Ga naar inhoud

Ontdooien van een cryo...spannend!


Lisette

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik ben Lisette en al enige tijd actief hier.

 

De laatse tijd echter wat minder omdat onze eerste IVF poging uitgelopen is op het afbreken van de zwangerschap....

 

 

 

Na veel verdriet zijn we er weer aan toe om naar de toekomst te kijken.

 

 

 

Inmiddels is mijn natuurlijke cyclus zover dat het weer kan. Morgen zet een Pregnylspuit voor de eisprong en zondag horen we of een van de twee cryo's goed is ontdooit. En als dat zo is mogen we maandag komen voor een TP.

 

 

 

Ik vind het heel spannend!

 

 

 

Ik ben ook zo benieuwd of de cryo(s) goed ontdooien....50% kans hebben ze gezegd. De twee embryo's waren destijds van topkwaliteit werd er gezegd.

 

 

 

Wat is jullie ervaring met het ontdooien?

 

 

 

Groet

 

Lisette:bom:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lisette,

 

 

 

Ik heb je verhaal gevolgd en vind het ontzettend dapper dat jullie de draad weer oppakken. Ik ga ontzettend hard duimen voor een goed resultaat voor jullie.

 

 

 

Zelf heb ik 1 cryo poging gedaan en met succes. Bij ons zaten de cryo's met 3 in 1 rietje en er waren er 2 goed ontdooid. Één hiervan was op het moment van tp een 9-cellige en de andere was al een blastocyste.

 

Momenteel ben ik zwanger van één kindje dus er zat een plakkertje bij.

 

 

 

Ik wens je heel veel succes.

 

 

 

Liefs, Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lisette,

 

Ik heb je verhaal niet gevolgd, maar dit korte inloopje klinkt al heel ingrijpend. Ik wens je heel veel geluk en succes bij jullie cryo pogingen!

 

 

 

De cryo wetenschap is inmiddels heel ver vooruit gegaan en ik dacht eigenlijk te weten dat de kans dat een cryo goed ontdooid gemiddeld 80% is. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben. Bij ons klopte het in ieder geval wel.

 

 

 

Wij hadden 5 cryo's in drie rietjes. Hiervan hebben 4 het overleefd en ik ben nu van de laatste (die in zijn/haar eentje was ingevroren) zwanger. 3 van de 4 waren blastocyst en 1 was morula.

 

 

 

Nogmaals heel veel succes Lisette! Ze komen er vast en zeker mooi uit aangezien de kwaliteit al zo goed was :icon_sunny:

 

 

 

lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lisette,

 

 

 

Allereerst heel veel succes met jullie nieuwe poging. Ik vind het knap dat je er weer voor durft en kan gaan.. en dat baseer ik dan op je onderschrift.

 

 

 

Ik heb al behoorlijk wat cryo-pogingen achter de rug en kan je wel één en ander vertellen over mijn ervaringen. Behandeling I: 5 cryo's, uiteindelijk 2 goed ontdooid. Behandeling II: 11 cryo's, waarvan 7 ontdooid. Van deze 7 waren er maarliefst 6 stuks geschikt voor terugplaatsen.

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lisette,

 

 

 

Wat heb jij een heftige tijd achter de rug zeg, wat een groot verdriet moet dat zijn.

 

Ik ga enorm voor je duimen dat je cryo's goed ontdooien en ik sluit me aan bij Nienke wat betreft de ontdooiingskansen, dit is het laatste jaar enorm verbeterd dus wat dat betreft maak je een goede kans. Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van onze 3 cryo's was er maar eentje goed genoeg om terug te plaatsen en daarvan was de kwaliteit ook niet best. Ik zit in Nijmegen, heb wel het idee dat ze daar snel invriezen (wat voor de kansen natuurlijk fijn is, maar slecht nieuws bij het ontdooien is ook niet alles).

 

 

 

Veel succes Lisette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lisette wat spannend meis! Ik heb geen cyro ervaring maar ik ga keihard voor je duimen, het is je zo gegund dat dit een vlekkeloze poging wordt met als rsultaat een voorspoedige zwangerschap en een pracht beebje.

 

 

 

Liefs Dani.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Lisette, schrik enorm van je berichtje... ik heb nadat het bij ons fout gegaan was het april 2010-topic wat ontweken, maar dus ook helemaal jullie droevige "nieuws" gemist. Wat ontzettend zwaar... en wat goed dat jullie weer naar de toekomst kijken!

 

 

 

Wij hadden van onze ICSI 5 cryo's, allemaal apart ingevroren. Bij de vorige TP hebben ze er 3 moeten ontdooien om 2 mooie over te houden die goed doordeelden. Helaas dus na een goede start toch fout gegaan.

 

 

 

We hebben er nu nog 2 in de vriezer en als het goed is ergens in de eerste dagen van januari weer een TP. In het AMC geven ze trouwens aan dat zo'n 70% goed ontdooit, en dat de kans van slagen ongeveer 15% is (en dan 25% kans op mk :-(). Ze vriezen daar alleen toppertjes in. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer heel wat verschillende ervaringen, dus...

 

Helaas, bij mij ging het iets minder goed. Ik had 6 cryootjes van A-kwaliteit voor ze de vriezer ingingen, helaas was er maar 1-tje die het ontdooien overleefde :(

 

Daarom begrijp ik die percentages van 70 % kans op goede ontdooing eerlijk gezegd niet, mij werd nl. verteld dat er 50 % kans was dat ze het niet haalden en dat ze vaak aan kwaliteit inleveren (bij tp was embryootje van A naar B-kwaliteit gegaan).Heel veel succes bij jouw poging in ieder geval!

 

 

 

Groetjes, Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

 

 

Dank voor jullie reacties.

 

Ik heb denk ik niets anders te doen dan afwachten.....

 

 

 

Vanmorgen pregnylspuit gezet, en zondag krijg ik telefoon over het ontdooien. Ik hoop het heel erg.

 

 

 

!k ben gewoon veel ongeduldiger dan de eerste keer!!:icon_profileleft:

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb vorig jaar oktober een verse terugplaatsing gehad van 2 embryootjes...

 

 

 

dat ging niet goed helaas..

 

er was nog 1 embryo over die in gevroren kon worden,, deze is gisteren ontdooit, en helemaal goed,,,,,,, en vandaag dus teruggeplaatst..afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden