Ga naar inhoud

pleun en arjan beginnen aan ronde 2


pleun79

Aanbevolen Berichten

Morgen gaat de eerste spuit deca erin.

 

Morgen begint voor mijn gevoel mijn 2e ronde

 

Morgen loopt de teller voor icsi weer

 

 

 

aan de ene kant zie ik het erg zitten en aan de andere kant zie ik er echt enorm tegen op

 

 

 

het idee "de volgende ronde" is niet echt het probleem en de punctie voorlopig ook niet echt een stress punt

 

 

 

maar tegen het ZELF spuiten zie ik op als tegen een berg

 

ik weet dat ik het kan , en ik weet dat het niet echt pijn doet

 

maar het staat me gewoon nu al tegen en ik moet nog beginnen

 

 

 

ik zou het het liefst over slaan en gewoon meteen een punctie hebben

 

ik weet dat dat niet kan maar bah ik kan het gewoon niet van me af zetten

 

dus schrijf ik mn gevoel maar weer van me af

 

en probeer ik er morgen positief tegen over te staan

 

en het groter doel voor ogen houdend

 

 

 

ik wil mama worden en morgen gaan we weer fris van start met ronde 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo Pleun,

 

 

 

 

 

ik kan me voorstellen dat je weer opziet tegen het spuiten, ik denk als je de eerste weer hebt gezet dat het weer beter met je gaat.

 

Veel succes, en inderdaad, voor een heel erg goed doel!!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mutske,

 

 

 

Het is ook begrijpelijk dat je er tegenop ziet om weer zelf te gaan spuiten. Het is ook niet niks maar neem er rustig je tijd voor en inderdaad net wat Babeth zegt zodra de eerste spuit is gezet dan zul je je vast en zeker beter gaan voelen! Een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Alhoewel we maar uitgaan van 1 kans en dat je dan gewoon BFP bent he hahaha. Ik ga je volgen in ieder geval. Toi toi toi!

 

 

 

Liefs en een dikke knuffel,

 

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net toch me zelf maar opgeladen en de eerste spuit gezet

 

dus .......

 

en ja ik vondt het weer kut maar ik ben weer begonnen

 

en nu vol goede moed verder

 

en jullie aan moedigingen doen ook wonderen hoor dus dank daar voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan Pleun!!

 

Het is gewoon k*t dat we elkaar hier hebben leren 'kennen'.

 

Maar o zo fijn om elkaar hier te kunnen steunen en te weten waar de ander het over heeft.

 

Heel veel succes om jezelf 'op te laden' voor deze poging, Kom op Pleun, je kan het!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik ben nu 9 dagen aan het spuiten met deca en oei wat wordt mijn lontje snel korter

 

zo weinig last als ik de vorige keer had zo onrustig ben ik nu

 

mss dat ik toch beter ook nu accupunctuur erbij had moeten doen

 

ik was echt zo lekker rustig in mijn hoofd de andere keer

 

en nu ontplof ik veel vlugger en blijf dan ook echt geiriteerd en lang boos

 

en dat is eigenlijk niets voor mij

 

normaal gezien als ik het er uit gegooit heb ben ik het ver kwijt maar nu blijven de kleine frustraties lang hangen

 

en ik heb ook geen zitvlees op het moment,ik loop de hele tijd rond te drentelen maar ik doe eigenlijk niets effectiefs

 

ik wordt al moe als ik me zelf zo beschrijf

 

arme mensjes om mij heen

 

 

en daarnaast loop ik maar te dubben wat ik op het werk moet gaan zeggen

 

ik heb de dinsdag na pinksteren waarschijnlijk een echo en dan waarschijnlijk donderdag daarna de punctie

 

nu vraag ik me af of ik de waarheid moet zeggen of ofdat ik zal liegen en er iets van zal maken als

 

ik heb veel last gehad met pinksteren en daarom een echo en dat ze daar iets op zien waardoor ze donderdag een kijkoperatie gaan doen om uit te zoeken wat het is

 

want ik geloof niet dat ik als ik me ziek meld met een griepje donderdag dat ze dat pikken en de vorige keer had ik echt wel meer dan 4 dagen nodig om bij te komen na de punctie

 

 

dus........ moeilijk hoor

 

iemand tips ? op welk vlak dan ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pleun

 

 

 

*Ik wil je gewoon even heel heel veel sterkte wensen tijdens deze dagen.

 

 

 

Hou je hoofd cool en tracht je volledig te geven laat het over je heen komen.

 

 

 

Heel veel liefs

 

 

 

Mika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pleun, doe wat je moet doen. En wat je hart je ingeeft. Ik heb alle pogingen op t werk open kaart gespeeld, heel veel collega's en uiteraard alle bazen wisten waar we mee bezig waren/zijn. Het is lastig,....maar ik heb t ervaren als zeer positief. Ik weet niet hoe ze bij jullie reageren, maar bij ons hebben we alle medewerking gekregen. Het blijft geven en nemen, vaak ook met de uren, maar ze weten dat we (werken allebei voor t zelfde bedrijf) ons 100% inzetten als we wél aan t werk zijn.

 

 

 

Dat korte lontje? Tjonge, dat klinkt zo bekend. Hoe je t ook draait of keert: je zult er zelf vrede mee moeten hebben dát het gebeurt! Je kunt er niks aan doen, hoe graag je dat ook zou willen. Anders dan mensen vooraf waarschuwen, kan niet. En alle emoties, goed en kwaad (lief en boos) horen er nu eenmaal bij.

 

 

 

Hoe dan ook: veel succes. En ik hoop dat je een oplossing voor t werk vind.

 

 

 

Liefs, en een knuffel,

 

 

 

Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Pleun,

 

 

 

Ik heb ook open kaart gespeeld en gemerkt dat mijn collega's allemaal erg meelevend zijn. Een uurtje later op kantoor en dergelijke is ook geen enkel probleem.

 

 

 

Bovendien: je mag je gewoon ziekmelden. Voor de ziektekosten en 'juridisch' gezien ben je dat namelijk ook. Ik ben na de punctie ruim een week thuisgebleven, en het is toich fijn als je er dan geen doekjes om hoeft te winden.

 

 

 

SUcces!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag besloten om eerlijk te zijn

 

ik heb ze verteld dat ik in een ivf traject zit en dat er waarschijnlijk donderdag 27 -5 niet ga zijn ivm punctie

 

 

 

de reactie viel me best mee

 

oh oke succes er mee was eigenlijk de hele reactie

 

 

 

ik had me bedacht dat als ik eerlijk ging zijn dat ik dan niet al mijn leugentjes moest onthouden en als ze negatief zouden reageren dan jammer

 

als ze me over 5 maanden alsnog buiten kiepen door dit dan is dit niet het bedrijf voor mij geweest en dan zie ik dan wel weer verder

 

heb ik toch weer 6 maanden gewerkt

 

en als ik mag blijven hoef ik me ook niet druk te maken over het liegen

 

komt tijd komt raad gevoel eigenlijk

 

 

 

dus .....ook weer achter de rug

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mutske,

 

 

 

Dat heb je goed gedaan. En net wat je zegt als ze raar hadden gereageerd dan was dit niet het juiste bedrijf. Maar toch goed dat je het eerlijk gezegd hebt en dat de reactie mee viel. Geeft jou hopelijk ook weer wat meer rust.

 

 

 

Liefs,

 

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

 

 

 

Ik zag trouwens dat je gebeld had. We waren ff bij vrienden en ik had me tel niet bij me. Hier gaat het wel. Begin een beetje negatief te geraken. Ik heb vanochtend negatief getest. En nu begin ik heel erg te twijfelen. Ik wacht vrijdag de bloedtest wel ff af en anders moet ik me maar gewoon weer snel opladen om in het Radboud Nijmegen weer aan de bak te gaan. Ik hoop dat ik daar een beetje snel kan doorstromen als ik sommige verhalen lees dan kan het nog wel eens 2 cyclussen duren daar ga ik dus echt niet op zitten wachten word al onrustig van de gedachten, maar goed ik mag van Jur niet negatief denken tot het tegendeel is bewezen dus probeer me best te doen... Hoe is het met jou? Lukt het allemaal een beetje met spuiten?

 

 

 

Liefs en een dikke knuffel,

 

Nathalie

 

 

 

 

 

 

 

hee wijfie

 

 

 

ja ben er ook wel blij mee

 

 

 

hoe gaat het daar ?

 

nog steeds positief gemutst ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je eerlijk geweest bent. Ik zou als werkgever (ook als werknemer) het niet anders willen. Je kunt leugentjes gewoon niet allemaal onthouden en het komt dus meestal toch wel uit. En inderdaad, als ze je hierom eruit zouden kieperen dan zit je er niet op de goed plek. Dan heb je geen mensen met de "juiste" energie om je heen de hele dag.

 

 

 

Hoe gaat het nu met spuiten?

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden