Ga naar inhoud

progesteron 2x2 per dag


shemsi23

Aanbevolen Berichten

Hallo dames,

 

 

 

Ik moet progesteron 2x2 per dag in gaan nemen. (voorburg) in het andere ziekenhuis moest ik 3x2 per dag progesteron innemen. Maakt dit wat uit??? Ik moest eigenlijk pregnyl spuiten maar heb teveel eitjes. Wat is beter pregnyl of progesteron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten wat beter is, denk dat beiden wel effectief zijn en dat het ziekenhuis weet wat je in welke situatie het beste in kan zetten.

 

 

 

Ik heb trouwens zelf na de punctie 3x2 progesteron gebruikt maar ook daar hanteren verschillende ziekenhuizen verschillende protocollen, ik heb het maar 12 dagen hoeven te gebruiken terwijl er ook meiden zijn die het veel langer moeten gebruiken.

 

 

 

In ieder geval heel veel succes in dit traject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

bij de eerste poging heb ik Pregnyl gespoten, daardoor ga je jezelf ontzettend zwanger voelen en kreeg ik veel bijwerkingen zoals vocht. Bij de 2de poging 3x 2 bolletjes inbrengen.

 

 

 

Volgens mijn arts heeft beide hetzelfde effect, persoonlijk vond ik de bolletjes fijner, ondanks de troep.

 

 

 

Groet Sylvie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pregnyl spuiten i.g.v. veel eicellen geeft te veel risico op overstimulatie (OHS) en dat wil je écht liever niet meemaken, geloof me.

 

Met 'de bolletjes' loop je daar minder risico mee.

 

 

 

Mijn gynaecoloog gaf aan bij IVF 1 pregnyl voor te hebben geschreven omdat veel vrouwen dat liever hebben (is met een paar spuiten klaar en geen kliederboel). Bij 2e IVF mocht ik geen pregnyl meer, maar kreeg ik progesteron (3 x 2 p/dag). Vond dat prima te doen en de kliederboel viel ook wel mee bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het beide doen: én de Pregnyl én 3 maal 2 progesteron. Hoe dat dan weer zit? Ik dacht, als ik het goed onthouden heb, dat de pregnyl is om de laatste boost te geven voor rijping, voor de punctie en dat de progesteron is om het "gele lichaam", dat normaliter achter blijf bij een eisprong maar bij ons niet door de punctie, te vervangen. Dat zou meer kansen geven voor innesteling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden