Ga naar inhoud

welke tweeling kinderwagen moet ik nemen


sandra

Aanbevolen Berichten

graag wil ik wat tips waar ik op moet letten bij het kopen van een tweelingkinderwagen

 

wat is belangrijk en wat niet

 

zoals dat er maxicosies op de wagen passen

 

gebruik je deze regelmatig in de winter of is het geld weg gooien omdat je misschien de reiswieg meer gebruikt

 

misschien advies in merk?

 

ervaringen van andere tweeling moeders

 

liefs sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik heb geen 2ling, maar wel 2 kids. En dus ook een duowagen. Ik heb de duowalker van Easywalker genomen. En niet met de reiswieg, maar het babynestje van Topmark gekocht. Ik vind het een super fijne wagen die heel licht rijdt. Ook als de kids ouders zijn (mijn oudste is nu bijna 4 jaar) passen ze er nog makkelijk in. Ik heb de ABC, X Adventure uitgeprobeerd, maar vond deze het lekkerste rijden. Hij lijkt heel breed, maar ik kan elke winkel in. Omdat de wielen precies onder de wagen zitten. Bij een eenlinge wagen zitten de wielen vaak buiten het zitgedeelte en daardoor ben je ook heel breed. Ook past hij hier en bij mijn ouders door de voordeur. Wel vind ik het een heel gewaagte om in de auto op te bergen, maar hij klapt wel heel makkelijk in.

 

 

 

Succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broertje heeft ook een tweeling en die hebben een urban jungle, heel fijn ding, vlgs mij is die precies hetzelfde als de easywalker. Ook een tip, bij Prenatal hebben ze ook van die losse reiswiegjes die je gewoon in het zitgedeelte zet en die kosten maar iets van 25 a 30 euro per stuk ofzo..

 

 

 

Succes ermee!

 

 

 

Groetjes Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!

 

Die van ons zijn nu 13 maanden en zitten nog altijd in de maxicosi's, hoewel ze al lang in groter autostoeltje passen. Maar voor mij is het een uitkomst omdat ik ze zo makkelijker tegelijk kan tillen (je arm door beugel van maxicosi halen en dicht tegen je lijf klemmen, dan is het te doen). Soms komt het voor dat je even van A naar B moet zonder dat je de hele wagen weer in elkaar wilt zetten. Bovendien vallen ze bij ons altijd in slaap in de auto en dan halen we ze er met maxicosi en al uit en slapen ze nog even door, eventueel door ze op de wagen te klikken en nog stukje te gaan wandelen. Met andere woorden, wij vinden de maxicosi's en het feit dat ze op onze tweelingwagen passen heel erg handig.

 

Wij hebben de Zoom ABC Duo. Erg handig dat hij door alle gangpaden in winkels past en bij ons in de smalle gang kan staan. Maar na een jaar intensief gebruik zijn de voorwielen bij ons wel van mindere kwaliteit, waardoor hij minder wendbaar is. Ik denk dat Urban Jungle helemaal van wat betere kwaliteit is, maar als nadeel dat hij zo breed is.

 

Ander voordeel is dat de Zoom heel compact in te klappen is en wij vervoeren de hele wagen + kids in een kleine Toyota Yaris! Moet je hem wel behoorlijk uit elkaar halen, maar is te doen.

 

Wij hadden er zowel de autostoeltjes bij als de reiswiegjes en allebei heel intensief gebruikt. Ze sliepen bij ons heel veel in de reiswieg tot wel 6 maanden, maar bij ons was in eigen bedjes slapen altijd een probleem, vandaar. We wandelen dus veel ;). Nu hebben we de buggy's erop en dat bevalt ook goed.

 

Succes! En fijne zwangerschap. Sim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gekozen voor de Urban Jungle Duo. We hebben deze wagen compleet met reiswiegjes. Het is een hele fijne wagen en hij rijdt heel licht. Ik zou niet meer 2 dure reiswiegjes aanschaffen want de kleintjes hebben er relatief weinig in gelegen. Ik zou dus zeker die tip van Pien opvolgen. De wagen past door elke deur en is heel makkelijk in te klappen. Het is wel een enorm gevaarte als je de wagen in de auto kwijt moet. Maar we hebben dan een grote auto (Zafira) zodat dat probleem ook is opgelost. Deze auto hebben we aangeschaft nadat we wisten dat er een tweeling op komst was, en dat bleek ook wel nodig te zijn. Ik heb overigens deze wagen op marktplaats gekocht, de wagen was als nieuw en alles zat er bij. Dat scheelt echt enorm in de kosten.

 

 

 

Succes met je keuze en een fijne zwangerschap gewenst!

 

 

 

Liefs, Jane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap.

 

Wij hebben de Easywalker-duo, legergroen. De reiswiegjes en de maxicosies + adapter voor op de kinderwagen mag je overnemen. Wij gebruiken ze niet meer.

 

 

 

De Easywalker-duo bevalt ons verder super!

 

 

 

lfs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sandra

 

 

 

wij hadden bewust voor de Easy walker gekozen, deze is relatief licht voor een tweelingwagen en de pluspunten waren voor ons dat je er de maxis op kon zetten.

 

Verder pastte deze ook in mijn auto (Peugeot 307)

 

wat de tip van Pientje betreft, wij kozen juist voor de losse reiswiegjes omdat je ze zo kan zien als je achter de kinderwagen loopt.

 

Als je ze in de losse wiegjes legt (Nestjes genaamd) dan liggen ze van je af, dat vond ik geen prettige gedachte als ze nog zo klein zijn..

 

 

 

veel succes

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sandra,

 

 

 

Wij hebben ook de EasyWalker Duo, kan je ook de eerste maanden de maxicosis opzetten. Wij hebben er geen kinderwiegjes bijgenomen, ze liggen ook lekker in de maxicosis en je sleept ze toch niet 3 uur ergens mee naar toe in het begin.

 

 

 

Ook praktisch met de maxicosis en de wagen ingeklapt kan je in bijna elke 5 deurs auto. Ik heb een Golf en hoef de wielen er geeneens af te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mama tms

wij hebben ook de easywalker duo,echt ideale wagen

 

kijk wel goed of hij in de auto past want hij is nog best

 

groot

 

wij rijden een bmw station en daar past hij maar net in

 

 

 

mama tms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij hebben de easy-walker (zwart), een hele fijne wagen!

 

Wij hebben de adapters gebruikt voor de maxi-cosi's...echt ideaal. Verder hadden wij ook de reiswiegjes gekocht. Ik heb daar echt geen spijt van; ze hebben daar de eerste 2 maanden lekker bij ons op de slaapkamer ingelegen.

 

Bij ons staan de reiswiegjes/adapters op zolder ;).

 

Ook wij hebben een grotere wagen aangeschaft: renault kangoo met aan twee kanten schuifdeuren (wat een uitkomst!!).

 

 

 

Succes met een keuze maken...lastig hè!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mama tms

ooh lieve sandra

 

 

 

wat een harde klap meid,wat een verdriet

 

heel veel sterkte en wij duimen dat zijn of haar

 

brusje nog een aantal maanden in je buik blijft groeien

 

 

 

sterkte mama tms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah Sandra,

 

Wat een akelig berichtje. Las hier ook steeds mee omdat ik dezelfde vraag had willen stellen als jij aan de andere 2ling mamma's. Veel sterkte en hopelijk blijft het andere kleintje gewoon tot het einde van de zwangerschap zitten.

 

 

 

Liefs, henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden