eindelijk is gelukt, dat ik daar af en toe wat misselijk van ben, gaat ook weer weg als ik weer wat ontspan.

 

 

 

Allemaal veel geluk, succes en sterkte!

 

Liefs,

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij begon het 3 dagen na de IUI al (volledig eigen cyclus)

 

Met spierpijn rond mn baarmoeder, vooral naast mn liezen.

 

Vanaf 7 dagen na IUI kreeg ik steeds meer kwalen.

 

Veel ongi pijn, boobpijn, pukkeltjes, moe, slijmverlies.

 

1 Dag voor de testdag werd ik kotsmisselijk wakker, maar dat ging na een half uurtje weer weg.

 

Op de testdag werd ik weer kotsmisselijk wakker en dat is tot nu toe nog niet weggegaan!

 

 

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...

Hoi,

 

Ik voelde ook helemaal niks. Halverwege de tweede wachtweek was ik er zelfs van overtuigd dat ik de menstruatie voelde opkomen. Ik heb er toen 'alvast' een traantje om gelaten zelfs. Maar de volgende dag geen bloed, en de dag erna ook niet. Toen werd ik nerveus en chagrijnig om het wachten. Het was inmiddels wachtdag 10. Op wachtdag 11 hield ik het niet meer en heb ik getest.......positief :-)

Maar lichamelijk? Niks van gemerkt, ook niet aan borsten oid, he-le-maal niks....

 

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden