Ga naar inhoud

Ben ik nou gek???? Help….ruzie met CZ over vergoed


bloem777

Aanbevolen Berichten

Ik ben me toch een potje kwaad, en misschien onterecht. Maar ik wil het volgende graag aan jullie voorleggen. Ik heb vandaag het vergoedingen-overzicht ontvangen van mijn mislukte icsi in DD. Krijg ik ipv de 2000 euro die het kost, niet de 1533 euro die ik verwacht had, maar maar 995 euro terug. Omdat er al eerder lab-kosten zijn gemaakt. Ik heb aangegeven dat die kosten niet de ‘lab-kosten van de ICSI-poging zelf zijn, (die volgens mij onder het DBC vallen dat je vergoed krijgt) maar van voor-onderzoeken, bloedonderzoeken en echo’s, maar dat klopt volgens hen niet. Nog een keer proberen uit te leggen dat ze in het DBc met de lab-fase, de fase bedoelen na de punctie. Zegt die dame: het is maar hoe je het interpreteerd….????

 

Volgens hen vallen ook die onderzoeken allemaal onder dat ene DBC. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord en weet dat, toen ik verleden jaar in Gent was, elk onderzoek vergoed werd, en de icsi zelf apart werd gezien, als een behandeling op die dag?

 

 

Ben ik nou gek………….of vergis ik me nu zo erg???

 

 

Alsof je niet al genoeg aan je hoofd hebt.

 

 

Hebben jullie enig idee, ervaringen…..want als dit klopt dan kan ik het gewoon allemaal echt niet meer gaan betalen. Dat zou betekenen dat ik elke keer 1500 euro moet bijbetalen…..Nu moest ik minder betalen omdat het niet tot bevruchting en tp terug is gekomen, maar stel dat dat wel zo was geweest……..dan had me dat dus echt 1500 euro extra gekost.

 

 

Nog andere meiden in DD die dit ervaren?

 

 

Ik kan wel janken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bloem

 

 

 

 

 

Hier zit je inderdaad niet op te wachten natuurlijk!! Ik kan er niet veel over zeggen, ik ben niet bij VGZ verzekerd maar we kregen van de ingestuurde rekeningen steeds het maximale vergoed per icsi € 1665,- (kosten Brussel € 4200) en van de cryo-behandeling kregen we zo´n € 400,- vergoed (kosten Brussel € 1100,-) van de echo´s en tussentijdse bloedafnames hebben we nooit een rekening ontvangen.

 

 

 

Ik heb een naam en een telefoonnummer voor je van iemand die je misschien verder kan helpen:

 

 

 

Kris Schrijvers

 

voorlichter

 

Nederlandse Zorgautoriteit

 

 

 

Tel. (0900) 770 70 70

 

website: www.nza.nl

 

mailto: informatielijn@nza.nl

 

 

Heel veel succes en probeer je niet te druk te maken nu in deze spannende periode, logisch makkelijker gezegd als gedaan maar dat is het (nu) niet waard.

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben me toch een potje kwaad, en misschien onterecht. Maar ik wil het volgende graag aan jullie voorleggen. Ik heb vandaag het vergoedingen-overzicht ontvangen van mijn mislukte icsi in DD. Krijg ik ipv de 2000 euro die het kost, niet de 1533 euro die ik verwacht had, maar maar 995 euro terug. Omdat er al eerder lab-kosten zijn gemaakt. Ik heb aangegeven dat die kosten niet de ‘lab-kosten van de ICSI-poging zelf zijn, (die volgens mij onder het DBC vallen dat je vergoed krijgt) maar van voor-onderzoeken, bloedonderzoeken en echo’s, maar dat klopt volgens hen niet. Nog een keer proberen uit te leggen dat ze in het DBc met de lab-fase, de fase bedoelen na de punctie. Zegt die dame: het is maar hoe je het interpreteerd….????

 

Volgens hen vallen ook die onderzoeken allemaal onder dat ene DBC. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord en weet dat, toen ik verleden jaar in Gent was, elk onderzoek vergoed werd, en de icsi zelf apart werd gezien, als een behandeling op die dag?

 

 

 

Ben ik nou gek………….of vergis ik me nu zo erg???

 

 

 

Alsof je niet al genoeg aan je hoofd hebt.

 

 

 

Hebben jullie enig idee, ervaringen…..want als dit klopt dan kan ik het gewoon allemaal echt niet meer gaan betalen. Dat zou betekenen dat ik elke keer 1500 euro moet bijbetalen…..Nu moest ik minder betalen omdat het niet tot bevruchting en tp terug is gekomen, maar stel dat dat wel zo was geweest……..dan had me dat dus echt 1500 euro extra gekost.

 

 

 

Nog andere meiden in DD die dit ervaren?

 

 

 

Ik kan wel janken.

 

 

 

misschien een rare vraag maar waarom moet jij het voorschieten?? je krijgt toch alles vergoed

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap er ook allemaal niets van hoor. Bij ons werd de eerste keer alles vergoed en de 2e keer moest ik ineens de deca zelf betalen. Heb er ook ruzie over gemaakt maar op gegeven moment had ik er geen zin mer in. Ik ben trouwens bij IZA verzekerd, dus het is allemaal dezelfde ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee sharon....

 

 

 

Volgens mij moet iedereen die in DD gaat alles voorschieten.......

 

 

 

En dat is af en toe flink aanpoten om het allemaal geregeld te krijgen.

 

Ik vraag me echt nu af of het niet handiger is om alles wat geprikt en gedaan moet worden gewoon in Nederland te laten doen en de punctie zelf in DD. Volgens mij heb je die ellende dan niet zo.....

 

 

 

of misschien moet ik toch maar overstappen naar Geertgen........

 

 

 

wat een ellende allemaal. aaaaargh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bloem /Sharon

 

 

 

het klopt,als je in het buitenland gaat moet je het eerst zelf betalen en de rekening indienen bij je eigen verzekeraar.Ik moet zeggen dat wij er verder nooit problemen mee gehad hebben .

 

Wij hebben bij onze eerste 2 pogingen ook de bloedafnamens en tussentijdse echo´s lokaal gedaan, werk prima en scheelt ons 3 uur reistijd per keer.

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee meiske....

 

 

 

Ik denk dat ik dit ook maar ga doen.......maar dan alleen om deze ellende te voorkomen, want voor is dd maar ongeveer een uurtje rijden, dus dat is te goed te doen. Dank je voor die tip van die dame.....

 

 

 

Ik ga eerst aan CZ een specificatie vragen van de kosten die ze hebben meegenomen in dat DCB. Dan heb ik iets meer in handen. Het is toch te gek voor woorden dit zo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

 

 

 

Ik heb dezelfde ellende "gehad".

 

Ik ben bij het IZA verzekerd.

 

Plotseling kreeg ik van de eerste cryo-poging een rekening van het UMCG in de bus voor laboratiumkosten (dbc). Dit betrof een rekening van ca. € 550,00.

 

Het IZA wilde deze kosten niet vergoeden.

 

Ik heb heel wat heen en weer moeten bellen en werd continue van het kastje naar de muur gestuurd.

 

Het UMCG raadde mij aan hen een brief te schrijven met daarin mijn bezwaar.

 

Ik heb daarin uitgelegd dat wanneer je een ivf-behandeling ondergaat deze helemaal vergoed dient te worden en dat daar naar mijn mening ook de lab.kosten bij horen en dat ik deze factuur dus ook niet naar m'n huisadres gestuurd hoor te hebben.

 

Zij hebben dit in behandeling genomen en gaven mij naar verloop van tijd gelijk.

 

Ik was helemaal blij tot ik na de tweede cryo-poging exact hetzelfde gedoe weer had.

 

 

 

De eerdere kopie brief inclusief hen reactie daarop waarin ik in het gelijk werd gesteld heb ik weer opgestuurd.

 

Daarna werd ik gebeld door een medewerkster van het UMCG en we hebben nog het een en ander doorgesproken. Zij gaf mij helemaal gelijk, maar het IZA wilde het niet vergoeding.

 

 

 

Vervolgens heeft zij weer met het IZA gebeld en heeft na veel gedoe tocht gelijk gekregen. Ze belde mij direct daarna op dat ze nu zwart op wit had gekregen dat ik gelijk heb. Vorige week heb ik de reactie van het UMCG over de post gekregen en ik hoop dat het nu afgerond is.

 

 

 

Laten we het hopen!

 

 

 

Heel veel succes ermee Bloem77!

 

 

 

Overigens had ik de brieven die ik schreef ook in kopie gestuurd naar het IZA en naar het MCL (daar heb ik de voorbehandeling).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop in DD en ben bij Menzis verzekerd.

 

Voor 1 IVF poging krijg je een zak met geld: 1580 euro, in het geval van extra verzorgd 4 is dat bedrag 3100 euro.

 

 

 

ALLES wat je in het buitenland doet wat ook maar een beetje met de IVF te maken heeft, moet je potverdorie nog aan toe uit dat potje betalen.

 

Ik heb daar van betaald:

 

intakegesprek 61

 

narcose 210

 

IVF 1300

 

cryo tp 230

 

bloedonderzoeken 335

 

bloedonderzoeken 170

 

bloedonderzoeken 30 euro

 

schildklierspecialiest 10

 

medicijnen in het buitenland gehaald 5

 

 

 

 

 

Tis best klote dat je alles van dat potje moet betalen en zou willen dat het anders was en was van plan om actie te gaan voeren, maar het kost me echt te veel energie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

meiden het is het verstandigst als je de bloedonderzoeken enzo gewoon in NL laat doen. Meestal kan het ook gewoon via je huisarts. Ik doe het zo: ik vraag aan dr. S. wat er onderzocht moet worden, dat schrijf ik op en dan bel ik mn dokter en vraag ik of hij zo'n bloedonderzoekformulier voor me kan klaarleggen. Die haal ik op, ga naar een bloedafnamepunt en een paar dagen later bel ik mn huisarts voor de uitslag... voila! wordt gewoon rechtsstreeks gedeclareerd bij je verzekeraar. Je huisarts moet wel meewerken natuurlijk. De mijne keek eerst wel een beetje raar op maar gewoon beetje doordrammen helpt vaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden