Ga naar inhoud

Op wachtbankje voor 1e echo


noor

Aanbevolen Berichten

Hoi

 

 

 

Ik ben een van de gelukkigen die op het wachtbankje zit in afwachting van de eerste echo.:clap2:. De datum is 10.02.2010 om 10 uur. (Allemaal tienen! ha!)

 

 

 

Echter...... ik ben 1 keer eerder zwanger geweest en toen bleef de gyneacologe ineens akelig stil tijdens de echo.... geen hartje...

 

Het werd een inktzwarte dag en een vreselijk rottige periode erna.

 

 

 

Hoewel het een toevalstreffer kan zijn maak ik me natuurlijk best een beetje zorgen.

 

 

 

Misschien duurt het wachten daarom zo lang. Zijn er nog meer forummers die het ook zo lang vinden duren? Misschien kunnen we samen aftellen? Of ben ik de enige angsthaas met ongelukkige ervaring in afwachting van de 1e echo. Ik hoop het wel voor jullie! maar anders: kom je bij mij op het bankje?

 

 

 

Groetjes

 

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hi Noor,

 

 

 

Door een soortgelijke ervaring vond ik het wachten ook zo lang duren. Ik heb dit gehad totdat ik zo'n 13 weken zwanger was. Daarna ging de tijd ietsjes sneller.

 

Veel succes met het wachten en dat het allemaal goed mag gaan.

 

Liefs, Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Noor,

 

 

 

Zitten in t zelfde schuitje he..alleen jij mag al eerder voor een echo dan ik.

 

Voor week 7 was geen plek meer..alles was al besproken dus moet nog een weekje langer geduld hebben. Ik mag dinsdag 16 febr. komen voor de eerste echo.

 

Ook ik heb wel een beetje die angst hoor...van zal t hartje wel kloppen..ik denk en dat een ieder dat heeft. Maar Noor..we gaan van t goede uit he...t klopt gewoon!!

 

Succes de 10de...nog even geduld!

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Noor,jij mag al snel voor de 1e echo zeg!! Misschien maar beter ook voor je gemoedstoestand.. Ik moet nog even wat geduldiger zijn, heb pas de 1e echo op 24 februari. Ja ook ik heb wel een beetje de zenuwen van zal alles wel goed blijven gaan. Zelf heb niet zoiets verschrikkelijks als jou meegemaakt, maar snap wel je bezorgdheid. We gaan er vanuit dat er dit keer wél een mooi kloppend hartje te zien is wanneer deze zich ontwikkeld heeft (geen idee eigenlijk wanneer). Hou ons op de hoogte hé van je echo, en de rest natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de lieve berichtjes!

 

 

 

Maar eh... er vliegt hier niets helaas. De tijd staat compleet stil! Nog een hele week te gaan. Gelukkig mag ik vrijdag weer bloedprikken... niet dat dat echt heel veel zegt maar het is toch weer iets om naar toe te leven.

 

 

 

Pfffffff We hadden al een testkip op het forum maar ik ben niet alleen een testkip ook een echte stresskip. Maar wel eentje met een gouden eitje dit keer hopelijk!

 

 

 

Zo, weer 3 minuten om! haha!

 

 

 

Groetjes

 

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom jullie vergezellen.

 

Mijn eerste echo is ook 24 februari.

 

Vorige keer klopte bij mij ook het hartje niet en toen was ik er totaal niet op voorbereid.

 

Het zal heel spannend worden.

 

In ieder geval ga ik nu even genieten want vandaag pas gehoord dat ik zwanger ben

 

 

 

liefs

 

Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen gebeld en mag pas 10 maart komen! Heb zowat gesmeekt of het niet eerder kan maar ben dan ook niet zo brutaal dat ik zeg: ik wil....

 

Als alles goed is ben ik dan "al" 9 weken zwanger! Wat denken jullie? Nog een keer bellen maar of rustig afwachten?

 

Is het trouwens een idee om hier ook even een lijstje te maken met de volgorde van wie wanneer mag voor de 1e echo. Is misschien iets overzichtelijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

 

 

Rachel en Zoë jullie ook van harte gefeliciteerd!!!! Wat heerlijk dat we op het zelfde bankje zitten. En hoe lang het wachten ook wachten ook duurt, laten we niet vergeten dat het een luxe bankje is! Waar ik al heeeeeel lang op wilde!

 

 

 

Ik heb geprobeerd een net lijstje te maken:

 

 

 

Noor, TP 8 januari, 3 emmy’s 1e echo 10.02.2010

 

Manon, TP 10 januari, 1 emmy, 1e echo 16.02.2010

 

Carolina, TP 14 januari, 2 emmy’s, 1e echo 24.02.2010

 

Rachel, TP 22 januari, 1 emmy, 1e echo 24.02.2010

 

Zoë, TP 20 januari, 2 emmy’s, 1e echo 10.03.2010

 

 

 

Wie sluit aan?!!

 

 

 

Groetjes en een fijne dag

 

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoë ..ook ik heb zoiets gehad van ..zal ik nog een keer bellen en vragen of er toevallig iemand is uitgevallen volgende week zodat ik met 7 weken kan echoën (nieuwe voor de dikke v dale)...maar ach denk ik dan...misschien is een weekje later ook wel net zo leuk..kun je toch net even ietsje meer al zien.(als alles goed is...)

 

Geduld is een schone zaak...zucht:misc_expressions-whw8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Manon, echoën. Ik vind het een mooi woord in ieder geval!

 

 

 

Ik begin trouwens wel misselijk te worden en mijn eetlust is ook helemaal weg. Vind het allemaal prima, zolang het maar goed blijft gaan. Voelen jullie je allemaal goed?

 

 

 

Ik vind het ook nog wel een beetje eng om naar de wc te gaan. Soms voel je ineens wat lopen (sorry...) maar dat zijn dan die "lekkere" bolletjes. Ik moet ze nog 2 weken door gebruiken. Jullie ook?

 

 

 

Fijne avond allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik gebruik die heerlijke bolletjes ook nog steeds. In Belgie krijg je alleen wel capsules van 200 mg en moet ik er 3 maal daags 1, dat is in elk geval wat makkelijk dan eerst, toen had ik ze van 100 mg en moest ik er twee keer per dag 3 nemen. Ik heb heel wat keertjes een bolletje achter het toilet vandaan moeten vissen. Ik heb best grote handen en ben daarnaast tamelijk onhandig dus die 3 kleine bolletjes glipten best vaak door mijn vingers :icon_smile:

 

 

 

Ik gebruik overigens wel vaak een minitampon. Na zoveel pogingen als ik heb gedaan heb, ben je die progesteron bollekes en vieze lekkages best wel zat kan ik je vertellen. Iew!

 

 

 

Zo weer een nieuwe dag dames! Er kan weer een dag van het wachtlijstje! Yes!

 

 

 

Groetjes

 

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

 

 

IK kom jullie ook graag vergezellen op de wachtbank.

 

Ik heb vandaag :zwanger: getest.

 

En heb 1 Maart de eerste echo.

 

Ik vind het vreselijk dat wachten op de eerste echo.

 

Bij mij is de vorige keer het toen ook mis gegaan.

 

Geen hartactiviteit.

 

Wat een domper naar 12 jaar en nu gaan we zeker voor een positief verloop.

 

Dus ik tel de daagjes samen met jullie af als dat mag.

 

 

 

Groeten Maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike ik had hetzelfde bij de eerste echo en toen had ik er helemaal geen rekening mee gehouden.

 

Zo moeilijk om nu blij te zijn, ik kan het nog niet.

 

Ik heb voor mezelf besloten dat als het deze keer weer mis is, ik ermee stop.

 

Gezien mijn leeftijd is het ook moeilijk.

 

 

 

Noor jij hebt al bijna je eerste echo.

 

IK ga heel hard voor je duimen.

 

 

 

liefs

 

Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor, TP 8 januari, 3 emmy’s 1e echo 10.02.2010

 

Manon, TP 10 januari, 1 emmy, 1e echo 16.02.2010

 

Carolina, TP 14 januari, 2 emmy’s, 1e echo 24.02.2010

 

Rachel, TP 22 januari, 1 emmy, 1e echo 24.02.2010

 

Luna, TP 28 januari, 2 cryo's, 1e echo 01.03.2010

 

Zoë, TP 20 januari, 2 emmy’s, 1e echo 10.03.2010

 

 

Heb mezelf er even tussengezet. Zoe wat heb jij laat je echo? Ik ben wel vroeg, volgens mij dan precies 7 weken. Spannend allemaal hoor!!

 

 

 

Wat voelen jullie allemaal? Ik heb veel het gevoel dat mijn onderbuik aan het werk is, soort ongi gevoel maar dan anders en hele gevoelige boobs. Verder was ik van de week 2 dagen misselijk maar dat heb ik nu niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo Luna bij jou kunnen het er twee zijn.

 

 

 

Ik heb erge honger en trek in vet eten, normaal eet ik dat helemaal niet.

 

Verder voel ik ook mijn boobs en gerommel in mijn buik.

 

Misselijkheid heb ik geen last van.

 

 

 

liefs

 

Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen!

 

Heb zojuist nog weer een test gedaan en de test-streep is dikker dan de controle-streep! Dat geeft de burger moed. Aangezien ik geen bloed hoefde te prikken geeft dit wel een goed gevoel dat m'n hcg aan het stijgen is.

 

 

 

Ik heb trouwens helemaal geen eetlust. Moet mezelf er echt toe zetten. Verder idd hele gevoelige boobs en erg moe. Het gerommel in de buik is bij mij nu wel weg getrokken. Dat had ik vorige week heel erg.

 

 

 

Ik baal ook wel een beetje van mijn late echo, maar in Enschede doen ze (blijkbaar) geen echo's met 7 weken en week 8 zat vol... Vandaar dat ik pas in de 9e week mag komen. Ze zei wel dat dit mooi was, dat je meer kunt zien, en de kans dat het alsnog mis zal gaan nadat we een kloppend hartje hebben gezien, erg klein is. Dus ach, we blijvn geduldig haha. Na 4,5 jaar maken die 2 weken ook niet meer uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike, Luna en Rachel..welcome on board!

 

Mooi wachtbanje van februari..hij wordt al mooi groen!

 

 

 

Maaike en Rachel..lijkt me vreselijk om geen kloppend hartje te zien..

 

Ik merk dat ik nu doordat ik meer negatieve verhalen lees hier op t forum ik er ook meer rekening mee houd en ook nog steeds niet echt erg blij kan zijn..

 

Ik wil eerst bevestiging zien op t beeldscherm.

 

Ook omdat ik maar zo weinig voel..op de zware gevoelige borsten na dan.

 

Toen ik zwanger was van onze zoon 2005/2006 had ik totaal geen zorgen over een miskraam of over een kindje met bv down syndroom..maar nu spookt me dit veel vaker door de kop. Ben natuurlijk ook weer een paar jaar ouder dat heeft er ook mee te maken maar doordat je door dit forum ook de negatieve verhalen leest maakt dit me ook wat huiveriger.

 

Zou je zeggen...niet lezen..maar ja als je een beetje forumverslaafd bent krijg je de verhalen vanzelf mee ;-).

 

 

 

Laten we er van uit gaan dat t goed zit allemaal...zorgen maken is ook niet goed in deze situatie...relaxen dus:fear:...

 

 

 

Fijn weekend iedereen.

 

Greetzzz Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden