Ga naar inhoud

Te lage HCG????


judith4

Aanbevolen Berichten

Hoi Allemaal!!

 

 

 

Ik zou graag jullie advies/ervaringen weten.....Wij zijn met onze eerste poging bezig en hebben na de derde terugplaatsing onverwacht goed nieuws gehad! Ik heb op 12-02 een Cryo TP gehad en heb daarna gewoon op de verwachte datum een menstruatie gehad (heldere en niet afwijkende menstruatie) op 1 maart bloedlaten prikken om 11:30. 2 maart heb ik naar het ziekenhuis gebeld en hebben we totaal onverwacht gehoort dat het een positieve test was en we dus zwanger zijn!!! Tja en dan slaan de twijfels helemaal toe het HCG was 198 top was ons vertelt maar voor het zekere ivm de innestellingsbloeding toch 5 maart nog eens laten prikken. Gisteren hebben we de uitslag gehad en was het HCG 960. We waren even helemaal gelukkig en het was ons gelukt tot dat ons werd medegedeelt dat ze pas feliciteerden met de 3 maanden. Ik moest er rekening mee houden dat de kans bestond dat het mis kon gaan en dat het hormoon te laag was! Ik snap dat je tot de 3 maanden voorzichtig moet zijn maar ik maak me nu druk over de hoogte van het HCG? Heeft iemand hier ervaring mee????

 

 

 

 

 

Liefs Judith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm ... volgens mij moet HCG elke 2 dagen verdubbelen? Maar soms gaat het wat langzamer en zeggen ze elke 3 dagen.

 

 

 

Dus 1 maart = 198, 200 om makkelijker te rekenen.

 

Dan 3 maart = 200*2 = 400

 

Dan 5 maart = 400 * 2 = 800

 

 

 

Jij had 5 maart 960, volgens mij dus gewoon hartstikke goed!

 

 

 

Misschien de waarschuwing omdat er nou eenmaal sowieso van alles mis kan gaan de 1e drie maanden?

 

 

 

In ieder geval ... gefeliciteerd hoor!

 

 

 

Zie ook hier en hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een topic met hcg waardes. Waar die staat weet ik zo niet maar....Pieneke heeft er veel verstand van en als je dus meer wilt weten zou je haar een berichtje kunnens sturen? Joy1 ps/ Wel super zeg dat je te horen hebt gekregen dat je zwanger bent, je kunt je oren toch bijna niet geloven lijkt me! En bij ons deden ze nooit bloed testen, gewoon zelf testen en na 6 weken een echo. Succes meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames

 

 

 

 

 

Dankje voor de geruststelling dat heb je wel nodig af en toe. Maandag ga ik toch nog even bellen wellicht dat ik eerder een echo kan krijgen? @SJSL je weet dat de eerste 3 maanden erg pril is en er van alles mis kan gaan maar ik maakte me eigen zo druk omdat ze zo negatief was over het HCG. Met je HCG lijstje maak ik me al minder druk Thanx.

 

@joy1 Ja ik werd helemaal gek toen ik belde en het hoorde vooral omdat we het totaal niet verwachte! Ik zal in elk geval is gaan zoeken naar Pieneke der topic.

 

 

 

Heel erg bedankt ladies!

 

 

 

Liefs Judith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Judith mag ik je 1 raad geven?

 

Ga niet te vroeg voor een echo naar het zh.

 

Bij ons hebben ze toen gezegd dat het vruchtje te klein was en dat we een miskraam kregen.

 

Hierdoor hebben wij een hele nare tijd gehad.

 

 

 

De "miskraam" heet Bo en ligt op dit moment heerlijk te slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid je hcg is echt niet laag hoor!!

 

Wij raakten in januari zwanger , 14 dagen na tp 49,8, 4 dagen later 100 en 4 dagen daarna 79.

 

Helaas dus miskraam maar de waarden waren lager als bij jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de reactie's ik voel me echt al een heel stuk rustiger (gelukkig) Arzu wat vervellend voor je ik hoop dat je weer snel goed nieuws krijgt! Vanessa geniet van je wondertje ik hoop er ook een te dragen!

 

 

 

Lieft Judith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Judith,

 

 

 

De toename van je HCG is uitstekend, je waarden liggen echter wel beneden het gemiddelde (ervan uitgaande dat je op 1 maart 5 weken zwanger was?), maar dat hoeft niets te betekenen. Bijgevoegd de laboratoriumgids Brussel: http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

 

 

 

Dit is de link naar mijn topic: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?p=124729#post124729

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevens nog de gemiddelde waarde en ranges op basis van dagen na de eisprong (in jouw geval 36 uren na de pregnyl) of de punctie:

 

 

 

Again: the range of HCG levels in the blood during pregnancy is huge; a single value will not indicate a normal pregnancy! In fact, a number of values are necessary before making a number of determinations, including how far along the pregnancy is. Consider the following figures (based on days past ovulation (DPO); all HCG levels and ranges are averages):

 

 

 


     
  • DPO, 14. HCG level, 48 mIU/ml. Range: 17-119 mIU/ml.
     
  • DPO, 15. HCG level, 59 mIU/ml. Range: 17-147 mIU/ml.
     
  • DPO, 16. HCG level, 95 mIU/ml. Range: 33-223 mIU/ml.
     
  • DPO, 17. HCG level, 132 mIU/ml. Range: 17-429 mIU/ml.
     
  • DPO, 18. HCG level, 292 mIU/ml. Range: 70-758 mIU/ml.
     
  • DPO, 19. HCG level, 303 mIU/ml. Range: 111-514 mIU/ml.
     
  • DPO, 20. HCG level, 522 mIU/ml. Range: 135-1690 mIU/ml.
     
  • DPO, 21. HCG level, 1061 mIU/ml. Range: 324-4130 mIU/ml.
     
  • DPO, 22. HCG level, 1287 mIU/ml. Range: 185-3279 mIU/ml.
     
  • DPO, 23. HCG level, 2034 mIU/ml. Range: 506-4660 mIU/ml.
     
  • DPO, 24. HCG level, 2637 mIU/ml. Range: 540-10,000 mIU/ml.
     

Look most closely at the progression: during the huge majority of early pregnancies (80-90%), the level will double every couple of days, or 72 hours. As your pregnancy progresses, levels rise and that doubling time increases. The expected doubling time for HCG levels:

 

 

 


     
  • Under 1200 mIU/ml: 48-72 hours.
     
  • Between 1200 to 6000 mIU/ml: 72-96 hours.
     
  • Over 6000 mIU/ml: more than 96 hours
     

HCG levels rise during the first 8 to 10 weeks of pregnancy then decline slowly for the second and third trimesters. The following presents some average expected HCG levels based on time after conception:

 

 

 


     
  • First week: 0-50 mIU/ml
     
  • 1-2 weeks: 40-300 mIU/ml
     
  • 3-4 weeks: 500-6,000 mIU/ml
     
  • 1-2 months: 5,000-200,000 mIU/ml
     
  • 2-3 months: 10,000-100,000 mIU/ml
     
  • 2nd trimester: 3,000-50,000 mIU/ml
     
  • 3rd trimester: 1,000-50,000 mIU/ml
     
  • Non-pregnant females:  
  • Postmenopausal females:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Judith,

 

 

 

De toename van je HCG is uitstekend, je waarden liggen echter wel beneden het gemiddelde (ervan uitgaande dat je op 1 maart 5 weken zwanger was?), maar dat hoeft niets te betekenen. Bijgevoegd de laboratoriumgids Brussel: http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

 

 

 

Dit is de link naar mijn topic: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?p=124729#post124729

 

 

 

Liefs Pien

 

Ze zeggen toch altijd dat het niet zozeer om de absolute waardes gaat, maar om de stijging daarin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel apart dat niet bij iedereen de stijging in de gaten wordt gehouden.
Ik kan dat op zich wel begrijpen, in veel ziekenhuizen doen ze geen eens een bloedtest. Want in het begin van de zwangerschap gaat het of goed, of fout. Er valt nog niks met een echo te zien en men kan toch niet ingrijpen. Wellicht dat dat de redenatie daar achter is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Ik heb ook een vraag hoop dat iemand er antwoord op weet want ik wordt niet zo heel duidelijk uit de lijstjes.

 

Ik heb gister bloed moeten laten prikken op Hcg en het was 49 kreeg ik vandaag te horen en er werd ook bij gezegd dat ik er vooral rekening mee moest houden dat dit geen doorgaande zwangerschap zou worden.

 

 

 

Moet nu dinsdag weer opnieuw bloed laten prikken om te zien of het toch is doorgezet.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Was het uiteindelijk een doorgaande of toch miskraam geworden? (wil graag de goed maar ook de slechte verhalen horen)

 

Het zou betekenen dat het mijn 2e miskraam zou worden.

 

1e Icsi behandeling Hcg van 11

 

2e Icsi behandeling Hcg 247 na 6wkn en 4dg miskraam

 

3e Icsi behandeling Hcg 49

 

En 5x cryo terugplaatsing gehad wat helemaal niks heeft gedaan geen enkele keer.

 

 

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, weet inmiddels echt niet meer wat ik met mijn gevoelens aanmoet gezien dit onze laatste vergoede behandeling is :dontknow::dontknow::dontknow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen positief verhaal. Tijdens onze IUI behandelinegn heb ik 2 maal een lage HCG waarde gehad die beide in een vroege miskraam uitliepen helaas. Een maal was de waarde 19 en maar gestegen naar 49 en de 2e keer 13 en gestegen naar 43. Het hoeft bij jou natuurlijk niet oook zo te zijn. Heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Dit lijstje hadden wij inmiddels ook al gevonden maar weet niet wat ik ervan moet denken.

 

Want er zijn er een paar met lage HCG waar er niet bij staat of het nu een doorgaande zwangerschap is geworden dus dan weet ik het helaas niet.

 

 

 

Moet hoop houden maar valt niet mee. En wil ook niet nog meer gekwetst worden als ik al ben.

 

Dit was onze 3e behandeling, hebben nog wel 1 rietje met 3 embryos in de vriezer maar tot nu toe hebben de andere cryo´s ook nooit wat gedaan dus geloof hier niet echt in.

 

Is misschien toch de enige optie voor ons adoptie om ooit papa en mama worden?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Dit lijstje hadden wij inmiddels ook al gevonden maar weet niet wat ik ervan moet denken.

 

Want er zijn er een paar met lage HCG waar er niet bij staat of het nu een doorgaande zwangerschap is geworden dus dan weet ik het helaas niet.

 

 

 

Moet hoop houden maar valt niet mee. En wil ook niet nog meer gekwetst worden als ik al ben.

 

Dit was onze 3e behandeling, hebben nog wel 1 rietje met 3 embryos in de vriezer maar tot nu toe hebben de andere cryo´s ook nooit wat gedaan dus geloof hier niet echt in.

 

Is misschien toch de enige optie voor ons adoptie om ooit papa en mama worden?????

 

 

 

Hoop houden is ook ontzettend moeilijk na alle teleurstellingen die er al geweest zijn. En de angst dat het misschien wel nooit gaat lukken is helaas ruimschoots aanwezig.

 

 

 

Persoonlijk begon ik zelf de hoop ook al op te geven aangezien we nog nooit een enigszins positieve test in handen hadden gehad. Ik ben met acupunctuur begonnen, heb Chinese kruiden geslikt en ziedaar mijn resultaat. Ik had zoiets van baat het niet dan schaadt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds mijn 2e icsi behandeling ook aan acupuntuur aan het doen. Dat heeft tot nu toe bij mijn man heel erg geholpen alleen bij mij dus nog niet voldoende, helaas.

 

Ik weet niet of het nog wat gaat doen, ga straks even het ziekenhuis bellen voor wat info wat ik kan doen zodat ik straks niet ook nog eens een BBZ blijkt te hebben daar zit ik helemaal niet op te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen contact gehad met het Vu. En aangegeven dat ik zo niet het weekeind in wil en dat ik wil weten wat het in mijn bloed aan het doen is.

 

Ik mag morgen ochtend langs komen om bloed te laten prikken.

 

Ben benuwd naar de uitslag, al denk ik dat het alleen maar verder gedaald zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gebeld door het ziekenhuis en zoals verwacht is inderdaad mij Hcg verder omlaag gegaan naar 20.

 

Had het al een beetje verwacht, helaas maar 2x een vroege miskraam in 1 jaar tijd vind ik en mijn man toch wel heel erg veel. Nu even rust een een flinke stap terug even geen ellende aan mijn lichaam en de stress van de wachtweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden