Ga naar inhoud

urine opvangen bij cryo terugplaatsing


heksenmeisje

Aanbevolen Berichten

hallo allemaal,

 

 

 

ik heb een vraagje over de cryo terugplaatsing.

 

ik heb net de eerste ivf-poging achter de rug maar die is mislukt,en nu heb ik naar de ivf poli gebeld en die vroeg of ik nog ingevroren embryo's had en die heb ik ook,2 en die moet ik nu eerst laten terug plaatsen,

 

nu moet ik zaterdag de 24ste,25,26,27,28 april het 2de portie urine opvangen en dan de 28ste terug voor een echo,die urine was om te kijken of er een bepaald stofje te zien is,en dan hoor ik wanneer de terugplaatsing is en of de embryo's goed zijn ontdooit.

 

ik had dit onderwerp al ergens op een andere site geplaatst maar daar kreeg ik alleen maar te horen dat zij dat niet hadden gehad.

 

ik neem aan dat ik toch niet de enige ben.maar mijn vraag is dus eigenlijk voor degene die het wel hebben gehad,of je die potjes per dag in moet leveren of dat je ze gewoon moet opsparen en moet meenemen op de echo dag.

 

 

 

alvast bedankt,

 

groetjes van ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ilonka,

 

 

 

Heb zelf 1 keer een cryo poging achter de rug.

 

Ik kreeg volgens mij op cyclus dag 12 een echo. Dan bekijken ze je bms en of er follikels groeien.

 

Toen mijn grootste follikel ongeveer 16mm was moest ik ovulatie testen gaan uitvoeren.

 

Dit is om te controleren of dat je eisprong eraan zit te komen.

 

Ook moest ik nog terug komen voor echo's.

 

Ik heb uiteindelijk mijn eisprong gevoeld en inderdaad, een dag later op de echo was te zien dat de follikel weg was.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu ook wachtende voor een cryo tp.

 

Ik heb normaal op dag 12 of 13 de eisprong volgens de ovu testen.

 

 

 

Ik moet bellen naar UZ Gent als de test positief is dan wordt ik ingeplant voor de tp. Ik hoef dan niet ook nog eens voor een echo scheelt hun tijd en mij ook. Met de testen kunnen ze net zo goed bepalen of je je eisprong gehad hebt of niet, dan hoeft er niet nog eens een echo gedaan te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Witje,

 

 

 

Bij mij keken ze ook of dat het bms goed was.

 

Dit is bij mij (gelukkig) altijd goed, dus daarvoor zou ik ook geen echo's hoeven.

 

Ach, in elk ziekenhuis werken ze weer anders.

 

Ben benieuwd of wij deze keer een cryo hebben (dit krijgen we volgende week te horen) en hoe dat de evt tp dan in zijn werk gaat.

 

Nu zit ik bij Geertgen en de tp zal in Genk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, ik moet gewoon op cd 9 of 10 komen voor een echo en als mijn ei groot genoeg is, prikken ze bloed om de lh te meten, ik heb weleens gehoord van urine opvangen enzo, maar in welk ziekenhuis doen ze dat dan? Ik vind het eerlijk gezegt een beetje omslachtig en amateuristisch overkomen, een echo en bloed prikken of een lh testje is toch veel makkelijker??? Of zie ik het nou verkeerd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja wat is makkelijk.... Ik heb een tijdje ovulatietesten gebruikt en deze dingen nooit positief gekregen. Terwijl met temperaturen weldegelijk de eisprong waarneembaar was. En op echo's ook te zien. Het is net het beleid van het ziekenhuis denk ik en ik weet wel waar ik in mijn geval de voorkeur voor zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies ieder lichaam is anders, het is nimmer maatwerk en wat voor de ene goed werk werkt bij de ander niet of nauwelijks. Gewoon meegaan in het beleid van het ziekenhuis en bij twijfel doorvragen naar het waarom ze iets doen of juist niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest bij de cryo tp's 3x per dag urine opvangen en inleveren op de dag dat ik een FM had (meestal om de dag). Ook werd er dan bloedgeprikt om te kijken naar de LH piek.

 

De urine verzamelen is om de LH piek terug te vinden mocht er bij de FM en/of bloeduitslag blijken dat de eisprong al geweest was. Ze kunnen dan dus de juiste tijd/dag bepalen om de cryo terug te plaatsen.

 

Juist niet amateuristisch lijkt mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mimi, ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar ik snap niet dat dat zo omslachtig moet, het lijkt mij dat er dan veel eerder een foutje in sluipt als je bijvoorbeeld geen bloed laat prikken of geen echo krijgt, toch? of nie?

 

Nou ja, het gaat er natuurlijk om dat het met een rede is en als we er zwanger van worden is het natuurlijk gewoon goed!

 

Ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen, maar dat zal wel komen omdat ik het van horen zeggen heb en niet zelf heb meegemaakt!

 

 

 

Trouwens, hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!! 1 of 2??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden