Ga naar inhoud

Het is mooi geweest


Gast Miki

Aanbevolen Berichten

Lieve lieve meiden,

 

 

 

Om mijzelf in bescherming te nemen heb ik de administrator gevraagd mijn profiel te verwijderen (kan mogelijk even duren voor het ook echt gedaan is vermoed ik).

 

 

 

We zijn nu dik 5 jaar bezig, waarvan 2 jaar in de MMM, met alweer 7x iui en 3 ivf's. En het is allemaal mislukt, geen enkele keer was er een sprankje hoop zelfs, ook geen cryo's. De laatste poging, het (moet haast wel) vals positief testen, voelde als een grand finale. Een mooi moment om daarna het podium te verlaten.

 

 

 

Gaan we nog door? Misschien af en toe een iui zonder hormonen, omdat we immers heel sporadisch kort spontaan zwanger zijn. Maar of dat zin heeft? Het blijft onverklaard bij ons en dus kan niemand ook zeggen waarom het een volgende keer wel zou blijven zitten, als het al weer mocht lukken. 1 ding is ons wel duidelijk: er is iets echt niet goed.

 

 

 

Een andere strohalm is dan nog ICSI, dat bij de laatste TP ter sprake kwam ivm de lage bevruchtingsgraad. Maar ik vind deze behandelingen toch wel echt zwaar eigenlijk, en vooral zo onbeloond tot nu toe, dat ik niet weet of ik het nog op kan brengen. Voorlopig niet denk ik. Misschien is het gewoon genoeg.

 

 

 

Eiceldonatie triggert mij soms nog wel eens, dus wie weet, maar adoptie zijn we niet de types voor en bovendien inmiddels ook wel te oud. Voor mij is nu in ieder geval het moment om alles wat me hoop -en daarmee ook stress- geeft los te laten. Daar hoort dit forum zeker ook bij.

 

 

 

Ik wil iedereen veel moed, liefde en (veer)kracht geven. Het is heel bijzonder en mooi hoe wij elkaar steunen. Dat ga ik ook erg missen. Laat ons verhaal je ajb niet ontmoedigen, want ik zie zo vaak dat het ook anders kan (vooral wanneer de oorzaak aanwijsbaar is). Dat geeft elke keer toch weer hoop! Hou die hoop zo lang mogelijk vast, want daarmee behoud je de kans op die ohso mooie bezegeling. Dat is ook het dubbele van loslaten.

 

 

 

Nou, maar... mocht je ooit een dikke retro cabrio zien rijden met een eigenzinnig stel erin, zwaai dan ff, wie weet zijn wij dat dan. We hebben die auto nog niet, maar als ons bestaan kinderloos blijft... dan gaan er zekere andere droompjes ingevuld worden. Uiteraard naast materiële, ook emotionele. Hoe dan ook.

 

 

 

Voor nu, voor allemaal: veel liefs en geluk, -Miki

Link naar reactie
Delen op andere sites

36_1_44.gif

 

Lieve Miki,

 

 

 

Ik zit hier met een brok in m'n keel, een traantje over m'n wang, want de laatste maanden hebben we bijna iedere dag contact gehad tijdens de zware en minder zware momenten. Behalve over ivf, spraken we ook over andere zaken die er meer toe deden waardoor het hier en nu even niet zo belangrijk was en nu ga ik je missen.

 

 

 

Maar wat begrijp ik goed wat je nu doet!

 

 

 

Je hebt helemaal gelijk, zoek de rust op en laat het allemaal eens rustig bezinken.

 

Pak de draad weer op zoals jullie samen zijn begonnen (heb ik het al eens eerder over gehad). Doe leuke dingen, maak mooie vakanties, kortom geniet van het leven.

 

Je allergrootste wens is (nog) niet in vervulling gegaan, maar daarvoor in de plaats zijn er nog zoveel mooie dingen om je heen, die je kunt beleven en zult ontdekken.

 

 

 

Hier ga ik nog wel even door, maar ook ik vrees voor het moment dat ik het forum "zal moeten" verlaten.

 

 

 

Miki, je was behulpzaam, meedenkend, toonde interesse in een ander, maar je was vooral ook heel erg lief. Kortom een hele fijne forumvriendin.

 

Het ga je goed samen met je man, je grote liefde! En als er een retro cabrio voorbij komt scheuren, zal ik zeker moeite doen om achterom te kijken en te zwaaien.

 

 

 

Ik zal je hier missen.

 

 

 

8_8_55.gif

 

 

 

Een hele dikke kus en veel liefs van mij, Martha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Miki,

 

 

 

Ik zit hier ook met een brok in mijn keel en voel me ogen nat worden, maar begrijp je reactie heel goed. Ik vind je hoe dan ook heel dapper. We zullen je wel missen...

 

 

 

Liefs met een dikke knuf,

 

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miki,

 

 

 

Je kent me eigenlijk niet maar ik heb de laatse paar dagen met je meegelezen en zo voor je gehoopt...

 

Je lijkt me een hele sterke vrouw en bewonder je/jullie kracht met het maken van deze keuze.

 

 

 

Heel veel geluk gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Miki,

 

 

 

Nu moet ik ook een traantje laten! Ik begrijp heel goed dat je dit forum gaat verlaten, het slurpt veel tijd en energie, waardoor je het echte leven soms uit het oog kunt verliezen.

 

 

 

Ik zal je missen meid...

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve Miki,

 

 

 

ik ben eigenlijk pas sinds kort op het forum, maar heb wel met je meegeleefd, zoals ook de anderen dat hebben gedaan.

 

Ik wens jou en je mannetje heel veel sterkte en een hele mooie toekomst verder. Wie weet wat er nog allemaal voor jullie in het verschiet ligt.

 

 

 

Begrijpelijk je keuze en ook ik zal je missen!!!

 

 

 

liefs,

 

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Mik,

 

 

 

Zit met een brok in mijn keel, en mijn ogen lopen vol, maar zit op mn werk, dus slik ze weg. Ik vind je onwijs dapper en een stoer wijf! We weten allemaal hoe zwaar dit hele gedoe op je leven drukt en ik hebt bewondering en respect voor je dat je besluit voor jezelf te kiezen. Dank je wel voor al je lieve woorden de laatste maanden, het ga je goed!

 

 

 

Liefs Fran

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve MIki

 

 

 

Jeetje, meid ik schrik van je bericht maar ik kan me voorstellenm dat het voor nu even genoeg is. Ik zeg bewust voor NU omdat ik uit je verhaal opmaak dat het boek nog niet definitief gesloten is.

 

 

 

Het is heftig om je bericht te lezen, eerlijk waar.

 

Meis ik wil je heel veel sterkte en geluk toewensen, ook voor je man uiteraard en voor alles wat nog komen gaat.

 

Tevens wil ik je bedanken voor je steun hier op het forum en ik zal je missen!!!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

Dappere, lieve, meelevende Mik,

 

 

 

Ga je missen lieverd! Het ga je goed met alles wat jij (en samen met je lief) in je leven gaat doen, ondernemen, voelen enz.

 

Heel veel liefde gewenst.

 

 

 

Dikke kus!

 

San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miki, Ja, soms is de emmer vol, en wordt er een streep getrokken van nu is het genoeg geweest. Dat punt heb jij nu bereikt. Ik blijf toch voor je hopen als je misschien nog op een

 

moment denkt zullen we....

 

En voor nu wens ik je heel veel sterkte toen en ook heeeel veel succes met wat er op je pad komt! Liefs Joy1

 

 

 

ps. Ik zal zwaaien!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miki,

 

 

 

Vanaf hier een hele dikke :hugg:voor jou!

 

Ik denk dat iedereen zich hier wel herkend in wat je schrijft. Steeds weer die teleurstellingen te moeten verwerken....het houdt een keer op. Er wordt zoveel veerkracht van je emoties gevraagd als je in dit traject zit.

 

Mijn 2 beste vriendinnen zitten (hoe toevallig) ook in een ivf/iui traject. We zeggen wel es tegen elkaar, het is alsof je leven in de wacht staat. (Klinkt misschien wat makkelijk uit mijn mond omdat ik nu zwanger ben, maar de weg er naartoe vergeet je nooit)

 

 

 

Ik wens je vanaf hier heel veel moed en kracht voor de toekomst.

 

 

 

Snoeske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miki, ik wil je heel veel sterkte wensen met deze keus.

 

het is heel moeilijk als je op een gegeven moment op dit punt bent gekomen.

 

Ik maak uit je berichtje op dat je heel sterk bent.

 

Ik hoop dat jullie droom toch nog uit mocht komen, is het niet 1 droom dan een andere droom van jullie.

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve, lieve, lieve Miki,

 

 

 

Jeej, wat een verhaal... wat mij persoonlijk raakt. Ik begrijp je keuze heel goed, we zullen je wel missen.

 

Maar ik respecteer je keuze. Ik wens je verder alle goeds toe met veel gezondheid en liefde en hopelijk in de toekomt een geweldige cabrio :)

 

Tot ziens!

 

 

 

Liefs Sonja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Miki, ik had het zo anders voor jullie gehoopt. Nu bij ons de 4e poging zo veel beter verloopt dan de eerste drie zou ik iedereen wel willen overtuigen om door te gaan. Maar iedereen is anders. En de beslissing om te stoppen is vaak veel moeilijker en dapperder dan die om (tegen beter weten in?) door te gaan. Ik wens jullie heel vel sterkte, liefde en geluk.

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miki heel veel sterkte met het verwerken van deze dappere beslissing. We gaan je zeker missen hier. Wens je alle geluk, liefde en al jullie andere mooie dromen de rest van je leven!!!!!

 

 

 

Ook ik zal zwaaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve miki,

 

wat heb ik meegelezen de afgelopen dagen en ook voor jou heel erg hard gehoopt dat die lang verwachte + kwam en bleef. Maar helaas.........het bleef alweer stil.

 

Heel veel kracht en moed de komende tijd maar vooral veel liefde, want dat is wat je nodig hebt.

 

Het ga je goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend na de uitslag dat ik een te grote cyste heb om te gaan stimuleren ben ik weer in de trommel van gemengde gevoelens gegooid wat icsi heet. Voor mij is het nu anders omdat wij pas ouders geworden zijn van een prachtige dochter via icsi, je stapt toch anders in een behandeling.

 

Je wordt "geleefd" in dit proces. Het is echt zwaar!

 

Daarom kan ik je keuze begrijpen.

 

 

 

Ik hoop dat ik jullie ooit tegen kom in een keigave retro cabrio waar een kinderzitje op gemonteerd is omdat jullie toch door een iui zwanger geworden zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi miki

 

Ik ken je niet, maar lees en leef al enige tijd mee.

 

Ik vind het heel dapper van je/jullie dat je deze keuze maakt...

 

Ook ik wens jullie al het goeds voor wat komen gaat !!!!

 

Geniet van het leven !!!!

 

ene.... scheuren met die bak !!!!

 

 

 

liefs Ien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miki,

 

 

 

Ik wens je alle sterkte samen met je manneke. En ik sluit me volledig aan, hoop je ooit eens tegen te komen in de mooie stoere cabrio met een kinderzitje achterin. Samen op het wachtbankje gezeten, met elkaar meegeleeft. Ik hoop zo dat jullie diepste wens toch in vervulling gaat, hetzij spontaan, hetzij via IUI.

 

 

 

Liefs van Lottepot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden