Ga naar inhoud

Catharina ziekenhuis Eindhoven (CZE)


pleun79

Aanbevolen Berichten

hoe zijn jullie ervaringen nu van dit ziekenhuis

 

 

 

ik ben tot nu toe erg tevreden , heb alle "gewone onderzoeken" achter de rug maar ga in jan 2010 voor het echie beginnen dus dat moet ik dan weer afwachten he

 

 

 

zijn er nog mensen hier die ook op 16-12 bij de info avond waren ??

 

 

 

of die in een ander stadium in dit ziekenhuis lopen

 

 

 

ik wil zoveel mogenlijk info

 

 

 

groetjes eveline

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey

 

 

 

ik loop al geruime tijd in dit ziekenhuis en ben ook zeer tevreden. De fertiliteitsartsen zijn heel aardig op afdeling 11 en ook de verpleegkundigen.

 

Ze beantwoorden al je vragen en zijn altijd heel lief, ook tijdens/na punctie vooral.

 

 

 

Ik vind ze wel op afdeling 11 (IVF afdeling) prettiger als op route 25 (gewone gyn afdeling). Daar is het altijd erg druk en hebben ze altijd haast vind ik. Maar op afdeling 11 merk je daar niets meer van.

 

 

 

Na elke echo heb je ook steeds een gesprekje met verpleegkundige is heel fijn om te hebben.

 

 

 

ik heb nu 3 ICSI pogingen achter de rug en evaluatie gesprek gehad. Maar er is geen reden om op te geven bij ons, waren ze heel eerlijk in. Dit omdat er niks aan de hand is, er goede embryos ontstaan en het zaad ineens weer goed is. Dus wij nemen even rust en mogen dan verder met IUI ivm stijging zaad.

 

 

 

succes daar! (ik loop er dus nog, maar ben even in rustpauze daar!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pleun

 

 

 

ik heb het je volgens mij al eerder gemeld maar de ereste icsi was voor ons ook via het Cath. zkh. Wij waren erg tevreden zowel over de echoscopisten als over Dr. Cuypers.

 

Omdat voor onze 2de poging bepalde bloedtesten dezelfde dag uitgevoerd moesten worden zijn we uitgeweken naar een ander ziekenhuis (geadviseerd door Dr. Cuypers)

 

Wij vonden ahar erg kundig, open minded en betrokken, toen wij met onze 2de poging gingen starten stuurde ze nog een kaartje om ons succes te wensen en toen ze geinformeerd was dat het gelukt was stuurde ze ook weer een felicitatie, ik vond het zo attent!

 

Maak je niet te druk, ik ben ervan overtuigd dat ze je goed zullen begeleiden.

 

Ik ben het overigens ook volledig eens met IVdelft: route 25 vind ik minder, de 11de is relaxed en alles is er duidelijk!

 

 

 

heel veel succes!!

 

 

 

groeten

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poe, nou de meningen zijn hierover verdeeld.

 

Wij hebben (nu we de tweede icsi poging in zijn gegaan) wel klachten over het Catharina.

 

Toen ik ongesteld was geworden na de cryo poging heb ik niet gehoord dat ze dit jammer vond ofzo. (Ik had daar wel behoefte aan)

 

Ze zouden me die vrijdag nog terug bellen, dit is niet gebeurd.

 

Met als gevolg dat ik op zaterdag zelf terug heb gebeld en heb gezegd dat ik de pil zou moeten gaan halen zodat ik die zondag kon beginnen.

 

Dit mocht ik doen, we konden meteen ingepland worden. (dat is wel prettig)

 

Nu heb ik afgelopen maandag moeten bellen om door te geven dat ik alles goed ontvangen heb. (recepten en afspraak voor de echo)

 

Ze wist niet waarom ik belde, na uitleg wat de rede was zou ik terug gebeld worden door de verpleegkundige.

 

Ben wederom niet terug gebeld. Heb van half 4 tot 5 uur zelf om de tien minuten gebeld maar kreeg niemand meer aan de lijn.

 

Ik heb vandaag maar weer terug gebeld en zij gaf door dat ik niet had hoeven bellen.

 

Vreemd, haar collega had dit aan mij gevraagd???

 

Gisteren heb ik de apotheek gebeld om m'n recepten door te geven.

 

Deze heeft mijn vriend vanmiddag opgehaald.

 

Mijn gevoel hierbij is dat ik zelf na moet denken wat ik in huis moet halen en wanneer.

 

Ach ja, iedereen is anders en heeft andere behoeften.

 

Ik ben echt helemaal niet moeilijk, blijf beleefd en heb geduld.

 

Maar ben het nu toch echt beu. Misschien omdat er nu 'kleine' dingen achtereen verkeerd lopen....

 

We hebben in januari gesprek bij het Geertgen wij willen overstappen.

 

Dan moeten we nog wel naar het Catharina.

 

Maar ik heb een super arts gehad aan Dr. Cuypers. Dat is een zeer lieve en kundige vrouw.

 

Dat kun je van Dr. Dop (heet die lange man zo) niet zeggen. Die doet geen handschoenen aan tijdens een inwendige echo. BAH!

 

Sorry voor m'n lange verhaal, merk dat het me toch erg hoog zit allemaal.

 

 

 

Lfs Wish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wish

 

 

 

jeetje, jou ervaringen zijn inderdaad totaal anders!

 

het lijkt wel dat als er iets mis gaat echt alles mis gaat....maar begrijp ik het goed dat je volgende behandeling er een wordt met de Geertgen kliniek icm. het Catharinaziekenhuis?

 

 

 

Meid, ik hoop van harte dat je volgende poging een succes zal worden!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei

 

 

 

wish dat klinkt niet best

 

denk dat ik wel in de gaten ga houden of de dokters handschoenen dragen ,vindt dat toch ook wel belangrijk

 

 

 

brgrijp ik nou echt goed dat je halverwege je cyclus met de deca begint ?

 

ik heb steeds gedacht dat je daar in het begin mee moest beginnen

 

 

 

werkt dit bij iedereen zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik in eindhoven geboren en getogen ben en daar al jaren bij de gyn. kwam voor mijn endometriose

 

 

 

en ik heb wel geprobeerd om in den bosch geholpen te worden maar daar vonden ze me te dik

 

ik kreeg een briefje voor de sportschool en daar moest ik het maar mee doen

 

 

 

voor het hele verhaal zie mijn dagboek op deze site

 

 

 

dus vandaar maar weer terug naar eindhoven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pleun,

 

Ik lees net dat Geertgen samen werkt met Genk. Dat wist ik nog niet, hebben begin januari gesprek bij Geertgen en dan hoor ik het allemaal wel.

 

 

 

Uhm, je hebt het lange en korte protocol.

 

Ik heb het lange protocol, dan begin je met de pil, 14 dagen later de Deca spuiten om alles helemaal stil te leggen.

 

Dan krijg ik midden januari een echo om te kijken of alles 'rustig' is,(Deca die z'n werk doet) als dat is kan ik beginnen met het spuiten van de Gonal-f.

 

Dit hormoon zorgt voor meerdere follikels.

 

Hopelijk niet te veel en niet te weinig....

 

Waar dan als het goed is, super mooie eitjes in zitten!! :wink:

 

 

 

Ik wil je wel zeggen dat je positieve en negatieve verhalen zal krijgen als je iets (op een forum ofzo) vraagt.

 

Iedereen ervaart het anders en waar mensen werken....Toch!

 

Succes met je behandeling!

 

 

 

Lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vriendin van mij is ook bij geertgen geweest

 

zij heeft eicellen afgestaan ,zelf wil ze BAM MAM

 

worden zodoende is ze daar bij geertgen terecht

 

gekomen

 

vandaar dat ik weet dat ze voor tp naar genk is

 

geweest

 

ze is zwanger geworden na de 1e ivf

 

veel succes iedereen

 

 

 

mama tms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wish,

 

 

 

In een andere topic heb ik gelezen dat je de 27e december begint met deca spuiten, de 19e januari echo etc... Wat ik niet begrijp is waarom je dan in januari pas een afspraak bij geertgen hebt? Dan kun je toch niet meer overstappen? Geertgen werkt voor zover ik begrepen heb bv al niet met de pilondersteuning. En ze werken inderdaad tegenwoordig samen met Genk. Ik ben nog maar één keer in Genk geweest bij het lab en daar waren ze zeer vriendelijk.

 

 

 

Groetjes Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat gek mijn vriendin is ook bij het Geertgen onder behandeling geweest en had IVF. Ee punctie en terugplaatsing zijn allebei in het Catharina gebeurt, dat was afgelopen oktober. Ze zei wel dat het Geertgen bezig was zelf licentie aan te vragen om zelf puncties te gaan doen.

 

 

 

Helemaal mee eens over Dr Cuypers, dat is de fijnste die je kunt hebben!!! Zij is superaardig, en wil altijd alles graag duidelijk uitleggen.

 

 

 

Dr van Dop heeft mij gepuncteerd de laatste poging, ik merkte wel dat hij heel kundig was, was echt snel klaar en minder pijnlijk als de laatste pogingen, al kan dat toeval zijn.

 

 

 

Wish, echt superrot dat er zoveel verkeerd gaat, dat wil je echt niet bij zo'n behandeling, levert weer extra spanning op. Veel succes in het Geertgen, hoor er goede verhalen over!

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrok wel wat toen Dr. Dop bij ons de TP van 2 embryo's deed. Wat een grote man en apart in contact. Wel kundig denk ik. Daarna hadden wij het hier standaard over onze 2 dopjes. :dizzy:

 

Wat me daar wel op is gevallen in die 'wachtkamer' op de 11e is de niet al hygiensche vloerbedekking. hihi, moet je maar eens opletten. Ik vind het niet zo'n frisse bedoeling daar.

 

 

 

Josephine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, die vlekken heb ik ook gezien.

 

Snap zoiezo niet dat ze er vloerbedekking leggen ipv een soort linoleum ofzo.

 

 

 

Sanne:

 

Het gesprek bij het Geertgen kon niet eerder.

 

Omdat we zo graag meteen door willen gaan met een nieuwe icsi poging hebben we besloten hebben om geen maand 'over te slaan', dus moesten we wel bij het Catharina blijven vandaar....

 

Het Geertgen zal het neem ik aan niet over gaan nemen nu we midden in de behandeling zitten.

 

Hoop dat het niet nodig zal zijn, maar de volgende icsi poging zullen we wel bij het Geertgen onder behandeling zijn.

 

Ik heb van de week nog naar het ziekenhuis gebeld om na te vragen of dat het normaal was om 24 dagen Deca te spuiten voordat je een echo krijgt en met Gonal-f kan beginnen.

 

De verpleegkundige die ik nu sprak (is overigens de leukste die er werkt en had ik gelukkig aan de telefoon) zei dat ze dit inderdaad aan de lange kant vond.

 

Ik maakte nog een 'grapje' door te zeggen dat ik de naaldjes van de Deca zo bot vond en wou proberen om de datum te vervroegen....

 

Nu is onze afspraak verzet naar 14 jan.

 

 

 

Babeth:

 

Hoe gaat het met je?

 

Zie dat je twee wondertjes geweldig aan het groeien zijn!

 

Super hoor.

 

 

 

Lfs Wish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wish: Ik hoop dat de afspraak bij Geertgen uiteindelijk voor niets zal zijn!! Hopelijk is deze ronde raak! Wat fijn zeg dat de afspraak naar de 14e jan is verzet. Zijn de naaldjes van de gonal F of de andere varianten minder bot dan de decaspuitjes? ...dacht namelijk dat die meer vervelend zouden zijn.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Wish

 

 

 

inderdaad in super blijde verwachting van wat je zegt 2 wondertjes!

 

het gaat goed met mij (ons) ben niet meer misselijk alleen nog wat moe, ik duik nu ook mijn bed in anders kan ik er morgen niet om 09.00 uur uit...

 

Ik zie dat jij vandaag de 27ste begint, fijn zeg! nu gaat het weer snel

 

 

 

Heel veel succes en ik hoop dat 2010 ook jullie topjaar mag worden!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Wish,

 

 

 

Fijn te lezen dat de Gonal spuit alleen maar beter/ prettiger is om te zetten.

 

Ik had verwacht dat die moeilijker zou zijn op één of andere manier...

 

Welke hormonen ik krijg voor de eirijping weet ik nog niet, hopelijk zijn alle andere varianten ook minder bot dan de deca. Ook al moet ik zeggen dat ik tot nu toe de deca niet tegen vind vallen, de ene plaats gaat wel prettiger dan de andere.

 

 

 

Succes met weer de eerste spuit vandaag.

 

 

 

Groetjes Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden