Ga naar inhoud

Hoe lang wachten op tp cryo, bij endometriose?


Cato

Aanbevolen Berichten

Hoi

 

Ik ben net ongesteld geworden na onze 1e IVF-poging. Maar gelukkig hebben we nog 8 cryo's. Nu moet ik dus wachten, volgens de verpleegkundige, om tenminste 1x een normale cyclus te hebben. Dus voordat ik een cryo tp krijg, ben ik dan dus 2 menstruaties verder.

 

 

 

Weten jullie of dit echt nodig is? Ik wil zo graag meteen doorgaan, want aan mijn ei-sprong ligt het niet en de endometriose groeit per cyclus.

 

 

 

En is het ook nodig om tussen 2 cryo-tp's steeds een extra maand te wachten?

 

 

 

Ik ben zo ongeduldig...nu we er toch voor gaan ajb in 1x door.

 

 

 

Ik wil morgen bellen met het ziekenhuis of het toch niet eerder kan, maar twijfel nog omdat ik ook geen zeurpiet wil zijn.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi Cato,

 

 

 

Het kan natuurlijk wel, maar het is naar mijn idee verstandiger een maandje te wachten. In de periode van tp van je cryo's is er natuurlijk wel heel wat gebeurd in je lichaam ook al is dat niet direct zichtbaar en merkbaar.

 

Volgens mij kun je je ichaam beter even de tijd gunnen zich te herstellen.

 

Een maandje meer of minder maakt toch ook niet meer uit.

 

 

 

Ik wilde nl. na de cryo terugplaatsing van december/januari ook z.s.m. weer door met de volgende poging. Deze stond al ingepland, maar na een kort overlegje en een vrij heftige reactie van m'n lichaam na de 2e cryopoging is mij aangeraden de poging een maand later op te starten.

 

Ik was het daar helemaal mee eens. Dat voelde beter!

 

 

 

Gr.

 

Martha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Cato,

 

 

 

Dat is denk ik het verschil bij endometriose, iedere cyclus die "normaal" verloopt is bij endo een stapje terug kwa gezondheid van je buik. Ik kan me dan ook voorstellen dat je liefst zo snel mogelijk doorgaat! Kun je, als je toch moet wachten, in de tussentijd niet iets krijgen om je buik rustig te houden, bijv. de pil of andere hormonen?

 

 

 

Ik hoop voor je dat je snel weer door mag! Jullie hebben nog meer cryo's over toch? Heel veel succes in ieder geval!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik kan je vertellen dat een maandje rust 1 ongi is in principe. Het was bij mij zo dat ik ovulatie testen moest gaan doen na me 1e ongi tijdens die eisprong kunnen ze een tp doen en zo heb je dat maandje rust dus.

 

 

 

Ik weet dat dit vervelend is maar dat het voor je buik echt een stuk beter is anders word het voor je lichaam echt te veel.

 

 

 

Bij mij was het helaas zo dat de cryo's niet terug geplaatst konden worden. Ik had er maar 2. De maand ervoor hadden we de eisprong gemist en zodoende was ik inmiddels al 3 cyclussen verder. Nu ben ik d.m.v zoladex weer 3 maanden in de overgang. Als het goed is kan ik in mei weer starten.

 

 

 

Veel succes met je cryootjes.

 

 

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik mocht altijd meteen door. Elke ongesteldheid is er een te veel bij endometriose toch!

 

 

 

Volgens mijn gyn is er geen enkele reden te wachten. Maar wellicht denkt de jouwe daar anders over.

 

 

 

Groetjes

 

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi allemaal,

 

bedankt voor de reacties, ik lees ze nu pas...zit alleen op dit forum als de spanning stijgt :)

 

Uiteindelijk had ik 2 hele rare, korte eigen cyclussen na die 2e terugplaatsing en was het maar goed dat ik even gestopt was.

 

 

 

Volgens mijn gyn is stress net zo goed een reden voor minder slagingskans/weegt dan weer op tegen een keer extra ongesteld. En ik moet zeggen: ik ben nu 10x relaxter, heb geen haast meer.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi meiden ik ben nieuw op deze forum .

 

Mijn verhaal in ee note dop is we zijn a 6 jaar bezig ik heb zware endometriose 3 operaties gehad 1 eierstok verwijderd heb ook nog pco.

 

1 ivf poging verknalt door het Amc door een leerling 1 ivf poging gedaan bij het Vu terug plaatsing gehad maar mislukt daarvan 2 rietjes over met 5 cryo;'s.

 

 

 

Nu over een Cryo terug plaatsing met endometriose , het vu raad mij altijd aan om voor een poging mij te behandelen met Zoldadex zo dat mijn ca waarde onder de 35 is.

 

Ik heb nu 1 poging gehad op deze marnier en gelijk zwanger maar wel vroege miskraam jammer genoeg , maar is wel interesant om te weten dat ze me ook geen menstruatie laten krijgen maar gelijk 1 maan aan de Zoladex doen.

 

Hier door blijft je endometriose onder controle , heb je het minste klachten en kan je snel verder naar een nieuwe poging!

 

 

 

Liefs Roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden