Ga naar inhoud

Baby's en vakantie...


mijnbaby

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

 

 

Wij willen in de zomer lekker 10 dagen weg met ons baby naar spanje of waar dan ook... ( we moeten nog boeken) Ons kleine is dan rond de 9 maanden oud als we willen gaan.. we vragen ons af hoe dat in zijn werk gaat...

 

Hij heeft nu een vast rimte en slaapt al vanaf 8 uur... betekend dat dan dat ouders al vanaf 8 uur in je hotel kamer moeten blijven.. ( ik laat hem niet alleen liggen)en gaat dat allemaal in zijn werk, wat neem je allemaal mee...

 

 

 

Graag tips...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ook vanaf hier geen tips, wij blijven gewoon lekker in ons eigen kikkerlandje.

 

Hopelijk komen er snel tips en anders ff inbreken bij de mama's met meer ervaring en daar de vraag nog eens stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mijnbaby,

 

 

 

Ook ik ging al snel met baby-dochter op vakantie en ook naar een hotel de eerste keer.

 

Het betekende voor mij idd dat ik al vanaf 19.00u/20.00u op de hotelkamer was. En als je 6 hoog zit, is dat niet heel fantastisch kan ik je vertellen!

 

 

 

De tweede keer daarom een appartement in een complex met veel laagbouw en voorkeur begane grond aangevraagd zodat we lekker 's avonds buiten zaten, regelmatig aanspraak. Geweldig genoten in vergelijking tot de eerste keer.

 

 

 

En wat neem je mee?? Ik heb in ieder geval een buggy meegenomen (mag gewoon als extra mee in het vliegtuig zonder ervoor te hoeven betalen.) Deze mag mee totaan boarding en de stewardessen ruimen 'em tijdens de vlucht op. Als je weer geland bent, staat ie voor je klaar. Neem een goedkope en handzame mee, want tijdens mijn eerste vakantie is ie bij een tussenlanding achtergebleven (foutje vh personeel!)en zat ik een aantal dagen zonder. Erg vervelend.

 

 

 

En wat ik verder nog mee had was een waterkoker voor de flesvoeding, maar ik weet niet of je dat nodig hebt.

 

 

 

Ik vond het vooral wennen dat ik niet meer vrij was en idd 's avonds en 's middags in het appartement zat ipv écht vakantie te vieren (zoals ik gewend was) Maar dat is de omslag die je zelf moet maken, denk ik.

 

 

 

Ik denk dat het allerbelangrijkst is dat je zelfvertrouwen hebt en de dingen los kunt laten wanneer dingen niet zo gaan zoals verwacht. Van elke vakantie leer je weer wat nieuws. En zo gaat het elk jaar eenvoudiger.

 

 

 

Kun je hier wat mee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan misschien een weekje weg, maar dan met de auto.

 

Ik zat hier ook over na te denken hoe je dat allemaal moet doen.

 

Bo is dan een half jaartje. Ik zat zelf eigenlijk aan een camper te denken. Tot aan de nok toe vol laden en rijden maar!

 

Maarja, dan zit je qua kosten heel erg hoog (huur+campingeld) en ben je een week aan het rijden. Ik denk niet dat je daar heel erg van uit rust.

 

 

 

Tips zijn dus ook voor ons van harte welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanessa,

 

En wat te denken van een stacaravan op een camping? Of een rent-a-tent, maar ik kan me voorstellen dat je Bo daar nog te klein voor vindt, ivm gehorigheid, evt kou?

 

Als je in Ned blijft kun je harstikke veel op lokatie kopen. En dat geldt ook voor bv duitsland, belgie, luxemburg. Eigenlijk in veel landen in Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens onze eerst echte grote vakantie was onze zoon 9 maanden (daarvoor al wel weekendje en midweekje weg geweest). We zaten toen in een hotel met een hele grote dubbele kamer (oma was ook mee). Babyfoon had geen bereik omdat we heel hoog zaten dus zaten we inderdaad 's avonds al op tijd op de kamer. In het hotel was niets te doen dus die vakantie was het sowieso niet....

 

 

 

Onze volgende vakanties zijn we gaan kamperen in een ingerichte tent. Dit was alle keren super! Nadeel was dat zoon overdag niet kon slapen omdat het in de tent bloedheet was. We gingen dan tegen slaaptijd even een boodschap doen met de auto zodat hij in slaap viel en bij terugkomst legden we hem in het campingbed buiten onder de bomen, heerlijk! Of we gingen wandelen en sliep hij in de buggy.

 

 

 

Nu is hij 3,5 en gaan we weer naar een hotel. Zoon kan nu prima mee in ons vakantieritme en 's avonds wat later naar bed. Komt vast goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gehorigheid in een tent valt reuze mee vind ik. Vooral als je in het voorseizoen gaat, dan is het rustig en de mensen die er zijn hebben zelf kleine kinderen. Onze zoon slaapt nergens zo goed als in de tent...de hele dag buiten wat wil je....

 

 

 

Vancansoleil heeft echt superleuke aanbiedingen, geen gesjouw met kampeerspullen echt fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn kleine meid een baby was zijn we ook op vakantie geweest met het vliegtuig..Ik vond het erg vervelend om niet meer weg te kunnen na 7 uur en ook veel middagslaapjes was ik in het hotel te vinden.Soms namen we haar mee in de wagenbak maar toenw as ze natuurlijk pas 4 maanden dus dat kon nog.

 

 

 

Toen ze 10 maanden was zijn we weer op vakantie geweest..Deze keer hebben we een apartementje gehuurd op een complex..Dochterlief sliep binnen in de kamer en wij konden toch nog buiten zitten en samen barbequen:)Er zaten meer stellen met kids en dat was super leuk savonds zaten we bij elkaar met uitzich op de bugalows.

 

Daarna zijn we nog 2x terug geweest.

 

 

 

Vanaf dat ze 2 is gaan we naar kindvriendelijke hotels.. Daar hebben ze veel voor kids en hebben ook een kinderclub waar ze allemaal leuke dingen doen..Een soort kinderoppas idee.. ik heb mezelf wel zover moeten krijgen om het te doen de eerste keren ben ik er bij geweest.. al snel bleek dat ze het reuze naar haar zin had..

 

 

 

Inmiddels is ze bijna 8 jaar en nog steeds bezoekt ze de kinderclubs op vakantie.

 

 

 

Wij boeken altijd all-in dan kan ze halen wat ze zelf wil.. kinderhotels hebben ook ijsjes enzo..

 

 

 

Ja wat moet je mee nemen.. ik zou aanraden vooral nederlandse medicijnen mee te nemen.. wandt in het buiteland word je niet vrolijk van de bijsluiting.in kinderhotels hebben ze bijna alles beschikbaar.. kinderstoel/buggy/flessenwarmer/babyfoon etc etc..

 

 

 

essie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

 

 

Wellicht een tip voor iemand die op zoek is naar een leuke accommodatie. Wij zijn een aantal jaar geleden hier geweest voor een weekje zon en dat is erg goed bevallen:

 

 

 

http://www.vaya.nl/canarische_eilanden/lanzarote/costa_teguise/appartementen_sands_beach_resort.htm

 

 

 

De voorste rij appartementen ligt aan een strandje (afgegraven) en ieder appartement heeft een zwembad voor de deur. Dit betekent dat het met de babyfoon naast je ook heerlijk toeven is tijdens alle slaapjes.. Het strandje is ideaal met kleine kindjes, heel ondiep en lekker overzichtelijk..

 

 

 

Ik heb me toen echt voorgenomen hier nog eens terug te komen als er nog een kleintje zou komen omdat het me zo ideaal leek, dus wie weet gaat dat er binnenkort nog wel van komen!

 

 

 

Succes met alle voorpret, op vakantie met een kleintje is heerlijk!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb geen ervaring helaas nog geen beeb, maar in spanje zijn de baby bedjes op de kamer meestal gratis

 

als je met de bus gaat is het vervoer voor de beeb gratis, hotel trouwens ook

 

zou een goede reiswieg/kinderwagen meenemen als jullie s'avond rond lopen langs de boulevard en winkeltjes of op een terras zit kan de beeb in de wieg slapen temp. is warm genoeg en er zijn zat mensen die dit ook doen

 

ik zou het in ieder geval wel doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mijnbaby,

 

 

 

Wij zijn vorig jaar naar Gran Canaria gevlogen met onze zoon, die was toen 9,5 mnd oud, het ging prima, pampers hebben ze er, potjes voeding hebben ze er, alleen hadden wij een doos opvolgmelk meegenomen, dat hebben ze daar niet, tenminste geen nutrilon, verder hebben wij expres geen hotelkamer genomen maar een bungalow, met tuintje en terrasje en dan heb je ook zelf een koelkast en die heb je in een hotel vaak niet, het bedje stond naast ons bed, dus ging perfect, dit jaar gaan we naar Fuerteventura, maar nu loopt onze uk dus zullen we meer moeten gaan vangen!

 

Heel veel succes en alvast een fijne vakantie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wj zijn met bijna 1 jaar naar een all in hotel van kidsclub gegaan, doe ik dus echt nooit meer! Met die leeftijd heeft het weinig meerwaarde, een kinderbedje kun je overal huren en die van ons wil behalve naar het strand of zwembad toch niet naar de kinderclub (waar ze vaak niet meer doen dan wat liedjes zingen en knutselen....). Wij gingen 's avonds na het eten wel gewoon op pad met de buggy en dan sliep hij daar even in terwijl wij lekker op een terrasje zaten, ging prima. Dit jaar hebben we op Fuerte Ventura een appartementhotel genomen, echt super op de begane grond met een kinderbadje en een groot verwarmd zwembad. Veel kinderen dus ze vermaken zich prima zonder kidsclubgedoe. Overdag rond het zwembad, in de middag zelf op pad en in de avond was er nog wel wat vertier in het hotel georganiseerd. Wat ik altijd laat meewegen is dat er een stadje op loopafstand is zodat je niet steeds afhankelijk bent van auto of openbaar vervoer. En vraag een magnetron zodat je zelf wat kunt opwarmen. Verder hoef je echt niet zoveel extra mee te nemen, pampers en wat kleine speeltjes voor in het zwembad hebben ze overal. Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi MijnBaby,

 

 

 

Wij zijn de eerste echte zomervakantie met Jasmijn naar een camping in Frankrijk (maar ze zitten ook in andere landen) geweest en hebben via www.petitparadis.nl geboekt. Echt helemaal fantastisch, luxe grote tent, gratis baby pakket dus met bedje, badje, kinderstoel, koelkast met vriezer en voor ons zelf echte bedden, lekkere ligbedden en prima stoelen/tafel/bbq. Je moet uieraard wel van kamperen houden. Wij gingen in het voorseizoen, lekker rustig op de camping én alleen maar jonge gezinnen. Leuk voor de kids en je hoeft je niet bezwaard te voelen als het eens een nachtje bal is.

 

 

 

Maar wat het meest super was: volgens het concept petit paradis zijn de campings zeer kindvriendelijk (bijvoorbeeld afgeschermde zwembaden waar kinderen zelf niet in kunnen, aparte parkeerplekken voor auto's, etc.), met aparte baby/kinder/peuterbadjes, ruim sanitair, oppasservice (tegen betaling) en een babyclub (in de ochtenden, grote tent met speelgoed en activiteiten voor jonge kinderen) en heel veel kleine speeltuintjes op de camping.

 

 

 

Echt een aanrader, zeker met kleine kids. Ze hebben trouwens ook andere accommodaties hoor.

 

 

 

Succes en laat even weten wat het wordt!

 

 

 

Groetjes, Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij gaan twee weken naar lanzarote

 

dan is Yari 6 maanden oud.

 

ik ga toch echt niet vanaf een uur of 7 naar mijn kamer.

 

toen Noah 8 weken oud was zijn wij naar egypte geweest en toen hebben we gewoon tot een uur of tien in het hotel en rondom rond gelopen de Noah sliep gewoon in de wagen en dat gaan we met Yari ook doen normaal is het hier om 7 uur bedtijd voor de kids oudste dochter half acht maar op vakantie maken we altijd een uitzondering ze halen het de volgende ochtend of smiddags wel weer in. gewoon lekker genieten op je vakantie en je haalt hem echt niet uit zijnof haar ritme als je even twee weekjes andere tijden aanhoud. als je zoal wij gaat vliegen moet je hem ook midden in de nacht mee nemen om naar het vliegtuig te gaan. wij vliegen altans ron 5 uur smorgens.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Ik heb alleen ervaring met camperen (tent en ook caravan) op de wadden in eigen land. Wij gingen camperen toen zoonlief 9 maanden was. Het had wel eerder gekund maar toen hadden we nog geen vakantie. (Lekker in de tent.) Hij was 6 weken toen we in een huisje van Landal op Texel zaten. Ik had een keizersnee gehad dus moest nog wel rustig aan doen en mocht nog niet zelf autorijden. Ik vond het zelf wel makkelijk om niet veel te reizen maar dat is ook vanwege onze gezondheidsklachten. (Niet alleen de keizersnee hoor.)

 

Veel plezier met de voorbereidingen!! Joy1 ps. En bij huilen en andere kindereigenheden hebben mensen wel veel begrip hoor. Dat viel me echt op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Meiden,

 

 

 

He Pien, dit is grappig. De link die jij stuurt is van Sands Beach Lanzarote heh. Daar gaan wij in mei een weekje heen. Goeie recensies over gelezen, dus ik ben benieuwd. Wij hebben beach front apt dus als kleine meisje slaapt liggen wij lekker te bakken in de zon hoop ik.

 

 

 

Verdere tips & trucs.....

 

Neem een buggy mee ipv je gewone wagen. Buggy mag mee tot de gate en wagen moet je inchecken. Neem ook parasolletje met uv bescherming mee voor op je buggy. Door de gewone parasolletjes gaat de zon dwars doorheen en verbrand je kleintje alsnog. Niet de bedoeling lijkt me.

 

Verder had ik wel de groente en fruit potjes mee. Onze dochter was toen 8 maanden. Ik heb ze daar (Turkije) eerlijk gezegd ook niet gezien. Ik had ook wat extra fruit mee vanwege de warmte. Verder waren wij wel beetje flexibel met de slaapjes. Ze ging 's avonds echt wel later naar bed. Maar geen probleem hoor worden ze lekker makkelijk van. Oh ja en in 't vliegtuig bij starten en landen flesje geven tegen pijn in de oortjes.

 

Het is wel een andere vakantie met een kleintje dan vroeger met z'n 2-en maar ook erg leuk. Dus veel plezier alvast, waar je dan ook heen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

 

 

Wij, Tessa was toen 5 maanden, zaten vorig jaar een weekje in een prima klein bungalowtje (een van de zes) aan het zwembad op Menorca, nog geen 2 uur vliegen, aan het zwembad (blijven) liggen als je baby slaapt, 's avonds bbq-en en op je eigen terrasje zitten, ideaal! Toevallig hebben we vanavond weer zoiets geboekt, met nu een eigen kamer voor ons meisje, wel zo rustig voor ons...

 

 

 

Op http://www.inpaklijst.nl kun je zien wat je allemaal mee kunt (!) nemen.

 

 

 

Succes en veel plezier met de voorpret, we horen graag wat het geworden is! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij gaan deze zomer met het hele gezin van mij thuis naar een huisje van centerparcs. Ik vind hem gewoon nog te klein om mee te nemen om vakantie met het vliegtuig, maar dat komt meschien omdat ik zelf al niet een grote vliegfan ben. Mijn ouders zijn dan 35 jaar getrouwd en vonden het leuk met zn alle weg te gaan, dus gaan we naar Sauelrand Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan ook gewoon een weekje naar Center Parcs (schoonpaps en mams komen ook 2 dagen). Nu is mijn hub sowieso niet zo'n wereldreiziger dus gaan we meestal lekker op vakantie in eigen land. Ben idd ook wel benieuwd hoe de vakantie gaat verlopen. Is allemaal toch heel anders met een kleintje, maar we hebben er nu al enorm veel zin in (duurt nog 5 maanden....)! Onze meid is dan 6 maanden. Als ze wat ouder is willen we wel met haar naar het buitenland maar dan vooral naar plaatsen waar we in onze jeugd en verkeringstijd zijn geweest, lijkt me zo leuk om dat haar allemaal te laten zien.

 

Qua ritme maak ik me idd ook niet al te druk, we zijn nu al heel makkelijk met haar. Ze gaat in feite gewoon overal mee naartoe en we merken niet aan haar dat ze daar last van heeft ofzo. Volgens mij worden ze daar ook gewoon makkelijk van, het is maar net waar ze aan gewend zijn. Veel plezier allemaal met de voorpret !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant onderwerp. Heb weken gedubt wat te doen met de zomervakantie. De wintersport in februari is goed verlopen, maar toen zaten we met een groot gezelschap.

 

Uiteindelijk gekozen voor een kleine camping (max 60 plaatsen) in Bretagne. Onze eerste kampeervakantie in een stacaravan. Een hotelkamer zagen we niet zitten en een we vinden ze nog te jong voor de tent. De reis is iets van 1100km. dus dat zal wel een tussenstop worden. We gaan 2 weken. Gelukkig hebben we zelf een busje (mijn man is zzp-er) en daar kan heel veel in, zo is al gebleken.

 

 

 

Tas vol met potjes mee, maar we hopen dat ze tegen die tijd meer met de pot mee eten.

 

 

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Stephanie!

 

 

 

Potjes eten hoef je niet mee naar Frankrijk hoor, die hebben ze daar in overvloed! En veel beter gemaakt naar mijn gevoel, ze doen al veel meer met kruiden enzo dus er zit veel meer smaak en geur aan. Thijs heeft op die leeftijd nooit beter gegeten dan in Frankrijk!

 

 

 

Klinkt goed trouwens, een stacaravan vind ik de ideale tussenweg met het comfort van je eigen keukentje en badkamer en normale bedden en wel de gezelligheid van een camping.

 

 

 

Liefs,

 

 

 

Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden