Ga naar inhoud

Mensen die IVM doen?


butterfly0905

Aanbevolen Berichten

Niet gedaan maar wel een en ander al over gelezen.

 

 

 

Omdat ik veel last heb van de hormonen, en daar een nasleep van heb, lijkt het me wel interresant voor mij.

 

 

 

De punctie schijnt wel pijnlijker te zijn!

 

 

 

Ga je de volgende poging ook met IVM doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt nu in 3 ziekenhuizen gedaan:

 

 

 

* Den Bosch

 

* Tilburg en

 

* Zwolle

 

 

 

Volgende week hoor ik meer wat we nu gaan doen, maar hoogstwaarschijnlijk krijg ik zowieso nog 1 IVM poging. Het is nog wel in onderzoeksverband.

 

 

 

De punctie was pijnlijk maar te doen. Kan het niet vergelijken met punctie bij IVF/ICSI omdat ik zover nooit kwam door overstimulatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

 

 

 

Ik heb toevallig gister papieren in huis gekregen hierover.Heb met de desbetrefende gyn gesproken van het Jeroen Bosch ziekenhuis.We mogen hieraan mee doen alleen zitten in dubio gaan we Eind juni nog 1x ivf proberen of gaan we voor de ivm we zijn er nog niet uit,Anders gaan we de ivm doen na deze ivf poging.Moeilijk allemaal.

 

Heb je wel cryos er aan over gehouden of niet??Want de Embryootjes zijn van slechtere kwaliteit he!!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Volgens mij hebben wij hier op ander forum ook over gesproken...hihi.

 

Heb als het goed is nog 2 cryo's over, helaas nog steeds geen brief van het zh gehad.

 

 

 

Succes met het maken van jullie keuze....

 

Mocht je nu voor IVM gaan je poging voor IVF blijft staan he meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha ik wilde het eigenlijk al vragen maar toen dacht ik neee dan had je die naam hier ook wel gebruikt!!Vond het ook wel verdacht veel op elkaar lijken hihi.Wat is de wereld toch klein he!!:P!!

 

Ik weet het dat onze pogingen blijven staan!!Maar ik ga ik Juli eindelijk afrijden voor mijn rijbewijs en mocht ik hem halen is het veel makkelijker te doen om zovaak naar Denbosch te rijden aangezien ik makkelijker vrij kan nemen als mijn vriend.

 

Hoevoel jeje nu???Als je beiden Cryo's terug laat plaatsen krijg je toch nog 1 IVM behandeling??Ondankt dat het allemaal nog in onderzoek is vind ik wel dat ze weinig kunnen zeggen betreft de slagings percentage.Er is nog maar 1 iemand zwanger geraakt werd mij verteld maar hoeveel vrouwen hebben al een poging gehad weet jij hier meer van??

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha de wereld is idd erg klein.

 

Er zijn idd nog niet veel slagingspercentages bekend , maar dat is omdat ze pas net zijn begonnen met de studie.

 

Maar in andere westerse landen wordt het al veel meer gebruikt en zijn er ook al meer dan 1100 kinderen geboren.

 

 

 

Ja dan kun je misschien eerst beter nog een keer een IVF poging doen. Want je zult regelmatig op en neer moeten, maar als je follikels snel groeien valt dat ook wel weer mee trouwens. Bij mij duurde dat het langst, de follikels bleven hangen op 7 mm en ze doen de punctie als er 1 follikel tussen de 8 en 12mm zit.

 

 

 

Hier gaat het wel goed. Ben echt benieuwd hoe we verder gaan. Of we nu eerst de cryo's op moeten maken of dat we nu weer opnieuw een IVM poging gaan doen.

 

Nog een half weekje en dan weten we meer.

 

 

 

Helaas ben ik verder ook nog niemand tegen gekomen die ook met IVM bezig is, vind ik wel jammer moet ik zeggen, ben wel erg benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, wij zijn met IVM bezig sinds vorige week. We lopen bij het elisabeth zh in Tilburg. Ik heb afgelopen zondag de punctie gehad. Was en is nog steeds erg pijnlijk! Helaas kwam er tot onze verbazing maar 1 eicel uit. Er was van tevoren gezegd dat er (omdat ik PCO heb) zeker veel eiblaasjes zouden gaan rijpen en dat ze er veel konden pakken.

 

Dit was dus zondagmiddag een enorme domper voor ons omdat het er allemaal redelijk positief uitzag.

 

 

 

Ik ben op zoek naar mensen die ook bezig zijn met IVM. En hoe de punctie bij diegene verliep. En ook of er embryo's zijn terug geplaatst!

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Mollin, Ik heb die verhalen ook gehoord idd van een gyn uit het jeroen bosch ziekenhuis.Wat een domper zeg!! Hoeveel follikels waren er aan het groeien tot aan je punctie.En heb je 3 dagen hormonen moeten prikken of helemaal niks??

 

Wij gaan nog 1x ivf proberen maar door de pcos moest ik ook al 3x stoppen mocht het nu weer op niks uit lopen gaan we ook ivm doen.

 

 

 

Hopelijk word dit ene eitje een heel goed mooi embryootje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Vandaag bericht gekregen dat de eicel goed is bevrucht, nu idd maar hopen op een mooi embryootje.

 

 

 

Ja ik heb drie dagen moeten prikken en er waren ongeveer een stuk of 8 a 10 eiblaasjes aan het rijpen.

 

 

 

Jeetje, maar waarom zijn ze dan niet meteen begonnen met IVM bij jou dan?

 

 

 

Ik ben daar ook een beetje bang voor ja, als ik moet beginnen met IVF dan denk ik ook dat ik steeds weer moet stoppen door overstimulatie. Maar aan de andere kant lees ik ook veel verhalen van vrouwen met PCO die wel zwanger zijn geworden door IVF. Blijft toch een moeilijk verhaal he!

 

 

 

Succes

 

 

 

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Goed zeg dat die bevrucht is!!!! Nu maar hopen dat het een mooi embryootje word!!

 

Wanneer heb je dan een terug plaatsing??Hoeveel hormonen moest je prikken die 3 dagen??

 

Heb je nog geen ivf behandelingen gedaan??

 

 

 

Wij wonen niet in Denbosch of tilburg en wisten niet van het bestaan.Ik las op freya een oproepje dat ze mensen zochten die dit wilde proberen dus zodoende dat ik er nu pas mee bezig ben.Ze doen dit nog in bijna geen 1 ziekenhuis.

 

Ik weet ook zeker dat een groot deel van de mensen die PCOS hebben zwanger raken!!Je hebt met ivf of icsi grotere kans op een zwangerschap alleen is de kans op een overstimulatie vele malen groter!!Dus heb je meer complicaties als met ivm.

 

 

 

Succes meid ga voor je duimen!!

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Nu heb ik een telefoontje gehad van het lab en zeggen ze dat het embryootje nu al 12 delig is, ze denken dat ie te snel gedeeld is, ook hebben ze het over fragmentatie. Heb jij hier al eerder over gehoord? Morgen laten ze weer meer weten, dus of het delen toch goed genoeg is verlopen of de fragmentatie (afbraak van de cellen) is gebeurd en deze kans weg is!

 

 

 

We hopen er niet meer op!

 

 

 

Ik ben meteen met IVM begonnen en heb hierna nog 1 IVM te gaan en we kunnen daarna nog aan IVF beginnen. Maar hopelijk komt het dus niet zo ver.

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Ik heb geen idee wat dit betekend.

 

Misschien kun je een nieuwe topic hier op het forum zetten want er zullen vast wel dames zijn die hier meer van weten.Ik heb 1x een punctie gehad en weet alleen dat mijn embryootje maar 4delig was (geloof ik)

 

Wanneer hoor je meer??Ga voor je duimen!!

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Morgenvroeg horen we of er een terugplaatsing is. Dus weer heel spannend. Maar zoals ik al zei we hebben de hoop voor deze kans al wel een beetje opgegeven.

 

 

 

Als we dan maar meer weten dan kunnen we verder, zo blijven we de hele tijd in het ongewisse. Goed nieuws/Slecht nieuws/Goed nieuws/Slecht nieuws. Oooo killing!

 

 

 

Moeten jullie nog wachten tot eind juni nu? Of?

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butterfly,

 

 

 

Waren jullie in Den Bosch bezig? Ik heb gehoord van mijn arts dat er bij 1 stelletje geen embryo's waren om terug te plaatsen. Ik vrees nu voor hetzelfde. Ik zou graag meer willen weten van jullie verhaal. Misschien hebben we dezelfde ervaringen??

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Ik begrijp je helemaal!!! Hoop zo dat je alsnog goed bericht gaat krijgen!!

 

 

 

Butterfly heeft wel een tp gehad van 2 embryootjes,En volgens mij zijn er een aantal ingevroren maar dat weet ik niet zeker.Ik weet dit omdat ik haar ook op freya had gesproken.

 

 

 

Ik begin idd eind juni weer.Ga zondag eerst op vakantie en word daar ongesteld dus kan ik sowieso niet gaan starten.

 

 

 

Ga nog steeds duimen voor je!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Nou heb dus net een telefoontje gehad van mijn arts. Het is uit elkaar gevallen dus gefragmenteerd. Er is niets meer over om terug te plaatsen! Wat ik dus al dacht. Ik heb meteen een gesprek aangevraagd voor volgende week en dan wordt er gekeken hoe we verder gaan. Ik heb al een hele vragenlijst klaarliggen! Ze heeft wel gezegd dat er vrijwel zeker eitjes in de eiblaasjes zaten maar dat de punctie niet goed is verlopen. Nou dat is al wel iets. Ze zouden maar helemaal leeg zijn geweest nou dan weet ik het helemaal niet meer! Dus weer afwachten nu net als jullie.

 

 

 

Thanks voor het meeleven en tot een volgende keer.

 

 

 

En een hele fijne vakantie. Wij gaan ook nog een weekje weg in Juni, kunnen we weer opladen voor wat er komen gaat!

 

 

 

Liefs Linda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meid!!

 

 

 

Jemig wat een teleurstelling je leefde er zo naar toe!!!

 

Dat is wel een goed teken dat er in alle follikkels waarschijnlijk wel eitjes zaten!!!

 

Dus misschien dat je eind juni ook weer mag beginnen??Misschien kom ik je hier dan weer tegen als je gestart bent!!Ben erg benieuwd hoe het je vergaat in je volgende poging!!!

 

 

 

Dank je wel jij ook een hele fijne vakantie!!

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik heb vorige week mijn IVM punctie gehad. Ik vond de punctie zelf echt meevallen. Geen last van gehad en 's avonds gewoon gaan sporten. Dat ik ben gaan sporten lag meer aan het resultaat van de punctie. Er waren geen eicellen gevonden waardoor wij natuurlijk super telleurgesteld waren.

 

We gaan nu de volgende maand starten met IVF en hopen dat er dan wel eicellen gevonden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik heb vorige week woensdag (19 mei) de IVM punctie gehad. Heb 3 dagen gestimuleerd met 150 eenheden Puregon en er waren toch wel 8-10 goede follikels. Helaas zijn er geen eicellen gevonden! Super balen dus en grote onzekerheid.

 

Ik weet dat het % dat tot nu toe behaald is bij IVM met dit onderzoek maar 5 % is. Is dus niet veel. Ook zijn er nu dan (mezelf inbegrepen) 2 vrouwen van de iets meer dan 20 waarbij niets is gevonden.

 

Wij gaan nu starten met IVF in de hoop dat daar wel eicellen zullen worden gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Jeej wat een grote teleurstelling zeg dat er geen eicellen waren....

 

 

 

Hier was punctie pijnlijk, maar te doen al kreeg ik te horen van arts dat het een hele moeilijke en zware punctie was.

 

Na de punctie hadden we 14 eicellen, waarvan er 7 goed bevrucht waren. 2 zijn er terug geplaatst en er zijn er nog 2 de vriezer ingegaan.

 

Helaas zijn ze niet goed ingenesteld dus nu gaan we voor de cryo terugplaatsing.

 

Ik loop in het elizabeth ziekenhuis en hoorde dat er daar al 1 iemand zwanger is geraakt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Nu ik lees dat het bij bijna niemand goed gegaan is stelt het me wel iets meer gerust, ik dacht de hele tijd dat het bij mij niet goed zat. Bij mij vertelde ze ook dat de punctie zwaar en moeilijk was. Ik denk zelf misschien dat ze te vroeg zijn geweest met de punctie. Dat heb ik ook weer ergens gelezen. Vanmiddag terug en dan gaan we kijken wat we verder gaan doen. Ik denk ook dat ze er te weinig ervaring mee hebben om het te laten slagen.

 

Heb ook gelezen dat er in Belgie anders mee om wordt gegaan. Het heet "flushing" en ze kijken dan meteen tijdens de punctie of er eicellen gevonden zijn in de eiblaasjes. Is dit niet het geval dan spuiten ze een soort vloeistof in het eiblaasje zodat het eitje vaak wel meekomt. Dan hebben ze uiteindelijk meer eicellen verkregen. Ik ga dit vanmiddag ook voorleggen. Ik weet het anders ook niet hoor.

 

 

 

Dames allemaal succes en tot snel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden