Ga naar inhoud

Dun baarmoederslijmvlies en cryo's


Nika

Aanbevolen Berichten

Mijn baarmoederslijmvlies wordt niet dik. Tijdens de ivf pogingen uiteindelijk wel, maar anders niet. Ik vraag me af hoe dat gaat tijdens de cryo tp. Zh wil dan geen extra medicijnen geven, maar ik neem aan dat ze niet terug plaatsen als het te dun blijft. Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee maar wat is te dun?? Hier in Gent hanteren ze minimaal 7 mm zei ze vorige week.

 

 

 

Hier op het forum zijn er meiden die hun bms zagen verdikken na het gebruik van tarwekiemolie capsulles. Wellicht een optie??

 

 

 

Succes meid, altijd vervelend om in zo'n onzekere tijd te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Dun is rond de 5. Heb een jaar lang ovulatie inductie gedaan, en toen is het maar een paar keer goed geweest, maar meestal dus rond de 5. Echt dun dus. Tarwekiemolie capsules slik ik nu ook inderdaad. Verder heb ik acupunctuur gedaan om de doorbloeding in de baarmoeder te stimuleren (hielp niets) en nu osteopathie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb ook tweemaal een cryo terugplaatsing gehad (tweede keer raak) maar moest voordat de terugplaatsing plaatsvond naar het ziekenhuis om te zien om mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg was. Ik had daarentegen wel stimulatie door middel van hormonen (dit doen ze altijd in den bosch) en het moest inderdaad 7 zijn. Bij mij was dit wel steeds het geval dus kreeg ik gewoon de terugplaatsing.

 

 

 

Ik zou het toch nog eens overleggen in het ziekenhuis.

 

 

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat de osteopatie gaat helpen. Waarom wil het ziekenhuis je geen medicatie ervoor geven dan???? Hebben ze daar een rede voor waar jij je in kan vinden?

 

 

 

Ze willen het liever in mijn natuurlijke cyclus doen omdat ze de slagingskansen dan hoger achten. Maar neem aan dat ze niet terugplaatsen als het te dun is.

 

 

 

Tijdje geleden had ik een gesprek over de mislukt ICSI. Toen hadden we het over cryo's en of ik medicijnen (Progynova) zou moeten gebruiken. Ze gaf toen al aan dat ze het liever in mijn natuurlijke cyclus doen omdat ze de slagingskansen dan hoger achten. Arts ging het overleggen en gisteren hoorde ik telefonisch dat ik dus geen medicijnen hoef te gebruiken.

 

Maar neem aan dat ze niet terugplaatsen als het te dun is toch? Geen idee hoe dat gaat met cryo's, ik heb dat nog nooit gehad. En of ik me d'r in kan vinden, ik weet het niet meer. Heb al zo veel gezeik nu met het zh dat ik helemaal klaar met ze ben.

 

 

 

Osteopathie bevalt me tot nu toe. Ik heb een groot litteken op mijn buik en ze is daar nu op aan het werk. Alles zachter maken en het litteken is verkleeft dus dat probeert ze allemaal soepeler te maken. Ik hoop dat het effect heeft op mijn baarmoeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij schommelt het bms tussen de 5 en 6.8 waarvan het meestal net rond de 6 mm is. In het ziekenhuis waar ik behandeld wordt weet ik dat ze niet onder de 6 terugplaatsen. Ook ik kreeg geen medicatie om het bms dikker te maken, omdat uit de pogingen bleek dat de hormonen bij mij het toch niet dikker maakte. Dat had dus geen zin.

 

 

 

De minimale grens kan overigens per ziekenhuis verschillen.

 

 

 

Als je de minimale ondergrens qua bms dikte niet haalt zullen ze niet terugplaatsen, omdat het dan eigenlijk bij voorbaat al een gemiste kans is.

 

 

 

Overigens merkte ik wel dat bij een tp in de natuurlijke cyclus mijn bms dikker was dan bij het lange protocol bij een verse poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

 

Ik had afgelopen zondag precies hetzelfde!

 

Voor het eerst in 4 ,5 jaar was mijn bms maar 3,8 ongelooflijk>

 

Ik was er kapot van.

 

Een dag erna kreeg ik een recept voor progynova, maar dat heb ik maar 2 keer geslikt dus of het daardoor is, dinsdag was mijn bms ineens 8,8!! Echt een wonder volgens het ziekenhuis.

 

Vraag anders extra naar progynova.

 

Mijn bms was zowiezo trouwens altijd ronde 8 a8,5

 

Veel succes

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe op dit moment mee aan een onderzoek om te bepalen of het beter is om in eigen cyclus een tp te hebben of een met meds (progynova)gestuurde cyclus een tp

 

juist omdat er eigenlijk nergens een echt idee is over wat het beste is dus

 

de uitspraak dat ze de slagingskansen dan hoger achten als je het in eigen cyclus is eigenlijk ook gewoon een echte gok

 

en als jij wel meds wil heb ook jij recht om die te krijgen

 

het is jou lijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ziekenhuis (VU) plaatsen ze volgens mij ook niet terug onder de 6mm. Dat is wel een teleurstelling maar de poging wordt dan nog voordat de cryo's ontdooid zijn afgebroken dus het kost je geen cryo's. Wat in ieder geval wél bekend is, is dat de gelaagdheid van het bms van belang is. Beter een bms van 6mm bestaande uit drie mooie lagen, dan een dikker bms waarbij de lagen niet goed te zien zijn. Hoe zit dat bij jou Nika?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt weer voor jullie reacties meiden.

 

 

 

@Laika, mijn zh werkt samen met het Vu. Cryo's liggen dus ook bij het Vu. Geen idee van de gelaagdheid. Daar hebben ze het nooit over gehad.

 

 

 

@Pleun, ik wil de beste slagingskans. Geen idee of dat met of zonder medicijnen is. Mijn zh wil het eerst zonder proberen vanwege betere resultaten. Heb alleen niet meer zo'n hoge pet op van mijn zh, dus ik weet het gewoon niet meer.

 

 

 

@Arzu, Progynova is ter sprake gekomen, maar dus niet nodig volgens de arts. Wel opvallend trouwens dat het bij jou opeens mega dik werd.

 

 

 

@Chablis, heb een jaar lang ovu-inductie gedaan met Puregon. Bms was meestal te dun. Ik ben zo bang dat het weer te dun is met de cryo's. Bij de IVF/ICSI was het wel steeds goed, maar ja toen had ik ook een dot hormonen en veel eitjes groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden