Ga naar inhoud

Wanneer papfles?


Elke

Aanbevolen Berichten

Heej dames,

 

 

 

Ik heb een vraagje. Mijn dochter Tess groeit als kool. Ze weegt ruim 7 kilo en ik heb haar gisteren haar eerst kleertjes maatje 68 aangegeven en deze passen (vind zelf dat ze hier niet lang in kan!!) en ze is pas 3.5 maanden!

 

 

 

Ze is nu een paar ochtenden "te vroeg" wakker geworden.

 

 

 

Nu zijn mijn vragen:

 

- Wanneer mag ze 's-avonds de papfles?

 

- Wat voorvoeding moet ik daarvoor kopen?

 

- Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

 

 

 

Ik hoef pas weer 13 jan naar het CB. Kan ik hierover ook met ze bellen?

 

 

 

Alvast bedankt!!!

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej dames,

 

 

 

Ik heb een vraagje. Mijn dochter Tess groeit als kool. Ze weegt ruim 7 kilo en ik heb haar gisteren haar eerst kleertjes maatje 68 aangegeven en deze passen (vind zelf dat ze hier niet lang in kan!!) en ze is pas 3.5 maanden!

 

 

 

Ze is nu een paar ochtenden "te vroeg" wakker geworden.

 

 

 

Nu zijn mijn vragen:

 

- Wanneer mag ze 's-avonds de papfles?

 

- Wat voorvoeding moet ik daarvoor kopen?

 

- Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

 

 

 

Ik hoef pas weer 13 jan naar het CB. Kan ik hierover ook met ze bellen?

 

 

 

Alvast bedankt!!!

 

 

 

Liefs Elke

 

 

 

Elke, je kan de vraag ook bij de huisarts neerleggen hoor. En je kan idd. ook het consultatiebureau even bellen. Wie weet hebben ze een antwoord waar je mee in kan stemmen.

 

Ik kan je zelf geen antwoord geven. Bij mij kregen ze toen nog de borst en hupsakee die gaf ik te pas en te onpas. En ja, die maten daar groeien ze zo weer uit! Ik heb wel eens een maat overgeslagen! Ha ha, dat eerste jaar moet je er met de kippen bij zijn, voordat je weet heb je iets vergeten aan te doen of dacht je ooo, dat kan nog wel en aj. te laat....Succes. Joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou ik met het cb over bellen. Hier plakken ze een sticker voorin het boekje met het nummer dat je altijd kan bellen.

 

Papfles is in dit geval rijstebloem en daar is je meisje misschien nog wel wat jong voor (valt nogal zwaar). Rijstebloem kan je bij de gewone voeding doen, het maakt de boel wat dikker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

 

 

 

Ik zou ook he CB even bellen, daar zijn ze voor

 

 

 

Als het goed is heb je een telefoonnummer wat je door de weeks altijd kan bellen!

 

En misschien (hier in rotterdam iig) hebben ze ook regelmatig 1 a 2 x in de week inloopspreekuur, misschien bij jou ook wel!

 

 

 

succes

 

 

 

liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij doen in overleg ook al een aantal weekjes rijstebloem in de fles en dat gaat super, wij zijn met een heel klein beetje begonnen om te kijken hoe de darmpjes er op zouden reageren, gewoon even bellen en overleggen daar zijn ze immers voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons op het cb zeggen ze, het komt niet zo precies wanneer je zwaardere voeding neemt ( 4 maanden potjes en pap fles en zo ) als je merkt dat je baby er aan toe is kan je het geven.

 

Ik zat ook steeds een week of wat eerder te geven.

 

 

 

Je kan het zwaarder maken met rijstebloem volgens mij heb je daar nu verschillende variaties smaken en merken in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me voorstellen dat je daar wel een beetje van baalt, je zit toch te wachten op dat telefoontje, hier op het cb reageren ze trouwens ook zoals bij Renata, zij vinden ook dat jij als moeder zijnde het beste kan inschatten wanneer ze toe zijn aan iets meer dus wat dat betreft zou je het ook gewoon eens kunnen proberen. Sinds de voeding van Justin wat dikker is en hij een paar hapjes fruit krijgt is hij veel meer tevreden en slaapt als een roosje (vanmorgen hebben we zelfs tot 9 uur uitgeslapen)

 

 

 

Succes ermee en vaar lekker op je eigen moedergevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zit idd alleen maar te wachten.. bah bah...

 

 

 

Mijn gevoel zegt: gewoon proberen! Ook wil ik graag overstappen naar 4 voedingen om de 5 uur, maar weet ook niethoe ik dat moet aanpakken en of het al wel verstandig is :-s Ik ga het gewoon allemaal vragen wanneer ze bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danja, volgens mij weet je als moeder instinctief wel wat goed voor je kind is. Als jij denkt dat Tess aan papfles(sen) en 4 voedingen toe is, kan je dat volgens mij gewoon proberen. Houdt een slag om de arm. De 5e fles rond 23u mag wel als Tess echt niet genoeg heeft (geef haar een klein beetje ipv hele fles). Tess geeft het zelf wel aan of zij het aankan.

 

 

 

Succes,

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej,

 

 

 

Ik ben eindelijk gebelt door het CB.

 

Zij geven het advies om de laatste voeding één uur eerder te geven (dus om 22 uur en 30cc water en één schepje voeding meer.

 

 

 

Ik ga het proberen en als het niet werkt, dan bel ik weer!

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden