Ga naar inhoud

Zwangerschap testen met ovulatiesticks???


bianca77

Aanbevolen Berichten

Hallo dames,

 

 

 

weet niet of jullie mij kunnen helpen, maar ik zou graag willen weten hoe en of het volgende überhaupt wel kan;

 

 

 

Deze maand hebben we rustmaand voor wat betreft de IUI behandeling, maar hebben rond de eisprong wel geklust, laten immers niets aan het toeval over en willen toch echt elke maand de kans benutten.

 

 

 

Nu vraag ik me af en volgens mij heb ik het ook wel ergens hier op het forum gelezen, maar waar?? of je m.b.v. de ovulatiesticks ook in een vroeg stadium een eventuele zwangerschap kan ontdekken, maar wanneer kan je die test dan uitvoeren en hoe lees je het af?

 

Ik heb de clearblue ovu. teststics waar je een streep hebt in het controlevenster en waar een streep zou moeten komen in het testvenster.

 

 

 

Heeft iemand hier enig idee??:icon_scratch:

 

Thanx!!!

 

 

 

Groetjes,

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hcg lijkt qua samenstelling erg op LH (wat met ovu-tests gemeten wordt). Daardoor slaat een ovutest ook positief uit bij een zwangerschap, maar om zeker te zijn dat je zwanger bent zul je toch echt even een zwtest moeten doen.

 

Je kan de ovutest doen vanaf het moment dat je normaal ook zou kunnen testen. Hij moet dan echt positief zijn (dus donkerder dan controlestreep/smiley op je test); een licht streepje krijg je bijna altijd omdat je altijd iets LH in je lijf hebt.

 

 

 

Succes, ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de ovulatie-testjes gebruikt om na mijn bbz een beetje te kijken wanneer ik weer een ovulatie zou hebben. Echter vanwege het hoge hcg sloegen ze steeds knalpositief uit. Dus toen heb ik ze meer gebruikt om in de gaten te houden wanneer het hcg weg zou zijn. Kon natuurlijk ook met een zwangerschapstest, maar die lh-testjes zijn een stuk goedkoper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand had hier een heel stuk over geschreven in het topic; vroegtesters onder ons, welke precies goed zijn weet ik niet, ik heb nooit ovu sticks gebruikt, maar was het nu ook van plan, ik denk dat clearblue wel oke is.

 

 

 

Liefs Marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf wel eens een heleboel stickjes bij babyboomshop besteld. Ik dacht dat ze wel betrouwbaar zijn. Echter die van de kruidvat vind ik zelf wel wat duidelijker.

 

 

 

Gisteren nog bij de kruidvat gehaald: 5 voor 9,95. Vond dat nog wel mee vallen. Er naast lagen die ook van clear blue: 7 voor 32.95. Toch een erg groot verschil. Zeker als je net als ik grootgebruiker bent!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht ze van internet http://www.sensitest.nl.

 

ik kocht van die starters paketten.24 ovulatietesten met 3 zwangerschapstesten.

 

In verhouding een stuk goedkoper dan in de winkel. Zijn simpele stripjes maar werken prima.De prijs zit m dus niet in de dure omhulsels zoals bij bijv.clear bleu.

 

Ik gebruikte ook eerst de ovulatiestrips om te testen en als ik dacht van dit konn m wel eens zijn dan testte ik na met de zwangerschapstesten.

 

Ook gebruikte ik de ovulatietesten om te zien of t hsg al uit mijn lijf was van de pregnyl spuit...zodat ik later zeker wist dat als ik positief teste dat t iig niet meer van de pregnyl was.

 

Succes verder in t traject!

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

ik had de testen nog over van deze maand, omdat we het op eigen kracht hebben moeten doen, dus dacht dat ik met de ovu. sticks misschien een evt. zw.schap kon traceren, vind het niks dus heb toch maar een paar echte tests gekocht.

 

 

 

Moet donderdag ongesteld worden, liever niet natuurlijk, maar denk niet dat ik nog zóóóó lang kan wachten.

 

 

 

@Marielle, jij heel veel succes en sterkte gewenst tijdens het WACHTEN!!

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Marielle, ik zal je zeggen dat ik nu ook echt erover denk om alvast te testen, maar wie hou ik dan misschien voor de gek, ik weet het wel, maa wil het eigenlijk toch doen...

 

Begrijp dat jij ook zou willen testen, maar ja, zonde van je geld, je weet zeker dat ie niks gaat aangeven, toch?

 

 

 

Idd, 7-8-9 was een heerlijke dag, wij zijn in Amsterdam getrouwd.

 

Er zijn een aantal mensen in onze omgeving op 7 augustus jarig en die hebben ons steeds gezegd dat het op deze datum mooi weer zou worden, omdat zij eigenlijk nog nooit op hun verjaardag slecht weer hadden gehad.

 

En het klopte, heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt en het was heerlijk weer, lekker veel zon en dus konden we het hele programma gewoon buiten laten gebeuren.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja, ik zit echt in dubio, en ik heb mezelf ook nog eens vergist, dacht dat ik op wd 3 zat, maar vandaag is alweer wd 4!!! Morgenvroeg zo'n ovu-testje doen dan? Volgens mij moet dat ook met ochtendurine of nie, als je duidelijk resultaat wilt, of misschien gewoon wachten tot minimaal een week na tp, hahhahaha, zit mezelf gewoon gek te maken, hahaha, hoever zit jij nu in je cyclus dan?

 

 

 

Liefs Marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marielle

 

 

 

ik zit op wachtdag 12, maar voor mijn gevoel is het wd 695 of zo, ha ha,

 

de tijd gaat als een slak zo traag.

 

Denk dat ik morgen, 2 dagen eerder dan mag, een testje ga doen, maaaaar wel met een echte zw.test hoor. Vind dat ik daar nu wel aan toe ben :) al voel ik eigenlijk al van alles rommelen, maar nog geen bloedverlies in zicht, olé!

 

En, ja, als je 'm eerder doet welke test dan ook, dan zeggen ze dat de eerste urine het beste is, ga ik morgenochtend dan ook maar doen denk ik.

 

 

 

Als je wilt testen moet je het zeker doen,maar misschien toch een paar daagjes wachten?!?!

 

Zo niet dan hoor ik graag hoe of wat, ik laat het morgen ook wel even weten.

 

 

 

Succes met wachten dan maar weer!!!

 

 

 

Liefs

 

bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé meiden,

 

 

 

pffffff wat zijn jullie er snel bij zeg, geweldig, maar ik moest vandaag echt even werken etc.etc, maar ben er nu klaar voor hoor.

 

 

 

Ja, ik heb getest en ja er kwam een licht blauw streepje, heb de clearblue (gewone test) gebruikt die je dus 4 dagen eerder kan gebruiken.

 

werkelijk waar meiden, dit resultaat heb ik in de afgelopen 2 jaar niet meer mogen zien.

 

Kan het ook niet geloven en durf het eigenlijk ook nog niet van de daken te schreeuwen.

 

Morgen is mijn officiele testdag, maar ben zo bang dat het streepje alsnog verdwenen is, of dat ie niet donkerder zal worden, is dat erg???

 

Overigens ben ik normaal 2 dagen voor geplande ongi datum ongesteld en nu nog helemaal niks te zien, maar er is wel gerommel op de een of andere manier, auwtje hier auwtje daar, maar niets wat lijkt op mijn ongi klachten.

 

 

 

Ik zet het nu nog niet bij het wachtbankje maart neer(stond ook niet op de lijst, maar geen bezwaar toch?) (of zal ik het wel al doen?,) maar beloof in ieder geval dat uiterlijk donderdag wel te doen, ga donderdag nog eens testen, want denk dat morgen niet veel zoden aan de dijk zet?

 

 

 

Ben eigenlijk in de wolken, maar eigenlijk ook nog niet, ben ook zo bang dat als ik morgenochtend wakker word er toch slecht nieuws in mij onderbroek zit hi, hi ,wat moet ik nou?!

 

 

 

In ieder geval vind ik het echt superfijn dat jullie zo meeleven en sorry voor dit lange verhaal, gezemel ook wel genoemd, maar zit in 2-strijd.

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, so far so good, vandaag ook nog geen rode duivel te bekennen, ben nu best zenuwachtig hoor.

 

Vind het gewoon eng worden, dat dit mij nog eens zou mogen overkomen, o,o.

 

 

 

Tot morgen.

 

 

 

Groetjes,

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden