Ga naar inhoud

Geen hormonen met IUI


vaantje

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik heb even een vraagje.

 

Ik hoor iedereen over het hormonengebruik.

 

Ik heb echter 1 IUI gehad, zonder hormonen.

 

Zijn er meer mensen zonder hormonen.

 

 

 

Mijn inziens gebruiken ze dit nu niet omdat er geen

 

reden is waarom ik niet zwanger zou kunnen worden.

 

 

 

Februari tweede IUI ook zonder hormonen.

 

 

 

Gr Vaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik heb even een vraagje.

 

Ik hoor iedereen over het hormonengebruik.

 

Ik heb echter 1 IUI gehad, zonder hormonen.

 

Zijn er meer mensen zonder hormonen.

 

 

 

Mijn inziens gebruiken ze dit nu niet omdat er geen

 

reden is waarom ik niet zwanger zou kunnen worden.

 

 

 

Februari tweede IUI ook zonder hormonen.

 

 

 

Gr Vaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vaantje,

 

 

 

Bij veel van ons op het forum is er ook sprake van onbegrepen onvruchtbaarheid, dus ook bij ons is geen reden waarom wij niet zwanger zouden kunnen worden. Met hormonen verhoog je echter wel de kans op een zwangerschap via IUI: Je krijgt meer eitjes en de inseminatie laat zich strakker plannen.

 

 

 

In een aantal gevallen kan een gyneacoloog ervoor kiezen om geen hormonen toe te dienen. Bijvoorbeeld als je nog relatief jong bent of als je een heel regelmatige cyclus hebt, zodat de gyneacoloog al van te voren de inseminatie kan plannen.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vaantje,

 

Ook bij ons is er geen oorzaak gevonden, wij hebben inmiddels 3 IUI's achter de rug, de eerste was met Puregon en voor inseminatie moest ik Pregnyl spuiten, de laatste twee waren wel met Puregon, maar voor de inseminatie moest ik niks injecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 2e iui gehad puur op basis van ovulatietesten. Als de test positief was bele ik en was de volgende dag de inseminatie.

 

Dit is zo gegaan omdat alleen het zaad slecht was (dachten ze toen nog) en ik een keurige cyclus heb. Ik vond het zelf erg prettig dat ik geen hormonen hoefde te gebruiken. Alleen het was wel wat zenuwslopend met die testen, want je moet echt op je eigen oordeel afgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

 

 

ook ik was niet aan de hormonen.

 

alleen na de IUI een pregnylspuit gehad, ivm de eisprong en innesteling.

 

wel clomid meegekregen voor de 2e poging, maar die liggen nog op de kast...

 

heb ze niet nodig gehad, was meteen zwanger!

 

1 febr. de 1e echo, wel erg spannend hoor.

 

succes en zet hem op hé :toppie:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

De kansen met hormonen liggen wat hoger,met name omdat je meerdere eitjes aanmaakt.

 

Zelf was bij ons alles in orde en hebben 5 keer iui met hormonen gedaan.

 

Kan me voorstellen dat het zinvol is om iui zonder te doen in het geval van vijandig slijm en slecht zaad ja.

 

Anders zou ik toch echt voor iui met hormonen kiezen en bij ons in het ziekenhuis doen ze ook niet zonder in het geval van onbegrepen onvruchtbaarheid.groetjes en succes:happy11:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendin van mij doet iui in het VU. Daar doen ze standaard 3x zonder hormonen, dan evt een laparascopie en dat 3x met hormonen. Mocht het niet gelukt zijn, dan pas ivf.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de reacties.

 

 

 

Ze willen inderdaad de eerste 3 zonder hormonen.

 

Dan drie met hormonen,

 

dan evt IVF, al is dat nog een ver-van-mijn-bed-weg-show!

 

 

 

Ik moet zoals Henne beschreef ovulatietesten doen.

 

weet dus ook nooit wanneer ik de IUI daadwerkelijk heb.

 

had de vorige keer op dag 15 een positieve ovulatietest.

 

En de dag erna mocht ik komen voor de IUI.

 

 

 

Nou, ik vraag het de volgende wel.

 

Wat er nu bij mij de reden voor is.

 

 

 

Nogmaals allemaal bedankt.

 

 

 

Lieve groet Vaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi vaantje ik heb bij de eerste 6 iui ook geen hormonen gebruikt alleen dan de pregnyl voor de eisprong

 

omdat dit geen resultaat gaf hebben we nog 4 geprobeerd met hormonen puregon om folikels te kweken en puregon voor eisprong en ondersteuning voor de 2e helft van de cyclus

 

helaas ook zonder resultaat en ook 2x afgezegd doordat er te veel folikels waren daarna nog 2x iui gehad met pregnyl voor eisprong en ondersteuning maar toen geen stimulatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vaantje,

 

Ook ik heb eerst 3x IUI zonder hormonen gehad, maar dat was geen succes...

 

Eerst met ovulatietesten, maar omdat ik een onregelmatige cyclus had testte ik me rot. Ik heb een keer 2 weken getest en nog steeds geen positieve ovulatietest.

 

De keren daarop werd ik via echo's en bloedprikken in de gaten gehouden. Dat was beter te doen. Maar het zaad van mijn man werd beter, dus misschien dat de oorzaak toch meer bij mij lag. Dus toen na een laparascopie toch gestart met IUI met hormonen. En nu staat ivf al voor de deur.. Kan het soms nog niet helemaal bevatten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb gisteren mijn 3e iui zonder hormonen gehad. (d.m.v. echo's en ovutesten bepalen ze de eisprong) Als dit niks oplevert, krijgen we een evaluatiegesprek.

 

Ik ga er dan vanuit dat ik een hsg krijg of laparoscopie voordat ze beginnen met 3 keer iui met hormonen. Liefst zou ik nu al overgaan naar ivf, heb zelf het idee dat mijn ene eileider die ik nog heb, dicht zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sillie, doen ze die HSG bij jullie niet als standaardvooronderzoek?

 

 

 

Ik vind het nog steeds raar dat ieder ziekenhuis zijn eigen protocol heeft en dat er niet gewoon 1 beleid is wat door ieder ziekenhuis gevolgd wordt.

 

 

 

Hopelijk telt voor jou: 3-maal is scheepsrecht :duimen draaien:

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het protocol verschilt inderdaad heel erg van ziekenhuis tot ziekenhuis. Bij ons doen ze geloof ik standaard alles met hormonen. Moet op dag 3,4 of 5 komen voor de uitgangsecho en dan iedere avond menopur spuiten. Meestal dan rond dag 9/10 en 11/12 nog een controle-echo om te kijken hoe alles groeit. Als er een follikel groot genoeg is (rond 2 cm) dan de pregnyl spuiten en 24-48 uur erna de inseminatie.

 

 

 

Heb ook wel een gevraagd waarom ze het zo doen. Ik ben ook nog redelijk jong(27) en heb een cyclus van 27 of 28 dagen. Maar het was daar vast protocol en met hormonen had ik meer kans om zwanger te worden.

 

 

 

Vind het zelf wel fijn al die echo's dan kan er toch iets beter in de gaten gehouden worden hoe het zit met de ovulatie. Bij mij zijn die ovulatietesten vaak zo onduidelijk. Maar heb wel het idee dat ze met pregnyl positiever zijn.

 

 

 

Moet wel zeggen dat ik wel af en toe moe ben met de hormonen en soms ook wat vlagen misselijk. Maar dat neem ik allemaal voor lief; het is toch voor een goed doel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb ook alleen IUI's zonder hormonen.

 

 

 

De reden bij mij is dat de gynaecoloog mij geen hormonen durft te laten spuiten. Hij is bang dat ik zwanger word van een meerling en gezien mijn postuur denkt hij dat dat een gevaar vormt voor zowel de kindjes als mijzelf. (Ik ben overigens 1.55 m en vrij tenger).

 

 

 

Normaliter krijg je bij ons ziekenhuis eerst 3x IUI zonder hormonen, daarna een HSG (baarmoederfoto) en daarna 3x IUI met hormonen. Ben je daarna nog niet zwanger, dan word je doorverwezen voor IVF/ICSI. Maar je mag tot je aan de beurt bent voor IVF gewoon verder met IUI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het in standaard protocol in het VUMC om:

 

- 3x iui zonder hormonen te doen

 

- dan een kijkoperatie

 

- en indien niets gevonden, 3x iui met hormonen

 

- daarna pas ivf.

 

 

 

Als de diagnose: onverklaard is dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik wilde effe melden...dat ik dus 4 x zonder hormonen gedaan en tada!!!! 4e x was gewoon raak!!!

 

Misschien geeft dat jullie weer hoop!! Dames het kan echt!! Ik vond het altijd fijn om te lezen dat er weer een iui poging gelukt was.

 

Ik geloofde er zelf al niet meer in de 4e keer..en dacht..laten we maar direct verder gaan met IVF.... maar dat was al niet meer nodig!

 

En nadat ik zwanger was ...las ik nog meer gelukte pogingen hier op het forum!

 

Dus dames hou vol!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden