Ga naar inhoud

Steekproef, hoe zwanger geworden?


Gast Miki

Ik ben zwanger geraakt  

249 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik ben zwanger geraakt

    • Na TP van een 'verse' embryo
    • TP van meerdere 'verse' embryo's
    • Na TP van een cryo
    • TP van meerdere cryo's
    • Na iui behandeling
    • Dmv hormonen in eigen cyclus
    • Alsnog in ene spontaan


Aanbevolen Berichten

Hoi meiden, er is weer veel gaande hier. Hele mooie dingen, maar helaas ook hele verdrietige. Fijn dat we er zo voor elkaar kunnen zijn, wat we ook meemaken!

 

 

 

Omdat mijn man en ik nog niet weten of we willen doorgaan met behandelen, of nog een tijd zelf proberen, ben ik heel benieuwd hoe de meeste hier zijn zwanger geraakt.

 

 

 

Doe je mee?

 

 

 

Thanxxxxx, -M

 

 

 

P.s. enquete dekt niet alle opties, maar aanpassen lukt niet:

 

- mocht je zwanger zijn geworden door (eigen) inseminatie of KID vul dan aub in IUI!

 

- behandelingen met/zonder hormonen en eventuele extra technieken buiten beschouwing gelaten.

 

Anders worden het teveel opties wellicht, en ook al stappen we daarmee over best belangrijke nuances heen, het geeft ons alsnog wel een aardig algemeen beeld. Althans, dat hoop ik. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Tnx! En gefeliciteerd he!

 

 

 

Ik kan de enquete niet meer aanpassen, maar mocht je via KID of eigen insemninatie zwanger zijn geraakt... dan is het wellicht handig om dan iui in te vullen!

 

 

 

Moderator, hoe kan ik dit antwoord in "inseminatie (iui/KID/anders)" aanpassen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx, maar dat deed ik vorige keer ook. Alleen liepen we toen in ene scheef en heel veel invullers mis. Laten we proberen deze als graadmeter aan te houden! Heb mijn intro tekst iets aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miki,

 

 

 

Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat na zo'n vervelende teleurstelling.

 

 

 

Ik heb gestemd. Ik ben natuurlijk nog maar heel pril zwanger. Zwanger van de laatste cryo (total 5 cryo's) uit mijn 1e IVF poging.

 

 

 

lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gestemd...bij mij spontaan...weliswaar na een HSG.

 

 

 

Gisteren ook een vrouw gesproken in de wachtkamer van t ZH...zelfde verhaal als mij...

 

speelde zich 3 maanden af na mij..zelfde situatie> ook na HSG spontaan zwanger en nu een dochter van 3 jaar en ik een zoon van 3 jaar.

 

 

 

Schijnt toch ook vaak te gebeuren zeiden ze op de Röntgenafdeling waar ze de HSG maakten. Spoelt de eileiders door en laat een olieachtige vloeistof na dat beter geleid en hecht. Toen we weer terug kwamen om weer in de MM te stappen (2jaar geleden) meteen om een HSG weer gevraagd (terwijl dit eigenlijk voor onderzoeksdoeleinden wordt gebruikt> ik gebruikte t voor de therapeutische werking voor de 1ste 3 maanden)..en prompt weer zwanger ..alleen dit is meteen niks geworden.

 

 

 

Leuk topic..zie dat de verse emmy's een sprong maken ;-)

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, bedankt! Bijzondere verhalen weer.

 

 

 

Inderdaad 'vers' maakt een spurt! Maar in mijn vorige enquete bleek ook dat een groot deel nooit cryo's had, dus dat vertekent wat. Maar deze score stemt ons wel positiever al!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Miki, succes met jullie beslissing.

 

 

 

Ik zal zo even de rest invullen want hier natuurlijk ook meerdere zwangerschappen en ik ga alleen even deze van nu en de 2 doorgaande voor je 'meetellen' ok?

 

 

 

2 x TP van 2 verse embryootjes daaruit 1 x een dochter en 1 x een zoon en nu dus een TP van 1 cryo-embryootje en zwanger.

 

 

 

Cryo komt echt veel minder vaak voor. Als je ze al hebt is het al heel bijzonder en als zo'n vriezeremmie dan ook nog een baby wordt is het extra bijzonder omdat er toch ong 10% minder kans is. Behalve als ze uit een verse oogst komen waarbij een zwangerschap is ontstaan is mij verteld. Heeft geloof ik iets te maken met de kwaliteit dan. Hier klopt het dus wel die theorie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden