Ga naar inhoud

Rare dingen...nu je zwanger bent


Lisette

Aanbevolen Berichten

Sinds ik zwanger ben (en dat was de vorige keer ook zo) kan ik mijn oorbellen nauwelijks een dag inhouden. Daarna beginnen de gaatjes enorm te jeuken en moeten ze uit. Normaal nooit last van!

 

 

 

Hebben jullie ook rare dingen?:icon_colors:

 

 

 

Groet

 

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

he lisette

 

 

 

dat is heel normaal dit komt omdat je hormoonhuishouding veranderd.

 

ik kan nu bijna 4 maanden geleden bevallen nog steeds geen oorbellen dragen.

 

je kan ook allerlei allegieen ontwikkelen tijdens de zwangerschap.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was tijdens mn zwangerschap ineens zeeziek....erg leuk als je op vakantie bent en je moet naar een eilandje varen 2 uur lang en daarna nog 3 dg op een zeilboot moet gaan varen.

 

Het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen.

 

 

 

Geniet lekker van deze kwaaltjes, deze keer zijn ze gezond haha en lekker genieten van je zwangerschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lisette, leuke vraag... ik had bij deze laatste zwangerschap veel behoefte om dingen als benzine, teer en drukinkt te ruiken.

 

Over raar gesproken!

 

De zwangerschap is voorbij, maar ik snuffel nog steeds aan de krant.

 

 

 

Groetjes, Nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan geen bitter lemon meer verdragen.

 

steeds als ik het nu drink, in mn zwangerschap, heb ik enorme bulten op mn tong, en die branden...au.

 

verder kan ik niet meer tegen lange autoritten.

 

 

 

vind het een leuke vraag!!!!

 

 

 

liefs XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb nu tijdens de zwangerschap totaal geen behoefte meer aan chocoladed...terwijl ik eerst iedere dag wel iets van chocolade moest eten, was er echt verslaafd aan. Maar nu heb ik er niet eens zin in!

 

Ow ja en de eerste weken at ik wel 3-4 appels per dag....waarom? geen flauw idee. Nu na een paar maanden doe ik dat niet meer hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihihi 2 hier geven aan tijdens de zwangerschap geen chocola meer te lusten terwijl anders zo lekker is, bij mij juist andersom.

 

Ik ben geen chocolade eter en in mn zwangerschap, kon er geen genoeg van krijgen, in elke vorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest en zou elke dag een ijsje eten, soms 2! At, voor mijn doen, veel drop, had een hele lage bloeddruk, manlief is wel eens 's avonds naar de snackbar gereden voor een mars/snicker e.d. Ik viel niet af tijdens mijn zwangerschap maar kwam eigenlijk, naar wat ik at, ook eigenlijk helemaal niet veel aan! Hoogstens 10 kilo.

 

En in het begin van de zwangerschappen, kon ik rustig een tube mayonaise naar binnen werken. Iedere keer als ik dan in de keuken kwam werd ik naar de tube getrokken, het water loopt me nu eigenlijk ook al in de mond....Joy1

 

 

 

ps. Ik gaf aan alles toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind vis niet meer lekker sinds ik zwanger ben. Voorheen aten wij zeker één keer in de week vis met brood (haring, paling, makreel etc.)

 

Als ik het nu al zie en ruik word ik er niet lekker van. Voor mij dus ff niet ook al is het nu zo gezond.

 

 

 

Groetjes Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had de eerste 14 weken alleen maar trek in hartige dingen later ook wel aan zoetigheid.

 

Ik heb liters troebele appelsap gedronken verder werd ik niet goed van de poten van onze hond, die vond ik erg stinken...was erg fijn want iedere avond kwam hij op de grond naast de bank liggen, op zijn rug met poten lekker omhoog ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn oma zwanger was mijn moeder at zij veel Belgische bonbons.

 

Je raad het al.... mijn moeder is er verzot op.

 

Toen mijn oma zwanger was van mn tante at zij groene appels.

 

Je raad het al... mn tante was (ze is overleden) gek van groene appels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

even denken; in het begin had ik vooral zin in hartige dingen en dat ging over een elke dag hard gekookte eieren en appelflappen.

 

Gelukkig is die zin een beetje over want bij mijn vriend kwamen de eieren zijn neus uit. Elke dag vroeg ik weer: eitje ?

 

 

 

Drop is ook wel iets waar men mij heel veel plezier mee doet.

 

 

 

Wat ik heel vervelend vind is dat mijn reukorgaan het nog beter doe, maar vooral dat ik iedereen maar vind stinken. ja ... helaas ook mijn vriend. Heel af en toe vind ik ook mezelf raar ruiken, zelfs meteen na het douchen.

 

 

 

Maar ik heb volgens mij nog geen obsessief gedrag naar een bepaald voedingsmiddel. Ik heb mijn vriend nog niet midden in de nacht naar het tankstation gestuurd hahahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat grappig om te lezen zeg! Ik heb eigenlijk niet echt ergens last van. Ik draag nog steeds oorbellen, chocolade en drop in de buurt is nog steeds niet veilig, de pot augurken laat ik met rust en grijp niet naar haring met slagroom of iets anders;-)

 

 

 

Liefs Esly!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Net als Renata bij mij, lustte wel graag chocolade, maar kan nu geen dag zonder. Probeer het wel tot zo min mogelijk te beperken.

 

 

 

Ook net als Simonja, lust ik nu amper vis. Vissticks wel, makreel op een toastje is ook oké, haha. Maar voorheen aten wij ook wel viscuisine (in de oven) en daar moet ik nu bijna van over mijn nek. Bah.

 

 

 

En na natuurlijk de opruimdrang!

 

 

 

Lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jajajaja.. ik heb ook iets!

 

 

 

Sinds ik zwanger ben heb ik superlelijke couperose in mijn hals en over mijn decollete.. ik heb gelezen dat als dit ontstaat door de zwangerschap het strakjes vanzelf weer verdwijnt. Laat ik het hopen.

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

Iets positiefs dan? Mijn eczeem op mijn onderbenen is nagenoeg verdwenen! Zonder te smeren...

 

 

 

Wat minder is dat mijn haar wel snel vet is en zit echt voor geen meter... normaal zo droog als het maar zijn kan en kroezen (kon het gerust maar 1x per week wassen).

 

En net als Pien ook veel couperose. Dit had ik al, maar breidt zich nu nogal uit...

 

Oh ja qua eten, normaal heel erg gek op gekookte en gebakken eieren (eet het eigenlijk te veel.. hihi), maar gisteren had ik na de uitsmijter op een zonnig terras de hele middag een wee gevoel in mijn maag... uh.. dat dus niet meer.. en het gebakje 's ochtends viel ook als een blok beton...

 

 

 

Wat een grappig topic zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kwalijke vrouwen hihi

 

 

 

Ik heb eigenlijk de gehele zwangerschap geen zin in warm eten, ik ben thuis de persoon die het eten maakt maar eten nee dat hoeft niet.

 

 

 

Brood eten dat gaat super met smeerkaas en bieslook heerlijk wel lekker donder bruin brood met veel zaden.

 

Drinken ik heb drink me gek in de appelsap en appel/peren sap.

 

Ik ben normaal nogal een driftig persoon nu ik zwanger ben ben ik juist heel kalm en wacht af dat is een rare gedaante verandering voor mij maar ook voor de rest om me heen.

 

 

 

Ik droom veel maar dat is naar horen zeggen ook normaal.

 

 

 

Verder voel ik me grandioos beter kan eigenlijk niet,

 

 

 

Morgen weer voor een echo eens kijken hoe het met het kleintje is.

 

 

 

 

 

Mika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hei!

 

ik vraag me nu af wat dat is met appels /appelsap en zwanger zijn. Ook ik had de erste drie maanden een appelgekte, moest er minstens twee eten iedere dag terwijl daarvoor sinaasappels toch mijn lievelingsfruit was. En nu lees ik dat veel dames een appelgekte hebben tijdens de zwangerschap. Heeft iemand ooit gelzen of daar iets in zit wat een zwanger lichaam nodig heeft of..?

 

Ik vind 1 van de rare dingen van zwanger zijn dat je zo vergeetachtig wordt. Eergisteren had ik bv twee afspraken gemaakt en beiden helemaal vergeten! Nu had ik het geluk dat ze ook beiden verzet werden maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mn vorige zwangerschap had ik ook een verschrikkelijke trek in bitterballen met pindasaus, mijn man wilde ze niet halen ( snackbar zit om de hoek ) en ik zelf kon niet meer lopen, een vriendin heeft ze op een gegeven moment gehaald echt bergen van op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha ha Renata, ik zie het helemaal voor me; een man en een vrouw op de bank. De een wil perse bitterballen maar kan door de buik met goed fatsoen niet uit de bank komen. En een man die pertinent weigert om die vette rotzooi voor z'n vrouw te halen....zoiets? :-)

 

 

 

Gelukkig zijn er altijd nog vriendinnen....:toothy4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden