Ga naar inhoud

Voor degene die in Gent onder behandeling zijn


witje

Aanbevolen Berichten

Wij starten volgend jaar feb met onze 3e ICSI en dacht wat toestemmingsformulieren te missen dus dacht ik op de site van de afdeling die even te downloaden en uit te printen. Toen zag ik de nieuwe prijslijsten van 2010.

 

 

 

Wie vanaf 1 januari een punctie heeft moet als buitenlandse cliënt op de dag van de punctie 3500 euro voorschot betalen bij opname, anders vind er geen punctie plaats!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Dit was wel even schrikken. De kosten moeten dus eerst zelf helemaal betaald worden en worden dus achteraf verrekend. Hoe dat met de verzekering zit daar moet ik nog even achteraan.

 

 

 

Leuk voor mensen die dit bedrag wel zelf op hun spaarrekening hebben staan, wij moeten ook gaan vragen aan schoonouders of ze bij willen springen, hebben dit ook niet direct liggen.

 

 

 

Voorheen waren de kosten verspreid en kregen we het vlot van de verzekering terug. Nu met het voorschot moeten we maar afwachten wanneer de afrekening komt om het te declareren.

 

 

 

Wees voorbereidt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Zie hun vernieuwde site met info en prijzen www.arg-uzgent.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Witje,

 

 

 

Dank voor je bericht. Wij hebben in februari ons eerste gesprek in Gent.

 

Inmiddels 2 ICSI pogingen gehad in Eindhoven en willen de 3e gaan doen in Gent. Heb je jouw eerste 2 pogingen ook in Gent gedaan of ergens anders?

 

 

 

Wij willen naar Gent vanwege de assisted hatching. Na 2 ICSI en 2 cryo pogingen heeft geen van de embryo's genesteld. Vandaar dat ik denk dat dat kan helpen. Ben benieuwd naar jouw verhaal!

 

 

 

groet,

 

Suzanne

 

 

 

Wij starten volgend jaar feb met onze 3e ICSI en dacht wat toestemmingsformulieren te missen dus dacht ik op de site van de afdeling die even te downloaden en uit te printen. Toen zag ik de nieuwe prijslijsten van 2010.

 

 

 

Wie vanaf 1 januari een punctie heeft moet als buitenlandse cliënt op de dag van de punctie 3500 euro voorschot betalen bij opname, anders vind er geen punctie plaats!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Dit was wel even schrikken. De kosten moeten dus eerst zelf helemaal betaald worden en worden dus achteraf verrekend. Hoe dat met de verzekering zit daar moet ik nog even achteraan.

 

 

 

Leuk voor mensen die dit bedrag wel zelf op hun spaarrekening hebben staan, wij moeten ook gaan vragen aan schoonouders of ze bij willen springen, hebben dit ook niet direct liggen.

 

 

 

Voorheen waren de kosten verspreid en kregen we het vlot van de verzekering terug. Nu met het voorschot moeten we maar afwachten wanneer de afrekening komt om het te declareren.

 

 

 

Wees voorbereidt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Zie hun vernieuwde site met info en prijzen www.arg-uzgent.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne, wij hebben onze eerdere pogingen ook in Gent doorlopen en zijn heel tevreden over het ziekenhuis. Ze zitten nu wel in een enorme verbouwing, maar ja dat is ter verbetering van de ivf afdeling.

 

Wij hebben met cryo's wel eens meegedaan aan een onderzoek naar assisted hatching, maar weten niet of we in de controle groep of de placebo groep zaten. Nu gaan we het met een verse poging doen.

 

 

 

Zeker het proberen waard. Niet geprobeerd is altijd mislukt. En ze geven geen garanties maar ja dat doen ze nooit.

 

 

 

Tip: Neem iets te lezen mee. Soms lopen de wachtijden behoorlijk op. Dus niet denken dat je binnen een uur weer buiten staat. Het kan wel hoor, maar je kan maar beter voorbereid zijn. Succes!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff gelukkig hebben we het met mijn schoonouders kunnen regelen, dat ze ons de 3500 euro lenen. Anders hadden we het misschien wel uit moeten stellen onze 3e icsi... zucht.....

 

Alsof we nog niet genoeg stress hebben, altijd weer dat rotgeld. De wereld draait alleen maar om geld. Weet ook wel dat alles betaald moet worden, maar als het je overkomt is het toch altijd weer zuur.

 

Stress is niet goed voor de poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sandra,

 

 

 

Zo enorm oneerlijk allemaal. Alles draait inderdaad om geld! Ben je blij dat je het hebt kunnen regelen. Enig zicht op wanneer je het terugkrijgt van je verzekering? Of moet je daar dan ook weer maanden op wachten? Jammer genoeg heb ik de staatsloterij niet gewonnen. Anders had ik echt een financieringsburo voor dit soort situaties begonnen. Maar ja, helaas zat er weer naast!

 

 

 

Ik hoop zo voor jullie dat de poging gaat lukken! Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sandra

 

 

 

fijn te lezen dat jullie door de schoonouders nu geholpen worden.

 

Het is een smak geld (wij hebben het ook 2x zelf voorgeschoten a € 4200 per keer).

 

Het is zuur maar ik denk dan ook weer bij mezelf, blij dat we dat tenminste nog kunnen doen!

 

Ik weet niet waar je verzekerd bent maar wij kregen het door onze verzekering (VGZ) altijd binnen 2 weken (gedeeltelijk) terugbetaald zonder enig probleem.

 

Ook de cryo-poging.Nog een kleine tip, ik weet niet op welk moment jullie betalen maar de factuur was bij ons wat later klaar: deze haalde wij dan op op de dag van de tp zodat we alles zsm. bij de verzekeraar konden indienen.

 

 

 

Ik wens jou en ook Suzanne heel veel succes!!!!

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bedrag is in Gent vastgesteld en moet uiterlijk op de dag van de punctie betaald zijn. De afrekening van de hele behandeling heeft vorig jaar ruim 5 maanden op zich laten wachten. De verzekering die keert niet uit bij een formulier van een voorschot, maar alleen bij de officiele nota's.

 

Ga er wel even achteraan dat de facturen dan geen maanden moet duren. Als hun een rekening sturen moet ik ook binnen 15 of 30 dagen betaald hebben. Dan mag ik ook wel binnen een maand of hooguit 2 een rekening krijgen zodat ik kan gaan declareren.

 

CZ is daar altijd wel snel mee, meestal heb ik het binnen 2 weken of 3 weken terug.

 

 

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Sandra, dat dat zo lang moet duren in Gent zeg!

 

Wij konden op de dag van de punctie per pin betalen of inderdaad vooraf overmaken, dat deden wij steeds.

 

Maar op de dag van de tp. konden we de factuur gelukkig gewoon ophalen.

 

 

 

Nou is dit maar de kleinste zorg natuurlijk maar toch..

 

Nogmaals, heel veel succes!!!!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, onze cryo's worden nog bij de vorige poging gerekent, dus moeten niks vooraf betalen. Je kunt schijnbaar ook bij CZ regelen dat zij je een voorschot betalen. Mochten we nog voor een verse poging moeten, ga ik dat in ieder geval navragen. Zou toch een stuk handiger zijn!

 

Vind het allemaal wel behoorlijk vervelend. Je kunt voor alle soorten zorg pakketten samen stellen, maar voor ivf is er gewoon geen aanpassing...

 

Hoop dat ze dat ooit nog een keer gaan wijzigen, maar dat is dan sowieso toekomstmuziek.

 

Voor nu heel veel succes, en ben blij dat je lieve schoonouders hebt, die het kunnen voorschieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd voor een nieuw te starten poging.

 

Ik zie dat je gisteren een cryo tp hebt gehad, heel veel succes in je wachtweken. Dat jullie jaar maar heel mooi mag beginnen en zeker mooi mag eindigen!!!!!!!!!!

 

 

 

Als ik groen licht heb van cz voor mijn 3e icsi poging ga ik daar eens babbelen over dat voorschot. In de polisvoorwaarden staat namelijk duidelijk dat ze niet doen aan terugbetalingen van voorschotten zonder orginele nota's, maar niet gevraagt is altijd nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik zal jullie vertellen hoe het verder is gegaan nu we de punctie en tp achter de rug hebben.

 

 

 

Er was ons dus verteld en het staat ook in de papieren dat we 3500 euro voor moesten schieten.

 

 

 

We hadden dus de dag van de punctie dat bedrag ook bij ons voor het geval dat, want ik had wel een brief van CZ dat alles direct aan hun gedeclareert mocht worden. Je weet immers nooit hoe het ziekenhuis er op reageert, vorig jaar maakte ze er woorden aan vuil dat die brief niet persoonlijk aan hun gericht was. Toen moesten we net als ieder ander de dag van de punctie 1200 euro voor moesten schieten voor labokosten en de tp enkele dagen erna. En hebben we een half jaar moeten wachten om dat voorschot terug te krijgen omdat de afrekening van het ziekenhuis op zich liet wachten.

 

 

 

Aangekomen bij de kassa op de dag van de punctie werd er alleen gevraagt of we een brief van de verzekering hadden, die gaven we af, ze kopiërde die en kreeg het origineel weer terug. FF handtekeningen zetten en konden door naar de punctie. Geen cent nodig gehad. Daar breekt je klomp toch van zou ik zeggen.

 

 

 

Nou dit was de update!!

 

 

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden