Ga naar inhoud

Hoe doe je dat?


***Leve***

Aanbevolen Berichten

Hoe zet je je over het gevoel heen dat je nooit een kindje van je grote liefde kunt krijgen? Ik vind het zo oneerlijk vooral... Mijn vriend heeft wel een dochtertje met zijn ex.. en met mij kan het niet. Dat maakt me heel verdrietig en boos. Machteloos voel ik me. Ach.. ik voel zo veel..

 

 

Hoe zet je de volgende stap...Geen kindje VAN hem, maar wel een kindje MET hem. Waarom kan ik daar inneens niet meer zo van genieten? De euforie van het misschien zwanger worden van mijn vriend is ineens veranderd in iets heel plastisch...zwanger worden van een zaadje.... niet interessant meer of zo..

 

 

Misschien is het vaag, maar snappen jullie?? :helluup:

 

Voel me erg verward, boos, verdrietig, machteloos. pfff :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Leve,

 

 

 

Ik kan me gedeeltelijk inleven in jouw verhaal.

 

Mijn man heeft 2 kinderen van z'n ex, wij zijn bezig met de 2e ICSI (met een PESA) omdat m'n man gesterilisseerd is en ws. moeten we voor de 3e ICSI. Ik zit nu met dezelfde gedachtengang als jij, wat als ik geen kinderen van hem kan krijgen...

 

KID wil m'n man niets van weten.

 

 

 

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leve,

 

 

 

Wat een terluurstelling zeg!

 

Ik kan mij heel goed jou gevoel voorstellen alleen is het dan bij ons anders om.

 

Het heeft tijd nodig om zo iets te verwerken en om de juiste keuze voor jullie te maken.

 

 

 

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit nieuws en met de keuze die jullie gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag meis en ik kan je het antwoord niet geven.

 

Wij weten het nu al bijna anderhalf jaar en nog altijd heb ik het er moeilijk mee.

 

Je zal door een rouwperiode gaan, rouwen om het kindje dat je nooit zal krijgen.

 

En dat is heel zwaar!

 

Want hoe rouw je om iets wat je nooit hebt gehad/gekend en ook nooit zult hebben/kennen?

 

 

 

Je moet je droom aanpassen en dat is moeilijk.

 

Je grootste droom zal nooit uitkomen en dat zal altijd blijven steken.

 

De pijn zal minder worden met de tijd, maar het zal nooit over gaan.

 

 

 

Neem de tijd om te rouwen.

 

Neem de tijd om de dingen een plekje te geven voor zover dat kan.

 

Blijf met elkaar communiceren en zorg dat je op 1 lijn blijft/komt.

 

Accepteer dat jullie allebei op een andere manier met dit nieuws omgaan en geef elkaar die ruimte.

 

Maar blijf communiceren, dat is echt het allerbelangrijkste.

 

 

 

Wat ik al schreef, wij zijn nu anderhalf jaar verder.

 

We kunnen nu bijna starten en daardoor laaien al die gevoelens van pijn, verdriet, angst en twijfel weer op.

 

Het is al makkelijker te dragen dan de eerste tijd, maar het blijft zwaar.

 

In mn onderschrift staat een filmpje wat ik erover heb gemaakt.

 

 

 

Heel veel sterkte meis.

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor jullie fijne reacties, het moet inderdaad nog een plekje krijgen, al merk ik hoe snel het kan gaan.. we kijken al meer verder dan terug. De pijn en verdriet is er nog wel, maar we willen ook verder.

 

 

De gedachte dat ik ook super gelukkig ben met mijn vriend, ook als er geen kindje zal komen, stelt me gerust. Een kindje is een aanvulling op onze relatie, maar niet noodzakelijk.

 

 

We willen het wel heel graag.

 

 

We zijn net in het ziekenhuis geweest, het komt erop neer dat we moeten gaan 'winkelen'. Op zoek naar de plek waar wij ons donorzaad willen kopen. Tis wat...

 

 

 

Mijn vriend wil het kindje nooit vertellen dat het van een donor komt, hij heeft daar hele begrijpelijke redenen voor.

 

Het maakt hem niet uit of het een anonieme of niet-anonieme donor wordt.

 

Ik heb zijn redenen aangehoord, en er valt veel voor te zeggen.

 

 

 

We laten ons eerst op de wachtlijst zetten in Arnhem, die duurt ander half jaar, dus intussen kunnen we altijd nog verder gaan kijken, er veel over praten en beslissingen nemen. Van de lijst af gaat makkelijker dan erop :blink:

 

 

 

Als iemand nog goede tips, ervaringen enz enz heeft, hoor ik die natuurlijk graag!!

 

 

 

Ik ga op zoek naar donorbanken hier in de regio..

 

 

 

Groetjes ***Leve***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor jullie fijne reacties, het moet inderdaad nog een plekje krijgen, al merk ik hoe snel het kan gaan.. we kijken al meer verder dan terug. De pijn en verdriet is er nog wel, maar we willen ook verder.

 

 

De gedachte dat ik ook super gelukkig ben met mijn vriend, ook als er geen kindje zal komen, stelt me gerust. Een kindje is een aanvulling op onze relatie, maar niet noodzakelijk.

 

 

We willen het wel heel graag.

 

 

We zijn net in het ziekenhuis geweest, het komt erop neer dat we moeten gaan 'winkelen'. Op zoek naar de plek waar wij ons donorzaad willen kopen. Tis wat...

 

 

 

Mijn vriend wil het kindje nooit vertellen dat het van een donor komt, hij heeft daar hele begrijpelijke redenen voor.

 

Het maakt hem niet uit of het een anonieme of niet-anonieme donor wordt.

 

Ik heb zijn redenen aangehoord, en er valt veel voor te zeggen.

 

 

 

We laten ons eerst op de wachtlijst zetten in Arnhem, die duurt ander half jaar, dus intussen kunnen we altijd nog verder gaan kijken, er veel over praten en beslissingen nemen. Van de lijst af gaat makkelijker dan erop :blink:

 

 

 

Als iemand nog goede tips, ervaringen enz enz heeft, hoor ik die natuurlijk graag!!

 

 

 

Ik ga op zoek naar donorbanken hier in de regio..

 

 

 

Groetjes ***Leve***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leve als het jullie niet uitmaakt anonieme donor, zouden jullie dan niet naar belgie gaan?

 

naar antwerpen of brussel( jette).

 

Daar ben je ook over en half jaar ofzo aan de beurt, je kunt ook aankaarten natuurlijk ff de tijd te willen.

 

Maar misschien is dat wel een optie voor jullie.

 

niet zo'n heeeeeeeeele lange wachtlijst.xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leve als het jullie niet uitmaakt anonieme donor, zouden jullie dan niet naar belgie gaan?

 

naar antwerpen of brussel( jette).

 

Daar ben je ook over en half jaar ofzo aan de beurt, je kunt ook aankaarten natuurlijk ff de tijd te willen.

 

Maar misschien is dat wel een optie voor jullie.

 

niet zo'n heeeeeeeeele lange wachtlijst.xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leve

 

 

 

ik ben blij te horen dat jullie samen wel open staan voor donorzaad.

 

Toen bij ons bekend was wat het probleem was begon mijn man ook direct over donorzaad, ik moet eerlijk zeggen da tik er op dat moment niets van moest weten, ik was er nog niet aan toe om er aan te denken, wilde eerst alles proberen.

 

Toch weet ik bijna zeker als bij ons met eigen zaad geen mogelijkheden waren geweest wij ook voor donorzaad waren gegaan, wellicht ook via Jette omdat wij daar in behandeling waren.

 

 

 

Leve, heel veel succes en ik hoop dat je nog vele ervaringsreacties en/of tips mag ontvangen

 

 

 

groetjes

 

Babeth

 

 

 

 

 

Nogmaals ik ben blij dat jullie op de wachtlijst gaan en ik hoop dat het wat wil opschieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leve

 

 

 

ik ben blij te horen dat jullie samen wel open staan voor donorzaad.

 

Toen bij ons bekend was wat het probleem was begon mijn man ook direct over donorzaad, ik moet eerlijk zeggen da tik er op dat moment niets van moest weten, ik was er nog niet aan toe om er aan te denken, wilde eerst alles proberen.

 

Toch weet ik bijna zeker als bij ons met eigen zaad geen mogelijkheden waren geweest wij ook voor donorzaad waren gegaan, wellicht ook via Jette omdat wij daar in behandeling waren.

 

 

 

Leve, heel veel succes en ik hoop dat je nog vele ervaringsreacties en/of tips mag ontvangen

 

 

 

groetjes

 

Babeth

 

 

 

 

 

Nogmaals ik ben blij dat jullie op de wachtlijst gaan en ik hoop dat het wat wil opschieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arzu, We willen niet naar het buitenland uitwijken omdat ik liever een B donor heb. Daarnaast wordt niet alles vergoed als je naar het buitenland gaat..

 

 

Vandaag heb ik een afspraak geregeld in Rijnstate, en een afspraak bij Geertgen. Rijnstate heeft een donorbank, de wachtlijst is vanaf februari 8 maanden ongeveer. Geertgen werkt met een uitwisselingsmethode. Als ik mijn eiceellen af sta, krijgen wij een donor. Dus hoeft geen wachtlijst te zijn. We hebben ook bij Geertgen een gesprek begin februari om te kijken welke van de twee ons het meeste aan spreekt.

 

 

We hebben nog veel verdriet om het feit dat we uitbehandeld zijn. Er nooit een kindje van mijn vriend komt.. Maar we kijken verder, en willen ook verder. We hebben weer iets om naar uit te kijken. Een kindje van ons samen komt er hopelijk op deze manier toch.

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arzu, We willen niet naar het buitenland uitwijken omdat ik liever een B donor heb. Daarnaast wordt niet alles vergoed als je naar het buitenland gaat..

 

 

Vandaag heb ik een afspraak geregeld in Rijnstate, en een afspraak bij Geertgen. Rijnstate heeft een donorbank, de wachtlijst is vanaf februari 8 maanden ongeveer. Geertgen werkt met een uitwisselingsmethode. Als ik mijn eiceellen af sta, krijgen wij een donor. Dus hoeft geen wachtlijst te zijn. We hebben ook bij Geertgen een gesprek begin februari om te kijken welke van de twee ons het meeste aan spreekt.

 

 

We hebben nog veel verdriet om het feit dat we uitbehandeld zijn. Er nooit een kindje van mijn vriend komt.. Maar we kijken verder, en willen ook verder. We hebben weer iets om naar uit te kijken. Een kindje van ons samen komt er hopelijk op deze manier toch.

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leve, ik heb er zelf niet zoveel problemen mee gehad dat we voor KID zijn gegaan. Mijn man ook niet. Weet je wat het is, met alle andere behandelingen in het ziekenhuis was de romantiek van een kindje samen maken er toch wel vanaf. En op deze manier hopen we dat het toch zal voelen als een kindje samen. Je maakt dan toch alles van de zwangerschap samen mee en het kindje zal hem ook als de vader zien. Nou ja tenminste als het lukt om zwanger te worden want dat is bij mij jammergenoeg nog niet gelukt:sad:. Maar we houden goede hoop! Ik hoop dat het ook bij jullie gaat lukken en bij alle anderen die hier schrijven:icon_smile:! groetjes van Zwaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leve, ik heb er zelf niet zoveel problemen mee gehad dat we voor KID zijn gegaan. Mijn man ook niet. Weet je wat het is, met alle andere behandelingen in het ziekenhuis was de romantiek van een kindje samen maken er toch wel vanaf. En op deze manier hopen we dat het toch zal voelen als een kindje samen. Je maakt dan toch alles van de zwangerschap samen mee en het kindje zal hem ook als de vader zien. Nou ja tenminste als het lukt om zwanger te worden want dat is bij mij jammergenoeg nog niet gelukt:sad:. Maar we houden goede hoop! Ik hoop dat het ook bij jullie gaat lukken en bij alle anderen die hier schrijven:icon_smile:! groetjes van Zwaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, dank je, en Zwaan, dat is ook zo, en dat realiseer ik me nu ook, dat ons ook een heleboel ellende bespaard blijft nu. Geen ICSI, dus niet spuiten en keer op keer naar het ziekenhuis hoeven gaan.. Geen stress van maar drie pogingen.

 

 

 

We kunnen nu ook weer een beetje genieten van het idee dat we samen voor een kindje gaan, al is het op een andere manier :D

 

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, dank je, en Zwaan, dat is ook zo, en dat realiseer ik me nu ook, dat ons ook een heleboel ellende bespaard blijft nu. Geen ICSI, dus niet spuiten en keer op keer naar het ziekenhuis hoeven gaan.. Geen stress van maar drie pogingen.

 

 

 

We kunnen nu ook weer een beetje genieten van het idee dat we samen voor een kindje gaan, al is het op een andere manier :D

 

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons eidigt het Tese traject. In onze situatie is de kans op zaadjes bij een operatie geschat op minder dan 10 %. Onder andere door de huizenhoge waarde FSH. Het wegnemen van weefsel brengt ook extra risico met zich mee voor de gezondheid van mijn man. Hierdoor zal de waarde nog slechter worden, medicijnen zijn toch al noodzakelijk, maar ook is er grotere kans op o.a. botontkalking. Daarnaast zijn we ook beetje bang voor de risico's voor ons eventuele kindje, als er al een zaadje gevonden zou worden.

 

 

 

Het geeft ons veel verdriet, het is veel om te verwerken.

 

 

 

We denken nu over na over KID met een bekende donor. Het is een hele stap.

 

 

 

@ Leve; ik leef met je mee! Heb met kippenvel en beetje herkenning naar je berichtjes gelezen de afgelopen dagen. Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden.

 

Ook wij denken na over de eventuele volgende stap. Sterkte de komende tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons eidigt het Tese traject. In onze situatie is de kans op zaadjes bij een operatie geschat op minder dan 10 %. Onder andere door de huizenhoge waarde FSH. Het wegnemen van weefsel brengt ook extra risico met zich mee voor de gezondheid van mijn man. Hierdoor zal de waarde nog slechter worden, medicijnen zijn toch al noodzakelijk, maar ook is er grotere kans op o.a. botontkalking. Daarnaast zijn we ook beetje bang voor de risico's voor ons eventuele kindje, als er al een zaadje gevonden zou worden.

 

 

 

Het geeft ons veel verdriet, het is veel om te verwerken.

 

 

 

We denken nu over na over KID met een bekende donor. Het is een hele stap.

 

 

 

@ Leve; ik leef met je mee! Heb met kippenvel en beetje herkenning naar je berichtjes gelezen de afgelopen dagen. Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden.

 

Ook wij denken na over de eventuele volgende stap. Sterkte de komende tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons eidigt het Tese traject. In onze situatie is de kans op zaadjes bij een operatie geschat op minder dan 10 %. Onder andere door de huizenhoge waarde FSH. Het wegnemen van weefsel brengt ook extra risico met zich mee voor de gezondheid van mijn man. Hierdoor zal de waarde nog slechter worden, medicijnen zijn toch al noodzakelijk, maar ook is er grotere kans op o.a. botontkalking. Daarnaast zijn we ook beetje bang voor de risico's voor ons eventuele kindje, als er al een zaadje gevonden zou worden.

 

 

 

Het geeft ons veel verdriet, het is veel om te verwerken.

 

 

 

We denken nu over na over KID met een bekende donor. Het is een hele stap.

 

 

 

@ Leve; ik leef met je mee! Heb met kippenvel en beetje herkenning naar je berichtjes gelezen de afgelopen dagen. Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden.

 

Ook wij denken na over de eventuele volgende stap. Sterkte de komende tijd.

 

 

 

Repeltsteeltje, ik heb net gereageerd op het andere topic, ik lees nu dit berichtje pas... De TESE gaat dus niet door begrijp ik... dat is een bittere pil. Ik begrijp je gevoel heel goed. Zit er zelf nog midden in. Voor mij helpt de gedachte dat ik ook samen met mijn vriend, zonder kindje heel erg gelukkig ben. Dat een kindje een aanvulling is op onze relatie en geen noodzaak zeg maar. Ook de gedachte dat ik nog steeds een kindje SAMEN met mijn vriend kan krijgen stelt me gerust. Alleen het zaadje komt misschien ergens anders vandaan... Maar het maakt niet uit, hij neemt het aan als zijn eigen kindje. Het idee staat me steeds meer aan, en ik wil er elke dag meer voor gaan. Ik hoop dat ik zelfs over een aantal weken weer kan genieten van het idee dat ik zwanger kan worden, dat we een kindje kunnen krijgen, want nadat ik wist dat het van mijn vriend niet zou kunnen kon ik niet meer blij worden van die gedachte...

 

 

 

Heel veel sterkte, en als je me zoekt, weet je me te vinden :toppie:

 

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons eidigt het Tese traject. In onze situatie is de kans op zaadjes bij een operatie geschat op minder dan 10 %. Onder andere door de huizenhoge waarde FSH. Het wegnemen van weefsel brengt ook extra risico met zich mee voor de gezondheid van mijn man. Hierdoor zal de waarde nog slechter worden, medicijnen zijn toch al noodzakelijk, maar ook is er grotere kans op o.a. botontkalking. Daarnaast zijn we ook beetje bang voor de risico's voor ons eventuele kindje, als er al een zaadje gevonden zou worden.

 

 

 

Het geeft ons veel verdriet, het is veel om te verwerken.

 

 

 

We denken nu over na over KID met een bekende donor. Het is een hele stap.

 

 

 

@ Leve; ik leef met je mee! Heb met kippenvel en beetje herkenning naar je berichtjes gelezen de afgelopen dagen. Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden.

 

Ook wij denken na over de eventuele volgende stap. Sterkte de komende tijd.

 

 

 

Repeltsteeltje, ik heb net gereageerd op het andere topic, ik lees nu dit berichtje pas... De TESE gaat dus niet door begrijp ik... dat is een bittere pil. Ik begrijp je gevoel heel goed. Zit er zelf nog midden in. Voor mij helpt de gedachte dat ik ook samen met mijn vriend, zonder kindje heel erg gelukkig ben. Dat een kindje een aanvulling is op onze relatie en geen noodzaak zeg maar. Ook de gedachte dat ik nog steeds een kindje SAMEN met mijn vriend kan krijgen stelt me gerust. Alleen het zaadje komt misschien ergens anders vandaan... Maar het maakt niet uit, hij neemt het aan als zijn eigen kindje. Het idee staat me steeds meer aan, en ik wil er elke dag meer voor gaan. Ik hoop dat ik zelfs over een aantal weken weer kan genieten van het idee dat ik zwanger kan worden, dat we een kindje kunnen krijgen, want nadat ik wist dat het van mijn vriend niet zou kunnen kon ik niet meer blij worden van die gedachte...

 

 

 

Heel veel sterkte, en als je me zoekt, weet je me te vinden :toppie:

 

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leve,

 

 

 

Ik begrijp ook je gevoel.

 

Wij zitten in dezelfde situatie en we weten dat we nooit een biologisch eigen kind zullen krijgen. Mijn man heeft veel minder moeite met het idee van de donor (hoewel het in het begin juist andersom was). Ik zei toevallig gisteravond nog tegen hem; ik vind het nog altijd zoooooo jammer dat het niet biologisch van ons samen zal zijn.

 

 

 

KID is voor ons 1 van de vele manieren geworden waarmee je je kinderwens kan vervullen. De wens en het sterke gevoel te willen zorgen voor een kindje, dat staat voorop nu, niet meer zozeer of dit dan van ons samen is. KID zal namelijk nooit onze oorspronkelijk wens kunnen invullen; een biologisch eigen kind, KID gaat hopelijk wel onze kinderwens vervullen. Snap je wat ik bedoel ... we proberen te splitsen tussen 'de kinderwens' en 'het biologisch' eigen kind.

 

 

 

Dus hoe raar het ook klinkt ; we proberen te redeneren van ... een biologisch eigen kind zit er niet in, maar een kind wel ... ik weet niet of ik het zo goed uitleg. Pfft, moeilijk af en toe.

 

 

 

Zijn jullie nu al bij het Rijnstate geweest ... hoe is het gegaan ??

 

Wij zijn ook bij het Rijnstate op de wachtlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butterfly,

 

 

Ik begrijp wat je wilt zeggen, en zo is het ook voor ons. Onze 1e en grootste wens was een kindje van ons beiden van elkaar, en die wens zal nooit in vervulling gaan. Een kindje van ons samen wel, en daar doen we het ook mee. Daar kunnen we ook heel gelukkig mee worden denk ik, maar het blijft wel pijnlijk...

 

 

Ik heb gisteren pas gebeld, en we kunnen 9 februari komen op intake gesprek. Vanaf die datum zullen we ook op de wachtlijst staan. Hoe lang staan jullie er nu op?

 

 

We hebben dus ook nog een gesprek bij Geertgen. We weten nog niet of we verder willen met Rijnsate of met Geertgen.

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden