Ga naar inhoud

6 vergoedingen???


Medusa

Aanbevolen Berichten

Mijn zusje heeft afgelopen week de openavond voor icsi gehad en daar vertelde ze dat in de toekomst ( weet niet hoe ver of hoe dichtbij ) Nederland overgaat naar 6 vergoedingen per kind, maar dat er dan alleen nog maar max 1 terug geplaatst gaat worden.

 

Er zou bewezen zijn dat er teveel misgaat bij een tp van 2.

 

In Engeland zou dit al zo gebeuren en Nederland zou dat systeem over nemen.

 

 

 

Ik weet niet of er al meer hier van gehoord hebben, ben wel benieuwd hier na.

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie krijg je al 6x vergoedt! Ik weet overigens niet of dit PER kind is. Ze plaatsen alleen maar 2 emmies terug als je ouder bent dan 36 of 37. Bij mijn eerste keer ook eerst maar 1 emmie terwijl ik al 37 was en de 2e keer hebben ze 2 emmies teruggeplaatst.

 

 

 

Het zou super zijn als ze in NL gewoon volgen met dit systeem.

 

 

 

Succes allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het in Belgie 6 vergoedingen in totaal. Maar idd ook max. 1 terugplaatsen.

 

 

 

Ik weet niet hoor..... 6 vergoedingen zou super zijn. Maar ik hoorde ook net vorige week weer dat de kansen op zwangerschap toch echt wél groter zijn als er twee worden teruggeplaatst. Alleen de risico's ook als het een tweeling wordt... Moeilijk.

 

 

 

En ik vind het verder wel erg voorbarig van een ziekenhuis om dit te zeggen als je elders berichten leest over het terugdraaien van drie vergoedingen om te bezuinigen. Als ik eerlijk ben zie ik dat eerder gebeuren. Médische gezien zou die zes en dan 1 tp wel beter kunnen zijn, maar politiek en financieel gezien is het natuurlijk een ander verhaal. Maar het zou wel super zijn als het doorging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is in Belgie dat je totaal maar 6 vergoedingen krijgt.

 

Ze hadden het ook over het engelse systeem en dan per kind 6 vergoedingen.

 

 

 

Het moest nog op de 1 of andere manier verwerkt worden in de verzekering en dan zou dit van start gaan.

 

Zoals hun dat gehoord hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit dat dan met mensen die al bezig zijn? Zou een goede zaak zijn, ook tegen de vergrijzing ;-). En het zal ook wat opleveren gezien de hoge kosten die nu bij problematische tweelingzwangerschappen gemaakt worden. Maar vraag me ook af of het er doorkomt in deze tijden van crisis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad erg mooi zijn!!!

 

In Belgie vergoeden ze inderdaad 6 pogingen en er worden er wel degelijk soms 2 of meer teruggeplaatst, zie de bijgevoegde link

 

 

 

http://www.brusselsivf.be/embryotransfer#Wettelijke_regeling

 

 

 

Wij hebben bij onze aankomende poging de keus of er 1 of 2 teruggeplaatst gaan worden, zelfs als ze beide zeer goed zijn

 

 

 

Ik moet zeggen dat ik nog niet gehooord heb dat ze wellicht het aantal pogingen in NL verder gaan terugdraaien, het zou wel heel erg zuur zijn want het zelf ophoesten van een behandeling is zeer kostbaar.

 

In het kader van vergrijzing zou het al helemaal een goede optie zijn om 6x te vergoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mereltje

Misschien heeft dit onderzoek wel een positieve invloed?

 

 

 

(http://www.freya.nl)

 

 

 

2010-04-15 IVF-behandeling is economisch verantwoorde investering

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

The Economics of assisted reproduction. Costs and consequences of fertility treatments

 

Datum: 16 april 2010

 

 

 

Promotie: dhr. M.P. Connolly, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

 

 

 

Proefschrift: The Economics of assisted reproduction. Costs and consequences of fertility treatments

 

 

 

Promotor(s): prof.dr. M. Postma

 

 

 

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

 

 

 

 

 

IVF-behandeling is economisch verantwoorde investering

 

 

 

Het onderzoek van Mark Connolly laat zien dat wat bij gezondheidsvoorzieningen vaak wordt beschouwd als ‘kosten’, eigenlijk een ‘investering’ blijkt wanneer gerekend wordt vanuit een ander perspectief en over een langere tijdsperiode. Connolly trekt deze conclusie op basis van de resultaten die een door hem ontwikkeld model – voor analyse van gezondheidsinvesteringen vanuit overheidsperspectief - opleverde. Het prototype van zijn model was gericht op de in-vitro-fertilisatiebehandeling (IVF), maar de methodologie kan ook worden toegepast op andere kostbare medische interventies in de gezondheidszorg.

 

 

 

In het geval van de IVF-behandeling toont Connolly aan dat deze ‘investering’ de overheid een acht- tot tienvoudig rendement oplevert in de vorm van de toekomstige belasting die de IVF-baby tijdens zijn gehele leven zal betalen. De door Connolly gepubliceerde resultaten zijn reeds in veel landen gebruikt om beslissingen te beïnvloeden omtrent subsidiëring en beleid van vruchtbaarheidsbehandeling.

 

 

 

Mark Connolly (VS, 1965) studeerde gezondheidseconomie aan de Curtin University of Technology. Zijn promotieonderzoek deed hij bij de Rijksuniversiteit Groningen, bij de afdeling FarmacoEpidemiologie & FarmacoEconomie. Veel werk voerde hij ook uit in dienst van Ferring Pharmaceuticals. Inmiddels heeft hij zijn eigen bedrijf Global Market Access Solutions in Zwitserland alwaar hij werkzaam is als directeur/gezondheidseconoom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet geloven dat ze de vergoedingen terug gaan draaien.

 

Ik geloof nooit dat ze dat gaan doen, er zijn zoveeeeel stellen die er gebruik van moeten maken.

 

En ze willen juist dat er baby's geboren worden ( vanwege de vergrijzing )

 

Ik geloof wel dat op wat voor manier ook er iets zal gaan veranderen wat uiteindelijk financieel meer oplevert. ( of minder kost )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die vergoedingen schrappen komt hier vandaan, is wel weer een aantal maanden geleden maar toch:

 

 

 

Geen taboes bij bezuinigingen zorg

 

 

 

(Novum) - Alle onderwerpen moeten bespreekbaar zijn als de overheid erin wil slagen om miljarden te bezuinigen in de zorgsector. Dat zegt bestuursvoorzitter van het College voor zorgverzekeringen (CVZ) Dik Hermans zaterdag in een gesprek met Trouw.

 

 

 

"Sommige dingen zijn zo duidelijk dat je haast zou zeggen: 'eigen schuld, dikke bult'." Hermans noemt als voorbeeld mensen met een longziekte die stug blijven doorroken en mensen met obesitas. "Moet je de schade, die mensen zichzelf toebrengen, volledig blijven verzekeren?"

 

 

 

Als je als gevolg van de economische crisis zoveel moet bezuinigen, kun je niet langer om taboes heen, zegt Hermans, een van de belangrijkste adviseurs van minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA). Volgens hem is dit noodzakelijk om het zorgstelsel betaalbaar en de maatschappelijke steun op peil te houden.

 

Het CVZ adviseert Klink over de samenstelling van het basispakket. Hermans oppert verder onder meer de tandverzorging voor jongeren tot 21 jaar deels uit het basispakket te halen, zodat ook deze groep zich zou moeten bijverzekeren voor tandheelkundige zorg. Ook komt de vergoeding van de pil en ivf-behandelingen weer ter discussie te staan, denkt de CVZ-voorzitter. Daarnaast kan op vergoedingen voor dure merkmedicijnen, zoals cholesterolverlagers, volgens hem meer worden bespaard.

 

Volgens Hermans wordt veel onderzoek gedaan waar geen medische noodzaak voor is, bijvoorbeeld bij kanker. "Een oncoloog vertelde me eens dat zeventig procent van zijn diagnostisch onderzoek eigenlijk medisch overbodig is. Daar schrik ik van, dan heb je het over aanzienlijke bedragen."

 

 

 

Ook de zorgkosten in het laatste levensjaar worden weer opgerakeld. De Raad voor Volksgezondheid en Zorg stelde in 2006 voor dat je in dat laatste jaar niet meer dan tachtigduizend euro zou moeten besteden aan medische kosten voor terminale patiënten. "Juist in deze tijden van forse bezuinigingen kun je niet meer om deze discussie heen."

 

 

 

Bron: Trouw 5 december 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het wordt weer verkiezingstijd. Dan komen al deze dingen weer naar de oppervlakte drijven.

 

Dat ze in Nederland ook naar 6 vergoedingen gaan? Eerst zien en dan geloven in deze tijd van bezuinigen. En dan ook nog per kind? Het schijnt in Nederland zowiezo onzettend duur te zijn, alle medische kosten. Als een longarts bij een bespreking heeft gezeten terwijl je een gebroken enkel hebt dan mag hij deze tijd ook declareren op naam van de patiënt, dat is dus een dure rekening voor de verzekering terwijl die longarts helemaal niks met je te doen hebt. Dat zouden ze eens af moeten schaffen en alleen de dingen vergoeden die wel op je van toepassing zijn.

 

Hier in Nederland staan er ook geen namen op de rekening wie wat gedaan heeft.

 

Op mijn rekeningen uit België staat precies wie mijn echo gedaan heeft en mijn bloed heeft afgenomen. Dat is pas transparant. Ok de professoren mogen meer rekenen alleen maar vanwege hun titel, ook weer iets op te zeggen.

 

 

 

Keep on Dreaming!!!!!!!!!!!! voor meer vergoedingen, maar dan moeten we ook niet raar staan te kijken dat de ziektekostenpremie ook omhoog schiet. Het moet toch ergens van betaald worden. Niets wordt tegenwoordig nog goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me er wel iets bij voostellen.

 

Zijn de kansen op zwangerschap bij 6 * 1 TP niet ongeveer net zo groot als 3 * 2 TP? Maar dan met veel minder kans op een tweelingzwangerschap?

 

Wellicht dat de kosten voor een tweelingzwangerschap (met de vele vroeggeboortes die daarbij horen) wel duurder zijn dan 3 keer extra IVF aanbieden.

 

Want dat het een geldkwestie is, denk ik vast.

 

 

 

Ik hoop dat het doorgaat en dat je niet voor die akelige beslissing van 1 of 2 hoeft te staan. Heeft mij toen heel wat hoofdbrekens gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Ik kan me er wel iets bij voostellen.

 

Zijn de kansen op zwangerschap bij 6 * 1 TP niet ongeveer net zo groot als 3 * 2 TP? Maar dan met veel minder kans op een tweelingzwangerschap?

 

Wellicht dat de kosten voor een tweelingzwangerschap (met de vele vroeggeboortes die daarbij horen) wel duurder zijn dan 3 keer extra IVF aanbieden.

 

Want dat het een geldkwestie is, denk ik vast.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tweelingzwangerschappen kosten meer geld en zijn behoorlijk risicovol, dus daarom is het verstandiger om 1 ipv 2 embryo's terug te plaatsen. Heel veel landen doen dit dus ook, en vergoeden 6x IVF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Groningen (UMCG) schijnen ze ook een systeem te hebben dat ze IVF/ICSI doen in volledige eigen cyclus. Daar prikken ze je dat ene eitje aan en deze bevruchten ze.

 

Dit kunnen ze 6x doen, mislukt dit dan gaan ze over op 3x IVF/ICSI.

 

Ik meende dat Minoes deze behandelingen heeft ondergaan.

 

Wie er voor in aanmerking komen weet ik zo niet (heeft wel met leeftijd te maken volgens mij), maar misschien de moeite waard dit na te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou voor mij een goeie zijn, mijn cryo's ontdooien toch nooit goed hihi, dus heb niet zoveel aan veel eicellen! Maar ik geloof dat de slagingspercentages met IVF/ICSI in eigen cyclus stukken minder zijn. Dat zou me dan toch wel weer tegenhouden!! Ben bang dat 6 pogingen vergoeden er niet gaat komen. Tenminste níet binnen zo'n termijn dat wij er nog wat aan hebben...

 

Stel... dat ze toch 6 pogingen gaan vergoeden, wat doen ze dan met de mensen die er nu al 3 gehad hebben? Krijgen die er dan weer 3? Of doen ze dat alleen voor nieuwe behandelingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik hoorde ook net vorige week weer dat de kansen op zwangerschap toch echt wél groter zijn als er twee worden teruggeplaatst. Alleen de risico's ook als het een tweeling wordt... Moeilijk.

 

 

 

Ook ik heb dat gehoord en uit eigen ervaring weet ik ook dat dat het geval is.

 

 

 

Bij mij werden steeds 2 emmy's teruggeplaatst en bij de keren dat het een positief resultaat gaf was er 1 spoorloos en de andere bleef netjes zitten.

 

 

 

De vraag is ook: hoe groot is de kans dat het een tweeling wordt?

 

 

 

Volgens mij valt die kans wel mee. De kans dat er slechts 1 blijft zitten lijkt mij groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou natuurlijk prachtig zijn maar ik ben er bang voor... Ik geloof niet dat in deze tijd zulke beslissingen genomen gaan worden.

 

Wij staan aan het begin van dit hele 'avontuur' en ik zou zeker wat meer rust hebben wanneer ik weet dat we 6 pogingen hebben. 3 vind ik zo weinig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb dat gehoord en uit eigen ervaring weet ik ook dat dat het geval is.

 

 

 

Bij mij werden steeds 2 emmy's teruggeplaatst en bij de keren dat het een positief resultaat gaf was er 1 spoorloos en de andere bleef netjes zitten.

 

 

 

De vraag is ook: hoe groot is de kans dat het een tweeling wordt?

 

 

 

Volgens mij valt die kans wel mee. De kans dat er slechts 2 blijft zitten lijkt mij groter.

 

 

 

 

 

Hallo Chablis

 

 

 

ik heb hier in juni een enquete gedaan om te kijken van de ontstane zwangerschappen hoeveel er zwanegr waren van een tweeling, het percentage was ongeveer 23%.

 

Met onze arts besproken en hij gaf aan dat met mijn leeftijd (35) de kans 20% was op een twee-eiige tweeling als ik zwanger zou worden na een tp van 2 embryos.

 

 

 

Voor ons was dat teveel en daarom toen gegaan voor een tp van 1.

 

Van de poging waar ik zwanger van was geworden was ook 1 embryootje niet meer zichtbaar, de ene die zich had ingenesteld daar zijn uiteindelijk onze jongens uit ontstaan, de kans op een een-eiige tweeling was 1:1000

 

 

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden