Ga naar inhoud

Wie heeft ervaring met UMC Utrecht


lonneke

Aanbevolen Berichten

Hallo Lonneke,

 

 

 

Ik loop ook in het UMCU bij dr Candido en onze ervaringen zijn tot nu toe heel goed.

 

wij vinden zeerg behulpzaam, vriendelijk en bekwaam.

 

Ik moet wel zeggen dat wij eiceldonatie daar doen.

 

Wij zijn in september begonnen en hebben in december de eerste tp gehad deze is helaas mislukt.

 

In jan gaan we weer verder met een cryo tp.

 

 

 

Gr Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lonneke, wij lopen ook bij het UMC in Utrecht, onze fertiliteitsarts is Dr. Prak. Wij zijn in 2006 (bij haar) begonnen met 6 x IUI. In 2007 besloten wij te stoppen en dit jaar zijn wij de IVF-weg ingeslaan. Wij hebben dit jaar specifiek weer naar haar gevraagd en dit was geen enkel probleem. Heeft ook niet voor vertraging ofzo gezorgd.

 

 

 

Wij vinden de fertiliteitsafdeling hier erg prettig, haast gezellig. Omdat het een academisch ziekenhuis is, krijg je wel te maken met verschillende gezichten tijdens (bv.) de behandelingen. En ondanks dat ik zelf er gevoelig ben voor het humeur van een ander, heb ik geeneen keer een vervelende dokter om me heen gehad - iedereen is aardig, indien toepasselijk altijd met een glimlach en echt positief. Maar de belangrijke gesprekken (Q&A's) heb je met dezelfde arts (wellicht wel goed aangeven vanuit jezelf). En mocht er een arts-in-opleiding bijzitten of iets uit moeten voeren, is onze ervaring dat dit wordt aangegeven en jouw toestemming wordt gevraagd.

 

 

 

Ik kan geen specifiek minpunt aangeven over het UMC in Utrecht. Ik kan je alleen wel Dr. Prak van harte aanbevelen! Zo had ik nogal veel vragen tijdens ons IVF-intake gesprek in November (ook had ik erg mijn bedenkingen over het invriezen van embryo's evernals een sterke voorkeur voor het terugplaatsen van 2 embryo's). Dr. Prak nam helemaal de tijd hiervoor, er was nooit sprake van klokkijken en zij liet mij rustig de andere kant van mijn ideeen zien zonder iets op te dringen. Enige nadeel hieraan (maar is het helemaal waard): als je afspraak later op de ochtend is, bv. 11:00 uur, hab je kans dat je pas om 11:30 je afspraak echt hebt - gesprekken lopen uit omdat er echt de tijd voor je wordt genomen. PRIMA!!!

 

 

 

Succes! Wie weet tot ziens (zonder dat we het weten)...:drink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Dat van het wachten hebben wij inderdaad ook al ondervonden, zo lang het de behandeling niet tegenwerkt vind ik dat geen ramp.

 

Wij hebben eerst dokter kortman gehad en krijgen nu dokter Huul. met de eerste hadden we inderdaad ook een erg fijne ervaring, ben benieuwd of we die dan nog zien??

 

Nou afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dames, zijn jullie (vanuit het UMC Utrecht) ook benaderd over/gevraagd om mee te doen aan het onderzoek m.b.t. "chromosomale afwijkingen in embryo's (bij IVF)"? Het gaat om de invloed van 2 verschillende vormen van hormoonstimulatie van de eierstokken + het evalueren van 10 chromosomen van 3-dagen jonge embryo's voordat ze deze terugplaatsen. Ik had al eerder een oproep geplaatst bij "Oproepjes", zie http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7948...

 

 

 

ALvast bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annema,

 

 

 

Wij hebben die vraag niet gehad maar dat zal te maken hebben dat wij met een eiceldonor werken en daar is dan toch al een iets andere procedure voor.

 

Weet jij al wat je gaat doen?

 

En of er al onderzoek resultaten zijn?

 

 

 

Ik lees dat je woensdag prikles hebt en dat je dan mag beginnen ik wil je dan ook even heel veel succes wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch nog even een (extra) plusplunt voor het UMC. Vorige week woensdag waren wij er weer om de planning te bespreken. Aangezien wij -vrijwillig- meedoen aan een onderzoek (zie hierboven) moest ons schema (lang of kort) geloot worden (er wordt namelijk ook gekeken welke invloed dit heeft op de embryo's). Wij hebben voor het lange schem geloot waar ik eerst erg van baalde. Ik ben door dokter Hamdine (onderzoeks-arts) hier netjes in begeleid. Tevens mocht ik haar op elk moment e-mailen en ik ontvang altijd binnen 2 dagen een e-mailtje terug. Ik vind dit TOP!!! :toppie:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Annema, wij gaan ook meedoen aan een onderzoek. Het cetro trail.

 

Wij hebben bijna ons gesprek, en ik merk inderdaad dat de contacten erg fijn zijn, nu al. Er is altijd even tijd voor uitleg, vooral bij twijfelkonten als mij haha..

 

Wij gaan ook voor kort of lang protocol loten, bij dezelfde arts...

 

Houden we elkaar op de hoogte??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn kant ook niets dan goeds over het UMC! Ik heb trouwens ook een abonnement op weekendafspraken, gaat altijd prima!

 

Eén vraag alleen - weet iemand van julie of je tussen twee behandelingen in weer onderaan de wachtlijst komt, zodat je dus weer een half jaar ofzo moet wachten?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor je kunt gewoon door gaan, wij hebben nu dus nog twee cryo's en als deze niet lukken dan kan ik gelijk weer met de pil beginnen en een telefonische afspraak maken met gyn voor het nieuwe schema en de recepten.

 

 

 

Ik zie dat jij ook weer voor een cryo gaat deze maand en ik wil je dan ook even heel veel succes wens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is wel fijn!! Dan zal de vertraging alleen onze eigen 'schuld' zijn, want in maart en april moet mijn vriend precies rond de kritieke week naar het buitenland :thmbdn:...

 

Maar goed, laten we niet op de zaken vooruitlopen, we hebben inderdaad deze maand nog een kans met de cryo. Dank je wel voor de succeswensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook in behandeling bij het umc utrecht. Afgelopen dinsdag punctie gehad (3 eitjes). Ik had een vrouwelijke arts bij intake maar die vonden we vrij warrig uitleggen...

 

met de punctie was er weer een andere vrouw (weet haar naam niet meer) heel aardig en lief! Maakt me niet uit als de behandeling maar succesvol is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch veel mensen die in Utrecht lopen, had het idee dat ik de enige was.

 

Leek me al zo stek, gezien de wachtlijst...

 

Gelukkig is tot nu toe iedereen enthousiast over het UMC, hoop dat ze meelezen af en toe...Dan zien ze hoe positief de berichten zijn.

 

En nu allemaal op naar het behangen van de muren van het UMC-27 met geboortekaartjes he!!!

 

 

 

Succes meiden/dames

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie! vanmiddag terugplaatsing van een embryo (8 cellen)!! Er waren 3 eitjes gevonden, waarvan 1 iets klein, dus had al niet verwacht dat ze alledrie bevrucht zouden zijn. Toch nog 1, tja en als die blijft zitten, dan zijn we superblij....:icon_flower:

 

Iedereen veel succes gewenst!!

 

Ben benieuwd welke arts ik vandaag tref, ben echt slecht in het onthouden van namen (zenuwen..)

 

Groetjes Lucy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch veel mensen die in Utrecht lopen, had het idee dat ik de enige was.

 

Leek me al zo stek, gezien de wachtlijst...

 

Gelukkig is tot nu toe iedereen enthousiast over het UMC, hoop dat ze meelezen af en toe...Dan zien ze hoe positief de berichten zijn.

 

En nu allemaal op naar het behangen van de muren van het UMC-27 met geboortekaartjes he!!!

 

 

 

Succes meiden/dames

 

 

 

Wij zijn ook geweest deze week voor een gesprek en we zijn nu op de wachtlijst geplaatst. Maar die is maar 1 á 2 maanden. dat viel mij heel erg mee :clap2:. Ik vindt het wel spannend en blij dat we mogen beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie! vanmiddag terugplaatsing van een embryo (8 cellen)!! Er waren 3 eitjes gevonden, waarvan 1 iets klein, dus had al niet verwacht dat ze alledrie bevrucht zouden zijn. Toch nog 1, tja en als die blijft zitten, dan zijn we superblij....:icon_flower:

 

Iedereen veel succes gewenst!!

 

Ben benieuwd welke arts ik vandaag tref, ben echt slecht in het onthouden van namen (zenuwen..)

 

Groetjes Lucy

 

 

 

Top lucy!!! gelukkig zat er een 8 cellige bij :clap2:.

 

 

 

Wij beginnen binnenkort met de 1e poging. Mocht deze mislukken, ligt het aan de opbrengst van de eicellen van de 1e poging of we een 2e poging mogen doen...,

 

 

 

als er maar 4 eitjes zijn, dan heeft een volgende poging geen zin, volgens haar :nerves:dat lijkt me best wel eng en legt ook wel een druk op me.

 

This ook wel gek want lees hier op het forum dat er veel vaker minder als 4 geoost zijn. Hebben ze dat ook tegen jou gezegd???

 

 

 

Misschien komt het dat ik al 41 ben :dontknow:. tja dat zou kunnen, ben nu eenmaal de liefde van mijn leven niet eerder tegen gekomen :love10:.

 

maar aan de andere kant is mijn FSH nog 8 en de follikeltelling was ook nog oke. Bovendien ben ik vorig jaar nog spontaan zwanger geworden in de 4e ronde. We zitten nu al weer in de 6e ronde na de curretage.

 

 

 

Wel fijn dat er dit forum is, kan je ook een beetje je verhaal kwijt. Bij ons weet verder nog niemand van ons toekomstig IVF avontuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

ik heb de punctie in ziekenhuis rijnstate gehad,

 

daar hebben ze ons heel fijn begeleid en ondersteund,

 

ook is het ons zeer goed bevallen in het umc utrecht,

 

met het terug plaatsen van een emryo,

 

ze leven echt met je mee,

 

en zijn inderdaad heel vriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Patty, dat is fijn te lezen! Wij zitten inmiddels in precies dezelfde situatie. Volgende week punctie en dan mogen we ook op en neer naar Utrecht met de buisjes op de buik.. Dat beviel jou dus goed? Ik vind het wel spannend hoor!

 

Ja, Arnhem is fijn he? Vinden wij ook hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden