Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010


Colle

Aanbevolen Berichten

Hier dan de topic voor de aanstaande augustus mama's:welcomeani:

 

 

 

@ Pieneke, kom je me al vergezellen??? Je hebt nu vaak genoeg getest he. :clap2:

 

 

 

Hopelijk volgen er hier nog veel meer augustus 2010 mama's

 

 

 

Op een gezellige toppic

 

en vooral op een goede gezonde zwangerschap.:spoton:

 

PROOST!!!! (en dan niet met champagne maar met gezond sapje he..hihi)

 

 

 

Lfs Nicole

 

 

 

Het is allemaal nog wel erg spannend hoor!

 

 

 

Nicole/colle: 4 augustus/ 1e echo: 7 december.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hallooooo Colle!

 

 

 

Kom me ook even melden. Ben uitgerekend voor 1 augustus en mag 14 december voor het eerst binnen gluren. Of mijn VK regelt nog wat voor me, maar daar heb ik 8 december de intake eerst dus ik houd het misschien dan wel tot de 14e vol.

 

Ik geloof het ook pas echt als ik een klein minimensje gezien heb want al die testen zijn best leuk, maar dat zijn maar testen. En stel je toch voor dat ze alle 8 (en de 2 die ik nog heb liggen gni gni) een fabrieksfout hebben hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

Van harte gefeliciteerd!!!

 

Wat zijn er een hoop succesvolle puncties half november!

 

Ik doe gezellig met je mee, ik ben vandaag ook positief getest en dus

 

echt ZWANGER!! Dringt het al helemaal tot jullie door...? Ik voel elke keer kriebels als ik het me een beetje beter realiseer...

 

Wens jullie allemaal een fantastische zwangerschap en vergeet vooral niet om er ontzettend veel van te genieten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Colle, IVFmama en JeeGeetje.. ik ga me heerlijk bij jullie voegen! Nogmaals alledrie van harte proficiat. Mijn uitgerekende datum is 8 augustus... aanstaande maandag ga ik bloedprikken en als de uitkomst hiervan mij goed stemt, maak ik maandag een prachtige banner aan.

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo augustus mama's,

 

 

 

Ik kom er ook gezellig bijzitten. Wij zijn volgens mij op 3 augustus uitgerekend. 17 december de 1e echo!

 

 

 

Gisteren te horen gekregen dat de bloedtest positief was.

 

 

 

Dezelfde avond hadden we een etentje met collega's. Hahaha, ik had het gevoel dat iedereen mij gelijk door had. Zowat iedereen aan de carpaccio, ik braaf aan het tomatensoepje. Bijna iedereen had een tournedou en ik ging voor de sliptong. Daarna nog met z'n allen de kroeg in gegaan. Je raad het al, iedereen goed lollig van de wijn en bier en ikke......ja doe mij nog maar een spa rood. hihihihihi.

 

 

 

Maar ik geniet ervan met volle teugen. Eerst had ik zoiets van, nog niet blij zijn want je moet eerst de echo afwachten tot mijn schoonmoeder zei....nee je moet er juist vollop van gaan genieten want de stress doet de beeb niet ten goede en je moet juist nu er vanuit gaan dat het goed komt.

 

 

 

Hoe voelt iedereen zich nu?

 

 

 

Groetjes, Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joehoe, het word hier al aardig gezellig!!!

 

 

 

Allemaal van HARTE!!!

 

 

 

Ik ben ook erg benieuwd hoe jullie je voelen.

 

 

 

Ik heb pijnlijke borsten, steekjes in onderbuik, heel soms een beetje duizelig/licht in mijn hoofd. Ik word snachts vaker wakker en kom dan moeilijker in slaap en word smorgens wakker met meer honger heb ik het idee.

 

en af en toe een beetje zeurende lage rugpijn (heel klein beetje) dit vind ik niet zo leuk want dat heb ik altijd op de dag dat ik ongi moet worden en dit heb ik ook gehad toen ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had.

 

Alleen 10x zo erg. En dit voelt ik nu echt minimaal en niet constant gelukkig.

 

 

 

Verder voel ik niet zo veel andere dingen. Ja misschien soms ietsje misselijk? Kan over de hele dag voorkomen en stelt ook niet zoveel voor.

 

Weet nieteens of het er mee te maken heeft.

 

 

 

Ik let ook heeeel goed op mijn eten ineens, wat zit erin, hoeveel heb ik er van nodig etc.hahahaha

 

Ik drink andere dingen, eet regelmatiger, eet ineens fruit (normaal at ik dit bijna nooit)...ik wil gewoon super gezond gaan doen.

 

 

 

Ben ergens nog erg bang dat dit geluk mij weer afgenomen word.

 

 

 

Heb nu al 8 testen gedaan hahahaha.

 

Ik wil het streepje in de gaten houden (dat hij niet lichter word)

 

Misschien dat ik ook nog een Clearbleu ga doen en dan in de hoop dat hij "zwanger 2-3" aangeeft en niet meer "zwanger 1-2" maar misschien moet ik ook wel gewoon geduld hebben tot de eerste echo 7 dec. Die is voor mij een stuk eerder omdat ik dus al een keer een EUG/BBZ heb gehad.

 

 

 

@Pieneke, ik ga even bij de juli topic kijken wat voor een lijstje je bedoeld.

 

 

 

Liefs Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames

 

 

 

Chantal: bij mij was mijn schoonmoeder juist heel voorzichtig en had ik juist zoiets van: ik ga genieten vanaf het moment dat im het weet, tuurlijk heb ik dagen gehad dat ik ineen onzeker was maar dat was maar heel af en toe gelukkig.

 

Cole: wat heb jij al vroeg je eerste echo!, super hoor maar niet schrikken als er nog geen hartactiviteit waargenomen kan woren, het is immers erg vroeg!!

 

Pieneka, goed gedaan...zie je mooie banner maandag wel

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, ik breek even in van de uitgerekend in juli bank.

 

Jullie allen van harte gefeliciteerd!! Dat jullie over een paar weken maar mooie eerste echo's hebben :wav:

 

lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Babeth,

 

De reden dat ik een vroeg echo krijg is omdat ik een keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad. Toen zat ik nog in het IUI traject.

 

Ze hebben me al gewaarschuwd dat we het hartje dan nog niet kunnen zien kloppen.

 

Het gaat er meer om of het embryo'tje op de goede plek zit.

 

Spannend hoor...en kan niet wachten tot ik dan ook nog het hartje heb kunnen zien kloppen. Maar dat duurd nog zo lang he.

 

 

 

@ Nienke,

 

Wat leuk dat je even langs komt vanaf je juli bankje. Gezellig.

 

En bedankt voor je felicitaties. Kom gerust nog eens langs.

 

 

 

Lfs Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook hoor! Ik ben nu zwanger en misschien gaat het mis, maar misschien ook niet. Ik wil genieten van dit moment!!

 

 

 

Zet me er maar bij ook!! Streep is streep!!

 

 

 

Uitgerekend

 

04 augustus: Colle

 

10 augustus: Iza

 

 

 

Eerstvolgende afspraak

 

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

 

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

 

 

 

Ik zet de rest er niet zomaar bij weet niet wie er nu wel of niet al inwil!!

 

 

 

 

 

Ik heb overigens nog niet zoveel last ergens van.. Ja mijn borsten vallen eraf, maar dat kan ook van de utrogestan... En ik heb steekjes in mijn liezen... Maar that's it!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iza, tot wanneer moet je de Utrogestan blijven gebruiken???

 

Ik had maar voor 15 dagen na de punctie. Kreeg daar ook pijnlijke borsten van. Tot 3 dagen voor ik stopte, toen was dat gevoel zo goed als weg.

 

Nu is het weer terug gekomen dus dat zal dan wel een kwaaltje zijn.

 

 

 

Lfs Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend

 

04 augustus: Colle

 

08 augustus: Pieneke

 

10 augustus: Iza

 

 

 

Eerstvolgende afspraak

 

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

 

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

 

 

 

Zetten de andere meiden hun gegevens er ook even bij???? Gewoon het lijstje knippen en plakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Colle ik moet inderdaad nog tot woensdagochtend utrogestan gebruiken! En dan niet meer..

 

 

 

Hier toch schoonouders maar ingelicht (mijn moeder is helaas al overleden) en eigenlijk weet iedereen in onze omgeving het al wel, maar ook praktisch iedereen weet waar wij al jaren mee bezig zijn! Iedereen reageert zo lief!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en ik heb echt GEEN moeite met slapen, hahaha! Heb het idee dat ik de hele dag wel kan slapen, maar ook dat heb ik al een week.. Dus ik denk echt de utrogestan (is het niet te vroeg voor gewone kwaaltjes?) Als ik gestopt ben met de utrogestan maar eens zien wat er overblijft of nog gaat komen :)

 

 

 

Wel heb ik een trekkerig, beetje heel licht spierpijn gevoel in mijn liezen! Links meer dan rechts..

 

 

 

Het is nog zooo onwerkelijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend

 

01 augustus: IVFmama

 

04 augustus: Colle

 

08 augustus: Pieneke

 

10 augustus: Iza

 

 

 

Eerstvolgende afspraak

 

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

 

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

 

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

 

 

 

Zow ook even aangevuld.

 

 

 

Gefeliciteerd allemaal! Dat er nog maar vele mogen volgen en we hier allemaal een maand of 8 al zwanger mogen meekletsen!

 

 

 

Kwaaltjes? Euhm van alles maar niets vreselijk storend. Ik merk dat mijn borsten groeien, in de avond voelen ze ook wat pijnlijk, steekjes etc. Soms een beetje menstruatiegevoel maar bij lange na niet zo sterk als wanneer ik echt ongesteld moet worden. Ook merk ik dat mijn afscheiding is veranderd, mijn baarmoedermond hoog blijft zitten. Soms duizelig, meer eetlust maar niet schokkend. Veeeeel zin in frietjes....oooh heel erg. Mede een reden waarom ik vermoed dat er een meisje in mijn buik zit. Bij onze dochter MOEST ik frietjes eten. Terwijl ik bij ons zoontje juist veel meer van de fruit en groente (vooral heerlijke maaltijdsalades) was. We zullen het tzt wel zien wat het gaat worden. :D

 

Slapen kan ik tegen 3 uur in de middag, jammer dat mijn zoontje dan net wakker wordt hahaha. Rond 20.00 weer zo'n dipje maar dan moet ik het nog uitzingen tot 23.00 vanwege de progestan. Dit moet ik omdat het een cryootje is nog tot 12 weken volhouden. Al ga ik zeker vragen of ik vanaf 10/11 weken het langzaam mag afbouwen ipv zomaar ineens stoppen. Van 3 maal daags naar 2 maal terug en dan naar 1 maal.

 

 

 

En wat betreft genieten. Hier weet alleen een heel goeie vriendin het, mijn ouders hebben een vermoeden net als mijn zusje. Dus volop genieten is het nog niet maar dat komt snel genoeg. Echt zeker zal ik me vast (weer) niet voelen tot ik mijn kindje gezond en wel op mijn buik heb liggen, maar tussendoor probeer ik zoveel mogelijk te genieten! Wat jullie ook zeggen die momenten neemt niemand ooit meer van je af. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder he!

 

 

 

Nou ik was vanmorgen om half 6 alweer wakker, moest plassen en wilde weer even testen omdat ik zeker wist dat ik het allemaal gedroomd had (ofzo..).. nou de kruidvat test kwam praktisch direct tevoorschijn (het lijntje dan) en de digitale clear blue zegt ZWANGER 1-2! Right in you're face.. Ik kan er niet meer onderuit (en dat wil ik ook niet maar ik vraag me af wanneer ik het ga beseffen!!)

 

 

 

Het gekke is dat het allemaal ook heel erg goed voelt? Maargoed, misschien is het naïviteit, ik ben nog nooit zover gekomen. Maar ik GA genieten!!

 

 

 

Wanneer gaan jullie je eigenlijk aanmelden voor MvM? Ik zit te denken om maar gelijk aan te melden op de site, denk dat ze je dan gaan bellen? Tis nog vroeg, maar aangezien ik voor de volle mep van de pregnyl gebruik heb moeten maken, wil ik er ook echt alles aan doen om wat terug te doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Iza,

 

 

 

Ik ben nu bijna 6 weken en heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad met iemand van MvM. Ik had me in week 5 aangemeld en ze bellen je dan netjes terug. Dus het is nooit te vroeg om je aan te melden. Zodra er HCG in je urine zit kun je gaan starten. Heel veel succes. Het is wel ff wennen om in zo'n kan te plassen maar ik doe het nu vanaf vrijdag en het is al een gewoonte geworden. We weten waar we het voor doen he. Heel veel succes!

 

 

 

Liefs,

 

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies!! Ondanks dat het onhandig lijkt, lijkt het me toch ook wel leuk.. Je wordt je er dan (denk ik) een stuk bewuster van dat het toch echt zo is!

 

 

 

Ik heb me dus net maar op de site aangemeld! Vreemd gedoe hoor!! Haha!!

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen dames, zo ik had echt nog wel 2 uur kunnen slapen maar dat zit er niet meer in. Dus maar even koffie gezet.

 

Iza goed zeg! Je bent echt wel zwanger hahaha. En geloven? Euhm hier wordt het voor mij altijd pas 'echter' als ik zo'n wurmpje heb gezien op een echo en het voelt 'echt echt' als ik dat wurmpje voel bewegen. Het is ook zo vreemd om zwanger te zijn na allerlei onderzoeken, behandelingen dat gaat niet zomaar ineens veranderen omdat testen dat zeggen.

 

MVM is dan wel handig, nog een test en die kun je ook mooi bewaren voor later! Super goed doel ook nog eens (alvast bedankt :D) hoe lastig het soms ook is. Zelf mag ik helaas niet meedoen want ik heb ooit (voor '92) een hoeveelheid bloed gekregen. Dan zijn ze bang voor Creutzfeld Jacob en daar schijn je niet op te kunnen testen. Mijn portie zal helaas zo het riool in moeten. :S

 

 

 

Oh ik heb helemaal nergens zin aan vandaag. Kan eigenlijk niet wachten tot er iets wat lijkt op nesteldrang tevoorschijn komt. Huishouden is niet mijn ding en zeker niet als ik zo moe ben :O

 

 

 

Fijne zondag allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Dames,

 

Ik kom me met breed glunderend en een tikkeltje onzeker bij dit gezellige clubje melden..! Vanochtend weer 2x getest en ik blijf maar streepjes zien dus... TJA... HERE I AM!

 

We gaan het allemaal helemaal top doen op dit bankje! Ik voel het gewoon!

 

 

 

Ik ga nog even op mijn wolkje zitten!!

 

 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iza: Ik zat er ook al aan te denken om me aan te melden bij moeders voor moeders. Maar ik wacht toch maar de eerste echo nog even af. (omdat ik die toch al wel snel krijg) Dus over een weekje ga ik mij aanmelden...dan voelt het denk ik voor mezelf ook wat fijner.

 

Ik wil er ook snel mee beginnen anders vind ik het ook zonde.

 

Ik las ook dat je wat menstruatie kwaaltjes hebt.'

 

Ik heb dat ook...sinds gister eigenlijk wat vaker...namelijk zeurende lage rugpijn...ik vind dat zo eng!!! Vanmorgen werd ik er ook mee wakker.

 

Het zal er wel bij horen hoop ik maar.

 

Ik begin wel beetje bij beetje meer te genieten, maar ben nog steeds aan het broekloeren als ik naar de wc moet en die rugpijn zit met niet helemaal lekker.

 

 

 

@Keesje: Gezellig dat je er ook bent...het word hier al drukker en drukker en ook een stuk gezelliger zo met zijn allen.

 

Onzekerheid snap ik...heeft iedereen denk ik nog last van.

 

 

 

@Pieneke: Hoe voel je je?? Leuk dat je hier nu ook bent...eigenlijk was het al zo klaar als een klontje he dat je er bij hoorde. Maarja ik snap het dan wel...het was toch nog zo vroeg. Vond je topic geweldig over het vroege testen.

 

Ben zelf ook altijd een vroege tester geweest..ook eerst kijken wanneer de pregnyl uit mijn lichaam was en dan steeds maar door blijven testen hihihi. Dit keer had ik geen pregnyl.'

 

 

 

@Nathalie: GEFELICITEERD...en ook al begonnen met MvM, wat goed. Ik ga mijn volgende week aanmelden. Ik ben nu 4 wk en 4 dg.

 

 

 

Fijne zondag allemaal.

 

Lfs Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden